pirkko nurminen ss

kyj

pirkko nurminen oli ensimmäinen laivani olin messikallena upseeripuolella laiva oli telakalla amsterdamissa kolistimmi vaihdettiin oljyyn muistan kokin tuhkasen hänellä oli paha tyrä ja käytti tyrävyotä tämä vuonna 1957 matkustimme helsingistä junalla amsterdamiin

6

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyj

Vai olikohan se John Nurminen... Ei oikein muista, kun olen juonut pääni pehmeäksi.

• Enmuistamitäänenää

Vai oliko se Harley Davidson?

• KIERTOREITTI

Jaa, olinhan siellä minäkin, meinaan Amsterdamin telakalla.
      Tulimme Ceylonilta Intian kautta Ranskaan ja sieltä Amsterdamiin telakalle.
      SS Pirkko Nurminen oli juuri ostettu Australiasta, me haimme sen Kolombosta.
      Kiersimme siis Kapkaupungin kautta eurooppaan, tosin kävimme myös Goassa,
      Mombasassa, Durbanissa ja Dakarissa ja tietysti Kapkaupugissa.
      Nasser oli silloin sulkenut suetzin kanavan, siitä johtui kiertotie.
      Mitä taas tulee kokki Tuhkaseen niin jätimme (karkasimme) laivan hänen kanssaan yhdessä eräänä sunnuntaiaamuna, taisi porukka jäädä ilman aamiaista silloin.
      Tulimme junalla Tukholmaan ja sieltä Helsinkiin.
      Emme olisi oikein viihtyneet koko kesää telakalla.
      Muuten, edellinen messikalle hyppäsi mereen Intianmerllä, saimme pelastetua
      hänet ja lähetimme hänet lentokoneella Mombasasta Suomeen.
      Se oli maalilman nopein huuto "mies yli laidan" - kunnes toisin todistetaan.
      Kalle oli vielä ilmassa kun huusin ahteripupalta, toinen styyri oli telegrammin
      vieressä prykalla, ja veti heti koneet seis. Sen pituinen se.

• MUKAVAT

Miltä tuo Pirkko tuntui noin jälkikäteen muisteltuna?

• Dunkeman

SS Pirkko Nurminen oli hyvä paatti.
      Siellä tosin joku sekos ja joku hyppi mereen keskellä intianmerta, mutta kuitenkin.
      Matka lentäen Helsingistä Colomboon Ceilonille kesti n. 2 vrk.
      Välillä oli laskuja Amsterdam, Rooma, Beirut, Caras taisi olla vielä yksi jonka nimeä en muista.
      Välilaskuilla kävimme jopa suikuissa, se oli sellaista meininkiä silloin ennen.
      Vähän pelotti joku nousu, kun näytti ettei kone nouse niin korkealle kuin piti.
      Potkurikone tärisi ja vapisi nousuissa.
      Purukumia jaettin ahkerasti pureskeltavaksi, että paineet korvissa tasaantuisi.
      Kävimme matkalla myös jossain hienossa ravintolassa syömässä, erehdyin ottamaan
      väärät haarukat ensin käyttöön, jonka musta tarjoilija närkästyneenä korjasi.
      Silleen.

• Maailimaakattelemassa

Tais olla jokunen julli täältä Pohojosen perukoltakin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      73
      4001
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3545
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      82
      3368
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      37
      2747
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1673
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1526
    7. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1154
    8. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1134
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1120
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      120
      1055
    Aihe