Jännittäjät huom

Yritänrohkaista

Olen itse kova jännittäjä ja pitkään mietin keinoja, miten jännittämistä voi lieventää. Eräs tuttavani sanoi, että myönnä jännittäväsi. Tein sen ja se sai minut jotenkin paljon rennommaksi. Minulla oli eräänlainen haastattelu ja olin ihan paniikissa. Kätellessä, mainitsin "ohimennen" että kylläpä jännittää. Vastapuoli otti sen hyvin vastaan ja myöntyi että tällaiset tilanteet on melkein kaikille yhtä jännittävää. Olkaa rennosti ja keskittykää siihen juttuun. Älkää ajatelko että se tilanne on pelottava, sillä ne muutkin ovat vain ihmisiä kuten sinun kaverisikin on. Heitäkin saattaa jännittää yhtä paljon kuin sinua, mutta siinä ei ole mitään jännitettävää. Kuvittele, että ne ihmiset ovat sinun sukulaisia ja olet vain puhumassa heille. Ja jos niin ei voi kuvitella, niin mieti; millä tavalla se on erilaisempaa muka puhua tuntemattomalle, kuin jos he olisivatkin sinun sukulaisia? Ei mitenkään. Löysin rantein vain, hoidan hommat hällä väliä -tyylillä, koska ei millään mitä teet ole merkitystä, turha sitä on etukäteen pelätä.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • komppaan

      Nimenomaan! Täällä toinen paha ex-jännittäjä/sos.tilanteiden pelkääjä, lääkitysten jälkeen jäi enää jäljelle se itsensä hyväksyminen ja nykyään menenkin tilanteeseen kuin tilanteeseen, jännitti sitten kuinka paljon tahansa. Ennen välttelin ja peräännyin tällaisista tilanteista, mutta kun OIKEASTI oppii hyväksymään itsensä ja antaa pelkojen tulla jos on tullakseen, niin ajan myötä LUPAAN, että pääset niistä eroon! Kun annat peloillesi luvan tulla esiin, kehosi oppii ettei jännittämiselle enää ole syytä/sillä ei ole merkitystä. Ja Propral, mikä täällä usein tuleekin esille, on varsinkin tässä pelkoja päin menemisessä iso apu. Vaikka kuinka panikoisit, niin Propral tasoittaa sykkeesi ja lieventää näkyvää tärinää. Tiedän, onhan se vaikeaa tietoisesti kohdata omat jännityksen kohteensa, mutta itse olen ainakin tyytyväinen, että pienellä häpeällä maksoin vaivani pois!

    • gtytgtyg

      On se helppoa jos ongelmat ovat noin pieniä ja helposti ratkaistavissa. Jos todella sairastaa sosiaalisten tilanteiden pelkoa, niin ei siitä noin vain "parannuta" Ei ole yhtään helpompaa puhua "sukulaisille" eikä "face your fears" tavallakaan todellakaan kaikki apua saa.

    • Muttasullaei

      Olen sitten osittain väärässä. Mutta eihän mikään koske juuri kaikkia. Tuo saattaa monella toimia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5165
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3247
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe