Kertaus ja ylennys

ylliylennys

Tervehdys!

Meikäläisellä tuli vastaan vähän oudompi tilanne tämän kesän kertausharjoitusten osalta. Eli sillä tapaa että ensin tuossa joku kuukausi takaperin tuli Puolustusvoimilta kirje jossa oli kutsu kertausharjoituksiin, ja nyt viime viikolla toinen kirje jossa ilmoitettiin reservin ylennyksestä. Kertausharjoitukset alkavat samana päivänä kuin ylennystilaisuus olisi, tosin siten että KH alkamisajankohta on klo. 10.00, ja ylennys klo. 16.00.

Mietiskelin vähän tässä että kummassa sotilasarvossa palvelen kertausharjoitusten ajan, vanhassa vai uudessa? Kyseessä puolentoista viikon harjoitus. Vai käynkö ensimmäisten kuuden tunnin jälkeen hakemassa varusvarastolta uudet jämät?

6

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koprsantti

Jos näin tiedät ylennyspäivän olevan 4.6. niin koko päivän olet uudessa arvossasi. Tilaisuuksissa ei ketään enään uudestaan ylennetä, vaan juhlitaan ja kipataan, vaikka monta kertaa ja milloin vain.

• Pienupseeri

Kun vänrikiksi ylensivät viimeisenä palveluspäivänä, ei siitä kyllä ollut merkkiäkään ennen kuin pari tuntia ennen iltapäivän kotiutusta. Aamupäivä piti vielä kokelaana kulkea.

Reservissä lienee kellonaika yleensä yksi lysti, kun tieto ja päiväkäsky on saatu ennakolta.

• kopioitu
      • 1919191

Millähän tavalla liittyi aiheeseen? Ei millään.

• ylikersa

Onnittelut ylennyksen johdosta! Soitappa aluetoimistoon josko tehtäväsi joustaisi sen verran, että ehdit piipahtaa ylentämistilaisuudessa. Mikäli varustamispaikka on lähellä ylentämistilaisuuspaikkaa kuittaat ensin kamppeet.

• ylliylennys

En usko että onnistuu. Kertausharjoitus- ja ylennyspaikkojen välillä on 200 km. Toki jos PV järjestäisi kyydin (mieluiten taksilla tai limusiinilla) sinne ja takaisin, niin mikäpä tuossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe