paniikista kärsivä

Seve25

Olen 12 asti kärsinyt paniikkihäiriöstä mutta en ole ikinä siitä puhunut kenellekään ja nyt olen 19 ja armeijassa. Nuoruuteni on ollut tosi raskas henkisesti ja olen aina paennut ongelmiani johonkin. Mutta en ole myöskään ajatellut mikä mua oikeasti vaivaa vasta kun tässä iässä. Olen kokenut elämässä paljon vaikeita asioita perheväkivaltaa koulukiusaamista.. Ja siitä on syntyneet myös voimakkaat itsesyytös ajatukset.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minämyös

      Moi, itselläni on ollut yläasteesta asti paniikkihäiriö ja peittelin sitä myös ja ajan mittaan se myös paheni sen takia. Nyt muutamia vuosia myöhemmin (olen sinun ikäisesi) uskaltauduin kertomaan asiasta perheenjäsenille ja hakeuduin psykologille. Noh, kun alkaa jonkun kanssa juttelemaan paniikkihäiriöstä, se todella helpottaa mieltä todella paljon ja saa sydämmeltään tämän taakan pois. Asiat on siis melkeinpä pakko käsitellä, jotta paniikkihäiriöstä pääsee. Minulla paniikkikohtaukset ovat vähentyneet tosi paljon, mutta vuosien mittaan paniikkihäiriöstä koitui muita seuraamuksia (esim. tietynlaisia pelkotiloja) jotka vielä kummittelevat, mutta on tosi helpottavaa silti elää "vapaasti" ilman tunteiden peittelemisen tuskaa. Itsetutkistelu paniikkihäiriön kohdalla on myös tarpeellista, sillä tuntematta itseään ei voi myöskään parantua tästä. On tosi hyvä, että oikeasti tietää mistä paniikkihäiriö johtuu, sillä itselläni meni kauan ennenkuin edes ymmärsin mistä nämä johtuivat. Tosi paljon tsemppiä sulle, meillä paniikkihäiriöstä kärsivillä on toisinaan tosi vaikeaa, mutta siitä selviää hengissä! :))

      • jjjjjj6457

        Kiitos tosi paljon kommentista auttaa ihan älyttömästi kuulla että en ole ainoa joka tuntee tälläistä ja että tän pystyy voittamaan.


    • selvisin

      Et ole yksin.paniikkihäiriö ei ole harvinainen sairaus.Siihen on myös saatavissa pua psykologin ja lääkityksen avulla. Hae apua j äläkä häpeile suotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe