SIKSTIINILÄISKAPPELIN FRESKOT

ArtistiEiMaksaEnää

14

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos, mutta käyn jatkossakin itse paikan päällä räpsimässä ison salaman kanssa kuvia.
      Käyhän tuo kyllä hyvänä yllykkeenä, Vatikaani ja Rooma ovat hienoja paikkoja, eikä ole liian pitkä minnekään kun on sopivan pieni suurkaupunki. Menkää ihmeessä itse katsomaan.

      • michelangel

        Sikstiiniläiskappeli on Firenzessä, pitäisi käydä kyllä paikan päällä, mutta onhan tämänkin katsominen jo jotain.


      • michelangel kirjoitti:

        Sikstiiniläiskappeli on Firenzessä, pitäisi käydä kyllä paikan päällä, mutta onhan tämänkin katsominen jo jotain.

        Milloinkas se on sinne siirretty? Minä vähän luulen, että paavi ei anna lupaa viedä sitä Vatikaanista.


      • oukei
        robert_mckeancy kirjoitti:

        Milloinkas se on sinne siirretty? Minä vähän luulen, että paavi ei anna lupaa viedä sitä Vatikaanista.

        "Milloinkas se on sinne siirretty? Minä vähän luulen, että paavi ei anna lupaa viedä sitä Vatikaanista."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sikstuksen_kappeli
        On tosiaan Roomassa, hyvä kun tuli korjattua tuo asia, olen nimittäin suunnitellut matkaa katsomaan kappelia ja olisi ollut aika ikävää jos olisi tilannut matkan Firenzeen. Roomassahan se tosiaan on!


      • Muista ottaa passi mukaan kun menet sinne museoon, Vatikaani on ulkomailla, etkä pääse sinne ilman passia. Muualle Vatikaaniin toki pääsee ilman passia, mutta ei museoon.
        Jonot voivat olla hurjan pitkiä, mutta kyllä ne siitå vetävät, mutta kannattaa varata vähän edes juomista.
        Vatikaanin puutarhaan täytyy varata opastettu kierros etukäteen. Hotellista varmaan varaavat sen, koska se on tehtävä italiaksi.
        On se kaiken vaivan arvoinen paikka, todella upea. Kannattaa varata paljon aikaa.


      • michelangel
        robert_mckeancy kirjoitti:

        Muista ottaa passi mukaan kun menet sinne museoon, Vatikaani on ulkomailla, etkä pääse sinne ilman passia. Muualle Vatikaaniin toki pääsee ilman passia, mutta ei museoon.
        Jonot voivat olla hurjan pitkiä, mutta kyllä ne siitå vetävät, mutta kannattaa varata vähän edes juomista.
        Vatikaanin puutarhaan täytyy varata opastettu kierros etukäteen. Hotellista varmaan varaavat sen, koska se on tehtävä italiaksi.
        On se kaiken vaivan arvoinen paikka, todella upea. Kannattaa varata paljon aikaa.

        Kiitos lisätipeistä, tosiaankin 25 000 kävijää päivässä vie hiet ja hilseet kappelin sisälle, ja toi passin mukaan otto onkin aika yllättävää mutta Vatikaani onkin valtio valtion sisällä. Eniten ihmetyttää miksi muistelin kappelin olleen Firenzessä, yleensä muistan nämä taideasiat oikein? http://fi.wikipedia.org/wiki/Firenze#Kulttuuri

        Siellä olikin Michelangelon Daavid-patsas, siihen sotkin nämä kappelin freskot.


      • Vielä tuosta Firenzestä, sielläkin on valtava ja upea Duomo-kirkko. Näkemistä riittäisi kyllä vaikka väärään kaupunkiin sattuisikin eksymään. On palatseja, siltoja ja kymmenittäin museoita ja italialaiset ovat mukavia ihmisiä.

        Vatikaanissa kannattaa kavuta Pietarinkirkon kupoliin, sieltä on upeat maisemat ja on siinä oma tunnelmansakin kun siellä on itse fyysisesti paikalla.
        Kirkon ylätasanteella on muuten hyvä ja halpa kahvila sekä myymälä. Sinne eivät kaikki osaa mennä kun on vähän oudossa paikassa. Kirkossakin menee sen verran aikaa, että kannattaa käydä tankkaamassa jotain ja ostaa vaikka paavin signeeraama kynä matkamuistoksi.

        Eiköhän tässä tullutkin jo tarpeeksi matkailumainosta.


      • michelangel kirjoitti:

        Kiitos lisätipeistä, tosiaankin 25 000 kävijää päivässä vie hiet ja hilseet kappelin sisälle, ja toi passin mukaan otto onkin aika yllättävää mutta Vatikaani onkin valtio valtion sisällä. Eniten ihmetyttää miksi muistelin kappelin olleen Firenzessä, yleensä muistan nämä taideasiat oikein? http://fi.wikipedia.org/wiki/Firenze#Kulttuuri

        Siellä olikin Michelangelon Daavid-patsas, siihen sotkin nämä kappelin freskot.

        Todellakin tuo passi kannattaa muistaa. Ei paljon naurata jos seisot kilometrin jonossa ja kun pääset luukulle, niin passisi on hotellissa.


      • Pannaas vielä jonojen mallia, se kiemurtelee edestakaisin tuossa jalkakäytävällä. https://www.google.es/maps/@41.906977,12.453447,3a,15y,91.87h,84.86t/data=!3m4!1e1!3m2!1sv4T_9u354jHzmUO2wKoquw!2e0!6m1!1e1?hl=fi


      • robert_mckeancy kirjoitti:

        Pannaas vielä jonojen mallia, se kiemurtelee edestakaisin tuossa jalkakäytävällä. https://www.google.es/maps/@41.906977,12.453447,3a,15y,91.87h,84.86t/data=!3m4!1e1!3m2!1sv4T_9u354jHzmUO2wKoquw!2e0!6m1!1e1?hl=fi

        Tuo linkki vei ihan jonnekin muualle, tässä toimiva lyhennetty linkki http://bot.fi/wpp

        Tuosta pääset myös takaisin karttaan niin näet missä tuo ovi on.


      • michelangel
        robert_mckeancy kirjoitti:

        Tuo linkki vei ihan jonnekin muualle, tässä toimiva lyhennetty linkki http://bot.fi/wpp

        Tuosta pääset myös takaisin karttaan niin näet missä tuo ovi on.

        Olen käynytkin kiertämässä nämä muurit aikoinaan, ja sisäpihalle ja tais Pietarinkirkon kupoliinkin viedä Googlen kolmekuuskymppinen!


      • Niin kuin näet, linkki ei tule kokonaan koska siellä on pilkku välissä. Se kyllä toimii kun kopiot sen koko rimsun osoiteriville.
        Ei muutakuin hyvää matkaa!


    • Ilmiannoin_poliisille

      Pedofiilien pyhiinvaellusmatka! Näyttää olevan lapsipornoa seinillä. Varautukaa kuulusteluihin.

      • nohuhhu

        Oletkohan sä ihan sekaisin?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe