Ratsastus, hevoset

Kypäräpää

Kuinka moni teistä käyttää kypärää? Minä käytän. Olisin kuollut varmaan jo moneen kertaan ilman kypärää ratsastaessa. Kerrankin ratsastin esteitä luotto ponillani, jolla oli hiukan ehkä paha tapa hypätä kaukaa ja kävi aina erittäin kuumana esteillä. Kerrampa oli estevalmennuksessa ja tulin esteelle, linja oli täydellinen ja tempo sopiva, mutta polle hyppäsikin liian kaukaa enkä päässyt hyppyyn mukaa ja lensin suoraan ilmasta niskoilteni maahan ponin jalkoihin, pyörin ponin
mukana ja se potki minua useaan kertaan päähän. En muista itse mitään iskuista, mutta kaverini joka oli nähnyt tippumisen kertoi siitä. Tässä turmassa sain aivotärähdyksen ja kipeitä mustelmia. Muutaman päivän tauon jälkeen menin ratsastamaan ponilla taas. Poni saikin ratsastaessani jonkin sätkyn. Ja tälläkin kertaa tipuin, päälleni ja jäin jälleen kerran ponin jalkoihin, mutta nyt hän vain astui käteni päälle ja hokit leikkasivat puolet hiuksistani pois. Tämän jälkeen sain laukka kammon, enkä laukannut ponilla moneen viikkon ennen seuraavaa estevalmennusta. Ja tässäkin estevalmennuksessa tipuin. Poni joka ei koskaan hylännyt, päättikin tällä kertaa, että nyt en hyppääkkään ja tipuin. Tällä kertaa ei sattunut ja nousin takaisin satulaan. Pääsin eroon kaikesta pelosta ratsastuksessa ja hevosien käsittelyssäkin. Lienee mistä johtua, mutta vain se yksi tippuminen muutaman pahan tippumisen jälkeen hävitti kaikki pelkoni. Tällä hetkellä ratsastan edelleen samaa ponia, luotan poniin täysin ja olen erittäin vankka ja päättäväinen ratsastaja. Mutta en silti koskaan ratsasta ilman kypärää, en ikinä. Enkä enään edes polje pyörällä ilman kypärää. Kertokaa omia kokemuksianne jotka saivat teidät käyttämään aina kypärää ratsastellessa. Kertokaan myös huonoimpia syitä mitä olette kuulleet syyksi kypärän off-käyttöön.Itse olen kuullut paljon sitä, että näyttää tyhmältä ja hiukset menee pilalle. Leikkaantuihan mulla hiukset ilmaiseksi, mutta ei se kypärä niitä leikannut vaan se säilytti ne jotka olivat sen alla. Ja jos et käytä kypärää niin toivottavasti nyt käytät! #järkipäässä

7

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kypäränkäyttäjä

      Kerran yksi varsa hyppäsi suoraan päälle ja kavio osu keskelle päätä, onneks oli kypärä. Toisella kertaa hevonen sai hepulin ja veti äkkikäännöksen, lensin täysillä maneesin seinää päin ja kyllä siinä makoiltin pitkänaikaa kun ei pystyny nouseen, niin paljon sattu, tuntu että koko keho olis tulessa. Pääkin jysähti seinään kovalla voimalla, onneks oli kypärä. Kerran hyppäsin estettä hevosella joka ei ollut ihan masteri siinä, hevosen takajalat osu puomiin ja hevonen lens polvilteen maahan, nousi äkkiä ja juos suurinpiirteen ylitte, polvi meni ja iänikuset vammat siitä, jos ei olis ollu kypärää olis siinä pääkin koville joutunu, koska hevosen jalat sen koohatessa osu päähänkin. Onneks oli kypärä. Ihmiset, käyttäkää kypärää!!!

      • Anonyymi

        Hui kamala! Molempien tarinat on tosi pahoja.


    • Kypärä

      Tietysti käytän kypärää? Turvaliiviä en kovin usein, esteillä, maastossa ja säikyil hevosilla.

    • Anonyymi

      No ei tulis mieleenkään ratsastaa tai ajaa pyörällä ilman kypärää!

      • Anonyymi

        No fillaroida voi kyllä ihan ilman kypäriäkin kunhan ei kaahaa suoraan alikulkuihin sokkona,empä muista montaakaan tapausta että pyöräilijä kaatunut lyöny päänsä j akuollu


    • Anonyymi

      Ite käytän kypärää aina. Vaikka vaan kävelisin.

    • Anonyymi

      Tottakai käytän kypärää! Ilman kypärää EI saisi ratsastaa ollenkaan... vikkellyksessä mielestäni pitäisi käyttää myös kypärää, mutta ilman kypärää vikeltäminen kuuluu siihen harrastukseen.🤷🏼‍♀️

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe