Onko tämä ADDia?

minä_vain_

Hei!
Olen miettinyt tässä jos hyvän aikaa mikä minua oikein vaivaa. Lääkärillä on käyty ja ADD suljettu pois, koska olen hoitanut kouluni hyvin lapsesta asti, enkä ole ollut häiriöksi tunneilla.

Välillä tuntuu etten tajua mistään mitään vaikka olen perus viisas ihminen. Jos minulle kerrotaan uutta asiaa, niin en välttämättä tajua siitä mitään. Olin työn merkeissä käynnillä eräässä tehtaassa, jossa valotettiin vaihe vaiheelta tehtaan prosesseja. Kuuntelin koko ajan, mutta en pystynyt tarkertumaan mihinkään tietoon. Olin jotenkin sekaisin siitä kaikesta viriketulvasta mitä oli ympärillä. Alan helposti ajatella omiani ja tietenkin osa informaatiosta menee ohi jo siinä.

En ole koskaan ollut mitenkään outo tapaus tai "autistinen". Koulunkäynti ei ole ollut vaikeaa ja pstyin kuuntelemaan sen verran että pysyin mukana. Kuitenkin seuraavia ollut läpi elämän: pakko-oireita, myöhästelyä, tavarat hukassa, avaimet jää kotiin tuon tuosta. Lapsena olin todella hiljainen, enkä osannut normaaleja vuorovaikutussuhteita. Vetäydyin mielummin kuin tutustuin ihmisiin. En jaksa millään tavallisia rutiineja. Mieluiten olisin jossain matkalla koko ajan missä jokainen päivä olisi erilainen.
Nyt AMK:ssa alkanut olla vaikeuksia. Pitkää kirjoitustyötä tehdessä kurkkua alkaa kuristaa enkä tahtoisi olla siinä hetkessä millään. itseasiassa en olekaan.... ajattelen vähän väliä jotain muuta. Kestää todella kauan että hahmotan kokonaisuuden ja ennen kuin hahmotan sen, en osaa tehdä mitään

Mitä ajattelette? Voiko olla vain "huithapeli" ja vilkas mieleltään ilman add:ia? Tai siis.... tietysti voi. Mutta mitä se sitten on jos ei sitä?

1

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietäjä_aDD

"ADD suljettu pois, koska olen hoitanut kouluni hyvin lapsesta asti, enkä ole ollut häiriöksi tunneilla."

Koulunkäynti ei automaattisesti sulje ADD diagnoosia pois, mutta voi laskelmoidusti sulkea ADHD:n, impulsiivisuuden ja hyperaktiivisuuden takia.

ADD voi taas hyvin olla ja älykkyydellä kompensoida sen asettamia hankaluuksia. Yleensä puhtaaseen ADHD kiinnitetään huomiota juuri koulussa sen muille asettamien hankaluuksien takia, kun taas ADD ei välttämättä näy helposti tutkalla.

Moni saa ADD diagnoosin vasta koulut käytyään tai 3. asteen koulussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      277
      2885
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      47
      2280
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1987
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      113
      1717
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1365
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1179
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1161
    Aihe