Citalopram ratiopharm sivuoireista

Söin kyseistä lääkettä kolmisen viikkoa ja alkuun ahdistus ja paha olo kasvoivat kunnes tilalle tuli välinpitämätön, turta fiilis. Lisäksi tuo turtuneisuus vaikutti siihen, etten enää saanut orgasmia vaikka mitä tein tai jätin tekemättä...Lopetin lääkkeen syönnin juuri tämän seksiin liittyvän ongelman takia ja en ole hetkeäkään katunut. Lievä alakuloisuus on parempi olotila kuin hällä väliä-tunne, ja yritän pitää itsestäni parempaa huolta. Kerroin lääkärilleni tästä ja hän sanoi että todella monet kaltaiseni kolmikymppiset kärsivät samasta sivuoireesta nimenomaan tämän lääkkeen kanssa. Joten tsemppiä kaikille muille, yleistäähän ei voi...
61461
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Eikä vain kolmikymppiset kärsi samasta sivuoireesta, vaan vanhemmatkin - eiköhän loppujen lopuksi kaikenikäiset! Pirullinen sivuoire!!!
Mulla on toinenkin: laihtuminen. Siitä olen erittäin tyytyväinen!

Äänestä

Käytin Sepramia (Sitalopraami-valmiste) kuukauden ajan ja sivuoireet olivat todella ikävät ensimmäisen kahden viikon ajan. Ahdistuneisuus ja paha olo lisääntyivät, seksihalut ja -kyvyt heikkenivät oleellisesti, seisomaan noustessa rupesi helposti huimaamaan, unettomuus vaivasi ja ruokahalukin väheni. Ajettelin jo hoidon keskeyttämistä ja joinakin päivinä otinkin vain puoli tablettia.

Sitten kolmannella viikolla sivuvaikutukset vähenivät ja osin lakkasivat kokonaan. Seksuaalisia toimintahäiriöitä ei enää esiintynyt, orgasmikokemus päinvastoin jopa parani, mutta univaikeudet vielä jossain määrin kiusasivat. Myönteiset vaikutukset jäivät kuitenkin ainakin tuolla annostuksella (20mg/vrk) sen verran lieviksi, että halusin kokeilla jotakin muuta. Pelkäsin lisäksi annoksen nostamisen tuovan samat ikävät sivuvaikutukset takaisin.

Nyt lääkäri määräsi Remeronia. Saas nähdä kuinka sen kanssa käy.

Äänestä
  • Lopetin 2 kk sitten Citolapramit ja nyt Nautin Seksistä! Ennemmin "otan" pienet masiskaudet kun jätän kunnon orkut väliin! -Nautitaan!

    Äänestä

Mitä ihmeen järkeä on yleensä käyttää lääkkeitä, jos oireina ovat "lievä alakuloisuus" tai "pienet masiskaudet".

Kliininen masennus on erittäin vakava ja tuskallinen sairaus, joka hoitamattomana johtaa kuolemaan tai psykoosiin. Masentuneen ihmisen mielessä on todellakin kaikkea muuta kuin seksi. Mikä ihmeen villitys on terveen ihmisen popsia lääkkeitä, en tajua....

Jos masennus on todellista, lääkkeiden käyttö on välttämätöntä. Orgasmin puute sivuvaikutuksena on minimaalinen ongelma silloin kun hoidetaan tappavaa sairautta. Esim. syöpähoidoilla on paljon pahemmat sivuvaikutukset, vaikka monet syöpämuodot ovat huomattavasti vaarattomampia kuin kliininen masennus.

Äänestä
  • Masennus voi olla lievääkin ja silti se on masennusta. Lääkärit tarjoavat lääkkeitä, vaikka itsetuhoisuutta ei olisikaan. Työelämässä ei selviä helposti lievänkään masennuksen kanssa ilman lääkkeitä. Lisäksi masennus uusiutuu helpommin ilman lääkkeitä.

    Äänestä

  • lääkkeetön kirjoitti:

    Masennus voi olla lievääkin ja silti se on masennusta. Lääkärit tarjoavat lääkkeitä, vaikka itsetuhoisuutta ei olisikaan. Työelämässä ei selviä helposti lievänkään masennuksen kanssa ilman lääkkeitä. Lisäksi masennus uusiutuu helpommin ilman lääkkeitä.

    että masennus uusiutuu helpommin ilman lääkkeitä sanoi myöskin oma lääkärini vuosi sitten. Hän ei kuitenkaan kertonut, enkä älynnyt kysyäkkään, millä aikavälillä tällainen tutkimus on tehty ja söikö tämä kohderyhmä tutkimuksen aikana lääkkeitä!
    Olisiko jollakin lisätietoa tästä tutkimuksesta?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Mina kirjoitti:

Söin kyseistä lääkettä kolmisen viikkoa ja alkuun ahdistus ja paha olo kasvoivat kunnes tilalle tuli välinpitämätön, turta fiilis. Lisäksi tuo turtuneisuus vaikutti siihen, etten enää saanut orgasmia vaikka mitä tein tai jätin tekemättä...Lopetin lääkkeen syönnin juuri tämän seksiin liittyvän ongelman takia ja en ole hetkeäkään katunut. Lievä alakuloisuus on parempi olotila kuin hällä väliä-tunne, ja yritän pitää itsestäni parempaa huolta. Kerroin lääkärilleni tästä ja hän sanoi että todella monet kaltaiseni kolmikymppiset kärsivät samasta sivuoireesta nimenomaan tämän lääkkeen kanssa. Joten tsemppiä kaikille muille, yleistäähän ei voi...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu