Eli minulla on tuollainen parivuotinen ammatillinen perustutkinto (aikuiskoulutuslinja), ja olen kuullut että voin täydentää tutkintoani jotta saisin ns "täyden" hakukelpoisuuden korkeampiin koulutuksiin, koska nythän voin hakea vain omalle alallani jatkokoulutukseen. Kysymykseni onkin että miten minä tuota tutkintoa täydennän? Olen menossa omaa alaani sivuavalle kansanopistolinjalle vuodeksi, onko se siis käypää täydennystä? En tunnu löytävän mitään infoa siitä missä ja miten tuota tutkintoa voi täydentää vastaamaan kolmivuotista tutkintoa..
Kaksivuotinen ammatillinen pt, täydennys?
MitenOn
1
143
Vastaukset
- Cleaning_Wipes
Systeemit on muuttuneet.
Kelpoisuusvaatimuksena ammattikorkeakouluun on muun muassa "120 opintoviikon laajuisen ammatillinen perustutkinto tai sitä vastaavat aikaisemmat opinnot" ja moni ammattikorkeakoulu tulkitsee aiemmat ammatilliset tutkinnot tällaisiksi vastaaviksi aiemmiksi opinnoiksi.
Ota yhteys sen ammattikorkeakoulun hakijapalveluun, johon aiot pyrkiä ja tarkista mitä he hyväksyvät.
Miksei OPH vain anna määräystä asiasta? No kun korkeakoulut ovat autonomisia ja päättävät itse tulkinnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka662382- 661367
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww651115EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41077- 77803
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82650- 43648
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe23615- 27571