Olen nyt toista viikkoa kuunnellut pihassa todella kovaäänistä linnun "laulua". Ensimmäisen kerran kun äänen kuulin, ajattelin, että joku haukka pitää mekkalaa, vaikken lintua nähnytkään. Laulu on tyyliltään sellainen ki-ki-ki-kii-kii-kii-kii ja toistuu tasaisin väliajoin, yhtenä päivänä ääntä kuului koko päivän niin, että alkoi jo hermostuttaa jatkuva kiljunta - ja olin silloin kuulevinani kaksikin lajin edustajaa yhtä aikaa. Nyt laulu on vähän harventunut, mutta kuitenkin kuuluu aika usein, päivällä ja keskellä maalaiskunnan taajamaa. Lintua en ole saanut silmiini, mutta äänen perusteella se on ollut hyvinkin lähellä, ja välillä vaihtaa paikkaa.
Muuten olisin edelleen sitä mieltä, että haukka on kyseessä, mutta en ole koskaan kuullut, että haukka pitäisi noin pitkään meteliä samalla paikalla. Naapurin pihapuussa on foliovappupallo jumissa - voiko se häiritä (haukkaa?) niin paljon, että saa sen huutelemaan noin kovasti?
Mikä kovaääninen lintu?
haukkako
2
4078
Vastaukset
- Er-nesti
Veikkaisin käenpiikaa . Kuuntele sen ääntä tuolla :
http://areena.yle.fi/1-1518136 - haukkako
Kiitos! Ihan selvästi on tuosta kyse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865407- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032116- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191673
- 191627