Tojon myynti Suomessa on tippunut jo viitisen prosenttia parhaista vuosista. Eläkevaarit kun luopuvat ajokortistaan niin uutta Tojon omistajaa ei tule tilalle. Nuorille uuden auton ostajille Toyota ei kelpaa. Halutaan trendikkäämpiä autoja joilla on hyvä ajaa ja päästöt ovat pienet. Näkyy farkkumalliset esim. Golf ja Octavia menevän hyvin kaupaksi nuorille.
Toyotan myynti Suomessa hiipuu
65
<50
Vastaukset
- eipäinnosta
Hetekan alta löytyvät edesmenneen vaarin syylingit jalkineina yhtä kiinnostavat kuin Tojo autona.
- kyläisenonni
ykspilkkukakkonen napanöyhtä. takakloosterissa lukee kyllä että keetee. muuten ei oo nopee paitti kirkonkylän raitilla kuuluu koneen laulu vanhuksia viihdyttäen kun äänenvaimennin jääny taipaleelle
- maaseutuilmiö
kyläisenonni kirjoitti:
ykspilkkukakkonen napanöyhtä. takakloosterissa lukee kyllä että keetee. muuten ei oo nopee paitti kirkonkylän raitilla kuuluu koneen laulu vanhuksia viihdyttäen kun äänenvaimennin jääny taipaleelle
On tulevinaan maaseutucorollaan hirveestikin lisää tehoja kun siihen laittaa ralliteippiä kylkeen
- 70-80luvunhistoria
Toyota kuskit ovat enimmäkseen vanhoja Lada kuskeja. Suurin osa kuskeista oli nuoria miehiä 70-80 luvuilla ja kanttilada oli työmiehen varma valinta! Siinä ei ollut koskaan vikaa (ainoastaan ominaisuuksia) ja sitä ei saanut arvostella! Siitä sitten aika kului ja tilalle tuli tämä japanin loota ladamaisella konttiperällä, tutut muodot ja ominaisuudet!
- aatekunniaan
Kuinka voit tietää kun omassa kusilammikossasi leikit niillä vuosikymmenillä ja kommari-isäsi kadehti Toyotan omistajia varoitellen kapitalismin kurjuudesta.
Toyota tuli Suomeen jo kuuskytluvun puolivälissä ennen Ladaa. Upea Skoda Octavia
koristi jo silloin vasurityöpaikkojen parkkipaikkoja Mossen kanssa kilpaa. Mosse on haihtunut kommunismin myötä mutta Skoda jatkaa suurten saavutusten olemassaolon taistelua. Toyota on kapitalismin hapatusta jota tositoveri kavahtaa
kuin ruttoa. - lapsuusmuistojaaa
aatekunniaan kirjoitti:
Kuinka voit tietää kun omassa kusilammikossasi leikit niillä vuosikymmenillä ja kommari-isäsi kadehti Toyotan omistajia varoitellen kapitalismin kurjuudesta.
Toyota tuli Suomeen jo kuuskytluvun puolivälissä ennen Ladaa. Upea Skoda Octavia
koristi jo silloin vasurityöpaikkojen parkkipaikkoja Mossen kanssa kilpaa. Mosse on haihtunut kommunismin myötä mutta Skoda jatkaa suurten saavutusten olemassaolon taistelua. Toyota on kapitalismin hapatusta jota tositoveri kavahtaa
kuin ruttoa.Mun isä oli kovia aatteen miehiä SKDL:ssä. Muistan lapsuudesta sellaisen valkoisen Crown farmarin. Isä oli siitä kovin ylpeä ja hyvä auto se kai olikin.
- Kapita
aatekunniaan kirjoitti:
Kuinka voit tietää kun omassa kusilammikossasi leikit niillä vuosikymmenillä ja kommari-isäsi kadehti Toyotan omistajia varoitellen kapitalismin kurjuudesta.
Toyota tuli Suomeen jo kuuskytluvun puolivälissä ennen Ladaa. Upea Skoda Octavia
koristi jo silloin vasurityöpaikkojen parkkipaikkoja Mossen kanssa kilpaa. Mosse on haihtunut kommunismin myötä mutta Skoda jatkaa suurten saavutusten olemassaolon taistelua. Toyota on kapitalismin hapatusta jota tositoveri kavahtaa
kuin ruttoa.Taitaa olla kylläkin enimmäkseen kommunistit nykyisin Toyotan ratissa. Siellä ne kiroaa kapitalisteja, kun bemarit ja mersut ei kestä takana vaikka miten polkee...70km/h satasen alueella.
- onkos_se_ihme
Onhan meille tullut uusia automerkkejä ja autoilijoiden ostotottumuksetkin muuttuneet, esimerkiksi citymaastureiden osuus on voimakkaasti lisääntynyt.
- romutjonoon
Älä vaki provo jauha pazkaa. Citikan myynti on suorastaan romahtanut. Kohta Vag romut seuraa perässä. Siinäpä tulikin mainittua kaksi oikeata emä sonttaa.
- emäsontatojo
Katsohan lapsonen myyntikäyriä niin huomaat, että Tojo se on romahtanut.
- vanhanaikainenromu
emäsontatojo kirjoitti:
Katsohan lapsonen myyntikäyriä niin huomaat, että Tojo se on romahtanut.
Ja romahtaa lisää. Ei noin lyhyt huoltoväli ole nykyaikaa.
- tyyliontaito
Ihme lättynaamoja muotoilultaan nuo tojot nykyisin. Ennen olivat vain tylsiä, nyt tyylittömiä. Jonkun kakaran piirtämiä.
- bemulainaa
Eilen oli auto-ohjelmassa Lexu. Toimittaja mainosti, että onpa takapää kuin Bemarista kaapattu. Ja sellainenpa oli. Ja etupää sitten aika lailla eri paria. Saisi sitä edes Lexussa olla valmistajalla varaa laittaa linjat kohdalleen. Ja ihan omanlaiset linjat sitten.
- tarkkanäköinen
bemulainaa kirjoitti:
Eilen oli auto-ohjelmassa Lexu. Toimittaja mainosti, että onpa takapää kuin Bemarista kaapattu. Ja sellainenpa oli. Ja etupää sitten aika lailla eri paria. Saisi sitä edes Lexussa olla valmistajalla varaa laittaa linjat kohdalleen. Ja ihan omanlaiset linjat sitten.
Tehtävä eli linjojen kohdalleen laitto ,on japanilaisilta kopiointitoimistoilta täysin mahdoton tehtävä.Elleivät ne kopiosi eurooppalaisilta ,niitä muotojen sekasikiöitä ei ostaisi kuin täydellisessä tojotauskossa oleva tero. Onhan tuon uuden variksen keulakin aivan järkyttävä,
- hukkalinjat
tarkkanäköinen kirjoitti:
Tehtävä eli linjojen kohdalleen laitto ,on japanilaisilta kopiointitoimistoilta täysin mahdoton tehtävä.Elleivät ne kopiosi eurooppalaisilta ,niitä muotojen sekasikiöitä ei ostaisi kuin täydellisessä tojotauskossa oleva tero. Onhan tuon uuden variksen keulakin aivan järkyttävä,
GT:stä on sanottu, että siinäkin etu- ja takapää kuin eri paria. Jostain suunnasta kun kattelee, niin on Jaguaaria ja toisesta suunnasta taas jotain muuta. Mutta kun itelläkin tuota Tojotataustaa, niin ekana kyllä toivoisin, että laatu kuntoon. Ja sen jälkeen muoto. Muoto on tärkeä sekin kun ei viitti millään aivan idioottimaisen näköisellä olmillakaan ajaa.
- Jei_J
tarkkanäköinen kirjoitti:
Tehtävä eli linjojen kohdalleen laitto ,on japanilaisilta kopiointitoimistoilta täysin mahdoton tehtävä.Elleivät ne kopiosi eurooppalaisilta ,niitä muotojen sekasikiöitä ei ostaisi kuin täydellisessä tojotauskossa oleva tero. Onhan tuon uuden variksen keulakin aivan järkyttävä,
Hehheh,
Lexus muotoili IS:n uusiksi vuonna 2006. Nykyisen Octavian muotokieli on napattu siitä, joskin tietysti oleellisesti kulmikkaampana. Näkee c-pilarista. Lexus on 10 vuotiaanakin dynaamisemman, urheilullisemman ja tietysti nuorekkaamman näköinen kuin uudet skodat tai volkkarit:
IS vuonna 2006:
http://www.mad4wheels.com/webpics/hires/00001051 - 2006 Lexus IS/2006_Lexus_IS_029_1731.jpg
Skoda vuonna 2015:
http://i.ytimg.com/vi/kaDIu1AH2H8/maxresdefault.jpg
Vanha LS-lexus on niin ikään 6-7vuotta Skodan SuperB:tä edellä.
Skoda 2015:
http://images.thecarconnection.com/sml/2009-lexus-ls-460_100181510_s.jpg
Lexus 2009:
http://i.auto-bild.de/imgs/t/video/1/2/5/5/1/7/9/Limousine-im-neuen-Design-304x202-109b1fb48249f971.jpg
Vastaavasti, vanha pokemon-lb-avensis vuodelta 1998 edustaa muotokieltä, jota seurataan paikoin vieläkin laajalti.
Luotettavuudesta nyt tässä yhteydessä ei kannata puhua mitään. Lexus/Toyota pesee niissä asioissa merkin kuin merkin. Skodan aivan erityisesti.
Itse olen kolmekymppinen ja ajan luonnollisesti japanilaisella, sillä en ole masokisti.
Lakkipäiset papparaisten auto on kiistatta 1.2 TSI skoda. Muutenkin olen vähän hiljainen kaveri kahvipöytäkeskusteluissa joissa passat/ocu-miehet kertovat mitä ihmeellisimmistä ongelmista joita on jatkuvasti. On vaikea osallistua keskusteluun kun ei pääse vioilla ja niiden nelinumeroisilla hinnoilla kehumaan.
Kyllähän esim. Avensis 2014 ja Octavia 2015 ovat jo sisään astuessa ihan eri planeetoilta. Octavia on sellainen muovitekele, että tuntuisi kuin olisi istahtanut lasikuituiseen mopoautoon. - jäljetnäkyy
isoissa lexuissa Meken ässäsarjaa ja tuoreemmassa Audia
- tojoromukinneri
Jei_J kirjoitti:
Hehheh,
Lexus muotoili IS:n uusiksi vuonna 2006. Nykyisen Octavian muotokieli on napattu siitä, joskin tietysti oleellisesti kulmikkaampana. Näkee c-pilarista. Lexus on 10 vuotiaanakin dynaamisemman, urheilullisemman ja tietysti nuorekkaamman näköinen kuin uudet skodat tai volkkarit:
IS vuonna 2006:
http://www.mad4wheels.com/webpics/hires/00001051 - 2006 Lexus IS/2006_Lexus_IS_029_1731.jpg
Skoda vuonna 2015:
http://i.ytimg.com/vi/kaDIu1AH2H8/maxresdefault.jpg
Vanha LS-lexus on niin ikään 6-7vuotta Skodan SuperB:tä edellä.
Skoda 2015:
http://images.thecarconnection.com/sml/2009-lexus-ls-460_100181510_s.jpg
Lexus 2009:
http://i.auto-bild.de/imgs/t/video/1/2/5/5/1/7/9/Limousine-im-neuen-Design-304x202-109b1fb48249f971.jpg
Vastaavasti, vanha pokemon-lb-avensis vuodelta 1998 edustaa muotokieltä, jota seurataan paikoin vieläkin laajalti.
Luotettavuudesta nyt tässä yhteydessä ei kannata puhua mitään. Lexus/Toyota pesee niissä asioissa merkin kuin merkin. Skodan aivan erityisesti.
Itse olen kolmekymppinen ja ajan luonnollisesti japanilaisella, sillä en ole masokisti.
Lakkipäiset papparaisten auto on kiistatta 1.2 TSI skoda. Muutenkin olen vähän hiljainen kaveri kahvipöytäkeskusteluissa joissa passat/ocu-miehet kertovat mitä ihmeellisimmistä ongelmista joita on jatkuvasti. On vaikea osallistua keskusteluun kun ei pääse vioilla ja niiden nelinumeroisilla hinnoilla kehumaan.
Kyllähän esim. Avensis 2014 ja Octavia 2015 ovat jo sisään astuessa ihan eri planeetoilta. Octavia on sellainen muovitekele, että tuntuisi kuin olisi istahtanut lasikuituiseen mopoautoon.Onhan se Octavia kaukana Avensiksen edellä kuten eri vertailutestitkin osoittavat. Avensis on sellainen rimpula, ettei huonommasta väliä. Avensiksen tyypillinen kuski onkin vähintään 60-vuotias kaljupäinen 160 cm pikä papparainen. Pidempi ihminen siitä ei löydäkään ajoasentoa.
Tämä Lelux se vasta huvittava auto on myös. Yrittää kopioida saksalaisia autoja onnistumatta siinäkään. Lopputuloksena on Pokemonin näköinen hirvitys. Ruosteinen peltikasa jolla ei yksikään itseään kunnioittava ihminen suostu ajamaan.
Tuosta listasta kun valitsee vaikka viiden parhaan joukosta niin voi sanoa ajavansa oikealla autolla:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13420965 - niikäyjoskopsaa
tojoromukinneri kirjoitti:
Onhan se Octavia kaukana Avensiksen edellä kuten eri vertailutestitkin osoittavat. Avensis on sellainen rimpula, ettei huonommasta väliä. Avensiksen tyypillinen kuski onkin vähintään 60-vuotias kaljupäinen 160 cm pikä papparainen. Pidempi ihminen siitä ei löydäkään ajoasentoa.
Tämä Lelux se vasta huvittava auto on myös. Yrittää kopioida saksalaisia autoja onnistumatta siinäkään. Lopputuloksena on Pokemonin näköinen hirvitys. Ruosteinen peltikasa jolla ei yksikään itseään kunnioittava ihminen suostu ajamaan.
Tuosta listasta kun valitsee vaikka viiden parhaan joukosta niin voi sanoa ajavansa oikealla autolla:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13420965Aika reilusti Lexuksen linjat tuovat mieleen muita merkkejä ja malleja. Mutta oma mielipiteeni on, että jos on kopsattu, niin ainakaan tyylikkyyttä ei ole saatu kulkemaan mukana. Tuoreimpien Lexusten nokkavärkitkin aivan kummallisia häkkyröitä.
- jhjkjhhgg
Jei_J kirjoitti:
Hehheh,
Lexus muotoili IS:n uusiksi vuonna 2006. Nykyisen Octavian muotokieli on napattu siitä, joskin tietysti oleellisesti kulmikkaampana. Näkee c-pilarista. Lexus on 10 vuotiaanakin dynaamisemman, urheilullisemman ja tietysti nuorekkaamman näköinen kuin uudet skodat tai volkkarit:
IS vuonna 2006:
http://www.mad4wheels.com/webpics/hires/00001051 - 2006 Lexus IS/2006_Lexus_IS_029_1731.jpg
Skoda vuonna 2015:
http://i.ytimg.com/vi/kaDIu1AH2H8/maxresdefault.jpg
Vanha LS-lexus on niin ikään 6-7vuotta Skodan SuperB:tä edellä.
Skoda 2015:
http://images.thecarconnection.com/sml/2009-lexus-ls-460_100181510_s.jpg
Lexus 2009:
http://i.auto-bild.de/imgs/t/video/1/2/5/5/1/7/9/Limousine-im-neuen-Design-304x202-109b1fb48249f971.jpg
Vastaavasti, vanha pokemon-lb-avensis vuodelta 1998 edustaa muotokieltä, jota seurataan paikoin vieläkin laajalti.
Luotettavuudesta nyt tässä yhteydessä ei kannata puhua mitään. Lexus/Toyota pesee niissä asioissa merkin kuin merkin. Skodan aivan erityisesti.
Itse olen kolmekymppinen ja ajan luonnollisesti japanilaisella, sillä en ole masokisti.
Lakkipäiset papparaisten auto on kiistatta 1.2 TSI skoda. Muutenkin olen vähän hiljainen kaveri kahvipöytäkeskusteluissa joissa passat/ocu-miehet kertovat mitä ihmeellisimmistä ongelmista joita on jatkuvasti. On vaikea osallistua keskusteluun kun ei pääse vioilla ja niiden nelinumeroisilla hinnoilla kehumaan.
Kyllähän esim. Avensis 2014 ja Octavia 2015 ovat jo sisään astuessa ihan eri planeetoilta. Octavia on sellainen muovitekele, että tuntuisi kuin olisi istahtanut lasikuituiseen mopoautoon.Huutonaurua kolmannella. Lexus on alusta saakka ollut euro-premium kopio muotoilultaan. Sokea tsi tyhmä jos muuta väittää.
- semmonesitten
jhjkjhhgg kirjoitti:
Huutonaurua kolmannella. Lexus on alusta saakka ollut euro-premium kopio muotoilultaan. Sokea tsi tyhmä jos muuta väittää.
Semmonen rantarolexi?
- Jei_J
niikäyjoskopsaa kirjoitti:
Aika reilusti Lexuksen linjat tuovat mieleen muita merkkejä ja malleja. Mutta oma mielipiteeni on, että jos on kopsattu, niin ainakaan tyylikkyyttä ei ole saatu kulkemaan mukana. Tuoreimpien Lexusten nokkavärkitkin aivan kummallisia häkkyröitä.
Noh, näetpä tuon samat "kummalliset häkkyrät" "raikkaan dynaamisina ja trendikkäinä" vuosien 2022-2023 paikkeilla, skodan ja vw:n keulilla.
Ikävä tosiasia vain monille on se, että Lexus on automaailmassa Mersun ohella trendsetteri. - Jei_J
jhjkjhhgg kirjoitti:
Huutonaurua kolmannella. Lexus on alusta saakka ollut euro-premium kopio muotoilultaan. Sokea tsi tyhmä jos muuta väittää.
Minuakin naurattaa, joskin jo ekalla, sillä kuvat eivät valehtele:
Sitä mitä Lexus tänään, sitä VAG 10 vuoden päästä. :)
Laadun osalta taas: NEVER.
Ottaa se 1.2 PUM-TSI-PUM & DSG katastrofi monilla omilla rahoilla ajaville tosi koville, mutta kyllä me muut ollaan siihen onneksi ihan syyttömiä. Sääliä voimme vain tuntea. Ja myötähäpeää. - lehtoleksus
Jei_J kirjoitti:
Noh, näetpä tuon samat "kummalliset häkkyrät" "raikkaan dynaamisina ja trendikkäinä" vuosien 2022-2023 paikkeilla, skodan ja vw:n keulilla.
Ikävä tosiasia vain monille on se, että Lexus on automaailmassa Mersun ohella trendsetteri."Ikävä tosiasia vain monille on se, että Lexus on automaailmassa Mersun ohella trendsetteri."
Eli meinaat, että vain Mersun puolella Lexun suunnittelijat kävisivät "opinnoillaan". Netissä on kyllä vertailukuvia Lexu vs. Audi. Sukunäköä on, vaikka väitetään, ettei aitassa olisi käyty. - kopiointimaakarit
lehtoleksus kirjoitti:
"Ikävä tosiasia vain monille on se, että Lexus on automaailmassa Mersun ohella trendsetteri."
Eli meinaat, että vain Mersun puolella Lexun suunnittelijat kävisivät "opinnoillaan". Netissä on kyllä vertailukuvia Lexu vs. Audi. Sukunäköä on, vaikka väitetään, ettei aitassa olisi käyty.Lexus kopioi surutta saksalaisia premiumeja. Lexus tulee jäljessä ja kaukana. Lexus synnyttää todellakin myötähäpeää.
Mersuahan Lexus kopio paljon:
http://www.tremek.com/forum/car-pictures/17653-lexus-copy-mercedes.html
Tuosta voi lukea mitä autoja arvostetaan, Lexusta ei arvosteta:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13420965 - Eskollamuuttuu
kopiointimaakarit kirjoitti:
Lexus kopioi surutta saksalaisia premiumeja. Lexus tulee jäljessä ja kaukana. Lexus synnyttää todellakin myötähäpeää.
Mersuahan Lexus kopio paljon:
http://www.tremek.com/forum/car-pictures/17653-lexus-copy-mercedes.html
Tuosta voi lukea mitä autoja arvostetaan, Lexusta ei arvosteta:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13420965Toyotaahan on opittu arvostamaan halpiksena, jossa on kuitenkin kelpo kestävyys. Nyt kun katsoo hinnastoa, niin eipä ole halpis. Ja kestävyyttä kun arvioi, niin kannattaa muistaa takaisinkutsujen pitkä lista. Nykypäivää?
