E, SLK, yms. 350 - Moottorikysymys V6:sta

SLK350A

Onko kokemuksia tuosta 272hv V6 pannusta (itsellä vm. 2005) että millaisia tyyppivikoja jotka sytyttävät moottorin varoitusvalon?
Mulla katsastuksessa jumittui OBD-vikaan nro 2004, 0172, 0175 jotka yhdessä ovat auki-juuttuneet imusarjan läpät ja sitä kautta tietokone työntää tulkintansa mukaan liian rikkaan seoksen.
Onko tuolla tuo toimilaitteen perässä oleva muovivipu sellainen joka murtuu? Onko valistuneita arvauksia juurisyystä vikakoodien perusteella?

27

9049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostaveekasiaudi

      Samaa vikaa pukkaa toyaankin näköjään, kyllä ne vitun läpät pitäs poistaa!

      • mbman

        Kaikissa läppävehkeissä on samat ongelmat, eikun poistoon.


    • tr3R2
    • SLK350A

      Noniin, fault code 2004 korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla.
      0172 ja 0175 aiheutuivat siitä imusarjan läppiä kääntäneen muovisen kolmiopalan murtumisesta. Toimilaite siis ei murtuneen tapin takia kääntänyt enää mitään. Piti tilata alumiininen osa peräti Ameriikasta asti. Mersun merkkihuollossa olisivat vaihtaneet koko imusarjan (1050 €) alle euron muoviosan rikkoutumisen takia.

      • mbman

        sen kolmiopalan saa tehtyä ihan itsekin.


      • mikstäälläonkusipaita

        Ihmisillä voi olla muutakin tekemistä. Virkkaat varmaan itse sukkasi ja viljelet ruokasi


    • Onnnnehycii

      Slk350 mulla oli ja hyvä auto oli. Myin sen kun olin ajanut 2kk...sen jälkeen oli yksi mese melkee 2kk ja nyt on bemari ollu jo kuukauden..kaikki tänä vuonna..ja sitä ennen vaihoin jo kahdesti autoa alkuvuodesta..tuleekohan siitä jo viisi..ja taas on kauhea autokuume. Seuraavaks varmaa s mersu..

      • TuttiFlutti

        Kiva. Mä teen samaa tyttöystävillä, joten joudun vaihtamaan autoa paljon harvemmin kun en ehdi niitä esitellä amisviiksisille peräkammarin pojille ja etsiä uutta tilalle


      • Äskenenene

        Niin toi mun kommentti oli totta:) nyt mul on autosta velkaa koko auton hinta hah. Onneks on hyvät tulot. Kyl mä oon jo katellu uutta kunhan kerään 5 tonnia täs syksyn aikana käsirahaa.


      • TuttiFlutti

        Joo, se niistä hyvistä tuloista :-D
        Jos ois hyvät tulot, senkun nykis säästötililtä ylimääräiset kiertämään...


      • E-sarjalainen
        TuttiFlutti kirjoitti:

        Joo, se niistä hyvistä tuloista :-D
        Jos ois hyvät tulot, senkun nykis säästötililtä ylimääräiset kiertämään...

        No suurin osa täällä leukojaan louskuttavista on perseaukisia lippalakki poitsuja. Aikuisten oikeasti isotuloiset ei edes moisia asioita näiltä sivustoilta kysele. Kerroppa meille kaikille rehellisesti Äskenenene vai mikä se oli, että paljonko ne on sinun hyvät tulot. Tuommonen 5 tonnia nyt pitää olla joka hetki irrotettavissa joka ukolla.


    • konerikkionjoo

      Olisit laittanut moottorityypin mut ehkä tarkoitat M272 konetta (bensa v6 3,5) jossa tuon verta koneja. Mulla on tuo ja kone hajos kierokangen laakerivikaan pienen naputusäänen jälkeen jossa syyyhteys tai sitten ei. Oman kokemuksen mukaan ei kovin hyvä kone jos 150 tkm kohdalla hajoaa mutta ehkä maanantaikappale tms. joka selvinnee jahka saan koneen tuossa auki.

      On tuossa koneessa muutakin tyypivikaa, kun tasapainoakselin hammaspyörän ennenaikainen kuluminen vaihtokuntoon (vaatii koneen purkua).

      • typokorjausta

        ..muutakin tyypivikaa, kuten..


    • tutkitaan

      Sori, mutta eikö jo 10-11 vuoden, Euroopassa romutusikäiseen, kuulu "pannuviat"?

      • TuttiFlutti

        Kylläjoo. Edellisen sukupolven nuolinenäinen SLK350 on vaan niin upea kesäauto! Ei sellaista tarvitse vielä romuttaa tuossa iässä kun se on pysynyt autotallissa talvet. Ei ruoste tartu, eikä tartte tiesuolassa nenää uittaa.
        Automaatti on ihanan vekkuli. 5,6s nollasta satkuun jättää vielä melko monet taakseen.


      • eipä_mulla_muuta

        Eipä voi muuta sanoo kuin, voi "hellan-lettas sentään" näitä lapsia. On teillä jutut. Tuleeko teistä miehiä milloinkaan? Epäilen.


      • TuttiFlutti
        eipä_mulla_muuta kirjoitti:

        Eipä voi muuta sanoo kuin, voi "hellan-lettas sentään" näitä lapsia. On teillä jutut. Tuleeko teistä miehiä milloinkaan? Epäilen.

        Aina löytyy joku päättelemään jotain mikä vaan niin menee ränniin.
        Tällaiset palstat on kuule vaihtelua työn ja perheen oravanpyörälle. Kun koko päivän pitää pyörittää asiakkaita töissä ja illat olla lapsille kannustava ja osallistuva isä, niin sitten kun vähän päästelee täällä, löytyy jostain "naisen käsialainen kukkahattutäti". Juu, kannattaa muodostaa käsitys miehistä täällä.


      • Taapeltaja
        TuttiFlutti kirjoitti:

        Aina löytyy joku päättelemään jotain mikä vaan niin menee ränniin.
        Tällaiset palstat on kuule vaihtelua työn ja perheen oravanpyörälle. Kun koko päivän pitää pyörittää asiakkaita töissä ja illat olla lapsille kannustava ja osallistuva isä, niin sitten kun vähän päästelee täällä, löytyy jostain "naisen käsialainen kukkahattutäti". Juu, kannattaa muodostaa käsitys miehistä täällä.

        Veit munat suustani:-D
        No, amisviiksiset finninaamat ja kukkahattutädit? No any comments?


    • Pokkushokkus

      Kuulema kaikki 350 bensavehkeet leviää sadantonnin jälkeen. Kaikenlaista vikaa. Kierogangen laakerit yms

      • Tepsuliikka

        Kiitos harvinaisen asiantuntevasta esiintulosta.


      • MBbensisti

        Todellako?
        Ajoin 600tkm bensakoneella ja aina toimi, joskus tuli maininta
        jarrusatuloiden herkkyydestä, mikä on todella pikkujuttu.
        Voisit perustella kirjoittamasi...


    • 7771
    • ainakoneylös

      Isoja moottoreita kevennetään muoviosilla ja katastrofin ainekset on koossa..

    • SLK350A5dot6s_0-100kmh

      Ai kun on ollut mukavaa omistaa vuoden verran SLK350A. Ulkonäkö on silmiä hivelevä. Työkaveri kateuksissaan keksi kysyä että "milloin tuun hame päällä töihin Mersulla?"
      Ei voi kuin nauttia auton kiihtyvyydestä yhdistettynä avo- ja kovakaton vaihteluun. Dynamiikkaa! Kulutus on palkkaa ansaitsevalle kohtuullinen 10,5 L/100 km. Ei tartte hintoja pumpulla vaivautua tiiraamaan.
      Odotan jo innolla säälittäviä amisviiksi-nollatuloisten kampituksia 😉

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä.


    • veekäsiin

      Onneksi uusia ei enää valmisteta! Nelos koneet, turbolla rallattaa mersunkin nokalla jo huomenna!

      • Anonyymi

        Sähköä? Piip piip tallettaa. Vaiko rallattaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2163
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1821
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1669
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1576
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      125
      1425
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe