Asumistukeni nousi n 50e :)

Juhlatkattoon

Onko juhlaan jo aihetta, vai kostaako sossu tämänki ilon? Tulot eivät ole siis muuttuneet eikä vuokran määrä, mutta tällä uudella systeemillä mikä astui voimaan 1.1.2015 niin minä olen ainakin yksi voittajista :)

10

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WinnnerTakesItAll

No paljonko jää itse maksettavaksi vuokrasta kun siitä vähennettään asumistuki.

• 8564

Sossu ei kosta mitään. Jos sinulla on 50€ kuukaudessa enemmän käytettävissä Kelan rahoja, miksi se ei vaikuttaisi vähentävästi sossun maksamaan tukeen? Et tarvitse toimeentulotukea niin paljon, kun saat kerran rahaa muualta.

• työlläjaahker

Typerä ajatus, että sossu kostaa. Sossu ottaa huomioon asumistuen, tietenkin. Et tarvitse enää yhtä paljon rahaa sossusta.

Pidäpä mielessäsi, että niin kauan kuin roikut sossun luukulla, elintasosi ei nouse, vaan pysyy sossutasolla. Pane asiasi kuntoon ja ala ansaita ihan työllä, jos haluat juhlia sossutason ylittävillä tuloilla.

• hyvävinkkiparikysym

>>Pane asiasi kuntoon ja ala ansaita ihan työllä, jos haluat juhlia sossutason ylittävillä tuloilla.

Hyvä vinkki! Mielelläni panen asiani kuntoon ja alan ansaita omaa rahaa ihan työllä.

Pari kysymystä: Voiko töihin mennä tuosta vaan? Tarvitaanko siihen esim. työnantajan suostumus, että saa tehdä hänen firmassaan töitä? Alkaako rahaa tienata heti kun menee työpaikalle?

• näihänseon

Pelkästä työpaikalle menemisestä ei vielä ala tienata mitään, mutta heti siitä lähtien, kun alat tehdä töitä.

Voiko töihin mennä tuosta vaan? Oman yrityksen voit pistää pystyy tuosta vaan. Ja työpaikan vieraan palveluksessa voit hankkia tuosta vaan sopimalla työnantajan kanssa.

Jostain syystä toisille töitä löytyy aina. Toiset taas kiertävät työn aina.

• kuplastahelppohuudella
        näihänseon kirjoitti:

Pelkästä työpaikalle menemisestä ei vielä ala tienata mitään, mutta heti siitä lähtien, kun alat tehdä töitä.

Voiko töihin mennä tuosta vaan? Oman yrityksen voit pistää pystyy tuosta vaan. Ja työpaikan vieraan palveluksessa voit hankkia tuosta vaan sopimalla työnantajan kanssa.

Jostain syystä toisille töitä löytyy aina. Toiset taas kiertävät työn aina.

Monesti tämmöiset elämän nurjaan puoleen liittyvät asiat alkavat avautua vasta sitten, kun niitä omakohtaisesti joutuu kokemaan. Jos luulet, että kaikissa tilanteissa tekevälle töitä löytyy, et ole tainnut kovin paljon erilaisia tilanteita nähdä.

• po34po

Äläpäs nuolaise, ennen kuin tipahtaa. Juhlaan ei taida olla aihetta. Juhli sitten, kun ansaitset itse elantosi ja pääset eroon koko sossusta.

• samassajunassa

Jos saat toimeentulotukea yli 50€/kk, niin ei ole aihetta juhlaan, sillä toimeentulotuke vähenee 50€:lla.

Minunkin asumistukeni nousi tässä kuussa, nyt en vain tiedä, kun toimeentulotukipäätös oli tehty 3 kuukaudeksi ja asumistuki nousi heti päätöksen jälkeen, niin saanko pitää 3 kuukauden ylimenevät asumistuet, vai vähentääkö sossu ne 3 kuukauden päästä toimeentulotuestani?

Nyt pähkäilen, saanko laittaa toisen makkarapalan näkkileivän päälle, vai pitääkö nuo ylimääräiset 50€/kk jättää tilille käyttämättä, siitä varalta että sossu päättää periä ne takaisin.

• askjdl

Luepa se päätös tarkemmin: asiakkaan tulee ilmoittaa välittömästi, mikäli tilanteessa tapahtuu muutoksia... se on se ilmoitusvelvollisuus!

• sorivaaaan

Sossu näkee suoran Kelan sivuilta asumistuen määrän. Ikinä sitä ei tarvinnut sossuun ilmoittaa, pelkkä vuokrakuitti riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2247
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1136
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      110
      1006
    4. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      47
      984
    5. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      979
    6. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      56
      937
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      12
      911
    8. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      890
    9. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      888
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      48
      834
    Aihe