Lahkot ovat lihan työtä (Gal 5:16-21)

16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. 17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. 18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. 19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, 20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, LAHKOT, 21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. (Gal 5:16-21)

Tässä siis rakas veljemme Paulos kirjoittaa aikansa kristityille, ja varoittaa heitä lahkoista, ja mainiten, että lahkot ovat lihan työtä, ja että liha toimii Henkeä vastaan ja Henki lihaa vastaan.

Älkää vaeltako lihan mukaan, vaan Hengen, sillä lihamieli on kuolemaksi, mutta Hengen mieli elämäksi.

Erottautukaa uskonlahkoista, ja tämän ajan harhaoppisesta kristinuskosta ylipäätänsä, joka ei seuraa rehellisesti Herran teitä, eikä ota ristiään.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta

      GAL:5:16-18. LIHAN JA HENGEN TAISTELU..Ks. Room. 7:15-22;8:i-14,28 ;2Kor. 7:1.
      USKOVILLE ANNETTU VAROITUS LIHAN TÖISTA JA KEHOITUS VAELTAMAAN ,
      hENGESSÄ OSOITTAA ,ettei tämä tapahdu ilman PYRKIMYSTÄ, JA ILMANKILVOITUSTA

      Siihen Pyhän Hengen Armoa ,hoitoa ja voimaa rukoillen . "pyrkikää ...Pyhitykseen ,sillä ilman sitä kukaan ei olenäkevä herraa , "Hebr, 12:14, Jeesus sanoo :"Ilman minua te ette voi mitäämn ntehdä"..

      19:21. Kuvaukset siitä .Millaisia IHMISET OVAT LANGENNEESSA TILASSAAN. "LIHAN
      mUKAAN " eläessään on myös , Mark. 7:20-23. ;Room. 1:28 -32. 1 Kor ,6;9.,10.
      EF, 2:1.-3. ;2.Tim. 3:2-5. ;Ilm. 21:8.

      Siis Kuvauksia millaisia Ihmiset ovat Langenneessa tilassa ,Lihan mukaan ,...

      Otan Toisen laisen esimerkin mitä LAHKOT on .. Ne on Vallitsevasta KIRKOSTA eronneet .
      Voidaan erottaa 2,Lajia Lahkolaisia , 1.=Hereetikot., Opin vuoksi eronneet tai luopuneet. ..
      2.Skimaatikot ne joilla on oikea oppi ,mutta ovat muista syistä eronneet Tai Kurituksen tai
      Kirkkojärjestysen kautta ,näitä koskevia syistä eronneet Kirkon yhteydestä. ..

      Sitten on tietenkin , Kavitieteessä varsin runsaasti Lahkoja . ,mutta ne on eri asiaa..

    • TEUTA

      Ei Jeesus puhunut noin että Lahkoolisi lihantöistä kinni,. Vaan hän sanoo :FARISEKSEN ,JA
      SACCEUKSEN , JA LAINOPPINEEN .JA KIRJASNOPPINEET.
      JA SANOI MINÄ EN OLE TULLUT HURSKAITA PÄÄSTÄMÄ'ÄN .VAAN SYNTISIÄ ,HEITÄ OLEN TULLUT PÄÄSTÄMÄÄN. . JA JEESUSPITI NOITA LAHKOLAISINÄ JA SANOI NÄMÄ
      SANAT. .

      • Älä viitsi vääristää oppia.

        Me emme voi tietää, että mitä kaikkea Herramme on sanonut, koska kaikkea ei varmasti ole kirjoitettu, ja hänen aikanaan ei välttämättä ollut vielä edes tarpeen puhua lahkoista, koska lahkot eivät olleet uhkana.

        Mutta rakas veljemme Paulos on Pyhässä hengessä kirjoittanut nämä varoitukset aikansa kristityille, eli Hnegessä, joka muistutti Herran opista.

        Sinun päätelmäsi eivät ole mitenkään eden johdonmukaisa, vaan tunnut ottavan asioita sieltä täältä ja yhdistelevän niitä oman mielesi mukaan.

        Sillä tavoin tekevät lahkot, jotka eivät ota Kirjoitusten oikeaa viestiä vastaan, vaan vääntävät viestit itselleen sopiviksi ja totuus muuttuu valheeksi.

        Tee parannus elämässäsi, jotta Henki saa sinussa tilan, ja opit ymmärtämään kirjoituksia, sillä kirjoitukset ovat hengellisiä.

        Ja mikä tärkeintä, jotta pelastat sielusi, ja mahdollisesti myös joidenkin muiden, jos mahdollista näinä aikoina, jolloin elämme hyvin vaikeaa aikaa, sillä ihmiset ovat tämän maailman sokaisemina, eikä heitä tahdo saada hereille.

        Mutta se jolla teistä on ymmärrystä, niin taivuttakoot itsensä Jumalan kuuliasuuteen täydestä sydämestään.


      • teuta
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Älä viitsi vääristää oppia.

        Me emme voi tietää, että mitä kaikkea Herramme on sanonut, koska kaikkea ei varmasti ole kirjoitettu, ja hänen aikanaan ei välttämättä ollut vielä edes tarpeen puhua lahkoista, koska lahkot eivät olleet uhkana.

        Mutta rakas veljemme Paulos on Pyhässä hengessä kirjoittanut nämä varoitukset aikansa kristityille, eli Hnegessä, joka muistutti Herran opista.

        Sinun päätelmäsi eivät ole mitenkään eden johdonmukaisa, vaan tunnut ottavan asioita sieltä täältä ja yhdistelevän niitä oman mielesi mukaan.

        Sillä tavoin tekevät lahkot, jotka eivät ota Kirjoitusten oikeaa viestiä vastaan, vaan vääntävät viestit itselleen sopiviksi ja totuus muuttuu valheeksi.

        Tee parannus elämässäsi, jotta Henki saa sinussa tilan, ja opit ymmärtämään kirjoituksia, sillä kirjoitukset ovat hengellisiä.

        Ja mikä tärkeintä, jotta pelastat sielusi, ja mahdollisesti myös joidenkin muiden, jos mahdollista näinä aikoina, jolloin elämme hyvin vaikeaa aikaa, sillä ihmiset ovat tämän maailman sokaisemina, eikä heitä tahdo saada hereille.

        Mutta se jolla teistä on ymmärrystä, niin taivuttakoot itsensä Jumalan kuuliasuuteen täydestä sydämestään.

        eNSINNÄKIN MINUN OPPI: KL:n ja UT:n noin n.vuodesta 1952 ja sitten myös muitten
        olen Kuunnellutsujuvaasti saarna tekstit ja lestaadiusta jo 60. ja siitä sanoisin sen .
        että ei kukaa ole laittanut synnin nimikettä LAHKOKSI , vaikka nyt astun varpaalles noi
        nimittämä asiat ei ole lahkoja , Mita ne on ,minä kirjoitin jo ,ja sen tululee sinunkin tuta.
        kyllä sinä saat minua nimittää miksi haluat , minä en siitä pahene enempää kuin sinäkään tiertenkin se voi koskettaa ylpeyteen tai kunniaan ,,mutta sitä meillä ei olekaan ..
        Ei ole tapana vääristellä 0ppia ja jos osaisin kirjoittaa paremmin ,niin kirjoittaisin vaan
        tähän se onsinunkin tyydyttävä ,,kunnes minä lopetan , Viikko jälkeen juhannuksen tulee
        yhdeksän vuotta täyteen ,en nyt sano että silloin ,,mutta 10 vuotta voi harkita jolloin se täyttyy . . kuinka monta parannusta sinusta ,minun pitgää tehdä joka olen syntynyt usko-
        vaan kotiin (esIlesta kotiin ) sitten olen -62 tehnyt henkilokohtaisen uskontunnustuksen
        ihan Saarnaajan kanssa ,

        Ja hoitanut sitä tänne asti ,niin olen sitä mieltä ettei se hoidu
        jollei HOIDETA. , Olen asunut 42 paikassa SUMESSA ja siinä on vain muutama kylä
        jossa ei ole ollut Kristittyjä eli voi kohta sanoa aika monessa ,ei siinä ole mitään kehumista ja syntiä mahtuu kyllä .mutta ne unhotuksen alhossa ,jo kaikki sittekun
        taivaan isä vielä antaa mulle elonpäiviä siis jos antaa ,ne on hänen vallassa kaikki
        syksyllä täytä'n 70 . olkaamme rauhallisia kyllä mulla olisi sulle vielä sanomista
        jätän kuitenkin toiseen kertaan . ,..


      • teuta kirjoitti:

        eNSINNÄKIN MINUN OPPI: KL:n ja UT:n noin n.vuodesta 1952 ja sitten myös muitten
        olen Kuunnellutsujuvaasti saarna tekstit ja lestaadiusta jo 60. ja siitä sanoisin sen .
        että ei kukaa ole laittanut synnin nimikettä LAHKOKSI , vaikka nyt astun varpaalles noi
        nimittämä asiat ei ole lahkoja , Mita ne on ,minä kirjoitin jo ,ja sen tululee sinunkin tuta.
        kyllä sinä saat minua nimittää miksi haluat , minä en siitä pahene enempää kuin sinäkään tiertenkin se voi koskettaa ylpeyteen tai kunniaan ,,mutta sitä meillä ei olekaan ..
        Ei ole tapana vääristellä 0ppia ja jos osaisin kirjoittaa paremmin ,niin kirjoittaisin vaan
        tähän se onsinunkin tyydyttävä ,,kunnes minä lopetan , Viikko jälkeen juhannuksen tulee
        yhdeksän vuotta täyteen ,en nyt sano että silloin ,,mutta 10 vuotta voi harkita jolloin se täyttyy . . kuinka monta parannusta sinusta ,minun pitgää tehdä joka olen syntynyt usko-
        vaan kotiin (esIlesta kotiin ) sitten olen -62 tehnyt henkilokohtaisen uskontunnustuksen
        ihan Saarnaajan kanssa ,

        Ja hoitanut sitä tänne asti ,niin olen sitä mieltä ettei se hoidu
        jollei HOIDETA. , Olen asunut 42 paikassa SUMESSA ja siinä on vain muutama kylä
        jossa ei ole ollut Kristittyjä eli voi kohta sanoa aika monessa ,ei siinä ole mitään kehumista ja syntiä mahtuu kyllä .mutta ne unhotuksen alhossa ,jo kaikki sittekun
        taivaan isä vielä antaa mulle elonpäiviä siis jos antaa ,ne on hänen vallassa kaikki
        syksyllä täytä'n 70 . olkaamme rauhallisia kyllä mulla olisi sulle vielä sanomista
        jätän kuitenkin toiseen kertaan . ,..

        Jos sinä olet parannuksessasi epärehellinen, niin mitä hyötyäs iitä on sinulle.

        Sinä tiedät, että Raamatussa kielletään lahkot, mutta aasin-siltojen kautta sinä puhut lahkot hyviksi, vaikka paljon ilmeisempi tapa olisi löytää se oppi, että lahkot ovat lihan työt.

        Se on kirjoitettu sine selvin sanoin, mutta sinä et sitä tahdo ymmärtää, vaan korvaat sen omalla opillasi, joka jota ei edes löysy Raamatusta.

        Tuollainen käytös ei ole rehellsitä käytöstä, eikä kuulu oikeaan parannukseen.

        Meidän tulee olla tässä rehellisä, jotta voimme kasvaa totuuden tuntemisessa, Jumalan yhteyteen ja pelstukseen.

        Ja sen sanon, että lahkolaisen saarno kuuntelemalla ei opita totuuden tuntemista, vaan ennemminkin se, että kuinka totuut muutetaan toiseksi, sillä sitä lahkot tekevät, eivätkä pysy Jumalan sanassa.

        Liha sen saa aikaan, eikä Henki.

        Herätkää ihmiset


    • kaitan

      No kenet olemme valinneet juuri johtajaksemme, olemekko kaidalla polulla?

      • teuta

        Jostakin syystä en muista ,oliko RS:lainen vai VL: kun sodan aikoihin erosi
        eduskunnasta , ja otti virrestä , mallia "mä että täältä eranen sen katson voitokseni ..."
        Niin etten tiedä sanasi puolesta olemekko kaidalla tiella ? mutta minusta se olisi
        erittäin toivottavaa ,,on kuitenkin muistettava ettei pakottamalla voida ihmisiä
        ajaa mihinkään ,lähtö kohta on vapaapaaehtoisuus , ja se on yummärrettävä
        oikein ,,ei vapaaehtoisuus tarkoita että me tekisimme pahaa vapaehtoisesti vaan
        Seuramme Jeesusta vapaehtoisesti, , nyt ja aina. ..


      • teuta

        On vallan vaikea tehdä johtopäätösta SIPILÄN suhteen ,minä enäänstänyt häntä
        tällä kierroksella , toiseksi en 0le hänen rippi isä , hänellä on toiset .

        Jos panitte mieleenne Hallitus nevottelut , saivat käänteen kun Sipilä huomasi se
        Asian totuuden , Että Soini onkin Roomalais katolinen ,että paaviutta. kannattava.

        Me voimmde kyllä olla kaidalla polulla , toisista emme tiedä. Sillä on tärkeää
        että Uskonpuhdistus saa kannattajia ,,EI PAAVI,,EI koskaan ...enää ja nyt
        taas. , Näistä voidaan tehdä oikeitakin mielipiteitä. ,Ymmärrättekö ..


    • Eivätkö uskonliikkeiden ulkopuolelle jäävät, kaikkia raitteimpiakin uskonyhteisöjä sormella osoittavat, omassa voimassaan uskonelämää yrittävät, usein mitä merkillisimpiä oppeja Raamatustaan löytävät ihmiset vasta pieniä lahkoja muodostakin?

      • Se mitä minä opetan löytyy Raamatusta selvin sanoi, vaan se mitä lestadiolaisuus edustaa, sitä ei löydy Raamatusta.

        Olkaa rehellisiä, sillä valheelliset eivät peri elämää, vaan ne jotka valhetta rakastavat tuomitaan, mutta ne jotka totuutta rakastavat perivät iankaikkisen elämän Kristuksessa.

        Älkää eksykö.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Se mitä minä opetan löytyy Raamatusta selvin sanoi, vaan se mitä lestadiolaisuus edustaa, sitä ei löydy Raamatusta.

        Olkaa rehellisiä, sillä valheelliset eivät peri elämää, vaan ne jotka valhetta rakastavat tuomitaan, mutta ne jotka totuutta rakastavat perivät iankaikkisen elämän Kristuksessa.

        Älkää eksykö.

        19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, 20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, LAHKOT, (Gal 5:19-20)

        Tässä se on selvästi sanottuna.


      • teuta
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, 20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, LAHKOT, (Gal 5:19-20)

        Tässä se on selvästi sanottuna.

        NIIN MINÄ EN NÄE ETTÄ SIINÄ ON PUHUTTU LAHKOISTA , XSIINÄ ON PUHUTTU
        ERILAISISTA SYNNEIST ,JOITA EI LAHKOKSI SAA .

        sAARNI VAARA ,U. KYLLÄ NIMMITTÄÄ N'ÄMÄ SYNNEIKSI JOTAKA ON USKOTTOMAN
        ELI SYNNIN RAKKAUDEN TÄHDEN . JA HÄN SANOO SELITYSRAAMATUSSAAN ,NÄ'MÄ
        SANAT , OVAT KUVAUKSIA SIITÄ , MILLAISIA IHMISET OVAT LANGENNEESSA TILASA
        "LIHAN MUKAAN " ELÄESSÄÄN ON MYÖS mARK. 7:20 ,JA HÄN SANOI :"MIKÄ IHMISESTÄ LÄHTEE YULOS SE SAASTUTTAA IHMISEN . JAAK. 3:6. MYÖS KIELI
        ON TULI , ON VÄÄRYYDEN MAAILMA , KIELI ON ON SE MEIDÄN JÄSENEMME , JOKA
        TAHRAA KOKO RUUMIIN, , SYTTYTTÄÄ TULEEN ELÄMÄN PYÄÖRÄN , ITSE SYTTYEN HELVETISSÄ. .

        kOETAN AVATA OMALLA TAHOLLANI VIELÄ' , ETTÄ SAISIMME OIKEAN TAHON
        SIITÄ ASIASTA ,MITÄ VAPAHTAJAMME TÄ'STÄ ON SANONUT JA MILLÄ
        HÄN ON TUONUT ASIAN ESIIN ,JA MITKÄ ON LAHKOJA JA MITKÄ EI OLE.
        NÄISTÄ , OLEMME KYLLÄ KIRJOITTANEET JA PUHUNEET JA KAIKISTA PITÄ'Ä
        SANOA ETTÄ HERRAN SANA ON OIKEIN .


      • matkamiesmaa
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, 20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, LAHKOT, (Gal 5:19-20)

        Tässä se on selvästi sanottuna.

        ensin eripuraisuus,sitten eriseura.vanha biblia on mielestäni selvempi.se että lähteä kamppailemaan sanasta eriseura tai lahkot.no siitä joka kristuksen opista lähtee se on lahko jossa kristus ei ole.koetelkaa onko samat koettelemukset autuuden tiellä,kuin opetuslapsilla jotka itkit ja paruit vapahtajan kuoleman jälkeen ja olit siinä tilassa valmiit vastaanottamaan Kristuksen sydämmelle jolloi saivat samalla myös pyhänhengen,eikä mistään tyhjästä humauksesta taivaasta,ja niin se vieläkin on


      • teuta kirjoitti:

        NIIN MINÄ EN NÄE ETTÄ SIINÄ ON PUHUTTU LAHKOISTA , XSIINÄ ON PUHUTTU
        ERILAISISTA SYNNEIST ,JOITA EI LAHKOKSI SAA .

        sAARNI VAARA ,U. KYLLÄ NIMMITTÄÄ N'ÄMÄ SYNNEIKSI JOTAKA ON USKOTTOMAN
        ELI SYNNIN RAKKAUDEN TÄHDEN . JA HÄN SANOO SELITYSRAAMATUSSAAN ,NÄ'MÄ
        SANAT , OVAT KUVAUKSIA SIITÄ , MILLAISIA IHMISET OVAT LANGENNEESSA TILASA
        "LIHAN MUKAAN " ELÄESSÄÄN ON MYÖS mARK. 7:20 ,JA HÄN SANOI :"MIKÄ IHMISESTÄ LÄHTEE YULOS SE SAASTUTTAA IHMISEN . JAAK. 3:6. MYÖS KIELI
        ON TULI , ON VÄÄRYYDEN MAAILMA , KIELI ON ON SE MEIDÄN JÄSENEMME , JOKA
        TAHRAA KOKO RUUMIIN, , SYTTYTTÄÄ TULEEN ELÄMÄN PYÄÖRÄN , ITSE SYTTYEN HELVETISSÄ. .

        kOETAN AVATA OMALLA TAHOLLANI VIELÄ' , ETTÄ SAISIMME OIKEAN TAHON
        SIITÄ ASIASTA ,MITÄ VAPAHTAJAMME TÄ'STÄ ON SANONUT JA MILLÄ
        HÄN ON TUONUT ASIAN ESIIN ,JA MITKÄ ON LAHKOJA JA MITKÄ EI OLE.
        NÄISTÄ , OLEMME KYLLÄ KIRJOITTANEET JA PUHUNEET JA KAIKISTA PITÄ'Ä
        SANOA ETTÄ HERRAN SANA ON OIKEIN .

        Kyllä alkukirjoituksessakin mainitaan lahkoontuminen, omaksi seuraksi, ja että se on lihan työtä.

        http://biblehub.com/interlinear/galatians/5-20.htm

        Tänään tosin olemme tilateessa, jossa maailmassa ei näytä juuri olevan muita, kuin näitä omiksi seurakunniksi tulleita lahkoja.

        Sillä oikeiden Kristuksen seuraajien tunnus merkit puttuvat tänään kristityistä, ja se on selvin merkki siitä, että mikä tilanne meillä on tänään edessämme.

        Eksytys oli ennustettu tulevaksi ja se tuli, ja ennustettiin että viimeiset päivät olisivat vaikeita, sillä ihminen olisi rakastava rahaa enemmän, kuin Jumalaa, jaolevan ulkoisesti jumalinen, mutta kieltävän sen voiman.

        Tämä on tapahtunut, ja siksi voimallisia tekoja ei tapahdu enään tänään, koska ihmiset eivät enään usko niihin.

