taksikyydin_hinta

tragol

Mikä olisi taksikyydin hinta jos tuotto otettaisiin ahneuden sijasta ahkeruudella ?

72

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taksirenkikö

      Siis velvoitetaan aina vapaan taksin kohdalle sattuva kansalainen ottamaan kyyti.

      • Ilmaista

        ILMAINEN oli minun kyytini kun löytyi tällainen mahtava alekoodi, jolla ajoin ekan Uber-kyydin ilmaiseksi! Kannattaa heti kirjoittaa tää ylös, se oikeasti toimii:

        q93sw

        Laitat koodin vain Uber-sovellukseesi kun tilaat ensimmäistä kyytiäsi ja se ei maksa mitään! Toimii oikeasti! Joku yläraja siinä summassa on, mutta halvemmalla pääse kuitenkin.

        Itse huristelin tällä koodilla kotiin baari-illan jälkeen. Ei taksijonoja, ei maksanut jenin jeniä! Kiinnostaako?


      • laitontatouhua
        Ilmaista kirjoitti:

        ILMAINEN oli minun kyytini kun löytyi tällainen mahtava alekoodi, jolla ajoin ekan Uber-kyydin ilmaiseksi! Kannattaa heti kirjoittaa tää ylös, se oikeasti toimii:

        q93sw

        Laitat koodin vain Uber-sovellukseesi kun tilaat ensimmäistä kyytiäsi ja se ei maksa mitään! Toimii oikeasti! Joku yläraja siinä summassa on, mutta halvemmalla pääse kuitenkin.

        Itse huristelin tällä koodilla kotiin baari-illan jälkeen. Ei taksijonoja, ei maksanut jenin jeniä! Kiinnostaako?

        Mainosta lisää laittomia Uber kyytejä. Poliisi tutkii jo. Sakkoja ja veromätkyjä tulossa. kannatti varmasti.


    • Pankkimaatti

      Noin kaksinkertainen.Nyt valtio määrää hintakaton joka on huomattavasti pienempi kuin vapaat markkinat asettaisivat.

    • uudistuminen

      joo korotus paine on iso. pääkaupunkiseudulla ei korotusta tarvittaisi jos kaikki saisivat ajaa kaikkialla ilman tyhmiä sääntöjä joissa joudutaan ajamaan tyhjänä omalle alueelle. ja olsi 1 yhteinen taksikeskus.

      • valopää

        Hei valopää. Luuletko todella että autot palaisivat omalle alueelleen? Nyt jo lähitaksin spedet jäävät kyttäämään stadiin keikkoja vaikka omalla alueellakin olisi keikkoja tarjolla.Nykyinen systeemi on hyvä jos vaan kaikki noudattaisivat sääntöjä. Lähitaksin kuskit voivat ajaa Stadin liitteen ja tulla ajamaan Stadin taksia niin ei tarvitse harrastaa ryöstelyä.


      • eiootaastotta
        valopää kirjoitti:

        Hei valopää. Luuletko todella että autot palaisivat omalle alueelleen? Nyt jo lähitaksin spedet jäävät kyttäämään stadiin keikkoja vaikka omalla alueellakin olisi keikkoja tarjolla.Nykyinen systeemi on hyvä jos vaan kaikki noudattaisivat sääntöjä. Lähitaksin kuskit voivat ajaa Stadin liitteen ja tulla ajamaan Stadin taksia niin ei tarvitse harrastaa ryöstelyä.

        jos sinä jotain ymmärtäisit niin saisit keikkoja vantaalta ja espoosta vastaavasti. minä ajan stadissa.


      • enosaalaskea
        valopää kirjoitti:

        Hei valopää. Luuletko todella että autot palaisivat omalle alueelleen? Nyt jo lähitaksin spedet jäävät kyttäämään stadiin keikkoja vaikka omalla alueellakin olisi keikkoja tarjolla.Nykyinen systeemi on hyvä jos vaan kaikki noudattaisivat sääntöjä. Lähitaksin kuskit voivat ajaa Stadin liitteen ja tulla ajamaan Stadin taksia niin ei tarvitse harrastaa ryöstelyä.

        Sinä valopaa osoitat juuri oikeaksi kaikkien olettamuksen taksien tyhmyydestä. Mitä pienempi alue on mistä kyytejä ajat tuo sulle varmaan enemmän rahaa.huomaa,että olet renki auton tyhjänä ajaminen ei tietenkään sinua yöllä haittaa. minua ainakin häiritsee päivällä ruuhkassa ilman asiakasta. 40% autoa ei olisi suotavaa ajaa tyhjänä. nyky kuluilla taksista oikean tilin tekeminen on kovan työn takana.


      • dfgrtyhju7i98
        valopää kirjoitti:

        Hei valopää. Luuletko todella että autot palaisivat omalle alueelleen? Nyt jo lähitaksin spedet jäävät kyttäämään stadiin keikkoja vaikka omalla alueellakin olisi keikkoja tarjolla.Nykyinen systeemi on hyvä jos vaan kaikki noudattaisivat sääntöjä. Lähitaksin kuskit voivat ajaa Stadin liitteen ja tulla ajamaan Stadin taksia niin ei tarvitse harrastaa ryöstelyä.

        Sama toisin päin, eli jo nyt htd:n spedet kyttäämään lähitaksin alueelle keikkoja vaikka omalla alueellakin olisi keikkoja tarjolla.Nykyinen systeemi on hyvä jos vaan kaikki noudattaisivat sääntöjä. HTD:n kuskit voivat ajaa liitteen lähitaksin alueelle ja tulla ajamaan Lähitaksin autoa niin ei tarvitse harrastaa ryöstelyä.


      • hannukarpot
        dfgrtyhju7i98 kirjoitti:

        Sama toisin päin, eli jo nyt htd:n spedet kyttäämään lähitaksin alueelle keikkoja vaikka omalla alueellakin olisi keikkoja tarjolla.Nykyinen systeemi on hyvä jos vaan kaikki noudattaisivat sääntöjä. HTD:n kuskit voivat ajaa liitteen lähitaksin alueelle ja tulla ajamaan Lähitaksin autoa niin ei tarvitse harrastaa ryöstelyä.

        minä en ymmärrä.miksi nyky systeemi ois parempi.Jos kaikki sais kaikkoja isommalta alueelta ja tyhjänä ajaminen vähentyisi. vaikeaa on ymmärtää tätä. Ainoa aisa joka selittää sen ette taida osata hommia. Ja toi kyttääminen on jo naurettavaa.


      • tyyyyyyyyyy
        dfgrtyhju7i98 kirjoitti:

        Sama toisin päin, eli jo nyt htd:n spedet kyttäämään lähitaksin alueelle keikkoja vaikka omalla alueellakin olisi keikkoja tarjolla.Nykyinen systeemi on hyvä jos vaan kaikki noudattaisivat sääntöjä. HTD:n kuskit voivat ajaa liitteen lähitaksin alueelle ja tulla ajamaan Lähitaksin autoa niin ei tarvitse harrastaa ryöstelyä.

        Minän en niitä kenttäkyytejä rupea ajamaan. Pitäkää kenttänne. Onnettomat!


      • valopääkungi
        enosaalaskea kirjoitti:

        Sinä valopaa osoitat juuri oikeaksi kaikkien olettamuksen taksien tyhmyydestä. Mitä pienempi alue on mistä kyytejä ajat tuo sulle varmaan enemmän rahaa.huomaa,että olet renki auton tyhjänä ajaminen ei tietenkään sinua yöllä haittaa. minua ainakin häiritsee päivällä ruuhkassa ilman asiakasta. 40% autoa ei olisi suotavaa ajaa tyhjänä. nyky kuluilla taksista oikean tilin tekeminen on kovan työn takana.

        Mä olen kuningas. Taksialan guru ja jumala. Sä olet bussikuski. Etkä osa laskea. Tai osaat, housuusi vetelät.


      • tyyyyyyyyyy kirjoitti:

        Minän en niitä kenttäkyytejä rupea ajamaan. Pitäkää kenttänne. Onnettomat!

        Ai vaik viet sinne kyydin et mene tarhaan,vaan ajat tyhjänä stadiin


      • miksijäisin
        ramiro kirjoitti:

        Ai vaik viet sinne kyydin et mene tarhaan,vaan ajat tyhjänä stadiin

        Kyllä. Miksi jäisin sinne notkumaan?


    • xiat

      48,50

    • köppel123

      Nykyhinnoilla ajaa vain kansanedustajat ja muut joiden kyydin tulevat esim. veroeuroista. Normi duunari tai mökin mummo ei takseilla pysty ajelemaan. Euro/km sopiva hinta ilman lähtömaksua ja autoiksikin kelpaisi vaikka kansanauto eikä tarvis vaihtaa joka vuosi.

      • Wrtyii

        Auton vaikutus taksaan ennen veroedun puolittamista oli 7%.Nyt maksamme työkaluista lähes täyden veron.Toisin kuin esim.kuorma-autot tai bussit.Kalusto tulee väistämättä huonontumaan lähivuosina,mutta ei tule vaikuttamaan kuluttajahintaan senttiäkään.Kyllä ne kulut tulevat ihan muista asioista.Jos ei ole halua käyttää taksia,voi ajella bussilla.Veronmaksajien piikkiin.Jos taksi ajaisi euro/km,konkurssi olisi edessä puolessa vuodessa.


      • Tuohan on totta, kun hinnat laskee käyttäjämäärät lisääntyy, ja ei tartte notkua tolpalla ilman tuottoa...

        Ja mun mielestä juurikin OIKEAT taksikuskit oli ajamassa lakia joka kieltää henkilökuljetuksen kuorma-autoille :D :D


      • Urpoooooooot

        Joooooooo! Jos taksi maksaisi bussilipun verran,kaikki heräisivät maanantaiyönä ja lähtisivät taksiajelulle!Parasta olisi jos taksikuski antaisi vielä rahaa asiakkaalle kyydin päätteetksi!Näitä verovaroin maksettuja kuljetusmuoyoja löytyy jo,käyttäkää niitä jos eirahat riitä taksiin.Taksi ei ole sosiaalitoimisto.


      • Ihjvhcgxtcyhokp
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Tuohan on totta, kun hinnat laskee käyttäjämäärät lisääntyy, ja ei tartte notkua tolpalla ilman tuottoa...

        Ja mun mielestä juurikin OIKEAT taksikuskit oli ajamassa lakia joka kieltää henkilökuljetuksen kuorma-autoille :D :D

        Miksi kuorma-autolla pitäisi ajaa henkilökuljetuksia?


      • Rrrrrrrrrrrrrrrr
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Tuohan on totta, kun hinnat laskee käyttäjämäärät lisääntyy, ja ei tartte notkua tolpalla ilman tuottoa...

        Ja mun mielestä juurikin OIKEAT taksikuskit oli ajamassa lakia joka kieltää henkilökuljetuksen kuorma-autoille :D :D

        Niin,voi sitten ajella nollakatteella.Pääasia että ajelee?


      • Ihjvhcgxtcyhokp kirjoitti:

        Miksi kuorma-autolla pitäisi ajaa henkilökuljetuksia?

        Siksi että voisi olla vaikkapa Sprinter 515 (5 tonninen 9 paikkainen pakettiauton näköinen vehe) jolla saisi kuljettaa asiakkaita.

        Toki samalla vehkeellä saa ajaa nytkin taksiliikennettä, mutta se on silloin rekisteröitävä täyden veron henkilöautoksi, ja tommosessa 5 tonnisessa maksut on aika kovat henkilöautona...

        Mitä katteeseen tulee, niin kun ajaa eurolla kilsa, ja kilsaa kohden palkkaa noin 40-50c


      • Hoitoavailla

        Joo.Ankkalinnassa.Ja sinun fantasioissa.Vakuutusyhtiön laskurin mukaan kuorma-auton vakuutukset on 30€/vuosi.Jos sen rekisteröi taksiksi hinta putoaa puoleen.Kerro lisää,ei kyllästytä ihmisen yksinkertaisuus.


      • urpokourpo
        Urpoooooooot kirjoitti:

        Joooooooo! Jos taksi maksaisi bussilipun verran,kaikki heräisivät maanantaiyönä ja lähtisivät taksiajelulle!Parasta olisi jos taksikuski antaisi vielä rahaa asiakkaalle kyydin päätteetksi!Näitä verovaroin maksettuja kuljetusmuoyoja löytyy jo,käyttäkää niitä jos eirahat riitä taksiin.Taksi ei ole sosiaalitoimisto.

        Eihän se oo suomessa ainakaan sosiaalitoimisto, vaikka aika paljon taitaa sossusta saatua rahaa siirtyä taksarin taskuun.


      • dfgtrhyjui

        "Normi duunari tai mökin mummo ei takseilla pysty ajelemaan"

        Väärin meni tämäkin. Suurin osa asiakkaista on ns. "normiduunareita" ja aika moni työtön tai opiskelija. Ns. rahamiehet kulkee taksilla itseasiassa suht harvoin mutta perus duunari tai opiskelija joka viikonloppu.


      • verokutsuplus
        urpokourpo kirjoitti:

        Eihän se oo suomessa ainakaan sosiaalitoimisto, vaikka aika paljon taitaa sossusta saatua rahaa siirtyä taksarin taskuun.

        Miksi pitäisi olla sosiaalitoimisto?Niille asiakkaille veronmaksajat tarjoavat halvat bussikyydit.Taksien taskuun ei siirry itsestään senttiäkään.Taksit tekevät työtä josta saavat maksun.Se että voimme tuottaa palvelut halvimmalla mm.sosiaalitoimiston kyyditettäville 24/7 luonnollisesti ohjaa kyydit meille.Jos linja-autoliitto itkee ettei pääse osille Kela-kyydeistä on ämmien kitinää.Ei kiinnostanut rakennella Kelan vaatimia välityskeskuksia kun maksaa niin paljon.Nyt kyllä kermat päältä kävisi.Taksi on Suomen viimeinen itse kannattava henkilöliikenne muoto.Siis ne maksaa jotka käyttää.Jos valtio subventoisi kyydin hintaa kuten esim.Kutsuplussaa,voisin viedä asiakkaita ilmaiseksi! 40€/ kyyti(kutsuplussan tuki),sikamaista verovarojen tuhlailua.


