Uudehko perämoottori, käynnistyy hyvin ja tyhjäkäynnillä ei mitään ihmeellistä. Heti kun kaasuttaa niin alkaa yskimään. Ryypyn kanssa toimii taasen ihan hyvin kahvan ollessa nollilla? Ei viitsisi käyttää ryyppyä nopeuden säätöön...Mistä tälläinen voi johtua?
Perämoottori käy vain ryypyllä
14
11269
Vastaukset
- acegi
Onko kaasari kone? pääsuutin tukkeessa tai vettä kohokammiossa puhdista kaasutin,myös uudet polttoaineet sisälle ja 98 oktaanista.
- kysyjä
kiitos vinkeista, on kaasarikone, bensat tosiaan vaihdettiin, ei vaikutusta! Täytyypä tarkistaa nämä muut.
- mahdollisuuksien.maa
kysyjä kirjoitti:
kiitos vinkeista, on kaasarikone, bensat tosiaan vaihdettiin, ei vaikutusta! Täytyypä tarkistaa nämä muut.
Ei se bensan autto hetkessä sitten auta ja varmaan tyhjensit suodattimet ja ajoit koneella?
Vioittuneet kaasarin kalvot myöskin tekevät tuota samaa ilmiötä. - kait.siitä.tajusi
mahdollisuuksien.maa kirjoitti:
Ei se bensan autto hetkessä sitten auta ja varmaan tyhjensit suodattimet ja ajoit koneella?
Vioittuneet kaasarin kalvot myöskin tekevät tuota samaa ilmiötä.Taisin olla kännissä kun kirjoitin, vaikka yhden oluen myönnänkin juoneeni. Siis bensan vaihto -> eikä auta - auta :)
- mikä.merkki
Vettä tankissa. Tyhjennä tankki ja laita jäänestoa reilusti. Sen jälkeen ajoa kaasupohjassa.
- Kipparisi
Olen kuullut, että joillain kapteeneilla on täsmälleen sama vika. Ilman ryyppyä ei käy ollenkaan. Kokemuksen kautta olen huomannut, että korjaaminen ei näissä tapauksissa kannata, koska se on aivan liian työlästä ja hermoja raastavaa. Liekkö tämä sinun versiosi sellainen?
- kakskytf
Minulla sama vika. Ryypyn jälkeen toimii perämoottori ja haisee pahalle. Jos ryyppy jää päälle niin varsinkin aamulla haju on aivan tajuton.
- Moottoriton
Etsi netistä sen moottorin säätöohjeet. Pääsuutin, joko saa liikaa tai ei tarpeeksi.
Jos on enempikin markkijoilla, sama vika muillakin, lukee kokemuksia. - Columbotoo
Milloin kävi edellisen kerran ok, mitä tehty sen jälkeen, mikä on eri tavalla, onko oireillut samalla tavalla aikaisemmin jne. Tarkista polttoainepiiri, ryypyn toiminta. Pyydä kaveri avuksi syyniin....vie huoltoon jos ei muu auta.
- gottttt
Bensa hartsiintunut talvenaikana kaasuttimeen, suuttimille.
Kaasuttimen puhdistus ja ensi talveksi pienkonebensaa koneeseen talvisäilytyksen ajaksi.- fredimerkkuri
Sepä se. Aika monella moottorimiehellä on ollut vaikeuksia sisäistää se, että nykyisten polttoaineiden lisäaineet jähmettyy kausimoottoreissa pääsuuttimeen. Pitäis ajaa kaasutin tyhjäksi, käyttää pienkonebensaa tai laittaa viimeiseen tankilliseen lisäainetta ennen kausisäilytystä. Sama ohje pätee kaikkiin vehkeisiin jotka jää seisomaan pidemmäksi aikaa.
Korjaus: kaasutinta pitää purkaa sen verran, että saa pääsuuttimen irti. Liotus tenussa ja puhaltamalla puhtaaksi. Mekaanisesti ei kannata hirveästi ronkkia.
- acegi
Bensan talvisäilytys ainetta viimeiseen tankilliseen syksyllä ennen makeavesi huuhtelua,on suhteessa halpaa riittää kolmeksi talveksi 20l sekoitettuna ja maksaa 5€
- gasti
Meillä käy vain Kapu ryypyllä!
- RyyppyPäällä
Veit jalat suustani. Meilläkin kippari käy vain ryypyllä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651433Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia109875YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47734- 57724
- 57700
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39687Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606025655Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli66643Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan69641Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41637