vaimo pilannut lapset

kyllästynyyt

Otsikon mukaisesti pilaa kun antaa kaikessa periksi uhmaikäisille. Esimerkiksi jos lapset mekastavat niin paljon että omat korvat ei enää huutoa kestä, niin laitan heidät rauhoittumaan omaan huoneeseen ja oven perässäni kiinni. Lapset tietysti itkevät siellä, mutta ajatukseni on, että rauhoituvat kohta sitten pääsevät takaisin muiden luokse. Vaimo on sitten heti nalkuttamassa ettei ovea saa laittaa kiinni ja sulkea lapsia huoneeseen ja menee huoneeseen lohduttamaan. Hän saa minut näyttäytymään lapsille ilkeänä ja väärin tekijänä. Tätä on jatkunut kauan. Tässä harkitsen jo lähtöä tästä perheestä kun ei kerta tarvita.

26

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suojelija

      No ethän Sinä mihinkään sieltä omasta kodista lähde. Se olis tosi lapsellinen veto. Tällaistahan se on lapsiperheissä. Metakkaa riittää. Vanhempien on yhdessä sovittava ilman lapsien korvia, miten missäkin tilanteessa toimitaan. Se on kaikkien osapuolien etu,

      • einiinkyllästynyyt

        No enhän minä täältä mihinkään lähde. Näinhän se on. Tilanne nyt vähän parempi.


      • opserv

        OLISI PAREMPI EHKÄ KÄYDÄ VAIMON KANSSA ENSIN TÄSTÄ SYVÄLLINEN KESKUSTELU LASTEN KASVATUS PERIAATTEISTA


      • Mies30v
        opserv kirjoitti:

        OLISI PAREMPI EHKÄ KÄYDÄ VAIMON KANSSA ENSIN TÄSTÄ SYVÄLLINEN KESKUSTELU LASTEN KASVATUS PERIAATTEISTA

        KYLLLÄ! Juuri näin! En yksinkertaisesti tajua vanhempia jotka ei käy jotain dialogiaa aiheesta jo ennen kuin koko lasta edes aletaan tekemään. Kyse on perustavanlaatuisesta asiasta millä annetaan takeita a) oman parisuhteen jatkuvuudelle b) yhteisestä kasvatuslinjasta.

        Ja tuo lasten rankaiseminen ja toisaalta puolisosi pullamössö -linja on ihan sieltä.
        Lapsen/lasten kanssa tulee edetä puhumalla ja selittämällä.Kertoa miksi ei saa huutaa (ihan ääreettömän kovasti - tottakaii kotona pitää saada leikkiä).
        Tämä on ainoa tie myös pitemmällä ajatuksella, missä luot lapsen kanssa kommunikaation yhteyden ja samalla pitää rakentaa luottamusta. Näitä tulet tarvitsemaan entistä enemmän 12 vuodesta eteepäin.Siellä kun on alkaa olemaan turhaa sanoa että nyt huoneeseen häpeämään.


    • kyllästynyyt

      Mikä siinä on että vaimosta tulee nalkuttaja kun tulee äidiksi ja jää kotiin liian pitkäksi ajaksi. Omii lapset.

      • Riittääkö

        Liian pieni ympyrä. Liian vähän huomiota, huomatuksi ja hyväksytyksi tulemista. Liian vähän rakkauden ja välittämisen tuntemusten saamista. Liian vähän elämää. Liian paljon vastuuta keskenkasvuisten luotsaamisesta ja elämän evästen antamisesta. Liian vähän tietoa, miten voisi toimia toisin.


    • aikuinennuori

      Lapsia kohtaan on jo väärin jos vanhemmat eivät kasvata heitä samalla tavalla ja samoilla säännöillä, antaa tosi ristiriitaisia viestejä ja voi vaikuttaa heidän emotionaaliseen kehitykseenkin.

      Perheneuvoloita on olemassa ja heidän apunsa on hyvä ottaa vastaan kun perheessä tulee esim juuri erimielisyyksiä kasvatuksessa ja tulisi miettiä mikä olisi paras tapa toimia tietyissä tilanteissa lasten kanssa. Ihan uusi menetelmäkin voisi siis toimia teille paremmin jos vaimollesi oven lukitseminen on liikaa. Pääasia että toimisitte kumminkin yhdessä tiiminä. Jos se tuntuu mahdottomalta niin perheneuvoloissa on yleensä myös parisuhdeneuvontaa, missä pystyisitte ammattiauttajan kanssa parantamaan kontaktia ja yhteisöllisyyttä arkipäivässänne, että asiat lähtisivät tästä luistamaan paremmin.

      Apua siis on tarjolla, nyt teidän pitäisi vain vanhempina ottaa itseänne niskasta kiinni ja alkaa stemppaamaan niin itseänne kuin toisiannekin.

    • cböfcx

      Ootko sinä tuo minun munakkaani:D
      Minä nimittäin olen se kamala nalkuttava akka, joka menee avaamaan sen lastenhuoneen oven, kun herralla palaa pinna ja pukkaa kiukusta kihisten muksut sinne. Minä en vain hyväksy sellaista kasvatustapaa, etenkin kun nuo meidän muksut on vielä niin pieniä, että pelkäävät tilannetta. Puhua olen yrittänyt, että sovittais yhteiset säännöt miten ko. tilanteita ratkottaisiin, mutta herra ei ota kuuleviin korviinsa. Ei se sitä tarkoita, että kaikki pitäisi antaa periksi tai kuria ei olisi, mutta kuri ei mielestäni tule pelottelemalla lasta, vaan on oltava muita keinoja. Ei se, että se rouvasi menee siihen väliin, tarkoita, etteikö sinua tarvittaisi, vaan sitä, että puhumalla ne yhteiset sävelet löytyisi.

      • pokdsprok

        Tuota tuota... Miksi menet siihen väliin, kesken kun miehesi hoitaa tilannetta? Ei lapset mene siitä rikki, jos mies jonkun kerran hoitaa asiat omalla tyylillään, ja te aikuiset puhutte keskenänne sitten jälkikäteen, että miten jatkossa toimitaan?

        Lasten edessä pitää pysyä yhtenäisenä rintamana. Vaikka toinen tekisikin joskus sinun mielestäsi väärän valinnan, niin sillä systeemillä mennään yhdessä loppuun asti, mikä on ensin lapsille esitetty. (Pois sulkien tietysti väkivalta yms.) Epäselviä tilanteita tulee hyvin harvoin, mikäli aikuiset ovat yhdessä sopineet yhteisistä rangaistuksista yms.

        Meillä on käytössä jäähyhuone. Kolmesta tarhaikäisestä yksi istuu siellä keskimäärin 2 kertaa viikossa. Yksi istuu siellä ehkä kerran kuukaudessa ja esikoinen on joutunut sinne kaksi kertaa viimeisen kahden vuoden aikana. Lapsetkin ovat keskenään eri kehitysvaiheissa, ja ottavat vastaan varoituksia eri tavoilla. Jäähyhuone on kuitenkin meillä toiminut, ja kuopuksenkin mieliala on todella paljon rauhoittunut. Hänen kanssaan on nykyään paljon helpompi keskustella ristiriitatilantissa yms.

        Meillä ei jäähyhuoneeseen joudu metelin takia... Siitä vain konahdetaan. Huoneeseen joutuu jos esim lyö, tukistaa tai nipistää jotain toista aikuista tai lasta, jos on todella ilkeä toiselle puheissaan tai jos ei usko jotakin kohtuullisen tärkeää sääntöä tahallisesti edes kolmen kehoituksen jälkeen.


      • BUUUUUUUUUU

        Sinä saat kaiken takasin korkojen kera viimeistään siinä vaiheessa, kun kakarat on teini-ikäisiä. Ole miehesi tukena, hän kasvattaa oikeaan suuntaan, et sinä. Olet äitinä kusessa niiden pentujen kanssa, jos et muuta kasvatustapojasi. Muista sitten, kun väännät teinien kanssa kättä, äläkä syytä miestäsi väärästä kasvatuksesta sikäli mikäli hän on vielä saman katon alla. Mene akka peilin eteen mietiskelemään


      • annanenanna

        Mies kirjoitti : "Esimerkiksi jos lapset mekastavat niin paljon että omat korvat ei enää huutoa kestä, niin laitan heidät .

        Ei sanakaan että väkivallalla tuuppaa heidät sinne. Kertoi vielä että hetken päästä hakee pois jos ovat rauhoittuneita. Ei siinä aina ole väkivallasta kyse jos lasta komentaa.

        Ei älytöntä mekastusta kannata sietää.
        Jos lapsille annetaan valta määrätä, silloin ollaan lirissä. Ihan varmasti käyttävät hyväkseen sitä kun vanhemmat ovat erimieltä kasvatuksesta. Toinen antaa, toinen ei esm.


