Johnson Seahorse 4hp

Samppa99

Ostin Seahorsen 4hp, kone ei kierrä kunnolla ja hyytyy vastatuuleen tai venettä käännettäessä. Mistäköhän kannattaisi vikaa etsiä (kysyy kädetön)?

Tämän lisäksi ryypyn vieressä oikealla puolella oleva "volyyminappula" pyörii ympäri tyhjää vain, voiko vika olla siinä ja mikä se nappula edes on?

11

3221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Senappula

On tyhjäkäynnin seosruuvi. Ympäri se ei saisi pyöriä. Nappulasta on tainnu entinen omistaja vääntää poorit sileäksi, ja suutin on täysin kiinni, tai jumissa.
      Se pitäisi lähteä vetämällä irti, jolloin saat suuttimen pään näkyviin.

Hyytyminen viittaa bensan puutteeseen. Joten lirautappa tankkiin pari lusikallista Liguid Moly Cleaneria, tai vastaavaa. Se liottaa kaasuttimen suuttimet puhtaaksi.
      Pitkään seisoessaan vanahat bensat kaasuttimessa ötkähtää hartsiksi, ja tukkii suuttimet.

• Samppa99

Kiitti! Pitää tehdä näin. Tosiaan tyhjäkäynnillä ei pysy yhtään käynnissä, joten taitanee olla aika tutkia mitä siellä vikana..

• acegi

Noseeko veneesi pintaan siis plaaniin?kun käännät tai ajat vastatuuleen vauhti hiljenee/putoaa plaanista?loppuu siis voima?Onko se ruuvi kopan ulkopuolella seos ruuvi vai tyhjäkäynnin säätö ruuvi?

• Samppa99

Ei neljäheppasella plaaniin nouse millään. Mutta tippuu siis kierrokset kun kääntää vastatuuleen.

• kaverillaniOn

4 heppainen 2sylinterinen Evari, ja se työntää 4 metrisen lasikuitusen veneen kahden miehen painolla ihan liukukynnykselle. kaveri painaa lähes 80kg, ja minä 96kg, ja vene n. 75-80kg. Ja moottori ehkä 15kg.

Lähtee kertanykäisyllä käyntiin, ja työntää ihan hämmästyttävästi pintaliuún kynnykselle. Nopeutta ei oo mitattu, mutta on kyllä räväkkä kone kokoisekseen. Syö ehkä litran tunnissa täysillä, eikä täristä airoja veneestä.Ja tämä kaveri kehuu kaverinsa Johnssonia-joka on käynniltään paljon parempi,kuin hänen Evarinsa.

Oon joka kerta vähä hämmästyny, ja Evari on 80 luvun alusta,-pikkunen reppana, ja joka kesä käytetty. Tuntimääristä ei mitää tietoa,-kun ostikin sen käytettynä, ja tykkää siitä, kun koiranpennusta.

• acegi

Joku ihan pieni voisi nousta mutta juttu ei ollut veneestä.Avaa seos ruuvia vaikka vartti kierros kerrallaan siis auki päin,vastapäivään.Kaasarissa on kaksi ruuvia toinen on tyhjäkäynti toinen seos,En tunne kyseistä konetta,mutta se volyyminappula on mitä ilmeisemmin ollut tyhjäkäynni säätö,toinen ruuvi on taas seos ruuvi suoraan kaasarissa.

• acegi

Oletko edistynyt koneesi kanssa?

• eiääliö

Vie kone huoltoon ja säädettäksi. Jos et tuon enempii tunne moottoreita, niin parempi ettet pyörittele mitään ruuveja.
      Kone kannattaa huollattaa ja laitattaa säädöt kohdaleen muutaman vuoden välein. Itse voi tehdä kauden lopussa säilytyshuollon, mutta muut kannattaa tuolla tietotaidolla jättää ammattilaiselle.
      Niin ja tähän aikaan vuodesta huolloissa ei ole sitten yhtään ruuhkaa kun kausikin on vasta alkamassa....

• åöokuh

Ei kaksitahti konetta tarvitse viedä huoltoon kun on oikeat neuvot.Ymmärrät koneista yhtä paljon kun sika pohjantähdestä.

• Samppa99

Puhdistusaineen jälkeen jälkeen rupesi toimimaan. Tyhjäkäynnin ruuvia en ole vielä ole korjannut/kokeillut, irti se se tosiaan on..

• Anonyymi

katso että molemmat tulpanjohdot kunnolla kiinni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      20
      2423
    2. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      377
      1391
    3. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      71
      1331
    4. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      205
      1010
    5. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      7
      971
    6. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      187
      937
    7. Gallup: Ruusut ja risut Linnan juhlien puvuille: kenen puku oli paras ja kenen puvusta et tykännyt?

Linnan juhlissa nähtiin pukuja laidasta laitaan. Gallup: Ruusut ja risut Linnan juhlien puvuille: kenen puku oli paras j
      Suomalaiset julkkikset
      88
      869
    8. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      859
    9. Kuinka paljon haluat

Häntä?
      Ikävä
      60
      853
    10. Oulaskankaan päivystys loppuu

"Nyt on selityksen paikka alueen ihmisille, perussuomalaiset ja kokoomus: miksi ette puolustaneet Oulaskangasta?" Raa
      Haapavesi
      127
      780
    Aihe