Eilen koulussa juostiin Coopperin testi (eli juostaan niin paljo kun jaksetaan 12 minuuttia) ja kävin vielä illalla pelaamassa sählyä 2,5 tuntia. Aamulla sängystä nouseminen oli vaikeaa ja kävely ei onnistu kunnolla, koska etureiteni olivat todella kipeät. Olen pelannut paljon sählyä, mutta ennen näin ei ole tapahtunut? Miten kauan etureiteni ovat kipeät? Mitä asialle kannattaisi tehdä?
Etureidet kipeänä
4
655
Vastaukset
- lihaskramppia
Lämpöä, esim sauna, ja sitten etureiden venytystä :)
- ddvv
Et ole ilmeisesti ikinä urheillut tosissasi. Reidet voi olla kunnon treenin jälkeen jopa viikon kipeät. Kyllä se siitä. Ja sitten kun on palautunut niin sama uudestaan. Sitä se urheilu on.
- idiotismi
Viikon kipuilu treenin jälkeen ei oo terveesti rasittuneen ja kehittyvän lihaksen toimintaa :D Ei kannata jauhaa omiaan, toi on ehkä sulle normaalia mutta ei suinkaan hyvä asia. Treenaat liian rajusti jos sun viikko tarvii reenin jälkeen kärvistellä kivuissas. Päivä tai pari on normaali palautumisaika.
- simpandaageli
Hyvinkin on voinut urheilla tosissaan. On hyvä opetella tosissaan urheilun ja liian kovan treenin erot. Se ei ole hyvä treenata liian kovaa, lihakset vaan menevät paskaksi. Kipu lihaksissa treenin jälkeen on hyväksyttävää mutta arkielämää haittaava, erittäin voimakas kipu ei ole. Lihaksessa tapahtuu pientä repeytymistä sisältä päin treenatessa ja niiden pitää antaa palautua tarpeeksi hyvin kovan urheilusuorituksen jälkeen. Kevyt liikunta voi auttaa vetreytymään mutta kova urheilu palautumisen aikana ei ole hyväksi. "Sitä se urheilu on ." No, mun käsittääkseni urheilussa ei pyritä rikkomaan lihaksia. Ainiin ja kun treeni vähän muuttuu, kokeilet uusia liikkeitä tai lajeja niin silloin lihakset saattavat kipeytyä enemmän kuin normaalisti ja se on ihan ok koska se on vaan lihasten reagointia erityyppiseen rasitukseen mutta sitten kannattaa jo vähän höllätä kun sattuu koskea lihaksiin, itku tulee eikä esim. kävelystä ja sängystä nousemisesta tuu yhtään mitään. Nimim. Kokemusta on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517023Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414764HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982696- 1411979
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321589Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961522- 161459
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201234mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101119