sammakkoa hankkimassa

mutta minkä

mikä sammakko laji olisi hyvä näin aloittelijalle?
kun en löydä netistä mieleistäni eikä näy ruokinta ym. hoito-ohjeita?
Olen miettiny mölysammakkoa, viherkonnaa tai nuolimyrkkysammakoa?
Ovatko nuo aloittelijalle hyvä? Mitä ne syö?
Miten usein? jne... kiitos jos joku viittii vastata!

5

341

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön
    • Creepy-Carla

      mikäli nuolista haaveilet niin kannattaa käydä lukaisemassa http://www.poison-frogs.nl/ Suomeksi nuolista ei sivustoja löydy..oma suomenkielinen sivu katosi bittitaivaaseen enkä jaksa alkaa moista uudelleen väsäämään.
      Nuolia en ihan ensimmäisiksi ötököiksi suosittele, eri asia on jos on aikaisempaa kokemusta muista matelijoista.
      Suurimmasta osasta löytyy jotain tietoa tuolta Herppi.netin sammakko-osiosta. Samassa paikassa on galleria mistä voi käydä tiirailemassa mitä hauskemman näköisiä mönkijäisiä.
      Toivottavasti löytyy sammakko joka juuri sinua kiinostaa.

      • Niina

      • Nimetön
        Niina kirjoitti:

        Vihdoin ja viimein saimme avattua suomenkieliset nuolimyrkkysivut osoitteessa http://www.sammakkolampi.net/nuolimyrkkysammakot/ .

        Niina
        www.sammakkolampi.net

        Itselläni on kynsisammakko. Olen myös aloittelija ja minusta laji on hyvä aloittelijoille . Ne syövät pakastettuja ötököitä. esim.veri matoja. elävää ravintoa voi yrittää mutta eläin kauppassa sanottiin että ne ovat aika nirsoja.


      • Samppis
        Nimetön kirjoitti:

        Itselläni on kynsisammakko. Olen myös aloittelija ja minusta laji on hyvä aloittelijoille . Ne syövät pakastettuja ötököitä. esim.veri matoja. elävää ravintoa voi yrittää mutta eläin kauppassa sanottiin että ne ovat aika nirsoja.

        Joo mullakin on kääpiökynsisammakko, se on ihan sopiva aloittelijoile, eikä sitä ole vaikea hoitaa... Omalle sammakolleni kelpaa ruuaksi madot ja pohjatabletit...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe