Lapsen kanssa pitkään mökillä

Mökkihöpe

Eli ollaan vuokrattu mökki kesä ja heinäkuuksi.
Meillä on yksi lapsi, 3 v tyttö.
Vaikka tyttö ei ole päiväkodissa niin näkee silti säännöllisesti muita lapsia ja käy kerhossa. Nyt mietityttää miten lapsi tulee viihtymään mökillä lähinnä äidin ja isin kanssa?
Toki meille välillä tulee sinnekin seuraa emmekä nyt tietenkään 2 kk putkeen mökillä ole, mutta paljon kuitenkin.

Toki mökillä on paljon kivaa tekemistä, mutta olisiko jollain hyviä ideoita?
Tietysti onkimista,veneilyä,saunomista,uimista,ruoan laittoa,metsäretkiä.
Sisälle sitten leluja,pelejä,kirjoja ja piirrustustarpeet.
Vähän jo hirvittää hyppiikö lapsi seinille, on vilkas ja haluaa kokoajan tekemistä ja seuraa muista lapsista, jota nyt kesällä ei varmaan paljon ole "tarjolla" :(.

Miten muilla lapsi viihtynyt jos ainokainen?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dont_u_worry

      Älä huoli, kaikki tuo kuulostaa ihan riittävältä. Itsekin olen ihan pienestä pitäen ollut kesäkuukausia mökillä ja kun sitten sain vielä pikkuveljenkin niin hänkin viihtyi mökillä hyvin. Meilläkin kävi ystäviä ja sukulaisia kesän mittaan, tehtiin retkiä esim. vesipuistoon tai muuhun vastaavaan, lähdettiin kaupungille toripäivänä jne. Iloista kesän odotusta. :)

    • Isäpappa

      Jos muistan omaa lapsuuttani, vaikka ihan noin pienenä oloa en kyllä pahemmin muistakaan, niin tuossahan on moninkertaisesti se, mitä mulla oli yleensä maalla. En minä silti muista pahemmin pitkästyneeni. Tietysti joskus tulee niitä "mullei oo mitään tekemistä" -hetkiä, mutta eihän nuo ongelmia ole, jos teillä on jompi kumpi vanhempi sentään yhdessä tekemässä jotain. Mulla ei ollut. Silti mä ainakin diggasin molemmissa mummoloissa olemista, pitempiäkin aikoja. Usein ainoana lapsena.

      Tietysti nuo riippuu vähän lapsen persoonastakin, ja siitä millaista elämä muuten on, mutta kyllä väitän tuollaisen olevan mielenkiintoisempi kesä tuon ikäiselle lapselle kuin tavallinen kaupunkikesä.

    • varmastimukavaa

      Yleensä lapsesta on aivan ihanaa olla vanhempiensa kanssa. Nauttikaa yhdessäolossa. Tuskin lapsi kaipaa kavereitaan, kun otatte hänet mukaan kaikkiin mökin askareisiin.

      • kodinneuvokki2

        Kauppamatkalla varatkaa ylimääräinen tunti ja viekää lapsi lähimpään leikkipuistoon tai ison huoltoaseman leikkipaikkoihin. Sitten vasta väsyneen, tyytyväisen lapsen kanssa kaupoille.


    • Parasta.seuraa

      Ihan kuin itse pelkäisitte, että ette jaksa olla lapsenne kanssa niin pitkää aikaa ilman apuja. Koettakaa nyt vain nauttia lapsenne seurasta, niin hänkin jaksaa teitä hermostumatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1691
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1432
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      109
      953
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      936
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      41
      763
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      698
    7. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      671
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      28
      638
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      29
      615
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      613
    Aihe