WL uutisoi tiistaina 5.5.2015 otsikolla "" Kokoisekseen vilkas huumekaupunki',
Varkaudessa on tehty huumeiden käyttörikoksia enemmän kuin Itä - Suomessa keskimäärin.
Vanhemmat, mistähän tämä johtuu? Aloitetaanko tupakalla, joka pöllitään äidin/isän päivittäisestä taskusta?
Huiteleeko lapset teillä tietämättömillä kavereiden kaa?
Kokoisekseen vilkas huumekaupunki,Varkaus
12
76
Vastaukset
- varkaudenPorukat
Varkauteen jää ns, huono aines ja hyvät muuttaa muualle. Tämän on nähnyt jo yli vuosikymmenen pois muuttaneissa nuorissa. Lähdetään opiskelemaan muulle paikkakunnalle, ei sitten palata takaisin. Viime vuosina jopa "ammattikoulu" tasoiset on muutameet muualle työnperässä.
Sama muissa ryhmissä myös, kenellä mahdollisuus työllistyä muualla, nostaa/nostanut kytkintä varkaudesta. Varkaus on eläkeläisten ja ns. huonon väestönosan kaupunki, ainoastaan näiden ryhmien asukasmäärä suhteellisesti kasvaa tulevaisuudessa. Jos Varkaus on onnekas, saattaa jopa paluumuuttoa olla näissä ryhmissä....- Ajatusten_Osmajoki
Juurikin näin. Kun Varkaudessa ei ole nuorille kunnon opiskelupaikkoja eikä töitä, niin paras aines muuttaa yliopistokaupunkeihin ja kasvukeskuksiin eli asukasluku jatkaa laskuaan tältäkin osin.
Jäljelle jäävät syrjäytyneet ja moniongelmaiset, joilla ei ole enää itsenäistä kykyä saada elämästä otetta. Pahoin pelkään, että huumeongelmat tulevat kasvamaan entisestään. - näääinon
Ajatusten_Osmajoki kirjoitti:
Juurikin näin. Kun Varkaudessa ei ole nuorille kunnon opiskelupaikkoja eikä töitä, niin paras aines muuttaa yliopistokaupunkeihin ja kasvukeskuksiin eli asukasluku jatkaa laskuaan tältäkin osin.
Jäljelle jäävät syrjäytyneet ja moniongelmaiset, joilla ei ole enää itsenäistä kykyä saada elämästä otetta. Pahoin pelkään, että huumeongelmat tulevat kasvamaan entisestään.Heikko aines muuttaa pois kun eivät varkaudessa pärjää.
- Konnansilmä
Onko Varkauden väkiluvun laskuun syynä enemmän työttömyys vai huumeet ?
- northstatemeilcolt
Ei taida väkiluku laskea syntyvien osalta.
Tuleepa mieleen , kun pörrötukat ovat raskaana, että mihinkä tämä maailma on menossa, tulevaisuutta ajatellen.- Ajatusten_Osmajoki
Toki syntyvyys laskee koko ajan nuoren lisääntymiskykyisen väestön osuuden vähentyessä kaupungissa, sen osoittavat yksiselitteisesti tilastot. Muuttotappio ja syntyvyyttä reilusti suurempi kuolleisuus, ei hyvältä näytä Varkauden tulevaisuus.
http://www.kunnat.net/fi/tietopankit/tilastot/indikaatori/Sivut/ind.aspx?ind=8003&th=800&pos=303
- PuutonTaivas
Miten saataisiin syntyvyyttä nousemaan !
Ennen sotia ja sotien jälkeen kaikkia kiinnosti lisääntyminen ja perheen perustaminen - mutta nykyään ihmiset vaan velalla opiskelevat ja siten siirtävät synnyttämistä.
Kohta meilläon Euroopan ikääntynein väestö ja sitten vasta pulassa ollaan !- Hallelujaaa
Lestadiolaisuus on kaiken avain.
- elämähukassaainapois
Tointaakohan syntyvyyttä lisätä, kun eivät huolehdi jo syntyneistäkään.
Tupakka, viina, huumeet ja huoruus taitaa kulkea käsikädessä.
Jatkuva juhannus hameen alla näillä yh-lla.- Nourisosyntyvyys
Suomi tarvitsee uutta nuorisoa jolla arvot kunnossa !
- Anonyymi
juupo
- Anonyymi
juume
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k385157- 823666
- 423085
- 613005
- 102966
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562373- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451768- 181731