      • OtaSelvää
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Siksi että voisi olla vaikkapa Sprinter 515 (5 tonninen 9 paikkainen pakettiauton näköinen vehe) jolla saisi kuljettaa asiakkaita.

        Toki samalla vehkeellä saa ajaa nytkin taksiliikennettä, mutta se on silloin rekisteröitävä täyden veron henkilöautoksi, ja tommosessa 5 tonnisessa maksut on aika kovat henkilöautona...

        Mitä katteeseen tulee, niin kun ajaa eurolla kilsa, ja kilsaa kohden palkkaa noin 40-50c

        Hei krimininaali. Yli 3500 kiloinen auto ei ole henkilöauto, eikä siten voi olla taksi. Täällä kun provoilet, ota asioista hieman selvää, jotta edes joskus voit olla oikeassakin. Taisi jäädä linnatuomion aikaan opiskelut sikseen, kun piti jakaa linnankundeille per--tä?


      • gggggggggggg
        OtaSelvää kirjoitti:

        Hei krimininaali. Yli 3500 kiloinen auto ei ole henkilöauto, eikä siten voi olla taksi. Täällä kun provoilet, ota asioista hieman selvää, jotta edes joskus voit olla oikeassakin. Taisi jäädä linnatuomion aikaan opiskelut sikseen, kun piti jakaa linnankundeille per--tä?

        Ei toi urpo tajuu mitään. Turkulainen pelle.


      • Uuuhhhhhhhh

        Pankin maailmassa kuorma-auto voi olla henkilöauto,vakuutukset ovat halpoja,taksit ovat kalliita,Aku Ankalla on housut,pankki on viisas... Näitä riittää.Hauska narri!


      • OtaSelvää kirjoitti:

        Hei krimininaali. Yli 3500 kiloinen auto ei ole henkilöauto, eikä siten voi olla taksi. Täällä kun provoilet, ota asioista hieman selvää, jotta edes joskus voit olla oikeassakin. Taisi jäädä linnatuomion aikaan opiskelut sikseen, kun piti jakaa linnankundeille per--tä?

        Voitisko mainita mikä lainkohta asettaa henkilöautolla painorajan...

        Ei mikään, henkilöauto on maks 9 paikkainen henkilöiden kuljettamiseen tarkoitettu auto.

        Ajokorttilaki? Ei. siinä ei puhuta mitään että saisi ajaa aina henkilöautoa painosta riippumatta.

        Joten faktaa tiskiin, äläkä hauku.

        Eli kyllä, 9 paikkaisen 5 tonnisen sprinterin voi rekisteröidä henkilöautoksi, silloin saa ajaa 120km/h ja vaaditaan C1 kortti


      • Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Voitisko mainita mikä lainkohta asettaa henkilöautolla painorajan...

        Ei mikään, henkilöauto on maks 9 paikkainen henkilöiden kuljettamiseen tarkoitettu auto.

        Ajokorttilaki? Ei. siinä ei puhuta mitään että saisi ajaa aina henkilöautoa painosta riippumatta.

        Joten faktaa tiskiin, äläkä hauku.

        Eli kyllä, 9 paikkaisen 5 tonnisen sprinterin voi rekisteröidä henkilöautoksi, silloin saa ajaa 120km/h ja vaaditaan C1 kortti

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021090?search[type]=pika&search[pika]=ajoneuvolaki#a1090-2002

        1) M1-luokan ajoneuvo (henkilöauto) on henkilöiden kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle;

        Eipä puhuta painosta mitään, toisin kuin kuorma-autojen (minimipaino) tai pakujen (maksimipaino) suhteen...

        Entäs mitä sanoo ajokorttilaki:

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110386?search[type]=pika&search[pika]=ajokorttilaki#a386-2011

        "5) B, johon kuuluvat:

        a) ajoneuvot, joiden kokonaismassa on enintään 3 500 kg ja jotka on suunniteltu ja valmistettu kuljettamaan kuljettajan lisäksi enintään kahdeksan henkilöä;"

        Eli eipä tuossakaan puhuta mitään että saisi ajaa nimenomaan HENKILÖAUTOA, vaan autoa joka painaa maks 3500kg ja maks 9 paikkaa... Se 5 tonninen sprinteri ei mahdu tuohon.... luokkaan.

        Joten miksi:

        A: 5 tonninen 9 paikkainen sprinteri ei voi olla taksi

        B: Miksi se ei voisi olla henkilöauto

        C: Miksi sillä ei voisi saada ajaa 120km/h

        D: Kuka PAKOTTAISI rekisteröimään sen kuorma-autoksi (veronkieroautoksi)

        Aivan, itse siis opetellut laista paljonkin "Nippelitietoa" ja siksi tuli voitettua lähes mahdoton oikeudenkäynti 1,5 vuotta sitten


      • Lmonoonon

        Huutonaurua!!!!!!!
        Pankkiautomaatti on opetellut lakia!
        Jatka samaan malliin,hauskempi kuin Turhapuro!


      • Lmonoonon kirjoitti:

        Huutonaurua!!!!!!!
        Pankkiautomaatti on opetellut lakia!
        Jatka samaan malliin,hauskempi kuin Turhapuro!

        Mikä ihmeen Pankkiautomaatti...

        Osaan kyllä etsiä laista ne porsaanreijät jolla saa ostettua vaikkapa 8 tonniselle Ategolle lisää vauhtia jos kukkarossa piisaa rahaa :)


      • Uuuuuuuhhhh

        Lisäää huutonaurua!!!!!!!!
        Jatka samaan malliin!!!!!!


    • järkivähä

      Miten pitkälle sillä taksi-isännän/kuljettajan keskiansiolla pääsee taksilla ajamaan ? Siis ettei hyväVeli auta. Mikä olisi kohtuus ?

      • Hienokysymys

        Tosi pitkälle.


      • åååååååååååå

        Vaikka taivaaseen saakka.


    • mmmmmmm1

      Mietin tuota ahneutta yleisemminkin eilen, kun katselin hinausautokeskuksen laskua renkaanpaikkauksesta La illalla klo 18:30 .
      Ajoaika paikattavan luokse 40 min, paikkaus 5 min. Lasku 374 eur.

      • Kallistkallista

        Niin.Taksin tuntiansio tuolle ajalle n.25€.Kallista on....


      • järkivähä

        Yleisen tavan mukaan yritykset käyttää ihmisen hädänalaista tilaa häikäilemättä hyväksi, siis ahneus. Esim renkaan paikkaus, kirjanpito,
        Kaikki mikä on pakko tehdä. Itse toki pystyy ratkaisemaan ongelmia mutta lakiviidakko tekee hankalaksi. Auton valinnassa vararenkaan
        olemassa olo - mutta usein se vie yhden tai enemmän matkustajapaikan. Riski on otettava ja lopussa katsotaan kannattiko- tuliko 374€ takaisin.
        Uudistuksiin taksarit eivät ole valmiita joten byrokratia vie ison siivun . Vastausta tuohon km- määrään mitä taksimiehen päiväpalkalla pystyy ajamaan ei vielä ole saatu.


      • 3323
        järkivähä kirjoitti:

        Yleisen tavan mukaan yritykset käyttää ihmisen hädänalaista tilaa häikäilemättä hyväksi, siis ahneus. Esim renkaan paikkaus, kirjanpito,
        Kaikki mikä on pakko tehdä. Itse toki pystyy ratkaisemaan ongelmia mutta lakiviidakko tekee hankalaksi. Auton valinnassa vararenkaan
        olemassa olo - mutta usein se vie yhden tai enemmän matkustajapaikan. Riski on otettava ja lopussa katsotaan kannattiko- tuliko 374€ takaisin.
        Uudistuksiin taksarit eivät ole valmiita joten byrokratia vie ison siivun . Vastausta tuohon km- määrään mitä taksimiehen päiväpalkalla pystyy ajamaan ei vielä ole saatu.

        Tyhmä taksimies ei nyt ymmärrä kysymystä. Varmaan siksi et ole saanut vastausta.


    • diiilledoooong

      Kertoisitko vielä että miksi siihen sun 6 donaseen henkilöautoon tarvitaan sitten c kortti ? Yleensä henkilöautoja on saanut kuljettaa b kortilla.... Ai joo ku sitä ei saa painonsa takia rekistöröityä henkilöautoksi....

      • Missä puhutaan että B-kortilla saisi ajaa henkilöautoa?

        "5) B, johon kuuluvat:

        a) ajoneuvot, joiden kokonaismassa on enintään 3 500 kg ja jotka on suunniteltu ja valmistettu kuljettamaan kuljettajan lisäksi enintään kahdeksan henkilöä;"

        Aivan... Ei missään...

        Mutta kerropa toki miksi 515 sprinteriä (5 tonninen) ei saisi henkilöautoksi jos siinä olisi vain 9 penkkiä...


    • näinkinvoikysyä

      Mikä olisi duunarin työtunnin hinta jos tuotto otettaisiin ahneuden sijasta ahkeruudella ?

    • tragol

      Taksimies ei tunnu ymmärtävän kiinteitä ja liikkuvan kaluston km peräisiä kustannuksia. Lisäksi on erätä epämääräisiä. Vertaa vaikka paperikoneen käyttöastetta yli 90%. Mikä on taksin käyttöaste takseilla? Mikä makoillaan asemalla. Ahne paperimies lakkoili kerran vuodessa, loput tehdään töitä. Laittakaa työtaistelu niin saatte saatte määrätä taksan millä ajetaan.

      • Käyttöaste on kiinni hinnasta...

        Jos hinta on matalampi, asiakkaat lisääntyy.

        Noh, lisääntyykö ihmisten tarve liikkua jos taksimatkat maksaisi alle 50% nykyisestä... Ei todellakaan.

        Sen sijaan taksi olisi silloin vaihtoehtona bussille, mopolle, omalle autolle, pyöräilylle, kävelylle jne...

        Nooh, kumpin on isännälle kannattavampaa arki öinä... Taksi seisoo 30 min tolpalla, auto ei tuota mitään mutta kuskin tuntipalkka juoksee yölisineen... Tai että samassa ajassa heitettäisi 15 kilsan keikka 18 euron hintaan.... kulut keikasta olisi lähinnä polttoaine ja muutama senttiä päälle sen sijaan että on tolpalla tyhjänä


      • rrrrrrrrrdddddd
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Käyttöaste on kiinni hinnasta...

        Jos hinta on matalampi, asiakkaat lisääntyy.

        Noh, lisääntyykö ihmisten tarve liikkua jos taksimatkat maksaisi alle 50% nykyisestä... Ei todellakaan.

        Sen sijaan taksi olisi silloin vaihtoehtona bussille, mopolle, omalle autolle, pyöräilylle, kävelylle jne...

        Nooh, kumpin on isännälle kannattavampaa arki öinä... Taksi seisoo 30 min tolpalla, auto ei tuota mitään mutta kuskin tuntipalkka juoksee yölisineen... Tai että samassa ajassa heitettäisi 15 kilsan keikka 18 euron hintaan.... kulut keikasta olisi lähinnä polttoaine ja muutama senttiä päälle sen sijaan että on tolpalla tyhjänä

        Voi helvetti sentään Taksikuski ei saa tuntipalkkaa. Miten sä voit olla noin helvetin tyhmä? Missä sä olit silloin kun järkeä jaettiin?


      • rrrrrrrrrdddddd kirjoitti:

        Voi helvetti sentään Taksikuski ei saa tuntipalkkaa. Miten sä voit olla noin helvetin tyhmä? Missä sä olit silloin kun järkeä jaettiin?

        Siis yli 90 % kuskeista saa tuntipalkkaa... Loput voi sopia tyyliin "puolet kassasta - työnantajamaksut"

        Toki suomi24:ssä noita "prosenttikuskeja" on noin 99%


      • Trollimaatti
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Siis yli 90 % kuskeista saa tuntipalkkaa... Loput voi sopia tyyliin "puolet kassasta - työnantajamaksut"

        Toki suomi24:ssä noita "prosenttikuskeja" on noin 99%

        Näin on.Mahtaa harmittaa kun et kelpaa taksikuskiksi....Otan kyllä mamut sun muut mielelläni ajamaan,mutta johonkin se rima on laitettava.Maksan muuten 32€/h.Juuri sinunlaisten takia on hyvä että taksikurssi karsii huonoimmat niihin pakuhommiin...


      • Trollimaatti kirjoitti:

        Näin on.Mahtaa harmittaa kun et kelpaa taksikuskiksi....Otan kyllä mamut sun muut mielelläni ajamaan,mutta johonkin se rima on laitettava.Maksan muuten 32€/h.Juuri sinunlaisten takia on hyvä että taksikurssi karsii huonoimmat niihin pakuhommiin...

        Totta, ei ole taksilupaa itsellä :)


      • qpåkgs
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Totta, ei ole taksilupaa itsellä :)

        Eikä tule koskaan olemaankaan. Tekosi estävät luvan saannin.


      • gdfsjal
        Trollimaatti kirjoitti:

        Näin on.Mahtaa harmittaa kun et kelpaa taksikuskiksi....Otan kyllä mamut sun muut mielelläni ajamaan,mutta johonkin se rima on laitettava.Maksan muuten 32€/h.Juuri sinunlaisten takia on hyvä että taksikurssi karsii huonoimmat niihin pakuhommiin...

        Minäkin maksan 32,-/h sekä pekkaset, kuskin 2 x vuodessa 3 viikoksi etelään sekä kolmen kuukauden kesäloman ja kuukauden talviloman. Pakettiautomaatti ei pääse koskaan alalle. Mahtaa ketuttaa.


      • qpåkgs kirjoitti:

        Eikä tule koskaan olemaankaan. Tekosi estävät luvan saannin.

        Tuskin EPÄILY 8km/h ylinopeudesta riittää luvan eväämiselle...

        Mikä siinä muuten on että nyt voin tavaraliikenteen pätevyydellä ja liikenneluvalla tarjota asiakkaalle tavaran kuljetuspalvelua (esim matkalaukun) ja silti ottaa myös asiakkaan itse kyytiin...

        seuraavaksi kai taksifirmat puuttuu tähänkin vääryyteen


      • ajajajajajajja
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Tuskin EPÄILY 8km/h ylinopeudesta riittää luvan eväämiselle...

        Mikä siinä muuten on että nyt voin tavaraliikenteen pätevyydellä ja liikenneluvalla tarjota asiakkaalle tavaran kuljetuspalvelua (esim matkalaukun) ja silti ottaa myös asiakkaan itse kyytiin...

        seuraavaksi kai taksifirmat puuttuu tähänkin vääryyteen

        Älä kirjoita soopaa. Kyllä kaikki tietää mitä olet tehnyt. Häivy!



      • Trollimaatti

        Jos on itse ryssinyt asiansa, ilmeisesti ainoaksi huviksi jää näillä palstoilla trollailu.Melko säälittävää elämää.Kielitaidottomat mamutkin kelpaavat pirssin rattiin,mutta onneksi raja on vedetty sinun yläpuolelle.Jatka samaan malliin.Mukava seurata todellisen häviäjän vaiheita.Tulee heti hyvälle tuulelle kun huomaa että omat asiat on sittenkin ihan ok.Kiitos!


      • X_____________Y__Z
        Trollimaatti kirjoitti:

        Jos on itse ryssinyt asiansa, ilmeisesti ainoaksi huviksi jää näillä palstoilla trollailu.Melko säälittävää elämää.Kielitaidottomat mamutkin kelpaavat pirssin rattiin,mutta onneksi raja on vedetty sinun yläpuolelle.Jatka samaan malliin.Mukava seurata todellisen häviäjän vaiheita.Tulee heti hyvälle tuulelle kun huomaa että omat asiat on sittenkin ihan ok.Kiitos!

        Jättäkää tuo älykääpio mikälieautomaatti kommentoimatta, väittää sellaisia asioita vastaan, jolla itsellään ei ole hajuakaan. Ettäkö taksarit ajaa tuntipalkalla? Itselläni on pitkän monikymmenvuotisen taksiurani aikana ollut toista sataa kuskia duuneissani, yksikään, siis YKSIKÄÄN heistä ei ole ollut tuntiliksalla hommissani. Tää järjen JÄTTILÄINEN vaan väittää ja väittää muuta. Ei ole edes taksiliitettäkään, mistä se mitään tietää? Kaveri on juossut kujanjuoksunsa kujan päähän....


    • tragol

      Sipilän hallitus haluaa enemmän työn tuottavuuta ja pidempää työaikaa. Miten taksissa tämä tapahtuisi?

      - Vaadittaisiinko lakisääteistä enimmäismaksun korottamista? Vähentäisikö makoilua, lisäisikö tuottavuutta ja sitä myöten valtion verotuloja?

      - Suostuttaisiinko km maksun alentamiseen joka vähentäisi lorvimista
      miten kävisi verotulojen? Lisääntyisikö ansiot?

      - Joku muu ratkaisu?

      • näitätaas

        Makoilua?
        Lorvimista?

        Asiantuntija tragol, olipa älykäs kirjoitus sinulla.


      • kkdzindiv

        Jos tolpalla asiakkaita odottavat takait makoilevat tai lorvailevat, mitä tekee asiakasta odottava baarimikko, parturi, kaupan myyjä, kioskintäti, pankkivirkailija, bussikuski.... jolla juuri nyt ei ole asiakasta.


    • voehanvoe

      Eli ensimmäinen kohtako tuossa tragolin listassa olisi oikea ratkaisu?
      Parturin ja paarimikon lorviminen loppuisi samalla tavalla. Loppuukin mutta jatkuu kotisohvalla työmarkkinatuella.

    • elekrep

      Taksimiehelle on täysin tuntematon käsite kysynnän ja tarjonnan laista, sitä kun ei opeteta siellä kurssilla koska yhteistunta suojelee heidän liiketoimintaansa mahdollistaen monopoolin/kartellihinnoittelun. Toki heille on asetettu yhteiskunnallisia velvoitteita mutta niitä kyytejä ilmeisesti ei ajeta mittarin osoittamalla taksalla.

      • Maalaisasiakas

        Mikä on taksimonopoli? Mikä on taksien hintakartelli?Mitä tarkoittaa yhteiskunnalliset velvoitekyydit?miten yhteiskunta suojelee takseja?Mistä päättelet että taksit eivät tunne kysynnän ja tarjonnan lakia?
        Ota asioista selvää ennen kun kirjoittelet typeryyksiä.


      • taksitoimiihyvin

        Ei vastausta?Vaikea tietysti vastata kun ei tiedä asioista mitään....
        Viisas ottaa asioista selvää ennen kuin kommentoi.
        Keskiverto on hiljaa jos tietää ettei ymmärrä.
        Idiootti kommentoi vaikkei ymmärrä.
        Ja sitten on vielä nämä palstan itkupillit joille ei edes löydy kategoriaa.....
        Onneksi ei näitä tarvitse kuskata..


      • ölmvlnjjkl

        Kuulehan kysyjä, ota selvää enenkuin päästä noita aivopierujasi. Todistat vain typeryytesi.


    • elekrep

      Kartelli = sovitut hinnat ts mitä mittari näyttää
      Monopoli=määräävä markkina-asema yksittäisissä henkilöliikenteessä. On myös saman nimistä konjakkia. Esimerkkejä kartellista: torihinnat: perunat 2.5€/kappa kaikilla myyjillä.
      Maataloustukiaiset vääristää myös kilpailun. Isot maatilat saavat isommat tukiaiset jolloin pienet tippuvat pois. Myös minimipalkka on eräänlainen kartelli.
      Kannattaa katsoa wikipediasta ja seurata s e l k o - k i e l i - u u t i s i a !

      • monomono

        Tiedän toki mitä termit tarkoittavat.Mutta miten ne liittyvät takseihin?
        Jos joku ulkopuolinen taho määrää enimmäishinnan,tuskin voidaan puhua kartellista?Ja monopoli?Kaikki rikosrekisterittömät voivat tulla alalle kunhan vain suorittavat kurssin.Melko matala kynnys siis.Taksilupien määrää eivät valvo taksit,vaan Ely.Taksiyrittäjiä on maassamme tuhansia,ala ei siis ole yhden tahon hoidossa.Monopoli?Onko muuten lääkäreillä sairaiden ihmisten hoitomonopoli?No aivan sama,olet varmasti mielipiteesi jo muodostanut eikä maksa vaivaa kertoa miten asiat oikeasti ovat.Hyvää kesää vaan!


    • hiohoi

      alv vero heti pois takseilta sen voisi suoraan siirtää kuluttaja hintoihin olisi ensiaskel. tuski se vielä paljoa matkustajia lisäisi,mutta olisi jotain apua.

    • järkivähä

      Alvin poisto tuskin laskisi hintoja, peruste: korotustarve oli nii suuri että meni sen kompensointiin. Näin kävi ainakin kampaamoalalla, ja nyt säästyttiin hinnankorotuksilta. Lämpöpumppujen asennushinnat nousi kun kotitalousvähennys tuli. Siitä noususta kärsi myös yritykset ja yhdistykset. Asennusfirma naplaa hyödyn omiin taskuihinsa. Hinta 700 ekua esim. 5 tunnin työstä tuntuu kohtuuttomamta.
      Ehkäpä joku halpataksi-malli missä kalustokustannukset eivät olisi niin merkittävät toisivat taksimatkasta vaihtoehdon myös täällä kehä 3- ulkopuolella omalle autollekin.

    • juaidcLGCKLjdclKC

      Kivijärvellä taas yksi älyn jättiläinen vetää kuntaa käräjille hävityistä taksikyydeistä.V*'ttu mitä toopeja nää tyhjäntoimittajat ovat!!!
      Uuden hallituksen ensisijainen juttu on purkaa kilpailutuksen jarrut, taksien lupakäytännön helpottaminen on onneksi tulossa joten tervetuloa kilpailuyhteiskuntaan.

    • tragol
      • Poikaaaaaaaaaaaaaaa

        Voi voi. ViidenTähdenKusipää trollaa vauhdilla. Tuosta summasta pitää vähentää verot, työnantajamaksut, auton kulut jne joten huomattavasti vähemmän kun rehellinen taksinkuljettaja. Paskat housussa sitä vaan kitistään.

        Tiedätkö nulikka paljonko taksi tekee Stadissa kassaa kuukaudessa? Et. Joten...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      65
      2880
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      407
      2782
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      98
      2233
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      83
      1962
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      72
      1900
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1818
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      8
      1808
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      148
      1767
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1562
    Aihe