Jeesus nousi taivaaseen Helatorstaina!

P.P

Helatorstaina Jeesus nousi taivaaseen ja enkelit lupasivat, että samalla tavalla Hän tulee palaa noutamaan omansa taivaaseen. Kannattaa päivän kunniaksi lukea tarkkaan Apostolien teot 1:6-14. 1 ja 2 luku kannataa lukea kokonaan koska siinä kerrotaan miten Jeesuksen mentyä taivaaseen Pyhä Henki alkoi työnsä kuten Jeesus oli lukenut.
Pyhä Henki on kanssamme ja toimii edelleen uskovien kautta. Harmillista on, että evlut kirkko ei juurikaan opeta Hänestä vaan usein Hänen toimintaansa ei ymmärretä vaan pidetään vieraana ja kummallisena. Apostolien tekoja onkin nimitetty toiselta nimeltään Pyhän Hengen teoiksi koska siinä kerrotaan miten Pyhä Henki toimi ja toimii edelleen Jeesksen omien keskuudessa ja kautta.
Siunattua Helatorstaita ja Jeesuksen paluun odotusta!

11

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos samoin!

    • xyyz

      Enkelit jotka ilmestyivät Jeeuksen taivaaseen ottamisen yhteydessä, eivät kehottaneet tekemään päivästä pyhäpäivää vaan totesivat " mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? (Apt.1:11)

      Raamattu ei missään muuallakaan anna ohjetta Kristuksen taivaaseenastumispäivän viettämisen suhteen. Eikä alkuseurakuntakaan sellaista viettänyt. Jeesuksen kuoltua ristillä vahanliiton sermoniasapatit lakkasivat olemasta voimassa koska ne olivat varjo tulevasta.

      Ainoastaan kymmeneen käskyyn kuuluva sapattikäsky jäi voimaan uuden liiton uskoville. Sunnuntain vietolla sitä ei voi korvata koska se on paavillista alkuperää.

      • vain.käskystäkö.toimit

        Mitä pahaa on siinä, että päivä on Pyhäpäivä ja ihmisillä on aikaa lukea Raamattua rauhassa ja kasvaa hengellisesti ja valmistautua Jeesuksen paluuseen?


      • yhteisetjuhlat

        Niin ja jos meillä kaikilla olisi helatorstai vielä samana päivänä, mikä yhdistäisi kristittyjä suuresti. Jokainen sooloilee jotain omilla kulmillaan...

        Rakastan jouluakin, kun kaikki kristityt viettävät joulua samaan aikaan ja ovat yhtä. Vaikka se ei Jumalalla päivämääristä olekaan kiinni, ja vietän joulua, helatorstaita, pääsiäisiä ja muita läpi vuoden, on hyvä olla myös yhteiset kristikunnan päivät.


      • samaamieltä
        vain.käskystäkö.toimit kirjoitti:

        Mitä pahaa on siinä, että päivä on Pyhäpäivä ja ihmisillä on aikaa lukea Raamattua rauhassa ja kasvaa hengellisesti ja valmistautua Jeesuksen paluuseen?

        Juuri näin.


      • mitä.höpiset
        yhteisetjuhlat kirjoitti:

        Niin ja jos meillä kaikilla olisi helatorstai vielä samana päivänä, mikä yhdistäisi kristittyjä suuresti. Jokainen sooloilee jotain omilla kulmillaan...

        Rakastan jouluakin, kun kaikki kristityt viettävät joulua samaan aikaan ja ovat yhtä. Vaikka se ei Jumalalla päivämääristä olekaan kiinni, ja vietän joulua, helatorstaita, pääsiäisiä ja muita läpi vuoden, on hyvä olla myös yhteiset kristikunnan päivät.

        Milloinkas muulloin sitten Helatorstaita vietetään ja kuka?


      • Tape19

        Voihan helatorstain yhdistää vappuun tai juhannukseen, niin päästään yhdestä arkivapaasta, jatuottavuus nousee!


      • turha.toivo
        Tape19 kirjoitti:

        Voihan helatorstain yhdistää vappuun tai juhannukseen, niin päästään yhdestä arkivapaasta, jatuottavuus nousee!

        Tuskin sinun tuottavuuttasi silläkään saataisiin nousuun : (


    • mistä_sinä

      hänen nousun tai laskun tiedät. ota lääkitys,älä kuvittele.

    • exluterilainen

      Tämä on yksi tärkeimpiä asioita Raamatussa. Kiitos, että siitä kaikkia muistutit.

    • palstan.osallistujat

      Hyvä esimerkki on tämä keskustelu. Juurikaan ketään palstalaisia ei kiinnosta uskonasiat. Palstalla siis valtaosa on ateisteja ja homoja jotka vain haastavat riitaa ja haukkumaan uskovainja jankuttamaan h....... Näin olen arvellutkin....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      124
      2274
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      103
      1357
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1053
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1037
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      109
      1021
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      86
      919
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      689
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      670
    10. 50
      664
    Aihe