Moikka! Yksinkertaisesti kysyttynä: mistä drinkeistä ja cocktaileista tykkäät?
Olen tulevana kesänä menossa töihin baarin puolelle ja haluaisin tietää, mitä miksauksia teikäläiset juovat?
Kirjoista löytyy tuhansia eri "reseptejä", joten opin ne kyllä. Kysyn täällä sen takia, että mitä tiettyjä cocktaileja ihmiset juovat ENITEN tänä päivänä? (Kuulostanpa vanhalta.)
Kiitos jo etukäteen!
Mitä drinkkejä tilaat baarista?
13
621
Vastaukset
Kelkka on yksi suosikeistani,samoin mustikkashotti ja mansikkaeskimo on nyt kovassa huudossa. Mojitot ovat myös joidenkin lempparia,itse en oikein välitä. Cosmopolitan,Manhattan ja margaritat ovat todella hyviä,naiset enimmäkseen niitä juovat :)
- tuijasssss
niinkuin laivallakin tilataan baarissa, tilaan : Kirpeetä''' tekevät hyvänmakuisen paukun, joka menee päähä ja ei krapulaakaan
- dxfcgjvh
Kossuviskin tequilalla
Itse otan usein kelkan tai vodkakolan, moni kavereista tykkää vodkaedistä. Yksi lemppareistani on "punainen kala", en tiedä mitä siihen tulee mutta on hyvää! :)
- DF123
Muistaakseni punainen kala on punaista energiajuomaa ja vodka/kossu
Itse tilaan yleensä rommikolaa, kelkkaa tai jääkarhua
- H.O.Sanna
En tiedä mitä juodaan eniten, mutta yleensä tilaan ensin Mai Thain ja sitten ehkä Cosmopolitanin. Jos on mansikka-aika ja on tarjous, niin voi juoda mansikka margariitoja.
- Juomanlatkija
Mai Thai? Drinkillä ei ole tekemistä Thaimaan kanssa, vaan se on kehitetty vuosikymmeniä sitten Kaliforniassa ja nimi on perua polynesian kielestä. Kirjoitetaan Mai Tai, joskus myös Maï Taï (treema ¨ i:n päällä tarkoittaa, että i saa oman äännearvonsa; joidenkin kielten puhujat saattaisivat muuten lausua nimen Mai Tai toisella tavalla kuin me suomalaiset sen luonnostamme luemme).
Olen 15 vuotta sitten päässyt juomaan Mai Tai -drinkin Polynesiassa, Bora Bora Yacht Clubin tiloissa. Siellä hyppäsi jostakin seinältä olkapääni ja käsivarteni kautta pöydälle pieni, suomalaisen sisiliskon kokoinen gekko ja kävi Mai Tai -lasini reunalla nuuhkimassa sen sisältöä, mutta ei sentään jakanut sitä kanssani. Öttiäiset varmaankin herkullisempaa evästä?
http://tinyurl.com/nv4xr2z
- simppeli_maku
kehtaako sanoakaan...rommikola.
- voevoi
Kyllä se on gintonic. Raikas, eikä makea. Konstailematon.
- qräyäk
Tom Collins on oma suosikkini, myös whisky sour on aika hyvää.
- Kristian20v
Mojito on paras. Olen Helsingin yliopiston fuksi ja harmi kun näissä Helsingin baareissa ja yökerhoissa ei kovinkaan usein ole mojitoja saanut koska minttua ei ole. Ehkä siksi koska minttua ei juuri tarvita muihin drinkkeihin ja mojito on enemmän kesäinen juoma, kesä on ohi.
- näillämennäänn
Siideripommi, gt ja itsemurha! :D
- korjaan
Päärynäpommi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831599- 111487
Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731415Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2341385Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311301Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341040- 91981
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973