Sairastanko masennusta?

93457835

Mistä johtuu etten saa mitään aikaiseksi? En valmistu ikinä opiskelupaikastani koska en saa harjoittelupaikkaa, laskut menevät perintään koska ne vaan lojuvat eteisen lattialla, jos jokin asia jää rästiin (kuten koulutehtävä tjms) se jää rästiin ikuisesti. Ihan kuin olisi vaan sumussa eikä mikään tunnu miltään eikä mikään kiinnosta, herään aamuisin hirveään oloon kun elämäni ei ole kunnossa mutten saa silti tehtyä asialle mitään. Välillä tuntuu kuin olisin älyllisesti jotenkin vajaa kun en suoriudu edes elämän normaaleista asioista jotka ovat muille ihan peruskauraa. Ei tämä ole mitään elämää, mistä tällaiseen voi hakea apua? Mikä mua oikein vaivaa?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Robaoba

      Kannattaa varmaa käydä juttelemassa tästä jollekkin. Eihän siinä mitään häviä :D

    • erger33

      Et osaa siis ohjata omaa toimintaasi. Kokeileppa seuraavaa pikaparannusta. Osta tölkki olutta ja avaa se ja ota se laskupino lattialta ja maksa laskut kaljaa juoden. Kun pääset alkuun niin seuraava vaihe onkin helpompi. Voipi johtua vain huonosta olosta joten keskity parantamaan oloasi ja samalla tee niitä asioita mitä sun täytyy tehdä.

    • yksi.selitys

      En halua pelotella, mut itselläni oli tosi pahaa vitkuttelua, toiminnanohjauksen vajausta, saamattomuutta ja selittämätöntä väsymystä, ja vuosia myöhemmin mulla diagnosoitiin MS-tauti. Edellä mainitut kuuluvat MS-taudin kognitiivisiin oireisiin, ja niihin viitataan yleisnimityksellä "aivosumu" eli brain fog.

      MS-tauti selviää oiretestien, magneettikuvan ja selkäydinnestetestin avulla.

      Ennen oikeaa diagnoosia lääkäri diagnosoi mulla masennuksen (keskivaikean) ja olin sairauslomallakin sillä diagnoosilla, vaikken itse kokenut olevani surullinen tms. Pidän todennäköisenä, että monilla suomalaisilla on lievänä MS heidän sitä tietämättään.

    • et_ole_ainoa

      Voit olla henkisesti väsynyt (burn out) oireesi kuullostaa tutulta itsekin olen tuntenut samaa ja kyllä se masennukseen viittaa. Juurikin tuo että mikään ei tunnu miltään ja mikään ei innosta niin kohdallani nuo tuntemukset ovat erittäin tuttuja.

    • KylläSeSiitäVielä

      Häpeälamaannus - ainaski ittellä. Ei muutaku kaupungin/kunnalliselta terveydenhuoltaholta diagnoosia ja alustavan pakollisen 3kk hoitosuhteen myötä Kelan tukemaan psykoterapiaan hoitamaan sisäistä lastaan osaavissa käsissä. Häpeä- ja etenkin hylkäämisongelmat eivät ole mikään leikin / vähättelyn asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe