Onnistuuko kannon hävittäminen polttamalla?
Kantojen polttaminen?
8
8517
Vastaukset
- hglhglhj
- pihkapuupalaa
Aika kauan saa polttaa TUORETTA koivun/lehtipuun kantoa.
- Ei_muuta_kuin_puuta
Puuta ei tietenkään polteta ennenkuin se on kuivaa.
Aloittaja ei näköjään ole ollut koskaan näiden asioiden kanssa tekemisissä.- Neuvojapliis
En kai minä täällä kokemuksia/neuvoja kyselisi, jos kyselemättäkin tietäisin?
Sen nyt kyllä tiedän ilman sinun neuvojasikin, että kuiva puu palaa paremmin kuin tuore,
- Realisti2
Onnistuu, jos muut edellytkset täyttyy; tiiviillä asuntoalueilla poltto on kielletty. Haja-asutusalueilla / mökillä varmaan sallitaan esim juhannuskokko. Jossain päin pitää ilmoittaa etukäteen paloviranomaisille. Kyllä kantojen kannattaa ontaa kuivaa yli yhden kesän, ennenkuin polttaa tai sitten täytyy olla hyvää tukipolttoainetta ( ei bensaa) seassa, jolloin puu kuivaa ja palaa. Kostea puu savuuttaa voimakkaammin ja naapuri ei taida tykätä. Tuulen suuntakin kannattaa huomioida naapurisovun säilymisen turvaamiseksi. Yksittäinen kanto ei oikein hyvin pala, jolloin on hyvä laittaa muuta palavaa tavaraa sekaan.
- onnistuukyllä
Ei taida missään lukea että asuntoalueella olisi kannonpoltto kielletty. Korkeintaan rajoituksia avotulen tekemiseen. Jos polttaa kantoa piipullisella huuvalla satunnaisesti ei tule poliisi pihalle ympärikorvia vetämään.
Tukipolttoainetta vaatii kyllä kun ei kanto mihinkään syty. Se tavallaan poltetaan klapien mukana. Ja puhallinkin olisi syytä olla.
- Kando
Isä poltti kantoja avotakassa. Ideana oli saada takka lämmittämään mahdollisimman kauan. Illalla riittävän suuri takkaan nostettu kanto tai sen osa hehkui vielä aamulla.
Virityksessä oli ymmärtääkseni jotain perimätietoa, jota sitten sovellettiin varsinkin sytytysvaiheessa.
Kantoja kuivatettiin pitkään ja niitä pilkottiin. - KannotPois
Hyvin onnistuu. Hyvä nuotio alle ja hieman kosteatkin kannot katoavat savuna tuuleen kuten videosta näkee.
http://thorblog.net/rakentaja/2015-06-08-kantojen-havittaminen.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181