      • vaimosioikeassa

        Murrosiässä on varmasti luvassa ongelmia, mikäli pieni lapsi suljetaan toistuvasti huoneeseen yksin itkemään- se on henkistä väkivaltaa pahimmillaan. Lapset tarvitsevat rakkautta kasvaakseen tasapainoisiksi aikuisiksi. Haluatko lapsillesi mielenterveysongelmia aikuisenakin?

        Pitääkö hyväksyä että lapsista lähtee meteliä. Lapsi ei osaa vielä säädellä käyttäytymistään ja tarvitsee siihen aikuisen apua ja ohjausta. Lapsia pitää kasvattaa. Lapsia ei pidä hylätä itkemään yksinään.


    • ethänviitsi

      Ai sinä laitat kaksi riehuvaa uhmaikäistä kaksistaan itkemään suljettuun lastenhuoneeseen ja odotat, että rauhoittuvat sinne itsekseen?

      :D

      Arvaas, kuis kauan siinä kestäisi? Olisko vaikka maailman tappiin saakka?

      Odotas, kun kertaan:

      Sinua häiritsee omien lastesi mekastus, koska he eivät ota huomioon isin herkkiä korvia. Laitat lapset suljettuun tilaan itkemään. Vaimo hakee lapset pois. Siitä sinä vedät itkupotkuraivarit ja uhkaat lähtemisellä, koska et tunne itseäsi tärkeäksi.

      *facepalm*

      • pokpok

        En sano että aloittajan tekniikka olisi paras mahdollinen, mutta miksi kaksi uhmaikäistä ei rauhottuisi siellä huoneessa? Eiköhän kaikki normaalit lapset ennemmin tai myöhemmin siellä rauhoitu, ja opikseen ottaisivat. Parempi toki niin, että siis omiin huoneisiinsa, ei samaan huoneeseen. Mutta samaan huoneseen laittamisessa on se hyvä puoli, että jos on ollut riitaa, niin pystyvät siellä opettelemaan sopimista.

        Meillä on mm. joskus sanottu, että huoneesta ei tulla pois, ennen kuin olette riidan sopineet. Kyseessä 3v ja 4v. Hyvin on onnistunut. Tovin mököttävät ja sitten alkavat keskustella siitä, että miten homma hoidetaan. Riita on hetkessä selvä.


      • BUUUUUUUUUU
        pokpok kirjoitti:

        En sano että aloittajan tekniikka olisi paras mahdollinen, mutta miksi kaksi uhmaikäistä ei rauhottuisi siellä huoneessa? Eiköhän kaikki normaalit lapset ennemmin tai myöhemmin siellä rauhoitu, ja opikseen ottaisivat. Parempi toki niin, että siis omiin huoneisiinsa, ei samaan huoneeseen. Mutta samaan huoneseen laittamisessa on se hyvä puoli, että jos on ollut riitaa, niin pystyvät siellä opettelemaan sopimista.

        Meillä on mm. joskus sanottu, että huoneesta ei tulla pois, ennen kuin olette riidan sopineet. Kyseessä 3v ja 4v. Hyvin on onnistunut. Tovin mököttävät ja sitten alkavat keskustella siitä, että miten homma hoidetaan. Riita on hetkessä selvä.

        Onko sinulla kakaroita? Ei ne kakarat ole nukkeja, jotka voi laittaa sivuun kun ei huvita. Jos perheessä on 2-3 kersaa, niin tasantarkkaan niillä on täysin erilaiset luonteet, ja yleensäkin penskat keksii vaikka mitä ja riehuvat jo pelkästä väsymyksestäkin. Niitä pitää stopata, ja yksi hyvä syy on pistää arestiin vaikka sinne omaan kämppään, mielummin johonkin muualle, missä ei ole niiden omia kivoja tavaroita. Ei ne kakarat siihen kuole, jos niitä komennetaan ja näytetään kuka siellä kotona määrää ja ketkä tottelee. Esim kaupoissa näet äitejä (aina äitejä) jotka kysyvät rattaissa istuvilta kakaroiltaan (arviolta n 2-3 vuotiaita) "MITÄ ME SYÖDÄÄN TÄNÄÄN" Uskomatonta!!


    • Äläannaperiksi

      Olen samaa mieltä siitä, että vaimosi on hyvää vauhtia pilaamassa lapsenne. Pitäkää palaveri, jossa sovitte, että toisen kasvatusta ei vesitetä. Jos sinä laitat lapset hetkeksi miettimään tekojaan huoneeseensa, niin vaimosi ei sinne mene, vaan sinä menet tarkistamaan hetken kuluttua tilanteen ja kysymään, ymmärsikö "kakara", miksi hänet laitettiin huoneeseensa mietiskelemään käytöstään.

      • huonokasvattaja

        Sama mieltä olen vaikka samaistun vaimoonsa. Komennan miestä kun hän komentelee lapsia. Tyyliin " Miksi sanot heille noin? Se vain pahentaa tilannetta ym." Mies sanoo: " Älä sinä sano mitään niin kuin minä en sano mitään kun sinä hoidat heitä. Anna minun hoitaa!" Huono käytös minulta. En pidä siitä, mutta en osaa olla hiljaa. Joskus lähden tilanteesta pois ja mies hoitaa miten haluaa. Jälkimmäinen on järkevää.


    • enema_Ruth
    • kauan.sitten

      Kun en tilannettasi tiedä, en siihen puutu, mutta muistan omien lasten aikana, että mies tuli kotiin Iltasanomat kädessä ja sanoi minulle, että minun on pidettävä lapset poissa hänen kimpustaan. Hän oli väsynyt päivän töistä. Minua se otti todella päähän, mutta siirsin lapset lastenhuoneeseen aina kun mies tuli kotiin. Minusta oli julmaa, että mies ajoi heidät pois ärtyisästi, kun he olisivat olla hänen kanssaan. Sanoin hänelle, että hän menettää lapset, jos ei ole heidän kanssaan. Hän vastasi, ettei kestä pikkulapsia, vaan odottaa, että he kasvavat kalakaverin kokoisiksi.

      Sanoin jo silloin, että lapsi ei tiedä kasvavans. Hän on oma persoonansa juuri nyt, ja jos huomaa, ettei tule hyväksytyksi, niin muodostaa oman käsityksensä, ja sitä on vaikea muuttaa.
      HAH, sanoi mies.
      Hän teki myös sen, että lupasi syksyllä polkupyörät kesäksi ja keväällä laskettelusukset talveksi, ja kun sanoin, ettei pidä luvata sellaista, mitä ei aiokaan pitää, hän sanoi ivallisesti, että eihän ne tuollaista enää myöhemmin muista, monen kuukauden päähän.
      Miehen ja lasten välit ovat tänäkin päivän etäiset. He oppivat jo ennen kouluikää, että isän puheet ja teot eivät kohtaa. Pari kertaa pojat lähtivät isän kanssa jollekin retken tapaiselle, mutta palasivat myrtyneinä, koska isän illat olivat menneet kaljan kanssa tissutellen, ja pojat olivat sitten olleet keskenään. kyllästyneinä ja nälkäisinä.

      Enpä tietenkään syytä sinua samasta! Kerron vain, että monet isät eivät käsitä miten lasten kanssa tulisi toimia. Ehkä tilanne nykyisin on parempi.
      Olet oikeassa, kun vaadit lapsilta hyvää käytöstä. Riekkuminen ilman rajoja ei ole hyväksi. Lapselle on oikein, että hän oppii pienestä pitäen ottamaan huomioon muut, niin kotona kuin muuallakin. Sen oppiminen on tarpeen koko elämän ajan.

      Koeta sopia vaimosi kanssa ne keinot, joilla kotirauha säilytetään.

    • Epäkunnioituspilaa

      Melkoisen huono asetelma sanoisin, koska olen itse ollut tuollaisten vanhempien lapsi. Pelko on todella huono asia, jos lapset kokevat pelkoa rangaistaessa, se vaikuttaa heissä vielä aikuisenakin. Eristäminen sekään ei kuulosta psyykeä tukevalta. Koita kasvattaa seuraavasta sukupolvesta terveempi kuin omasi on! Vanhempien riidat ovat helvetillisiä. Sen sijaan paras lahja lapselle on toisiaan kunnioittavat vanhemmat. Etsikää puolisosi kanssa lempeä ja johdonmukainen tapa kasvattaa lapsistanne hyviä ihmisiä. On tärkeää ilmaista välittämistä vaikeissakin tilanteissa.

    • Ainamun

      Onpahan taas niin monta mieltä kun on miestäkin ja naisella on niin monta mieltä kun on ollut miestäkin.

    • mokl

      totta töriset, kannattaa lähteä kun sua ei tarvita.

    • gfdsgfdsgsd

      Minulla oli sellainen lapsuus että äiti oli se lempeä ja isä ankarampi ja näin aikuisena mulla on edelleen äitiin lämpimät ja keskustelevat välit ja isän kanssa kyllä tulen toimeen mutta siinä on joku muuri koko ajan johtuen hänen ankarasta kasvatuksestaan.
      Pelolla ja uhkailulla kasvattaminen ei tee lapsista tottelevaisia todellakaan tai poissulkemalla lapsi. Pahinta mitä lapselle voi tehdä, nimenomaan nykytutkimusten valossa on laittaa hänet suljettuun huoneeseen kiukuttelemaan, lapsi jää sinne yksin oman kiukkunsa kanssa eikä osaa sitä rakentavasti purkaa. Mitä pienempi lapsi, sitä enemmän hän tarvitsee aikuisen tukea käsitellä tunteitaan.

      Itsellä on kaksi varhaisteiniä ja olen yhteishuoltaja ja mitään ongelmia ei ole, jos harvoin tulee kiukkua ja lapsi itse menee huoneeseen ovet paukkuen, juttelen koko ajan oven läpi, vaikka ihan höpöjä, pääasia että lapsi kuulee että en hylkää häntä vaikka hänellä on paha päivä, Näin tilanteet menee todella nopeasti ja rauhallisesti ohi ja lopulta halataan ja pyydetään anteeksi jos siihen on syytä.
      En korota ääntä, juttelen , kuuntelen. Mielestäni näillä pääsee pidemmälle kuin huutamalla, uhkailemalla, lukitsemalla lapsen pois. Lapset kunnioittaa minua ilman huutamista.
      Isänsä luona homma ei mene ihan näin mutta en puutu siihen, hän tekee siellä omalla tavallaan kasvatustyötä.
      Mutta jokainen tyylillään ja siinähän sen sitten näkee kun lapset on aikuisia millaiset välit vanhempiin on...

    • mummolle

      Itse en jaksaisi kuunnella pätkääkään kakaroiden mellastusta. Oletkohan liian lepsu kun et saa vaimoa ja lapsia ruotuun.

      • Lapsikin.kärsii

        Minun lapsuudessani äiti huusi kuin hinaaja. Nuorempana häpesin häntä, kun hänellä muutenkin oli kova ääni, ja kun hän suuttui, huusi todella keuhkojensa voimalla. Vanhempana ajattelin, että omapa on häpeänsä. Opin pienestä pitäen varomaan häntä, koska oli typerää olla hänen lähettyvillään. Oikein näki, kuinka hän yritti keksiä tekemistä minulle heti kun hänen katseensa osui minuun. "Hae", "Tuo", "Avaa ikkuna", "Vie tämä eteiseen", "Hae minulle tohvelit". Tunsin itseni aina käskyläiseksi ja koiraksi, ja auta armias, jos unohdin jotain tai en tuonut tai vienyt kuten piti. Opin kuuntelemaan naama peruslukemilla, ja vielä tänäänkin pystyn hillitsemään ilmeeni joka tilanteessa.
        Olin ihan vapaaehtoisesti huoneessani niin paljon kuin mahdollista.
        Ja kesällä kömmin leikkimään talon alle kivijalan luukusta, sillä sieltä minua ei kukaan osannut etsiä.


    • Perhe.on.paras

      Kukaan osallistuja ei ole ottanut huomioon sitä mahdollisuutta, että ei päästetä lasten riehumista siihen pisteeseen, ettei sitä kukaan kestä. Eivät ne lapsetkaan. Lapsia täytyy rauhoitella leikkimään rauhallisemmin. Juokseminen ja riekkuminen sopii pihaleikkeihin, on tilaa niin liikkumiseen kuin äänenkäyttöönkin. Sisäleikit voidaan ohjata rauhallisempaan suuntaan. Ja juuri ennen nukkumaan menoa ei ikinä pitäisi sallia riekkumista, sillä väsynyt ja adrenaliinin kyllästämä lapsi on mahdoton saada rauhoittumaan yöunille.
      Rauhoittaminen pitää aloittaa silloin kun se vielä on mahdollista ja suunnata lasten huomio johonkin muuhun leikkiin, tai jopa ottaa satukirja ja lukea lasten kanssa sitä.
      Olisiko mahdotonta olla lasten kanssa yhdessä? Tv:stä tulee lasten ohjelmaa, sopiiko se teidän kasvatusmalliinne?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe