Mittasin autosta jäähdytysnesteen kestävyydeksi vain -10 astetta. Sekoittuuko paisuntasäiliöön kaadettu glykoli moottoriin ja jäähdyttäjään vai vasta sitten jos muualta haihtuu nestettä pois?
Jäähdytysnesteen sekoittuminen paisuntasäiliöstä
7
2485
Vastaukset
- että
valuttaisit sieltä jäähdyttimestä pari litraa sitä vanhaa nestettä pois ja sitten kaataisit jäähdyttimeen tilalle laimentamatonta nestettä? Varmaan ainakin sekoittuisi niihin vanhoihin.
- joku vaan...
No eikös se paisuntasäiliö ole sitä varten, että kun kone (ja jäähdytysnesteet) lämpiävät, niin nesteen tilavuus kasvaa, ja silloin osa nesteestä menee sinne paisuntasäiliöön, ja kun se kone taas jäähtyy, niin syntynyt alipaine imee nestettä takaisin sisään...
Jos nesteet eivät sillä tavalla sekoitu, niin jo on ihme...
Ehkäpä ainoa tuntematon tekijä tässä on se, että siitä kuinka nopeasti sekoittuminen tapahtuu ei ole mitään takeita. Todennäköisesti aina kun moottori lämpenee normaalilämpöiseksi, ja sen jälkeen jäähtyy nesteet sekoittuvat jonkin verran. - tonttu
miksi se neste pitää laittaa sinne paisunta säiliöön kaada raaka neste suoraan syyläriin ja käynnistä niin vesipumppu sekoittaa nesteen taatusti
- Pro
"miksi se neste pitää laittaa sinne paisunta säiliöön kaada raaka neste suoraan syyläriin ja käynnistä niin vesipumppu sekoittaa nesteen taatusti"
Ei sekoitu. Syyläri on jo täynnä, ja maahan valunut glykoli ei taatusti sekoa syylärissä ja moottorissa olevaan.
Syyläristä voi vaikka letkulla imeä vähän nestettä pois ja kaataa sitten raakaa tilalle. - sekoilee
Hyvä tonttu, eihän siinä syylärissä ole enää korkkia, vaan neste pitää aina kaataa paisuntasäiliöön!
- kikero
sekoilee kirjoitti:
Hyvä tonttu, eihän siinä syylärissä ole enää korkkia, vaan neste pitää aina kaataa paisuntasäiliöön!
minkä vuotisella ajat
- mekaanikko
esim. fordeissa ei ole jäähdyttäjässä korkkia, vaan paisuntasäiliöstä täytetään. neste kiertää lämpimänä myös paisuntasäiliössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161331ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191245- 351116
- 261078
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3231061- 781013