Perämoottori käy vain ryypyllä

tipatonnanonna

Uudehko perämoottori, käynnistyy hyvin ja tyhjäkäynnillä ei mitään ihmeellistä. Heti kun kaasuttaa niin alkaa yskimään. Ryypyn kanssa toimii taasen ihan hyvin kahvan ollessa nollilla? Ei viitsisi käyttää ryyppyä nopeuden säätöön...Mistä tälläinen voi johtua?

14

11269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • acegi

Onko kaasari kone? pääsuutin tukkeessa tai vettä kohokammiossa puhdista kaasutin,myös uudet polttoaineet sisälle ja 98 oktaanista.

• kysyjä

kiitos vinkeista, on kaasarikone, bensat tosiaan vaihdettiin, ei vaikutusta! Täytyypä tarkistaa nämä muut.

• mahdollisuuksien.maa
        kysyjä kirjoitti:

kiitos vinkeista, on kaasarikone, bensat tosiaan vaihdettiin, ei vaikutusta! Täytyypä tarkistaa nämä muut.

Ei se bensan autto hetkessä sitten auta ja varmaan tyhjensit suodattimet ja ajoit koneella?

Vioittuneet kaasarin kalvot myöskin tekevät tuota samaa ilmiötä.

• kait.siitä.tajusi
        mahdollisuuksien.maa kirjoitti:

Ei se bensan autto hetkessä sitten auta ja varmaan tyhjensit suodattimet ja ajoit koneella?

Vioittuneet kaasarin kalvot myöskin tekevät tuota samaa ilmiötä.

Taisin olla kännissä kun kirjoitin, vaikka yhden oluen myönnänkin juoneeni. Siis bensan vaihto -> eikä auta - auta :)

• mikä.merkki

Vettä tankissa. Tyhjennä tankki ja laita jäänestoa reilusti. Sen jälkeen ajoa kaasupohjassa.

• Kipparisi

Olen kuullut, että joillain kapteeneilla on täsmälleen sama vika. Ilman ryyppyä ei käy ollenkaan. Kokemuksen kautta olen huomannut, että korjaaminen ei näissä tapauksissa kannata, koska se on aivan liian työlästä ja hermoja raastavaa. Liekkö tämä sinun versiosi sellainen?

• kakskytf

Minulla sama vika. Ryypyn jälkeen toimii perämoottori ja haisee pahalle. Jos ryyppy jää päälle niin varsinkin aamulla haju on aivan tajuton.

• Moottoriton

Etsi netistä sen moottorin säätöohjeet. Pääsuutin, joko saa liikaa tai ei tarpeeksi.
      Jos on enempikin markkijoilla, sama vika muillakin, lukee kokemuksia.

• Columbotoo

Milloin kävi edellisen kerran ok, mitä tehty sen jälkeen, mikä on eri tavalla, onko oireillut samalla tavalla aikaisemmin jne. Tarkista polttoainepiiri, ryypyn toiminta. Pyydä kaveri avuksi syyniin....vie huoltoon jos ei muu auta.

• gottttt

Bensa hartsiintunut talvenaikana kaasuttimeen, suuttimille.
      Kaasuttimen puhdistus ja ensi talveksi pienkonebensaa koneeseen talvisäilytyksen ajaksi.

• fredimerkkuri

Sepä se. Aika monella moottorimiehellä on ollut vaikeuksia sisäistää se, että nykyisten polttoaineiden lisäaineet jähmettyy kausimoottoreissa pääsuuttimeen. Pitäis ajaa kaasutin tyhjäksi, käyttää pienkonebensaa tai laittaa viimeiseen tankilliseen lisäainetta ennen kausisäilytystä. Sama ohje pätee kaikkiin vehkeisiin jotka jää seisomaan pidemmäksi aikaa.

Korjaus: kaasutinta pitää purkaa sen verran, että saa pääsuuttimen irti. Liotus tenussa ja puhaltamalla puhtaaksi. Mekaanisesti ei kannata hirveästi ronkkia.

• acegi

Bensan talvisäilytys ainetta viimeiseen tankilliseen syksyllä ennen makeavesi huuhtelua,on suhteessa halpaa riittää kolmeksi talveksi 20l sekoitettuna ja maksaa 5€

• gasti

Meillä käy vain Kapu ryypyllä!

• RyyppyPäällä

Veit jalat suustani. Meilläkin kippari käy vain ryypyllä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1433
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      109
      875
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      47
      734
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      57
      724
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      700
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      687
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      25
      655
    8. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      66
      643
    9. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      69
      641
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      637
    Aihe