mitä ahdistuksen hoitoon?

maarge9991

Lapsesta asti minua ahdistunut olla isossa porukassa joka on aiheuttanut ongelmia koulussa, ystävien hankkimisessa,harrastuksissa ja nyt aikuisella iällä vielä työelämässä. Oma lääkäri ei sano asiaan juuta eikä jaata.. Mitä voin tehdä itse asialle kun lääkäri ei sano yhtään mitään asiaan :/ inhottavaa kun ei voi edes töissä olla hyvällä mielin kun ahdistaa kokoajan niin paljon että tuntuu kuin en saisi henkeen.. Joutuu töissä vähä väliä käymään yksin ulkona tai vessassa keskittymässä hengitykseen ja saan rauhoitettua itseäni.. Ei haluais elämäänsä näin:/

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapauttajapuasinulle

Tuntuu tututulta tuollainen ahdistus. Minulla oli aikoinaan koulussa, ja paikoissa jossa oli paljon ja varsinkin kun oli paljon ympärillä hienompaa ja arvokkaampaa väkeä. Olen elämän myötä vapautunut. Paljon on auttanut usko Jumalaan, että saan hyväksyä itseni juuri sellaisena kuin olen.
      Suuri apu tulee kun saat puhua tuntemuksistasi tuttavallisessa ja turvallisessa seurassa. Auttaa jos saa ihan turvallisesti vaikka pelätä, olla ahdistunut ja ympärillä olevat hyväksyvät ja vaikka pelkäävänä.
      Sinun kannattaa hakeutua jonkun ymmärtävän terapeutin hoitoon, sillä eivät kaikki ole tuollaisia ymmärtämättömiä.
      Jännittäminen ja pelkääminen on aika yleinen vaiva ja ei sitä sivullisen huomaa, jos ei siitä kerro.

• Minulle selvisi vasta 60v jälkeen, että syypää erilaisuuteeni on asperger. Koin asian vahvana sysäyksenä omien vahvuuksien löytämiseen.
      Kartan edelleen silti kaikkia sisätiloissa tapahtuvaa osanottoa viimeisiin hetkiini asti.

Hengityksen tietoinen ohjaaminen toimivaksi kaikissa tilanteissa auttaa selviämistä. Mm assit tarvitsevat jonkinlaisen kiintopisteen ulkona liikkuessaan.
      Se voi olla vaikka vain joku mieluisa maisema missä tahansa maapallolla. Antarktis tai Pohjoinen Jäämeri-mielikuvat tukevat hyvin elimistön hapensaantia. Topi 77v.

• avunsaanut

Onko se omalääkäri minkä alan lääkäri? Itse varasim aja psykiatrilta ja sen jälkeen hakeuduin kognitiiviseen terapiaan. Maksoihan se mutta kannatti satsata itseensä.

• positiivisestiujo

Sivut jotka voisi auttaa:

sociallyawesome.wix.com/sociallyawesome

• marge9991

Olen jutellut oman lääkärin ja mielenterveys toimistossa.. Tuntuu kuin puhuisin yksin koska asiaan ei kukaan sano edes mitään.. Huomenna soitan TK ja pyydän eri lääkärille ajan jos se auttaisi.. Yksityiselle en raaski mennä jos sama juttu siellä vai puuttuuko yksityisellä paremmin asiaan?

• avunsaanut

No siellä tk:ssa ei ole psykiatreja, mutta jos olet mielenterveystoimiston asiakas niin tapailet kaiketi siellä sitten psykiatrin, eikö?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      130
      7162
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      14
      2519
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      263
      1204
    4. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1009
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      161
      937
    6. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      890
    7. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      69
      879
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      79
      764
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      13
      723
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      18
      711
    Aihe