ulosottoonkooo?

kusessaollaan

Mitäs käytännössä tapahtuu? menossa siis joku vähän yli 20tuhatta ulosottoon, mitäs sitten seuraavaksi tapahtuu? Luottokortit lähtee? milläs näitä makselen sitten kun ei niitä pysty enää käyttämään

Kämpästä on asuntolainaa tämän tietysti olen aina maksanut ajallaan. Meneekö ulosotosta tieto lainan takaajalle eli isälleni? Pankkina Aktia. Lisäksi omistan auton joku 5500 arvoinen tarvitsen sitä työssäni, niin eihän tällöin tuollaista kotteroa viedä? Pysytyykö uomiehen kanssa sopimaan,että lyhennän itse palkasta sen noin 600-700 euroa kuussa ilman,että töissä kukaan saa tietää. Tienaan siis käteen joku 1700 kuussa.

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulosotossa

Luottokortista en tiedä. Kämpästä ei mene ilmoitusta isällesi, jos pystyt kk-maksun ajallaan maksamaan. Autoa eivät vie.

Todennäköisesti pystyt neuvottelemaan ulosoton kanssa maksusuunnitelmasta ja se kannattaa tehdä. Itse en tätä tehnyt ja se oli elämäni nöyryyttävin päivä kun esimies tuli sanomaan "saatiin tänään vähän postia" vaikka työnantaja suhtautui asiaan hyvin niin jotenkin tuntui, ettei töissäkään enää ollut kivaa. Siihen asti se oli ollut ainoa paikka missä en ajatellut tulevaa talouskriisiäni.

Ulosotto oli ainakin mulle helpotus, ei tarvinnut enää painia pikavippien kanssa ja sain pelaamisenkin kuriin. Toki talous on todella tiukalla ja merkinnät vaikeuttavat asunnonsaantia, mutta sulla on sekin hoidettu niin no problem.

Kannattaa muistaa, että ulosotossa ovat päivittäin tekemisissä kaltaistemme kanssa, joten rohkeasti vaan yhteyttä sinne, ovat mukavaa porukkaa.

• symppaasulle

Multa lähti maksuhäiriömerkinnästä luottokunnan visa heilahtamalla, pankin myöntämästä masterista ei tullu mitään merkintää. Kiva juttu sinänsä että visalaskukin sitten erääntyi kerralla.
      Yleensä uo kai antaa aina sen yhden mahdollisuuden säntillisesti maksella tasaerää joka kuukausi. Bonuksena se että ylitöistä jne voi välillä jäädä enemmän käteen kuin jos palkanlaskija pidättää. Mutta se on aika äkkiä poikki ja sitten menee työnantajalle. Moni työnantajahan on aika kyrpiintyny uo:sta, koska aiheuttaa palkanlaskentaan lisävaivaa.

Mitä suomalaiseen uo-toimintaan, niin ei se ainakaan ole asiakkaan puolella, rahastus on samaa tasoa pikavippifirmojen kanssa tilitysmaksuina ja taulukkomaksuina. Enemmin ottaisin isäsi kanssa lisälainaa pankista ja maksaisin uo:t pois, selviät huomattavasti halvemmalla.

• unto555

Juuri näin, lähti menemään asiat huonosti ja meni kaikki ulosottoon(n.30000) uomies pidätti osuuden palkasta. Sitten tulin järkiini ja kävin kysymässä pankista lainaa. Antoivat panttia(taloni) ja isäni takausta vastaan, että sain maksettua ulosottoni pois. Nyt makselen ylim. lainaa puolella siitä mitä uomies vei palkasta/kk. Kaikki on paljon helpompaa vaikkei muutamaan vuoteen maksuhäiriöt poistukkaan. Tosin mitään luottoja ei kyllä tee mieli ottaakaan, visa electronilla pärjää hyvin ja oppii taloutta ja säästämistä samalla. Eli jos on ulosotto tulossa ja sinulla on jonkinlaista omaisuutta, niin kannattaa mennä pankkiin ja edes kysyä ja neuvotella. On nekin ihmisiä ja jos saavat kunnollisen pantin vakuudeksi niin maksuhäiriömerkintä ei ole este. Minun pankkini on op.
        Ja tämä oli minun tarinani...

• pilkuttaja

Kaikki menee , ulosottomies vie kaiken ja isille menee heti tieto , olet aika kottero itsekin

• suoli24klaatua

Perus taattu fiksu kommetti pakko ujuttaa aina näihin keskusteluihin :)

• Oma kokemus. Luottokortti lähtee eli palautetaan pankille ja tilalle tulee visa electron. Ihan hyvä kortti tuokin, käy ulkomaillakin. Luottotiliä makselet normaalisti pois kuukausittain mutta tietenkin uutta velkaa et voi tehdä. Jos et pysty eriä makseleen niin perinnän kautta ulosottoon mene aikanaan.
      Isäsi ei saa tietoa, pankki luonnollisesti tietää asian mutta tieto ei leviä muuten.
      Yleensä ulosottoa kiinnostaa vain yli 2000e autot. Autoa tuskin ottavat jos se on työssäkäynnin peruste. Jos maksat asuntoa säntillisesti niin pankin puolesta ei hätää.
      turvaava ulosmittaus siitä saatetaan tehdä. Käytännössä ei vaikutusta nii kauan kun sitä et aio myydä itse. Pystyy sopimaan mutta yleensä maksettava ainakin 1/3 tai enemmän. Eipä tuo uo työnantajaan mitenkään vaikuta eli pää kylmänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2408
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      70
      1664
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1275
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1184
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1158
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1038
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1030
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      884
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      862
    Aihe