Kerätäänkö tähän hieman liikenteen sherlockit, einstainit ja ruudinkeksijät:
- Näen ajaa ilman ajovalojakin valoisaan aikaan.
- Vilkun käyttö, yksi vilaus.
- Vilkun käyttö, samalla vasta kun kääntää rattia.
- Turhat ryhmittäytymiset vaikka takaa tuleville ei jää tilaa siltikään.
- Suojatien päälle pysähtyjät.
- Risteyksen yms, tukkijat.
- Painetaan jalankulkijanappia ja mennään silti punaisilla tien yli.
- Ei liikennettä, tai no se yksi auto ja jalankulkija tarvitsee silti vihreät.
- Vihreän puolueen liikennesuunnittelijat.
Jatkakaa te :) http://postimg.org/image/m7ankyi0r/
Liikenteen sherlockit
21
<50
Vastaukset
- hullut.hoitoon
Hyvä lista vajakkien toiminnasta liikenteessä. Vielä voisi lisätä seuraavat:
-Valottomat ja soittokellottomat pyöräilijät
-Invapaikalle ilman lupaa pysäköivät (vähä-älyisyys ei oikeuta invapaikalle pysäköintiin)
-Pysäköintialueiden vilkuttomat (jostain syystä vajakki luulee, ettei siellä tarvita vilkkua)- hullut.hoitoon
Olet tosi fiksu tyyppi.
Voisi vielä lisätä turhan hitaasti ajavat ja ne jotka satasen alueella ajaa 70km/h ja ohituskaista osuudella ajavat yli sataa.
Moottoritiellä vasenta kaistaa ajavat ym.
- kymmenenpluskaheksan
Suojatien päälle pysähtymisessä on järkeä silloin, kun viereinen kaista "vetää" nelikaistaisella kadulla. Mikäli näet jalankulkijan niin siirryt eteenpäin ja päästät jalankulkijan takaasi ja myös näkyvyys suojatielle vapautuu. Muutoin ruuhkassa odottaminen tyhjän suojatien edessä eikä päällä aiheuttaa turhan pysäyttämispakon viereisen kaistan autoilijoille tai ansan jalankulkijoille. Vilkun käytöstä on hyötyä liikenneympyröissä, mutta Suomessa opetetaan päin Pehr Eräukkoa että sitä näytetään poistuessa eikä kierrettäessä. Isolta tieltä oikealle käännyttäessä vilkku nopeuttaa sieltä tulevien autojen kääntymistä. Toisaalta vilkkuun ei saisi luottaa. Muutoin ajolinjat kertovat paljon enemmän kuin vilkku. Eli siitä syystä ryhmittäydytään, vaikka takanatulijoille ei olisi tilaa mennä ohi.
- pyöränkeksijä
Ei pidä pysähtyäkkään silloin suojatien eteen, vaan jätä 5-10 metriä väliä siihen suojatiehen, näin annat näkyvyyttä ja toiseksi ohi menevän liikenteen ei ole pakko turhaan pysähtyä siihen, vaan vain tarvittaessa pysähdytään. Koska kuitenkin, kun on niitä aivottomia kuljettajia jotka ei kuitenkaan pysähdy siihen suojatien eteen vaikka auto siinä olisi pysähtynyt ihan suojatien eteen niin on parempi jättää näkyvyyttä siihen suojatielle, suojatien päälle ei pidä kuitenkaan ajaa tarpeettomasti, joskushan se on pakko ja joskus siitä ei ole mitään haittaa mutta niistä tilanteista en kirjoitakkaan.
Kun niin monilla on se huono ajotapa että aina pitää ajaa suojatien päälle automaattisesti odottamaan pääsyä risteykseen esimerkiksi, ei näin. - maalaisjärkeä-vai-ei
> "Vilkun käytöstä on hyötyä liikenneympyröissä, mutta Suomessa opetetaan päin Pehr Eräukkoa että sitä näytetään poistuessa eikä kierrettäessä."
Sinähän hauska veikko olet. Mitä syytä on vilkuttaa että kierrät ympyrää?!
Kaikki tietävät että auto kiertää liikenneympyrässä. Ei sitä tarvitse erikseen muille ilmoitella. Se taas on muille epäselvää että mistä liittymästä aiot poistua. Se taas on syytä ilmoittaa muille vilkuttamalla että aiot poistua seuraavasta liittymästä. - ei_vaan_talonpoikaisjärk
maalaisjärkeä-vai-ei kirjoitti:
> "Vilkun käytöstä on hyötyä liikenneympyröissä, mutta Suomessa opetetaan päin Pehr Eräukkoa että sitä näytetään poistuessa eikä kierrettäessä."
Sinähän hauska veikko olet. Mitä syytä on vilkuttaa että kierrät ympyrää?!
Kaikki tietävät että auto kiertää liikenneympyrässä. Ei sitä tarvitse erikseen muille ilmoitella. Se taas on muille epäselvää että mistä liittymästä aiot poistua. Se taas on syytä ilmoittaa muille vilkuttamalla että aiot poistua seuraavasta liittymästä.Vaikea selittää. Käy Keski-Euroopassa katsomassa. Sen "sinusta katsottuna" oikean puolen vilkun näkee paremmin. "sinun suunnasta katsottuna ympyrässä ajavan vasen vilkku on aika näkymätön" Kun oikea vilkku sammuu niin autoilija ajaa ulos. Kun vasen vilkkuu niin hän jatkaa kiertämistä.
- yhrfgd
ei_vaan_talonpoikaisjärk kirjoitti:
Vaikea selittää. Käy Keski-Euroopassa katsomassa. Sen "sinusta katsottuna" oikean puolen vilkun näkee paremmin. "sinun suunnasta katsottuna ympyrässä ajavan vasen vilkku on aika näkymätön" Kun oikea vilkku sammuu niin autoilija ajaa ulos. Kun vasen vilkkuu niin hän jatkaa kiertämistä.
Korjaus: Kun oikea vilkku sammuu niin autoilija ajaa ulos. Kun oikea vilkku jatkaa vilkkumistaan niin hän jatkaa kiertämistä.
- Mitähähkeh
Kun minä vilkutan oikeaa vilkkua, tarkoittaa se sitä että käännyn liikenneympyrän seuraavasta liittymästä oikealle ja pois.
Mikäli tarkoitit ettei toisen vilkkuttaminen poistuessa näy, niin kannattaa kenties käydä optikolla. Kyllä sen näkee.
- hullut.hoitoon
Liikenteestä löytyy vajakkeja vaikka ja kuinka paljon.
- Vilkuttomat parkkipaikka suhaajat ilman valoja ja soittokelloja
- valottomat ja soittokellottomat spandexspede pyöräilijät
-Invapaikoille pysäköijät ilman valoja ja soittokelloa- hullut.hoitoon
Olet äärettömän hauska tyyppi.
- e45ter
- kiihdytetään punaisiin valoihin ja paineetaan vitusti jarrua 20m ennen valoja
- vähän ennen kameratolppaa alkavat ohitukset ja taas vitusti jarrua kameran kohdalla
- punaisissa valoissa jätetään 5 m "turvaväli" edellä ajavaan ja hetken päästä ajetaan kuitenkin sen perseeseen kiinni vaikka valo on edelleen punainen. tätä tekee aika moni ja haluaisin todella tietää mikä tässä on se pointti?
- liikenneympyrässä ajavat jotka eivät osaa tai viitsi käyttää vilkkua
- liian ylös säädetyt ajovalot (noin puolet autoista)
- etusumareilla ajavat taksit (noin 95% takseista)- miksi.näin
" punaisissa valoissa jätetään 5 m "turvaväli" edellä ajavaan ja hetken päästä ajetaan kuitenkin sen perseeseen kiinni vaikka valo on edelleen punainen. tätä tekee aika moni ja haluaisin todella tietää mikä tässä on se pointti?"
Ei tosiaakaan tietoa miksi noin menetellään.
Itse haluaisin tietää, että mikä suuri viisaus kätkeytyy siihen, kun punaisiin liikennevaloihin pysähtyneeseen autoon jätetään 2-3 auton mentävä väli?
On paljon lyhyitä kadunpätkiä joilla tällaisella menettelyllä aiheutetaan se,että jopa 2-3 tai enemmän(kin) takanatulijoita joutuu jäämään edellisiin valoihin koska ei mahdu aijotulle kadulle näiden 2-3 auton tilan varaajien takia.
Kerrotko mitä ovat "turhaan ryhmittyjät"? Rymittymisen ainut syy ei todellakaan ole se, että takaatulijoille jäisi tilaa ohittaa. Toki sitä useimmiten jää, jos oikein ryhmittyy, mutta on niitä muitakin syitä (kuten vaikkapa se vilkun näkyvyys jonossa).
- einstain
Paikat missä ohi ajamiseen ei jää tilaa sherlock, niin silti ajetaan lähelle vastaantulijaa. Turvallisuuden takia kannattaa aina pysyä etäällä muista kuten ei ryhmittäydy turhaan tien keskikohdalle jos siitä ei ole mitään hyötyä edes.
einstain kirjoitti:
Paikat missä ohi ajamiseen ei jää tilaa sherlock, niin silti ajetaan lähelle vastaantulijaa. Turvallisuuden takia kannattaa aina pysyä etäällä muista kuten ei ryhmittäydy turhaan tien keskikohdalle jos siitä ei ole mitään hyötyä edes.
Siitä on hyötyä heti, jos takaa tulee enemmän kuin yksi auto. Kun kaikki ryhmittyvät oikein, jonon takaakin näkee helposti sen ensimmäisen vasemmalle ryhmittyneen vilkun, eikä ohitus ala. Jos taas jonon ensimmäinen ryhmittyy oikeaan reunaan, hätäisimmät lähtevät takaa ohi ja vaaratilanne syntyy...
Ja harvassa ovat kaupunkien ulkopuolella ne risteykset, joissa kaksi henkilöautoa ei toisiaan mahtuisi ohittamaan. Kaupunkialueella taas tuo etäisyyden pitäminen ei ole niin kovin merkityksellistä. Nopeudet kuitenkin yleensä alle 60 km/h.- qwdxqqqqq
TheRat kirjoitti:
Siitä on hyötyä heti, jos takaa tulee enemmän kuin yksi auto. Kun kaikki ryhmittyvät oikein, jonon takaakin näkee helposti sen ensimmäisen vasemmalle ryhmittyneen vilkun, eikä ohitus ala. Jos taas jonon ensimmäinen ryhmittyy oikeaan reunaan, hätäisimmät lähtevät takaa ohi ja vaaratilanne syntyy...
Ja harvassa ovat kaupunkien ulkopuolella ne risteykset, joissa kaksi henkilöautoa ei toisiaan mahtuisi ohittamaan. Kaupunkialueella taas tuo etäisyyden pitäminen ei ole niin kovin merkityksellistä. Nopeudet kuitenkin yleensä alle 60 km/h.No ei tarvii tästäkään kävellä kuin 50 metriä niin ensimmäinen katu jossa ei mahdu takaa tuleva ajamaan ohi ja muutkin kadut on ns samanlaisia suurinosa, espoossa.
En tiedä missä asut mutta otetaan esimerkiksi espoossa finnoontie, ei siellä monessakaan paikassa ole tilaa kahden auton verran kaistalla ja eikä se nyt mikää normaalia kapeampi tie edes ole. qwdxqqqqq kirjoitti:
No ei tarvii tästäkään kävellä kuin 50 metriä niin ensimmäinen katu jossa ei mahdu takaa tuleva ajamaan ohi ja muutkin kadut on ns samanlaisia suurinosa, espoossa.
En tiedä missä asut mutta otetaan esimerkiksi espoossa finnoontie, ei siellä monessakaan paikassa ole tilaa kahden auton verran kaistalla ja eikä se nyt mikää normaalia kapeampi tie edes ole.No joo, ehkä Espoota ei pitäisi kaupungiksi kutsuman, mutta kyllähän moni paikka siellä taajaman merkit täyttää.
Kaivoin nopeasti yhden kuvan Finnoontieltä. Tuossa: https://goo.gl/maps/pvDrl
Ainakin tuossa kohtaa mahtuu hyvin kaksi autoa ohittamaan toisensa (valitsin tarkoituksella kuvan, jossa näkyy auto helpottamaan arviointia), kunhan kääntyvä ryhmittyy oikein. toki voi tuossa olla kapeampiakin kohtia jossain, mutta monta kertaa tuossa ajaneena, kyllä siellä ohi mahtuu.
Ja edelleen siitä ryhmittymisestä on muutakin hyötyä kuin vain ohi pääseminen.
- Ajokouluttaja
Pimeällä etusumuvalot kytkettynä ajavat. On se tyhmää valoisallakin, mutta ei haittaa muita, on vain typerän näköistä.
- ryhmittyäpitää
En tiedä onko aloittaja käynyt samansisältöisen autokoulun, mutta siellä missä minä kävin opetettiin, että AINA ryhmitytään keskiviivan viereen. Käy kyllä järkeen. Se on vastaantulevien asia ettei aja keskiviivalle tai sen väärälle puolelle.
Itse ainakin kiroan jos joku ei ryhmity keskiviivan viereen. Lähes aina oikealta mahtuu hyvin kääntyvän ajoneuvon ohi, varovaisuutta noudattaen, jos tämä vaan on ryhmittynyt oikein.- wsqw1112
Kattelin tuossa taas eilen kun joku koitti päästä ajamaan pois huoltoaseman pihasta paciuksenkadun nesteeltä hesassa. Jono pysähtyy siinä liikennevaloihin ja varmaan se autoilija olettaa nyt pääsee pois huoltiksen pihasta niin ei, joku siihen pysähtyy eteen tietysti, kyllä vähän hymyilytti että kovin kirkkaana ei pala lamppu senkään autoilijan päässä. Jos liikennettä tulee koko ajan eikä kukaan jousta niin siellä menee aika hyvä tovi sitten odotellessa että sattuu kohdalle se tai ne ketkä jättää tilaa muulle liikenteelle että pääsisi kääntymään huoltoaseman pihasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti35238772Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1037256Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315570Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös214118Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi583344Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta673259Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D642537Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182211En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122154- 232127