        1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. 2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, 3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, villejä, hyvän vihamiehiä, 4. pettureita, holtittomia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; 5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta. (2 Tim 3:1-5)

        Tämä yllä oleva kuvaus sopii liiankin hyvin tämän ajan kristiityihin.

        Herätkää jo näkemään, että mitä aikaa me elämme, ja erottautukaa näistä ulkoisesti jumalisten yhteisöistä, joissa kaikkinainen hillittömyys on valloillaan.


      • TEUTA
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Kyllä alkukirjoituksessakin mainitaan lahkoontuminen, omaksi seuraksi, ja että se on lihan työtä.

        http://biblehub.com/interlinear/galatians/5-20.htm

        Tänään tosin olemme tilateessa, jossa maailmassa ei näytä juuri olevan muita, kuin näitä omiksi seurakunniksi tulleita lahkoja.

        Sillä oikeiden Kristuksen seuraajien tunnus merkit puttuvat tänään kristityistä, ja se on selvin merkki siitä, että mikä tilanne meillä on tänään edessämme.

        Eksytys oli ennustettu tulevaksi ja se tuli, ja ennustettiin että viimeiset päivät olisivat vaikeita, sillä ihminen olisi rakastava rahaa enemmän, kuin Jumalaa, jaolevan ulkoisesti jumalinen, mutta kieltävän sen voiman.

        Tämä on tapahtunut, ja siksi voimallisia tekoja ei tapahdu enään tänään, koska ihmiset eivät enään usko niihin.

        1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. 2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, 3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, villejä, hyvän vihamiehiä, 4. pettureita, holtittomia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; 5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta. (2 Tim 3:1-5)

        Tämä yllä oleva kuvaus sopii liiankin hyvin tämän ajan kristiityihin.

        Herätkää jo näkemään, että mitä aikaa me elämme, ja erottautukaa näistä ulkoisesti jumalisten yhteisöistä, joissa kaikkinainen hillittömyys on valloillaan.

        Minun tietenkin pitää osata Hebreaa ,että voin keskustella sinun kanssa ,vaikken
        osaakaan , on aivan selvää että sinua en kumarra .Jeesusta Kristusta kumarran .
        ja sitä kautta asia etenee ,niin että' Rakkaus pitää olla sanan tekijän ei mikään
        muu voi olla ,Siis rakkaus Jeesukselta niistä sanoista joita on Mainittu Gal.5:19-20.

        Jos nyt tutkimme sinun sanojasi ,lahkona niitä ei ole käsketty Rakastamaan
        Ymmärätkö , missä mennään ,siis jos Jeesus voi rakastaa sanoja ,,Niin ei hän
        voi Rakastaa LAHKOJA.... Sillä niin paljon hän aluksi ,sanoi sitä vastaan,Lahkoja
        vastaan ,kerrotaan osittain Matt:15;luvussa 1- Jeesus Nuhtelee fariseuksia ja kirjanoppineita u´lkokullaisuudesta, -20 . parantaa Kananilaisen vaimon tyttären , 21-28 ja muita sairaita 29-31. sekä ravitsee n.4000miestä 32-39.

        Selitys : 15: 3.-6, JUMALAN KÄSKYT ,ja ihmissädökset ks. mark, 15:8-9. jes. 29:11-24.
        Matt. 15:11,17-20. JEESUS PPUHUU TÄSSÄ SYÖMISESTÄ. JA JUOMISESTA USKONNOLLISESTA KANNALTA. ,EI TERVEYDEN , .vIIMEKSI MAINITULTA SIITÄ
        MIKÄ MENEE VATSAAN VOI MYÖS OLLA MYRKYLLISTÄ JA VAURIOITTAISI ELIMISTÖÖ,
        , VAROITTAA VIINISTÄ SILLÄ SE ,SIITÄ TULEE IRSTAS MENO . "EF.5:18 SITTEN
        KS 1.kOR 6.10. .

        15:13. "ISTUTUKSESTA" JOKA EI OLE jUMALASTA VAAN MAAILMASTA ,SE PITÄÄ
        JUURINEEN POIS KITKETTÄMÄ'ÄN , LIHANMIELESTÄ JA SAA TA NASTA ,ON
        JUURINEEN --SYINEEN ,,VAIKUTTIMINEEN ,,TARKOITUSPERINEEN --REVITTÄVÄ POIS , TÄTÄ TARPEEN ON TINKIMÄTÖN LAIN SAARNA , JOKA RAAMATUN SANALLA PALJASTAA JA TUOMITSEE TÄLLÄISET ASIAT, , KUTSUEN NIISTÄ PARANNUKSEEN JOS KIRKOSTA PUUTTUU TÄLLÄISTA SAARNAASEJOUTUUTURMELUKJSEVALTAAN .
        15:14. SOKEAT TALUTTAJAT TUTKI JESAJAA , MALAKIAA , ROOM. 2KOR. 4:13. ..
        15: 18-20 IHMISESSÄ ON RUUMIILLIS -SIELULLINEN KOKONAISUUS .KUITENKIN NIIN ETTÄ HENGENSÄ JA SIELUNSA ,RAAMATUN KIELESSÄ SYDÄMMESSÄ ,,JOHTAVASSA ASEMASSA KÄYTTÄEN HÄNEN AIVOJAAN ,HERMOSTOAAN JA RUUMISTA .HÄNEN SYDÄMESSÄÄN ELI HENGESSÄÄN ,-SIELUSSAAN HALLITSEE
        HÄNTÄ' JOKO PAHAHENKI TAI PYHÄ HENKI , SYNTI ON SITÄ, ,ETTÄ IHMISEN SYDÄN ON HALKUKKAASTI PAHAN VALLASSA JA PALVELUKSESSA .

        SE ON SITEN SITEN PERUSTAVASTI SYDÄMEN JUMALATTOMUUTTA JA PAHUUTTA .PUHEET JA TEOT OVAT ILMAUSTA SIITÄ KUKA HALLITSEE SYDÄNTÄ
        ,JA MIKÄ ON SEN LAATU , IHMISEN TILA EI SIKSI KORJAANNU PUHEILLA JA TEKOJA PARANTELEMALLA ,VAAN SIIHEN ,VAAN SIIHEN ETTÄ JUMALA HENGELLÄÄN JA SANALLAAN UUDISTAA HÄNEN SYDÄMMEN JA MIELEN
        ,TULLEN JOHTAMAAN JA HALLITSEMAAN HÄNEN ELÄMÄÄSÄ. .TÄSTÄ SEURAAA
        ELÄMÄN JA MUUN SUUNNAN MUUTOS ..


      • TEUTA kirjoitti:

        Minun tietenkin pitää osata Hebreaa ,että voin keskustella sinun kanssa ,vaikken
        osaakaan , on aivan selvää että sinua en kumarra .Jeesusta Kristusta kumarran .
        ja sitä kautta asia etenee ,niin että' Rakkaus pitää olla sanan tekijän ei mikään
        muu voi olla ,Siis rakkaus Jeesukselta niistä sanoista joita on Mainittu Gal.5:19-20.

        Jos nyt tutkimme sinun sanojasi ,lahkona niitä ei ole käsketty Rakastamaan
        Ymmärätkö , missä mennään ,siis jos Jeesus voi rakastaa sanoja ,,Niin ei hän
        voi Rakastaa LAHKOJA.... Sillä niin paljon hän aluksi ,sanoi sitä vastaan,Lahkoja
        vastaan ,kerrotaan osittain Matt:15;luvussa 1- Jeesus Nuhtelee fariseuksia ja kirjanoppineita u´lkokullaisuudesta, -20 . parantaa Kananilaisen vaimon tyttären , 21-28 ja muita sairaita 29-31. sekä ravitsee n.4000miestä 32-39.

        Selitys : 15: 3.-6, JUMALAN KÄSKYT ,ja ihmissädökset ks. mark, 15:8-9. jes. 29:11-24.
        Matt. 15:11,17-20. JEESUS PPUHUU TÄSSÄ SYÖMISESTÄ. JA JUOMISESTA USKONNOLLISESTA KANNALTA. ,EI TERVEYDEN , .vIIMEKSI MAINITULTA SIITÄ
        MIKÄ MENEE VATSAAN VOI MYÖS OLLA MYRKYLLISTÄ JA VAURIOITTAISI ELIMISTÖÖ,
        , VAROITTAA VIINISTÄ SILLÄ SE ,SIITÄ TULEE IRSTAS MENO . "EF.5:18 SITTEN
        KS 1.kOR 6.10. .

