Hei!
Olen miettinyt tässä jos hyvän aikaa mikä minua oikein vaivaa. Lääkärillä on käyty ja ADD suljettu pois, koska olen hoitanut kouluni hyvin lapsesta asti, enkä ole ollut häiriöksi tunneilla.
Välillä tuntuu etten tajua mistään mitään vaikka olen perus viisas ihminen. Jos minulle kerrotaan uutta asiaa, niin en välttämättä tajua siitä mitään. Olin työn merkeissä käynnillä eräässä tehtaassa, jossa valotettiin vaihe vaiheelta tehtaan prosesseja. Kuuntelin koko ajan, mutta en pystynyt tarkertumaan mihinkään tietoon. Olin jotenkin sekaisin siitä kaikesta viriketulvasta mitä oli ympärillä. Alan helposti ajatella omiani ja tietenkin osa informaatiosta menee ohi jo siinä.
En ole koskaan ollut mitenkään outo tapaus tai "autistinen". Koulunkäynti ei ole ollut vaikeaa ja pstyin kuuntelemaan sen verran että pysyin mukana. Kuitenkin seuraavia ollut läpi elämän: pakko-oireita, myöhästelyä, tavarat hukassa, avaimet jää kotiin tuon tuosta. Lapsena olin todella hiljainen, enkä osannut normaaleja vuorovaikutussuhteita. Vetäydyin mielummin kuin tutustuin ihmisiin. En jaksa millään tavallisia rutiineja. Mieluiten olisin jossain matkalla koko ajan missä jokainen päivä olisi erilainen.
Nyt AMK:ssa alkanut olla vaikeuksia. Pitkää kirjoitustyötä tehdessä kurkkua alkaa kuristaa enkä tahtoisi olla siinä hetkessä millään. itseasiassa en olekaan.... ajattelen vähän väliä jotain muuta. Kestää todella kauan että hahmotan kokonaisuuden ja ennen kuin hahmotan sen, en osaa tehdä mitään
Mitä ajattelette? Voiko olla vain "huithapeli" ja vilkas mieleltään ilman add:ia? Tai siis.... tietysti voi. Mutta mitä se sitten on jos ei sitä?
Onko tämä ADDia?
minä_vain_
1
117
Vastaukset
- tietäjä_aDD
"ADD suljettu pois, koska olen hoitanut kouluni hyvin lapsesta asti, enkä ole ollut häiriöksi tunneilla."
Koulunkäynti ei automaattisesti sulje ADD diagnoosia pois, mutta voi laskelmoidusti sulkea ADHD:n, impulsiivisuuden ja hyperaktiivisuuden takia.
ADD voi taas hyvin olla ja älykkyydellä kompensoida sen asettamia hankaluuksia. Yleensä puhtaaseen ADHD kiinnitetään huomiota juuri koulussa sen muille asettamien hankaluuksien takia, kun taas ADD ei välttämättä näy helposti tutkalla.
Moni saa ADD diagnoosin vasta koulut käytyään tai 3. asteen koulussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1354410Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092214- 641518
- 571269
- 2611157
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1351109Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49866Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k9822Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31793Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.40787