volovo seitkyt

makelel

mikä kolkattaa ku ajaa pikkasen epätasasella tiellä nii kuuluu ihme kolkatus mistä se kuuluu kun nivelet ehjät kai ku mennnyt katsastuksestaki läpi..ääni häiritsee eikä ymmärrä mistä se kuluu

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvovolvo70

      Kuuluuko auton etu- vai takapäästä ??

    • makelel

      ehkä se ääni tule enempi etupäästä mutta ei oikee saa selvää :)

      • lukotKannattimetNiveletY

        Paikkoja on lukemattomia, eikä katsastus ole mikään takuu etteikö nivelissä voisi olla sen verran välyksiä ettei siellä voisi kolista. Mene johonkin asiantuntevaan korjaamoon ongelmasi kanssa ja ajele työnjohtajan kanssa koeajot, niin eiköhän ne kolina paikat löydy.


    • makelel

      ne sanoo korjaamolla kun menee että tuo tänne tutkimme asiaa ,,ei ne kuule lähde kyytii ja ala kuunteleen :)

      • volvovolvo70

        Itse "veikkaisin" syyksi etujousijalkojen yläpään laakeroinnin takertelua. Itsellä tulee sillointällöin sellainen kolahdus kun sopivasti tie kallistelee ja varsinkin jos samanaikaisesti kääntää pyöriä .

        Tämä on siis mutu-tietoa kun itsellä sellainen vaiva on päällä :-)


      • V70AWD
        volvovolvo70 kirjoitti:

        Itse "veikkaisin" syyksi etujousijalkojen yläpään laakeroinnin takertelua. Itsellä tulee sillointällöin sellainen kolahdus kun sopivasti tie kallistelee ja varsinkin jos samanaikaisesti kääntää pyöriä .

        Tämä on siis mutu-tietoa kun itsellä sellainen vaiva on päällä :-)

        Kompaan tätä. Omassa oli saman tyyppinen ongelma. Huollossa ottivat iskarin pois ja vaihtoivat iskarinyläpään puslan. Hävisi kaikenlainen kolahtelu töyssyissä ja pienissä kuopissa


      • Kallistele koria paikallaan, joko ovesta nostelemalla tai kynnyksen päälle nousemalla. Mikäli kolina kuuluu silloin, niin kysymyksessä ovat toden näköisesti niin sanotut "koiran luut" kallistuksen vaimentimet. Suhteellisen helppo vaihtaa ja maksaa muutaman kympin kappale. Itse vaihdoin V70:seen vasta ne. Edellinen auto 850 johon jouduin vaihtamaan ne myös. Kulutustavaraa.


    • ehdotusehkä

      Jos auto noin vanha saattaapi olla vakaajan tangot kumihelat kovettuneet / kulunneet ?
      Kuinka auto reakoi kun rattia keski asennosta aavistuksen puolelta toiselle suoralla tiellä , keinahtaako ylimääräisesti , kun ratin liikkeen pysäyttää suoraan ?

    • makelel

      en ole huomannut keinahtelua kyll..mutta tuli itsellä tässä mieleen kun vähä katselin sinne että etupään jousien alla olevat kumet roikkuu hiukkase ulkona että oiisko se syypää siihe että siel ei jousienalla ole enää kumia vaan rauta rautaavasten :) kun se kolahtelu kuuluu vaan kun ajaa kuoppaan tai huonolla tiellä :)

      • Kim57

        Joo ne on ne kumet siellä jousien alapäässä (korjaussarja 8 e/Kpl.)


    • S80C70

      Etuiskarin yläpään kumit rikki. Avaa konepelti, painele puskurista ja ja katso mitä tapahtuu. Iskarin pää ei juurikaan saisi liikkua, eikä kumissa saa olla murtumia.
      Jää yleensä katsastumiehiltä huomaamatta.

    • Korvalääkäri

      Laita korvatulpat niin ei kaikki pienet kolahdukset edes kuulu!

    • lahnaloota

      Omatunto siellä kolkuttelee ratin takana!

    • Halpisautoilija

      Etuiskarin yläpää tai sitten etujousen alapää kolkuttaa jousikuppiin.Tuo viimeksimainittu ei jää nalkkiin katsastuksessa.

    • keuukeu

      korvalääkäri nikki,,,noinko sä autos korjaat taitaa olla melkonen sun auto sit ehhhhaha

    • volvonpaska

      Kaksoismassavauhtipyörä irtoamassa. Uusi maksaa 1200e asennus. Vaihdata samalla kytkin työsylinteri noin 520e.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe