Alkoholijuoman teko kotona

jojofuuFasgas

Elikkä siis ajattelin kokeiluna valmistaa alkoholipitoista kotisimaa, muuten ohjeiden mukaan mutta laittamalla vähän enemmän sokeria ja hiivaa ja käyttämällä niin kauan että vahvuus on sen 15% luokkaa (käyminen loppuu automaattisesti). Onko täällä muut tehnyt vastaavanlaisia ja jos on niin kertokaa miten kävi.
Myöskin huomioon otettavia asioita vois kertoa, eniten nyt vaan mietityttää se syntyykö käymisessä myrkyllistä metanolia ja jos syntyy niin kuinka vaarallisia määriä.

Niin ja koska kuitenkin sanoisitte niin googlesta en vastausta löytänyt.

3

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neveragainnn

      Itse tein reilu kymmenprosenttista appelsiinikiljua. Ei muuten maistunu alkoholi yhtään ja juotiin sitä kaverin kanssa noin kolme litraa per naama melko nopeasti. Pärisi ihan hyvin ja tuli vähän huono olo. Oksensin seuraavat kaksi päivää.

    • nimimerkki10

      Oon muutaman kerran tehny vastaavaa.

      -Rusinoita neljä pussia
      -1,5 kg sitruunoita (niistä kuoret raastettuna ja hedelmäliha irrotettuna ja leikattuna, eli valkoinen pois)
      -Kämmenen kokoinen pala inkivääriä pienennettynä ja tietty kuorittuna
      -Neljä purkkia siirappia
      -Viinikäymispakkaus

      Tosta määrästä tulee jotain 28 litraa ja se sit pysäytetään ja kirkastetaan kuten viini. Sit spriten tmv. kanssa puolet ja puolet ja on ihan oikeesti hyvää tommosta "pienpanimosimaa" :)

      • minimerkki

        Ja tietty sokeria lisäks että saa vähän "voimaa"...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe