Takalaitanostimen jalkakytkimen ongelmat

RahtariNainen

NAINEN KYSYY: mikä vois olla vikana kun Sörensenin takalautanostimen 2 nappulaiset kytkimet temppuilee? Lasku toimii mutta nostaessa lauta nousee niin jyrkkään kulmaan että rullakot tulee päälle...

5

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama ongelma on monessa laudassa jota ohjataan 3 nappulalla, eli kun painaa laskunappulaa tarpeeksi pitkään, niin se kallistaa laudan "hitaasti" ja nostonäppäimen tulisi sitten taas kallistaa lauta normitasolle ja sen jälkeen nostaa se, eli "keskipainiketta" ei tarvittaisi kuin avaamiseen ja sulkemiseen...

      No tuo systeemi ei juuri ikinä toimi kunnolla, vaan nostettaessa lauta kallistuu "liikaa"

      Ongelman saa korjattua kääntämällä asentotunnistinta toiseen suuntaan kunnes lauta suoristuu tarpeeksi paljon, mutta ei liikaa

      Eli lauta ei siis ostaa nostettaessa palata "lähtöasentoon" vaan se kallistuu siihen asti kunnes asentotunnistin antaa merkin....

      Tietenkin jos jalkapainikkeilla lauta vain jatkaa kallistumista ylöspäin eikä lähde lainkaan nousemaan, niin silloin on asentotunnistin hajonnut tai ohitettu, mutta se on harvinaisempi tapaus

      • johtotähti

        Pakettiautomaatti.Jos perälauta kallistaa painamalla pitkään alaslaskunappia niin kyseiseen lautaan on asennettu lisävaruste eli 1 sylinteri on asennettu auton runkoon. Tämä mahdollistaa laskun ja kallistuksen yhdellä napilla. Tässä tapauksessa pitää muistaa,että sitten kun nostaa lautaa ylös pitää toimia samoin
        eli ei paineta kallistusnappia vaan painetaan suoraan ylösnostonappia. Tällöin lauta ensin ¨kallistaa laudan lähtötilanteeseen ja sitten nostaa laudan ylös. Pääpointti perälauta asiassa on se ,että kun kyseessä on Focolift tai Zepro niin
        pitää tarkistaa onko lautaan asennettu automaattikallistus vai ei,koska kyseessä on lisävaruste. Monissa Suomessa harvinaisemmissa laudoissa tuo varuste on vakiovaruste. Mikä tässä asiassa on hauskinta niin Focoliftin edeltäjässä Nummiliftissä 1970-luvulla automaattikallistus oli vakiovaruste,mutta kun nimi muuttui Focoliftiksi niin se olikin lisävaruste. Kauppamiehet osaa rahastaa köyhää autoilijaa.


      • johtotähti kirjoitti:

        Pakettiautomaatti.Jos perälauta kallistaa painamalla pitkään alaslaskunappia niin kyseiseen lautaan on asennettu lisävaruste eli 1 sylinteri on asennettu auton runkoon. Tämä mahdollistaa laskun ja kallistuksen yhdellä napilla. Tässä tapauksessa pitää muistaa,että sitten kun nostaa lautaa ylös pitää toimia samoin
        eli ei paineta kallistusnappia vaan painetaan suoraan ylösnostonappia. Tällöin lauta ensin ¨kallistaa laudan lähtötilanteeseen ja sitten nostaa laudan ylös. Pääpointti perälauta asiassa on se ,että kun kyseessä on Focolift tai Zepro niin
        pitää tarkistaa onko lautaan asennettu automaattikallistus vai ei,koska kyseessä on lisävaruste. Monissa Suomessa harvinaisemmissa laudoissa tuo varuste on vakiovaruste. Mikä tässä asiassa on hauskinta niin Focoliftin edeltäjässä Nummiliftissä 1970-luvulla automaattikallistus oli vakiovaruste,mutta kun nimi muuttui Focoliftiksi niin se olikin lisävaruste. Kauppamiehet osaa rahastaa köyhää autoilijaa.

        "¨kallistaa laudan lähtötilanteeseen ja sitten nostaa laudan ylös"

        Ongelma on juurikin siinä että ei se kallista sitä "lähtötilanteeseen" vaan "vaakatasoon" ja se saa tiedon "vaakatasosta" siitä asentotunnistimelta...

        Eli lauta kallistuu nostettaessa samaan tasoon oli auto jyrkässä ylä- tai alamäessä...


      • löäläööäls

        Olipas hankalasti selitetty...

        Siis perälauta EI tiedä missä asennossa se on suhteessa autoon, vaan sen missä asennossa se on suhteessa tasaiseen maahan...

        Eli perälaudan tulisi kallistua suoraksi maan vetovoimaa nähden oli auto tasaisella maalla, ylämäessä, tai alamäessä... Jos näin ei tee, niin asentotunnistin on väärässä asennossa


    • lapikastalautaan

      Eli jo työturvallisuuden kannalta auto korjaamolle.Siellä se saadaan toimimaan niin kuin pitää. Itselläni on kokemusta kyseisestä laudasta ja 6-vuotta on pelannut ihan hyvin. Huollot ja lakisääteiset vuosikatsastukset on kyllä aina hoidettu ajallaan. Onhan kaikilla voimassa oleva perälaudan vuosikatsastustodistus mukana matkassa.Jos ei ole niin taas poliisi ilahduttaa nimenomaan kuljettajaa maksulapulla.Ei siis yrittäjää vaan nimenomaan kuljettajaa. Ja mikäli yrittäjät tunnen 30 v. kokemuksella niin itse sen myös joutuu maksamaan ikävä kyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3928
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      213
      2196
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2113
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1494
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1245
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      93
      1158
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1110
    Aihe