Helsingin oikikseen avoimen väylän kautta

tulevaoikkari

Onko täällä ketään joka on päässyt Helsingin oikikseen ns. avoimen väylän kautta. Yliopiston verkkosivuilla lukee, että opintoja pitää olla suoritettuna vähintään 60 op ja arvosanojen keskiarvo vähintään 3.75. Millä arvosanalla on realistista päästä sisään? Mitä kursseja kannattaa käydä eli mistä saa niin sanotusti helpoimmat opintopisteet? Vuosittain otetaan sisään enintään 5 opiskelijaa... Voiko tässä kiintiössä tulla edes valituksi ellei kaikki kurssit ole suoritettu 5 arvosanalla??

10

5578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivomennyt

Heippa
      Mä kävin avoimen kautta enkä päässy sisää, koulukirjat oli kalliita ja opintotukee eikä mitään muitakaa tukia saanu. Millä aijot rahottaa? Niin ja avoimen kautta oli 20 opiskelijaa ja 4 otettii sisää...

• eivittufacepalmvanhus

Kuka vitun urpo maksaa jokasesta kurssikirjasta kun kirjasto on olemassa?

• popopop

Avoimessa opiskellaan normaalisti työn ohessa. Tällöin 60 op:n kokoaminen vie 2-3 vuotta.

Keskiarvo 3,75 ei käytännössä riitä, sillä hakijoita on enemmän kuin opiskelupaikkoja. Keskiarvon pitää hipoa viittä.

Ihan oikeasti muutama kuitenkin pääsee opiskelemaan avoimen väylän kautta joka vuosi. Nämä ovat tietenkin sellaisia, jotka halutessaan olisivat päässeet yliopistoon päähaussakin.

• Avoin5273

Juurikin näin kuin edellinen kirjoitti. Hakijoita on liikaa, paikkoja liian vähän keskiarvo lähenee viittä ja kilpailu on kovaa. Opiskelu on puuduttavaa ja kallista, varma koulupaikka löytyy vain harvoilta.

• KolmevuottaOTM

Hakijoiden tiedot ja alimman hyväksytyn KA:n näkee tiedekunnan sivuilta. En nyt muista mitä olivat, mutta ei ainakaan täyttä viittä.

Tämä on tietenkin täysin yksilöllinen asia, mutta mielestäni tuohon 60 op kasaan saamiseen ei mene 2-3 vuotta vaan lähemmin vuosi jos kunnolla opiskelee. Itse suoritan OTM:n paperit (300 op) kolmessa vuodessa työn ohella. Niin tekee aika moni muukin, eli tuo 60 on aika pieni määrä...

• Voitin_gretskyn

"Itse suoritan OTM:n paperit (300 op) kolmessa vuodessa työn ohella. Niin tekee aika moni muukin".

Taas näitä trolleja. Älkää lapset uskoko kaikkea. "Aika moni" ei kyllä tee sitä, koska se on liian rankkaa. Täysin toinen asia on se, että "aika moni" mielellään avautuu spektakulaarisista tai väitetyistä saavutuksistaan. Varsinkin Suoli24:ssä.

• vieläkinn

Aika moni ei todellakaan työn ohella, ei varsinkaan kokopäivätyön ohella, opiskele 300 op kolmessa vuodessa! Useammalta siihen menee kuusi vuotta, vaikka ei käy töissä opiskeluaikana.

Avoimessa yliopistossa, kuten aiemmin on sanottukin, siis tosiaan tavallisimmin opiskellaan kokopäivätyön ohella. Kaikilta ei onnistu päätoimisesti opiskellenkaan 60 op vuodessa.

Lisäisin vielä sen, että avoimen kautta hyväksytyillä on enemmän kuin 60 op, mikä on minimivaatimus.

• lfaasfa

3,85 ollu, onpa paha.
      4,2 ollu korkeimillaan

"hipoo 5 ka"

• ronsu

Tutkinto 3 vuodessa täälläkin. Vain osapäivätyö, mutta niin rento aikataulu että voin kuvitella, että kokopäivätyökin olisi onnistunut. Ei valokuvamuistia, vaan keskeisten asioiden opiskelua ja tärppitenttejä..

• TilastoTeuvo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      80
      2847
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1666
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      73
      1461
    4. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      64
      1395
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      129
      1345
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      146
      1246
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      158
      1220
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      92
      1122
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      77
      1118
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      74
      1107
    Aihe