Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hakijoita yli 100 per paikka edelleen?

Mquuu

Vieläkö tavallisiin toimistotöihin on hakijoita yli 100 per paikka? Itse vuosia sitten kouluttauduin toiselle alalle juuri tämän takia, kun ei päässyt edes haastatteluun ikinä.

8

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sain.paikan

      Itse hain viime vuoden loppupuolella osastonsihteerin paikkoja niin niihin oli ainakin 40-70 hakijaa jokaiseen. Hain 13 osastonsihteerin paikkaan ja pääsin kahteen haastatteluun.

    • seriippuu

      Riippuu minkälaiseen paikkaan olet hakemassa. Jos kyseessä on määräaikaisuus tai vuorotteluvapaasijaisuus normimäärä on varmaan se n. 70 hakijaa. Mitä lyhyemmästä sijaisuudesta on kysymys, sitä vähemmän hakijoita. Moni oikeasti työtön kokee, että ei ole mitään hyötyä hakea muutaman viikon/muutaman kuukauden määräaikaisuutta ja sitten ilmoittautua taas työttömäksi ja tukien tulemisessa sitten kestääkin pahimmillaan pari kuukautta. Sen ajan olet sitten täysin tyhjän päällä. Sama koskee työpaikkoja, joissa on oikeasti jotain vikaa, hirveän huono palkka, millä ei tule toimeen tai joku 9 euron orjatyö.

      Sen sijaan jos kyseessä on toistaiseksi voimassaoleva ja vielä kohtuullisen hyvällä palkalla (esim. valtion hommat) hakijoita on se 250-400 hakijaa. Suosituimmat kesätyöt suosituimmissa firmoissa= 1000 hakijaa vähintään (ja suhteillahan sinne oikeasti päästään).

      Itse toivon, että en turhaan pääsisi haastatteluun tilanteissa joissa a) haastatellaan vain muodon vuoksi (ja palkattava on jo tiedossa), b) haastatellaan ainakin 20-40 henkilöä (ja mahdollisuus tulla valituksi on varsin pieni) c) haastatellaan työpaikkaan, mitä ei ole olemassa. d) haastatellaan yritykseen, missä valehdellaan kaikki palkasta ja työn kestosta lähtien lähes kaikki. Todella raivostuttavaa ja rahoja sekä aikaa kuluttavaa rampata haastatteluissa kun ei kuitenkaan tule valituksi. Itse jos olisin haastattelija en varmasti hirveän montaa haastattelisi.

      • Hakuikkuna

        Mistä olet saanut nuo luvut? Mitä olen kuullu taloushallintoon tulee hakemuksia 60-120, assarit/yleiset toimistotyöt voi olla 400 suosituimpiin paikkoihin. Näin siis pääkaupunkiseudulla.


      • TyönHakijatar

        Eli ei sitten kannattakaan muuttaa työn perässä sinne pk-seudulle, huoh :(


      • seriippuu
        Hakuikkuna kirjoitti:

        Mistä olet saanut nuo luvut? Mitä olen kuullu taloushallintoon tulee hakemuksia 60-120, assarit/yleiset toimistotyöt voi olla 400 suosituimpiin paikkoihin. Näin siis pääkaupunkiseudulla.

        Ihan oman kokemuksen pohjalta luvut olen saanut. Olen siis itse ollut työnhakijana. Varmasti yksityisellä sektorilla suosituimpiin (joissa palkka on ok) hakijoita se 250-400. Kunnalla tällä hetkellä määräaikaisiin (2-6kk määräaikaisuuksiin) n. 70 hakijaa. Jo viitisen vuotta sitten kunnalle vuoden määräaikaisuuksiin oli n. 250 hakijaa.

        Taloushallinon/toimistotyön perässä ei kannata muuttaa pk-seudulle (ehkä jonkun muun alan perässä kyllä). Työt useasti määräaikaisia ja joissakin yrityksissä hyvin tuulisia paikkoja lisäksi huonolla tuurilla vielä kamala työilmapiiri. Suosittelen vaihtamaan alaa/opiskelemaan jonkun muun työllistävämmän, varmapalkkaisen ammatin.


      • enempäänkinolisi
        seriippuu kirjoitti:

        Ihan oman kokemuksen pohjalta luvut olen saanut. Olen siis itse ollut työnhakijana. Varmasti yksityisellä sektorilla suosituimpiin (joissa palkka on ok) hakijoita se 250-400. Kunnalla tällä hetkellä määräaikaisiin (2-6kk määräaikaisuuksiin) n. 70 hakijaa. Jo viitisen vuotta sitten kunnalle vuoden määräaikaisuuksiin oli n. 250 hakijaa.

        Taloushallinon/toimistotyön perässä ei kannata muuttaa pk-seudulle (ehkä jonkun muun alan perässä kyllä). Työt useasti määräaikaisia ja joissakin yrityksissä hyvin tuulisia paikkoja lisäksi huonolla tuurilla vielä kamala työilmapiiri. Suosittelen vaihtamaan alaa/opiskelemaan jonkun muun työllistävämmän, varmapalkkaisen ammatin.

        Juu, ei viitti toisen alan vakipaikan omaavana sitten ees lähteä yrittämään tällasia muutaman kuukauden kestäviä paikkoja. Kun pitäis itsensä ja lapset sen jälkeenkin elättää...


    • Näinonkyllä

      100 hakijaa per paikka on nykyisin ihan normiasia kaikenlaisiin toimihenkilötehtäviin.

      Ei tosiaan mitään järkeä kouluttautua esimerkiksi tradenomiksi tai kauppatieteiden maisteriksi, monista muista aloista puhumattakaan. Yrittäjyysopinnot ovat ainoita johon kannattaa panostaa, koska vain itse itsensä voi nykyään työllistää.

      • tosiKuinVesi1

        "Näinonkyllä" kirjoittaa mielestäni kyllä asiaa.

        Olen itse ekonomi vuodelta 2007, ja olen ollut kiinteistönvälittäjänä ja taloushallinnossa ja taaskin kiinteistöalalla, tutkintoja on alaan runsaasti ja vaativia kaikki. Nytten työ on sellaista kitkutusta.

        Todella on näin, kuin kirjottaja laittoi, että ainoita mahdollisuuksia on alkaa yrittäjäksi toinen vaihtoehto on mennä suoriteperusteiseksi työntekijäksi. Ja mitä enemmän tekee niitä töitä, jotka ei muille kelpaa, sen todennäköisemmin saa myös laskutuksen kuntoon.

        Kolmas vaihtoehto on kultajyvä julkishallinnossa.

        On fakta, että työpaikat karisevat, valtion virkamiehet oikein hakemalla hakevat veronkiristyksiä, jotta saisivat itselleen maksimaaliset palkat. Suurin ahneus on julkisen sektorin hallinnossa.
        Sinne jos vaan vaan pääsisi töihin (makoilemaan), niin olisi kissan päivät. Tunnen monia, jotka armotta kehuvat sitä, kun voivat täysin vastuuttomasti tehdä puolittaista työpäivää täydellä palkalla.
        Vaikka puhutaan leikkauksista, on julkinen sektori nyt lamassakin korottanut omia palkkojaan yhtä lineaarisesti kuin ennenkin.

        Tuntemistani ihmisistä Trafilla on parhaat palkat, on keskimäärin noin 5000 €/kk, tällöin toki riittää että kääntää vain alle puolen tusinaa paperia päivässä. Yksi toki valitteli sitä, kun kampaviineriä on joka kahvipalaverissa, alkaa se kertymään vyötärölle, eli kahvitaoista ei oo pulaa, ja aina voi tehdä ajanvietteeksi muutaman verojullikan jollakkin kansalaiselle, joka vaikkapa rakentelee autoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe