Legoland, Ruotsi-Tanska-Saksasta laivaan

pienperhe

Kertokaas millainen reissu voisi olla jos henkilöautolla menemme Länsirannikolta laivalla Ruotsiin sieltä Tanskan Legolandiin ja sieltä Saksaan laivalla Helsingiin?
Siis lähinnä kokemuksia missä mahdolliset yöpymiset/nähtävyydet ja millaisella kukkaron täytyy ottaa mukaan ja voiko jopa jossain säästää

3

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säästää voi lähinnä katsomalla millä laivayhtiöllä matkustaa. Me olemme kokeilleet useampia ja niistä voi hyviä tarjouslähtöjäkin saada. Nyt tänä vuonna ollaan vertailtu tälläsestä Autolla eurooppaan e-kirjasta, kun siellä on kaikista hinnat valmiiksi. Itse matkalla ruotsin kautta olemma tavallisesti yöpyneet jönköpingissä, mutta se on vähän makukysymys miten jaksaa ajella. Lähellä travemunden satamaa kannattaa käydä lasten kanssa karls mansikkatilalla se on loisto kohde ja ilmainen, siitäkin taisi siinä kirjassa olla esittely. Käy kattoon se kirja niin saat suoraan paljon vertailua.

• satsa

Olimme toissa kesänä nelihenkinen perhe autolla Hämeestä edestakaisin Legolandissa viikon reissu. Ajoimme Tukholmasta yhden yön pysähdyksellä Billundiin. Mutta Legolandin lähellä on niin kallista yöpyä, että varasimme mökin/rivitalo-tyyppisen majapaikan Harreso Gro-nimisestä paikasta 20 km päässä Legolandista. Oli oikein hyvä ratkaisu. Kannattaa etukäteen kysellä ale-lippuja tai jopa ilmaisia Legolandiin. Minä sain torista. Kannattaa olla Legolandin ovella, kun portit aukeaa, pääsee väljemmin kiertelemään ilman jonoja. Juutinrauman silta oli hieno lapsistakin. Melko sama hinta meneekä lautalla vai siltaa. Kiersimme Saksan kautta, joten lauttamaksu on aina jotain 10-30 euroa/auto. Ruotsissa saimme helposti heinäkuussakin majoituksen rooms free-tyyppisestä varaamatta.

• SäästääVoi

"10-30 euroa/auto"

Vähän on alakanttiin. Hinta lautalla on noin 50€ ja siltaa pitkin myöskin noin 50€.

"voiko jopa jossain säästää"

Voi säästää ajamalla Ruotsin kautta takaisin. Pelkästään laivamatka Saksa - Suomi kesällä on luokkaa 600 - 800€.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1628
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1366
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1205
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1115
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      116
      1101
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1051
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe