Maitotuotteet ja mielenterveyden häiriöt

0801

Netistä englanninkielisiltä sivuilta löytyy paljon kirjoituksia, joissa väitetään maitotuotteiden ja mielenterveyden häiriöillä, kuten ahdistuksella, paniikkihäiriöllä ja ocd:lla olevan yhteyttä. Ongelmat ovat lieventyneet ja jopa parantuneet kun maitotuotteet on jätetty pois.

Kiinnostaisikin tietää, onko kenelläkään täällä kokemusta aiheesta? Oletteko kokeilleet jättää kaikkia maitotuotteita pois ja onko sillä ollut mitään vaikutusta oireisiin?

9

1831

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gege

maitotuotteet ja gluteenin jätin, niin kyl on huomannut että on helpompi fiilis. kannattaa kokeilla. ei ihan parissa eikä kuukaudessa huomaa, mutta varmaankin ensimmäiset merkit näkyy jo 2 kk, riippuen ihmisestä.

• 0801

Kiitos vastauksestasi! Hieno homma, että on sulla auttanut. Tarkoitus on tosiaan itsekin kokeilla.

• kattia.kanssa

Kaikenlaista paskaa ne kirjoittaa. Minä jätin maitotuotteet vajaat 60 vuotta sitten siksi, kun ne olivat pahoja. Ei vaikutusta mielialaani, olen koko ikäni ollut ahdistunut. Enkä ole siirtynyt takaisin maitotuotteisiin ja yrittäköötpä pakottaa minua niihin, kun olen vanhainkoti-iässä!

Kun on oireita, niin on ymmärrettävää, että yritetään juksata yhdellä vippaskonstilla, on se sitten liikunta, maitotuotteet, perunat, jeesus, islam tai päällään seisominen vähintään kaksi tuntia päivässä.

• mietin.vain

Mitä ihmettä te maidoton-gluteeniton-lihaton-rasvaton-kofeiiniton-lisäaineeton-ihmiset oikein syötte?

• kattia.kanssa

Kuka täällä väitti, että me kronklataan kaikkea mahdollista?

Kunhan ei ole maitoa eikä perunaa, niin lähestulkoon kaikki muu käy. Maito oli pahaa lapsena, sen jätin siitä syystä ja perunaa pakkosyötettiin kansakoulussa. Tämän päivän kananuggettisukupolvi eikä edes se vanhempi tillilihasukupolvi tiedä, mitä kouluruoka voi pahimmillaan olla. Jos haluatte tietää, niin kysykää isovanhemmiltanne.

Mutta noin periaatteessa olen samaa mieltä: elämän ei pidä pyöriä ravinnon ympärillä. Mitä voi syödä, mitä ei, siinä on menty liiallisuuksiin ja väitetään, että tietynlainen ruokavalio poistaa lähestulkoon kaikki vaivat.

• getyys

Todellakin mitä naurettavin idea. Ei ihmisen mielikuvituksella ole rajaa, kun etsitään ratkaisua ongelmiin mitä kummallisimmista paikoista.

Ei taida olla artikkelin kirjoittaja maitofani.

Maitohan on lehmästä luonnollisesti saatava tuote. Ei siinä ole mitään pahaa. Jotkut kasvissyöjätkin syövät maitoa ja munia. Sitä kutsutaan lakto- ovo-kasvissyöjäksi.

• Samueljns
        getyys kirjoitti:

Todellakin mitä naurettavin idea. Ei ihmisen mielikuvituksella ole rajaa, kun etsitään ratkaisua ongelmiin mitä kummallisimmista paikoista.

Ei taida olla artikkelin kirjoittaja maitofani.

Maitohan on lehmästä luonnollisesti saatava tuote. Ei siinä ole mitään pahaa. Jotkut kasvissyöjätkin syövät maitoa ja munia. Sitä kutsutaan lakto- ovo-kasvissyöjäksi.

Niinhän sitä luulee että maitotuotteissa ei olisi mitään, mutta ihmiset on erilaisia kun evoluutio on muuttanut bakteerikantaa suolistossa. Joillekkin käy sekaruoka ja tupakka eikä mitään oireita mutta jotkut ovat herkempiä ja se heijastuu eriskummallisilla tavoilla esim. Iho-ongelmat, astma, masennus, suolisto-ongelmat ja nivelvaivat. Eli syö sellaista ruokaa mikä sinulle käy! Kokeile eri vaihtoehtoja ja etsi netistä tietoa. Huono puoli on että ruokavalion testailussa menee helposti vuosia.

Ps. Ne ihmiset ketkä syö suomalaisten ravintosuositusten mukaisesti eivät älyä näistä mitään, koska heillä ei ole mitään oireita. Syö silleen että on hyvä olla ja jaksat talven yli tarmokkaasti.

• milk_protein

Kysehän on maitoproteiinin (eri asia kuin laktoosi-intoleranssi) aiheuttamista ongelmista, jotka on liitetty ties mihin oireisiin (ahdistus, paniikkihäiriö, ocd, lihasjumit jne.), mutta tietellisesti noita väitteitä ei ole taidettu todistaa.

Maitoproteiineja käytetään elintarviketeollisuudessa hyvin yleisesti myös esimerkiksi leivonnaisissa, joten tarkkana saa olla jos haluaa kokeilla muutaman viikon onko maidottomasta mitään hyötyä.

• Kyllästynytch

Lehmänmaito kuuluu vasikalle, ei ihmiselle.. vasikalta viedäänmaito joka tuodaan ihmiselle, ei mitään järkeä. Menkää takaisin äidin tissille. Ps. Lehmä ei ole maitokone

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe