ongelmia hoitoponin kanssa

kabb

Minulla on hoitoponi, joka puree ja potkii karsinassa, eikä välillä anna edes ottaa kiinni kun menee nurkaan ja potkaisee ovesta tulijaa..
Niin olisiko teillä jotain vinkkejä, joilla saisin hevosen paremmin luottamaan itseeni? Mitä voisin tehdä ponin kanssa?
Huom. Voin toimia ponin kanssa ainoastaan karsinassa!!

4

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä tarkoitat sillä, että voit toimia ponin kanssa ainoastaan karsinassa? Onko sinua kielletty käsittelemästä sitä muualla kuin karsinassa, vai miten tuo lause pitäisi tulkita?

      Ja onko kyseessä ratsastuskoulun tuntihevonen jota on jatkuvasti joku käpälöimässä, vai onko poni yksityinen jota ei käsittele muut kui sinä ja omistaja?

      • kabb

        On ratsastuskoulun poni.. :/
        Ja juuri sitä tarkoitin että en saa toimia sen kanssa muualla kuin karsinassa


    • Siinä tapauksessa asialle on valitettavasti hyvin vaikea tehdä mitään. Poni on oppinut, että kun joku tulee karsinaan, se joutuu töihin. Tai sitten se haluaa vain olla rauhassa silloin kun se on karsinassaan eikä toivota "tunkeilijoita" tervetulleeksi. Älä käsittele sitä enempää kun on pakko. Jos sinä ruokit sen, vie sille ruokaa ja anna sen sitten olla.
      Jos minua olisi jatkuvasti joku lääppimässä, niin varmasti alkaisi jossain vaiheessa tehdä mieli potkaista pihalle kaikki jotka pyrkivät ovesta sisään.

      Toisaalta, jos saat luvan, voisit ehkä kokeilla auttaisiko yhtään, jos alkaisit käydä sen luona useammin, ei siksi että aina veisit sen töihin, vaan ihan muuten vain. Ota porkkanaa tai näkkileipää mukaasi ja rouskuta kuuluvasti niin että se huomaa että syöt jotakin, siis jo ennen kuin avaat karsinan oven. Kun avaat oven, pudota poin kuppiin pieni makupala jos se katsoo sinua korvat pystyssä, ja mene sitten pois ja sulje ovi. Jos se luimistaa, rouskaise kunnolla, ja jos sen korvat nousevat pystyyn, nami kuppiin ja pois karsinasta. Älä anna kädestä mitään ettei se ala näykkiä kerjätäkseen. Äläkä yritä koskea poniin. Vie vain sille herkkupala ruokakuppiin ja jätä se rauhaan. Katso sitten alkaako poni ajan mittaan suhtautua sinuun ystävällisemmin.

      En tiedä onko tästä apua ratsastuskoulun tuntihevosen kanssa, ne ovat usein väsyneitä ja stressaantuneita mikä helposti johtaa mainitunlaiseen käytökseen, mutta itse ainakin kokeilisin jos saisin luvan.

      • kabb

        Okei, kiitos. Pitääpä kokeilla :3


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe