Päällystys urakka on jo alkanut

Sen mitä nastapellet ovat saaneet viime "talvena" korjataan jo täysillä. Esim. Helsinki Tampere moottoritiellä päällystetään jo täyttä vauhtia, kun on urautunut pahasti.

Tämän kaiken pitäisi nastapellejen maksaa. Miksi pitää kitkarengas autoilijoiden maksaa kun ei särje teitä?

24

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet.vitun.pelle

      Millä tavoin palstapelle maksaa ja mitä????
      Voi heleketti kun olet yksinkertainen idiootti.

      • Kalliimpi polttoaine vero nastoille. Tankkauspaikoille alustaan tunnistin mikä tunnistaa nastat ja näin he maksaisivat kovempaa veroa kuin kitkat.


      • olethan.palstapelle
        autoilija kirjoitti:

        Kalliimpi polttoaine vero nastoille. Tankkauspaikoille alustaan tunnistin mikä tunnistaa nastat ja näin he maksaisivat kovempaa veroa kuin kitkat.

        Sinulle ei tarvii mitään tunnistinta, sinut kyllä paljastaa muutenkin idiootiksi, eli palstapelleksi.


      • Myösautoilija
        olethan.palstapelle kirjoitti:

        Sinulle ei tarvii mitään tunnistinta, sinut kyllä paljastaa muutenkin idiootiksi, eli palstapelleksi.

        Sinut tunnistetaan nastapelleksi = palstapelle


    • fhfghhgfh

      Kitkarenkailla ajoa aletaan rajoittaa torstaista (23. huhtikuuta) lähtien, jolloin nastarenkailla ja kesärenkailla ajaville kuljettajille voidaan antaa kehuja.

      Kehumista perustellaan sillä, että nasta ja kesärenkaiden on todettu vähentävän turhaa melua ja päästöjä sekä parantavan oleellisesti ilmanlaatua.

      - Tutkimusten mukaan jopa puolet kevään katupölystä on kitkojen tien päällysteestä irrottamaa kivipölyä. Haluamme lisäksi muistuttaa, etteivät kitkarenkaat toimi ajo-ominaisuuksiensa puolesta kesäkeleillä yhtä hyvin kuin nasta tai kesärenkaat.

      • fdsafdsa

        Järkevintä olisi se, että kaikki käyttäisivät talvisin nastarenkaita ja teiden suolaamisesta ainakin keskustojen ulkopuolella luovuttaisiin. Nasta raapisi vain jäätä, ei asvalttia.

        Tosiasia nyt vain on se, että jarrutusmatka ja auton hallittavuus ovat nastarenkailla selvästi paremmat. Parhaimmat kitkarenkaat häviävät edelleen huonoimmillekin nastarenkaille testeissä. Sitä paitsi kitkarenkaiden käyttäjät tarvitsevat nastarenkaiden käyttäjiä, koska muuten teillä oleva jää hioutuisi superliukkaaksi.

        Autolehtien testeissä huonoimmaksi yhdistelmäksi jarrutusmatkan osalta on todettu monta kertaa ABS-jarrut (nykyään melkein kaikissa autoissa) yhdistettynä kitkarenkaisiin.

        Suomen tieverkko on heikossa kunnossa kahdesta syystä: ensinnäkin Suomessa, Kepun hartaalla siunauksella on vuosikymmenet rakennettu autoteitä järjettömällä tavalla. Samaan kohteeseen voi mennä kaksi suurta asvalttitietä ja toisaalta Kepun hajasijoituspolitiikka ja syrjäkylien väkisin elossapitäminen ovat kasvattaneet tieverkoston koon mielettömäksi - sen ylläpito on hyvin kallista. Toinen ongelma on poliitikkojen viisaus säästää asvalttiteiden pinnoiteissa, jolloin teiden "rungot"/pohjat ovat kärsineet, jolloin ei monissa paikoissa ei riitä enää se että vedetään uutta asvalttia vanhan päälle, vaan teitä pitäisi purkaa kokonaan ja rakentaa pohjiaan myöten uudestaan. Tiepohja ei kestä, että (liian ohuen/kuluneen) asvaltin läpi pääsee vettä, koska se syö pohjan.

        Lopetetaan teiden suolaaminen ja käytetään nastarenkaita. Annetaan kuolevien pitäjien kuolla, eikä syydetä miljardeja alueille, joista väestö tulee kuitenkin muuttamaan lopulta pois.


      • vajakit.lataukseen
        fdsafdsa kirjoitti:

        Järkevintä olisi se, että kaikki käyttäisivät talvisin nastarenkaita ja teiden suolaamisesta ainakin keskustojen ulkopuolella luovuttaisiin. Nasta raapisi vain jäätä, ei asvalttia.

        Tosiasia nyt vain on se, että jarrutusmatka ja auton hallittavuus ovat nastarenkailla selvästi paremmat. Parhaimmat kitkarenkaat häviävät edelleen huonoimmillekin nastarenkaille testeissä. Sitä paitsi kitkarenkaiden käyttäjät tarvitsevat nastarenkaiden käyttäjiä, koska muuten teillä oleva jää hioutuisi superliukkaaksi.

        Autolehtien testeissä huonoimmaksi yhdistelmäksi jarrutusmatkan osalta on todettu monta kertaa ABS-jarrut (nykyään melkein kaikissa autoissa) yhdistettynä kitkarenkaisiin.

        Suomen tieverkko on heikossa kunnossa kahdesta syystä: ensinnäkin Suomessa, Kepun hartaalla siunauksella on vuosikymmenet rakennettu autoteitä järjettömällä tavalla. Samaan kohteeseen voi mennä kaksi suurta asvalttitietä ja toisaalta Kepun hajasijoituspolitiikka ja syrjäkylien väkisin elossapitäminen ovat kasvattaneet tieverkoston koon mielettömäksi - sen ylläpito on hyvin kallista. Toinen ongelma on poliitikkojen viisaus säästää asvalttiteiden pinnoiteissa, jolloin teiden "rungot"/pohjat ovat kärsineet, jolloin ei monissa paikoissa ei riitä enää se että vedetään uutta asvalttia vanhan päälle, vaan teitä pitäisi purkaa kokonaan ja rakentaa pohjiaan myöten uudestaan. Tiepohja ei kestä, että (liian ohuen/kuluneen) asvaltin läpi pääsee vettä, koska se syö pohjan.

        Lopetetaan teiden suolaaminen ja käytetään nastarenkaita. Annetaan kuolevien pitäjien kuolla, eikä syydetä miljardeja alueille, joista väestö tulee kuitenkin muuttamaan lopulta pois.

        Vai häviävät parhaimmat kitkat huonoimmillekin nastoille. Kannattaa ehkä lukea ne testit uudestaan.


      • Myösautoilija
        fdsafdsa kirjoitti:

        Järkevintä olisi se, että kaikki käyttäisivät talvisin nastarenkaita ja teiden suolaamisesta ainakin keskustojen ulkopuolella luovuttaisiin. Nasta raapisi vain jäätä, ei asvalttia.

        Tosiasia nyt vain on se, että jarrutusmatka ja auton hallittavuus ovat nastarenkailla selvästi paremmat. Parhaimmat kitkarenkaat häviävät edelleen huonoimmillekin nastarenkaille testeissä. Sitä paitsi kitkarenkaiden käyttäjät tarvitsevat nastarenkaiden käyttäjiä, koska muuten teillä oleva jää hioutuisi superliukkaaksi.

        Autolehtien testeissä huonoimmaksi yhdistelmäksi jarrutusmatkan osalta on todettu monta kertaa ABS-jarrut (nykyään melkein kaikissa autoissa) yhdistettynä kitkarenkaisiin.

        Suomen tieverkko on heikossa kunnossa kahdesta syystä: ensinnäkin Suomessa, Kepun hartaalla siunauksella on vuosikymmenet rakennettu autoteitä järjettömällä tavalla. Samaan kohteeseen voi mennä kaksi suurta asvalttitietä ja toisaalta Kepun hajasijoituspolitiikka ja syrjäkylien väkisin elossapitäminen ovat kasvattaneet tieverkoston koon mielettömäksi - sen ylläpito on hyvin kallista. Toinen ongelma on poliitikkojen viisaus säästää asvalttiteiden pinnoiteissa, jolloin teiden "rungot"/pohjat ovat kärsineet, jolloin ei monissa paikoissa ei riitä enää se että vedetään uutta asvalttia vanhan päälle, vaan teitä pitäisi purkaa kokonaan ja rakentaa pohjiaan myöten uudestaan. Tiepohja ei kestä, että (liian ohuen/kuluneen) asvaltin läpi pääsee vettä, koska se syö pohjan.

        Lopetetaan teiden suolaaminen ja käytetään nastarenkaita. Annetaan kuolevien pitäjien kuolla, eikä syydetä miljardeja alueille, joista väestö tulee kuitenkin muuttamaan lopulta pois.

        Kitkojen vuoksi ei suolata vaan rekkojen vuoksi


      • fdsafdsa kirjoitti:

        Järkevintä olisi se, että kaikki käyttäisivät talvisin nastarenkaita ja teiden suolaamisesta ainakin keskustojen ulkopuolella luovuttaisiin. Nasta raapisi vain jäätä, ei asvalttia.

        Tosiasia nyt vain on se, että jarrutusmatka ja auton hallittavuus ovat nastarenkailla selvästi paremmat. Parhaimmat kitkarenkaat häviävät edelleen huonoimmillekin nastarenkaille testeissä. Sitä paitsi kitkarenkaiden käyttäjät tarvitsevat nastarenkaiden käyttäjiä, koska muuten teillä oleva jää hioutuisi superliukkaaksi.

        Autolehtien testeissä huonoimmaksi yhdistelmäksi jarrutusmatkan osalta on todettu monta kertaa ABS-jarrut (nykyään melkein kaikissa autoissa) yhdistettynä kitkarenkaisiin.

        Suomen tieverkko on heikossa kunnossa kahdesta syystä: ensinnäkin Suomessa, Kepun hartaalla siunauksella on vuosikymmenet rakennettu autoteitä järjettömällä tavalla. Samaan kohteeseen voi mennä kaksi suurta asvalttitietä ja toisaalta Kepun hajasijoituspolitiikka ja syrjäkylien väkisin elossapitäminen ovat kasvattaneet tieverkoston koon mielettömäksi - sen ylläpito on hyvin kallista. Toinen ongelma on poliitikkojen viisaus säästää asvalttiteiden pinnoiteissa, jolloin teiden "rungot"/pohjat ovat kärsineet, jolloin ei monissa paikoissa ei riitä enää se että vedetään uutta asvalttia vanhan päälle, vaan teitä pitäisi purkaa kokonaan ja rakentaa pohjiaan myöten uudestaan. Tiepohja ei kestä, että (liian ohuen/kuluneen) asvaltin läpi pääsee vettä, koska se syö pohjan.

        Lopetetaan teiden suolaaminen ja käytetään nastarenkaita. Annetaan kuolevien pitäjien kuolla, eikä syydetä miljardeja alueille, joista väestö tulee kuitenkin muuttamaan lopulta pois.

        Jatkossakin ajan kitkoilla koska arvostan turvallisuutta ja melu on vaimeampi kitkoilla ja ajo mukavuus on paras. Ei ole keliä ollut etten olisi kitkoilla toimeen tullut. Nastavero nastoille


    • vajakit.lataukseen

      Onhan se hyvä näin huonoina aikoina, että työllistävät monia ihmisiä monelta eri alalta. Mainitsemasi asvalttimiehet ja myös tuulilasin korjauksia/vaihtoja tekevät firmat saavat paljon töitä nastailijoiden toimesta. Myös keuhkosairauksiin erikoistuneet lääkärit työllistyvät nastailijoiden ansiosta. Kiitos siis nastailijoille ja muistakaahan taas syksyllä vaihtaa ne hyvissä ajoin alle, ettei yöpakkanen yllätä.

      • Räntääkinvoitulla

        Olet aika huoleton veikko puhuessasi syksystä. Kyllä niitä yöpakkasia on elokuussakin, joten ei kannata jättää vaihtoa syksyyn.


      • mene.hoitoon

        Kiitos muistutuksesta!
        Kyllä vaihdetaan nastarenkaat syksyllä heti kun on tarvis.
        Toivottavasti sinä teet samoin, ettet vaaranna liikenteessä muita, epämääräisillä kitkuttimilla liukastellessasi.
        Samoin nyt kesällä sulla olisi oiva tilaisuus hoidattaa tuo koko talven harjoittamastasi paskanjauhannasta seonnut päänuppisi edes jonkinlaiseen kuntoon.


      • vajakit.lataukseen

        Eli nastat on paremmat. Työllistävä vaikutus. Saadaan suomi uuteen nousuun.


      • vajakit.lataukseen
        vajakit.lataukseen kirjoitti:

        Eli nastat on paremmat. Työllistävä vaikutus. Saadaan suomi uuteen nousuun.

        Viime vuonna juhannusviikolla tuli kunnon lumikuuro. Lapissa on vieläki lunta.


      • Kjell.C.Pippelström
        vajakit.lataukseen kirjoitti:

        Viime vuonna juhannusviikolla tuli kunnon lumikuuro. Lapissa on vieläki lunta.

        Juhannuksena tulee aina paljon "lumikuuroja" ja muuta hauskaa...


    • maksu.osuus

      "Tämän kaiken pitäisi nastapellejen maksaa. Miksi pitää kitkarengas autoilijoiden maksaa kun ei särje teitä?"
      Mitä ihmettä se palstapelle "autoilija" arto muka maksaa?
      Eikös työttömät sos.pummit jo muutenkin loisi verovaroilla?

    • Faktaatoisinaan

      Nastarenkailla ajavathan tuosta maksaakin noin 80%. Kitkarenkailla ajavat vain noin 20%.
      Kitkarenkailla ajavien osuus on alamitoitettu, jos kaikki kustannukset kitkojen käytöstä huomioidaan. Ja ronskisti alamitoitettu.

    • Eiköhäs kiellettäisi nastarenkaat ja poistettaisi talvirengaspakko = ongelma poistuisi

      • ei.poistu

        Kyllä sinä idiootti ongelmana pysyt, oli renkaat mitkä tahansa.


      • ei.poistu kirjoitti:

        Kyllä sinä idiootti ongelmana pysyt, oli renkaat mitkä tahansa.

        Tottahan tuokin... Nooh, siksihän me veroja maksamme...

        Viime vuonna maksoin tuloveroa 5 tonnia ja siitä karkeasti ottaen 25% muita veroja :)

        Nooh, tuollainen lakimuutos olisi jopa mahdollinen :=


      • Muuttuuko.Kokemus

        Laitapa kuule kesärenkaat talvella autoosi ja lähde vaikka lumiselle tielle yrittämään eteenpäin. Ei tarvita edes jäätä kun huomaat ettei kesärenkailla pääse juuri mihinkään. Vaikka tasaisella eteenpäin suoralla tiellä pääsisikin on jarrutusmatkat niillä moninkertaiset huonoihinkin talvirenkaisiin nähden. Olet ilmeisesti kovasti tuore ja kokematon kuljettaja tai sitten poikkeuksellisen tyhmä.


      • ovat.idiootteja
        Muuttuuko.Kokemus kirjoitti:

        Laitapa kuule kesärenkaat talvella autoosi ja lähde vaikka lumiselle tielle yrittämään eteenpäin. Ei tarvita edes jäätä kun huomaat ettei kesärenkailla pääse juuri mihinkään. Vaikka tasaisella eteenpäin suoralla tiellä pääsisikin on jarrutusmatkat niillä moninkertaiset huonoihinkin talvirenkaisiin nähden. Olet ilmeisesti kovasti tuore ja kokematon kuljettaja tai sitten poikkeuksellisen tyhmä.

        Onhan Nolosika todella tyhmä, yhtä tyhmä kuin aloittajapelle, idiootteja molemmat.


      • Muuttuuko.Kokemus kirjoitti:

        Laitapa kuule kesärenkaat talvella autoosi ja lähde vaikka lumiselle tielle yrittämään eteenpäin. Ei tarvita edes jäätä kun huomaat ettei kesärenkailla pääse juuri mihinkään. Vaikka tasaisella eteenpäin suoralla tiellä pääsisikin on jarrutusmatkat niillä moninkertaiset huonoihinkin talvirenkaisiin nähden. Olet ilmeisesti kovasti tuore ja kokematon kuljettaja tai sitten poikkeuksellisen tyhmä.

        En laita, sakkoa siitä tulloo vaikka kuinka olis kesäinen ajokeli :)


    • Ehdotamme

      Onko se nyt mukava sitten ajella nastojen karhentamalla neula- asfaltilla ja sitten odotella päällystystyön ruuhkassa. Ei hyvä tämä itse aiheutettu tilanne - siirrytään ensi talveksi kitrenkaiden käyttäjiksi! Se on todellista rakenneuudistusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      339
      7501
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      79
      4906
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3235
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3187
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2036
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      155
      1924
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      221
      1854
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      167
      1626
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1568
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      90
      1514
    Aihe