        15:13. "ISTUTUKSESTA" JOKA EI OLE jUMALASTA VAAN MAAILMASTA ,SE PITÄÄ
        JUURINEEN POIS KITKETTÄMÄ'ÄN , LIHANMIELESTÄ JA SAA TA NASTA ,ON
        JUURINEEN --SYINEEN ,,VAIKUTTIMINEEN ,,TARKOITUSPERINEEN --REVITTÄVÄ POIS , TÄTÄ TARPEEN ON TINKIMÄTÖN LAIN SAARNA , JOKA RAAMATUN SANALLA PALJASTAA JA TUOMITSEE TÄLLÄISET ASIAT, , KUTSUEN NIISTÄ PARANNUKSEEN JOS KIRKOSTA PUUTTUU TÄLLÄISTA SAARNAASEJOUTUUTURMELUKJSEVALTAAN .
        15:14. SOKEAT TALUTTAJAT TUTKI JESAJAA , MALAKIAA , ROOM. 2KOR. 4:13. ..
        15: 18-20 IHMISESSÄ ON RUUMIILLIS -SIELULLINEN KOKONAISUUS .KUITENKIN NIIN ETTÄ HENGENSÄ JA SIELUNSA ,RAAMATUN KIELESSÄ SYDÄMMESSÄ ,,JOHTAVASSA ASEMASSA KÄYTTÄEN HÄNEN AIVOJAAN ,HERMOSTOAAN JA RUUMISTA .HÄNEN SYDÄMESSÄÄN ELI HENGESSÄÄN ,-SIELUSSAAN HALLITSEE
        HÄNTÄ' JOKO PAHAHENKI TAI PYHÄ HENKI , SYNTI ON SITÄ, ,ETTÄ IHMISEN SYDÄN ON HALKUKKAASTI PAHAN VALLASSA JA PALVELUKSESSA .

        SE ON SITEN SITEN PERUSTAVASTI SYDÄMEN JUMALATTOMUUTTA JA PAHUUTTA .PUHEET JA TEOT OVAT ILMAUSTA SIITÄ KUKA HALLITSEE SYDÄNTÄ
        ,JA MIKÄ ON SEN LAATU , IHMISEN TILA EI SIKSI KORJAANNU PUHEILLA JA TEKOJA PARANTELEMALLA ,VAAN SIIHEN ,VAAN SIIHEN ETTÄ JUMALA HENGELLÄÄN JA SANALLAAN UUDISTAA HÄNEN SYDÄMMEN JA MIELEN
        ,TULLEN JOHTAMAAN JA HALLITSEMAAN HÄNEN ELÄMÄÄSÄ. .TÄSTÄ SEURAAA
        ELÄMÄN JA MUUN SUUNNAN MUUTOS ..

        Sinun tulisi todella antaa itseis Herralla, sillä nyt olet ananut itsesi uskonlahkoa arvottomille arvoille, eikä Henki ole saanut sinussa sijaa, ja sen vuoksi sanomasi ei ole Hengen mukaista, eikä hyväksi opiksi, sillä se vääristää oikeaa sanomaa.

        Rakkaudesta paljon tänään kristityt puhuvat, mutta teidän rakkutenne on pinnallista, eikä lainkaan sitä rakkautta, jota Herra osoitte meille antaessaan itsensä alttiiksi.

        Nyt jos me häntä sanomme seuraavamme, niin tulisi meidän antaa myös itsemme alttiiksi, toisten tähden, vaan miten on kun edes liiasta omastaan eivät ihmiset tänään halua auttaa heikossa asemassa olevia, vaan ennemmin kulkevat ohi ja elelvät omissa turhnpäiviäsissä menoissaan, ja hokevat kyllä, että miten tärkeää on rakastaa.

        Mutta mitä rakkautta se on?

        Se on kylmentynyttä rakkautta, kuten on ennustettu, että tulsi tapahtumaan, lopunajan ihmisille.


    • pöyristyttävää

      Nyt oli aloittajalta hyvä kirjoitus ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2336
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      105
      1384
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      330
      1119
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      110
      1085
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1067
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      965
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      700
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      680
    10. 50
      674
    Aihe