NAINEN KYSYY: mikä vois olla vikana kun Sörensenin takalautanostimen 2 nappulaiset kytkimet temppuilee? Lasku toimii mutta nostaessa lauta nousee niin jyrkkään kulmaan että rullakot tulee päälle...
Takalaitanostimen jalkakytkimen ongelmat
5
229
Vastaukset
Sama ongelma on monessa laudassa jota ohjataan 3 nappulalla, eli kun painaa laskunappulaa tarpeeksi pitkään, niin se kallistaa laudan "hitaasti" ja nostonäppäimen tulisi sitten taas kallistaa lauta normitasolle ja sen jälkeen nostaa se, eli "keskipainiketta" ei tarvittaisi kuin avaamiseen ja sulkemiseen...
No tuo systeemi ei juuri ikinä toimi kunnolla, vaan nostettaessa lauta kallistuu "liikaa"
Ongelman saa korjattua kääntämällä asentotunnistinta toiseen suuntaan kunnes lauta suoristuu tarpeeksi paljon, mutta ei liikaa
Eli lauta ei siis ostaa nostettaessa palata "lähtöasentoon" vaan se kallistuu siihen asti kunnes asentotunnistin antaa merkin....
Tietenkin jos jalkapainikkeilla lauta vain jatkaa kallistumista ylöspäin eikä lähde lainkaan nousemaan, niin silloin on asentotunnistin hajonnut tai ohitettu, mutta se on harvinaisempi tapaus- johtotähti
Pakettiautomaatti.Jos perälauta kallistaa painamalla pitkään alaslaskunappia niin kyseiseen lautaan on asennettu lisävaruste eli 1 sylinteri on asennettu auton runkoon. Tämä mahdollistaa laskun ja kallistuksen yhdellä napilla. Tässä tapauksessa pitää muistaa,että sitten kun nostaa lautaa ylös pitää toimia samoin
eli ei paineta kallistusnappia vaan painetaan suoraan ylösnostonappia. Tällöin lauta ensin ¨kallistaa laudan lähtötilanteeseen ja sitten nostaa laudan ylös. Pääpointti perälauta asiassa on se ,että kun kyseessä on Focolift tai Zepro niin
pitää tarkistaa onko lautaan asennettu automaattikallistus vai ei,koska kyseessä on lisävaruste. Monissa Suomessa harvinaisemmissa laudoissa tuo varuste on vakiovaruste. Mikä tässä asiassa on hauskinta niin Focoliftin edeltäjässä Nummiliftissä 1970-luvulla automaattikallistus oli vakiovaruste,mutta kun nimi muuttui Focoliftiksi niin se olikin lisävaruste. Kauppamiehet osaa rahastaa köyhää autoilijaa. johtotähti kirjoitti:
Pakettiautomaatti.Jos perälauta kallistaa painamalla pitkään alaslaskunappia niin kyseiseen lautaan on asennettu lisävaruste eli 1 sylinteri on asennettu auton runkoon. Tämä mahdollistaa laskun ja kallistuksen yhdellä napilla. Tässä tapauksessa pitää muistaa,että sitten kun nostaa lautaa ylös pitää toimia samoin
eli ei paineta kallistusnappia vaan painetaan suoraan ylösnostonappia. Tällöin lauta ensin ¨kallistaa laudan lähtötilanteeseen ja sitten nostaa laudan ylös. Pääpointti perälauta asiassa on se ,että kun kyseessä on Focolift tai Zepro niin
pitää tarkistaa onko lautaan asennettu automaattikallistus vai ei,koska kyseessä on lisävaruste. Monissa Suomessa harvinaisemmissa laudoissa tuo varuste on vakiovaruste. Mikä tässä asiassa on hauskinta niin Focoliftin edeltäjässä Nummiliftissä 1970-luvulla automaattikallistus oli vakiovaruste,mutta kun nimi muuttui Focoliftiksi niin se olikin lisävaruste. Kauppamiehet osaa rahastaa köyhää autoilijaa."¨kallistaa laudan lähtötilanteeseen ja sitten nostaa laudan ylös"
Ongelma on juurikin siinä että ei se kallista sitä "lähtötilanteeseen" vaan "vaakatasoon" ja se saa tiedon "vaakatasosta" siitä asentotunnistimelta...
Eli lauta kallistuu nostettaessa samaan tasoon oli auto jyrkässä ylä- tai alamäessä...- löäläööäls
Olipas hankalasti selitetty...
Siis perälauta EI tiedä missä asennossa se on suhteessa autoon, vaan sen missä asennossa se on suhteessa tasaiseen maahan...
Eli perälaudan tulisi kallistua suoraksi maan vetovoimaa nähden oli auto tasaisella maalla, ylämäessä, tai alamäessä... Jos näin ei tee, niin asentotunnistin on väärässä asennossa
- lapikastalautaan
Eli jo työturvallisuuden kannalta auto korjaamolle.Siellä se saadaan toimimaan niin kuin pitää. Itselläni on kokemusta kyseisestä laudasta ja 6-vuotta on pelannut ihan hyvin. Huollot ja lakisääteiset vuosikatsastukset on kyllä aina hoidettu ajallaan. Onhan kaikilla voimassa oleva perälaudan vuosikatsastustodistus mukana matkassa.Jos ei ole niin taas poliisi ilahduttaa nimenomaan kuljettajaa maksulapulla.Ei siis yrittäjää vaan nimenomaan kuljettajaa. Ja mikäli yrittäjät tunnen 30 v. kokemuksella niin itse sen myös joutuu maksamaan ikävä kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska583928- 1672407
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2132196Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1422113Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä4241494- 791251
- 1401245
- 931158
- 2351155
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari561110