- Kohta_muut
niikäyjoskopsaa kirjoitti:
Aika reilusti Lexuksen linjat tuovat mieleen muita merkkejä ja malleja. Mutta oma mielipiteeni on, että jos on kopsattu, niin ainakaan tyylikkyyttä ei ole saatu kulkemaan mukana. Tuoreimpien Lexusten nokkavärkitkin aivan kummallisia häkkyröitä.
kopioivat Lexuksen nokkavärkkejä jonossa. Joku joutuu aina näyttämään suuntaa heikommilleen. Näinhän on tapahtunut jo muun muassa hybridien ja jatkossa polttokennojen kanssa. Saksalaisilta meni lähes 10 vuotta ennenkuin keksivät kopioida edes hybridin eivätkä ole saaneet niitä vieläkään kunnolla toimimaan.
- kaameetuhero
Kohta_muut kirjoitti:
kopioivat Lexuksen nokkavärkkejä jonossa. Joku joutuu aina näyttämään suuntaa heikommilleen. Näinhän on tapahtunut jo muun muassa hybridien ja jatkossa polttokennojen kanssa. Saksalaisilta meni lähes 10 vuotta ennenkuin keksivät kopioida edes hybridin eivätkä ole saaneet niitä vieläkään kunnolla toimimaan.
Minusta joku noista uusista Lexuista on ihan Audin kopsu. Nokkaa vaan ei voitu semmoisenaan kopsia niin sitten on vedelty viivaa vinksin voksin. Aika kaameeta jälkeä. Ei noita kynäilyjä nyt hyvät ihmiset kukaan muu enää kopioi edemmäs.
- Suurin_ero
Jei_J kirjoitti:
Noh, näetpä tuon samat "kummalliset häkkyrät" "raikkaan dynaamisina ja trendikkäinä" vuosien 2022-2023 paikkeilla, skodan ja vw:n keulilla.
Ikävä tosiasia vain monille on se, että Lexus on automaailmassa Mersun ohella trendsetteri.Mersun ja Lexuksen välillä onkin nykyisin se että Lexus toimii aina, Mersu vähän niin ja näin. Kokemusta on kertynyt melkoisen paljon Mersun varaosien tilauksesta nuorisolle Ebaystä. Harmi kun kaikki ne osat ovat halpaa kiinalaista kopiotavaraa. Pidä siinä sitten Mersu Mersuna niinkuin mainoksessa aikoinaan sanottiin.
- Trenti
Jei_J kirjoitti:
Noh, näetpä tuon samat "kummalliset häkkyrät" "raikkaan dynaamisina ja trendikkäinä" vuosien 2022-2023 paikkeilla, skodan ja vw:n keulilla.
Ikävä tosiasia vain monille on se, että Lexus on automaailmassa Mersun ohella trendsetteri.Vai että on Leksus trent setteri...corollamiesten keskuudessa vai? Japanin mersukopio on aina ollut, ja tulee aina olemaan vain kopio jostakin millä on oikeat sukujuuret ja perinne. RR, Bentley, Jaguar, Audi, BMW, Mercedes, Aston Martin, siinä on siniverisiä merkkejä. Leksus ei oikein istu porukkaan, koska se on kopioinut kaiken muilta.
- lexusruostepesä
Trenti kirjoitti:
Vai että on Leksus trent setteri...corollamiesten keskuudessa vai? Japanin mersukopio on aina ollut, ja tulee aina olemaan vain kopio jostakin millä on oikeat sukujuuret ja perinne. RR, Bentley, Jaguar, Audi, BMW, Mercedes, Aston Martin, siinä on siniverisiä merkkejä. Leksus ei oikein istu porukkaan, koska se on kopioinut kaiken muilta.
Lexus on semmoinen ruostepesä lisäksi. Eikä tosiaan osaa kuin kopioida.
- huomattukylläon
Avensiksestakin kirjoittivat, että on myyjien mieliharmi kun ei mene kaupaksi. Onpahan se ainakin 10 vuotta perässä länsiautoja ominaisuuksiltaan.
- siksaksavoon
Tunnettu piireissä myös nimellä Vaeltava Ave. Syytä nimeen voi tunnustella kun ajaa pitkää maantietaivalta. Eli Jaappanin maalla, loppumattomassa ruuhkassa, nopeus max. 60kmt, niin voi tuntua oikeinkin kivalta alustalta. Kun on jo ihan sama millä ajaa. Saksassa kun ajetaan paljon moottoriteitä, niin Aven myyntilukemat näköjään aika olemattomat.
- kauhee_auto
siksaksavoon kirjoitti:
Tunnettu piireissä myös nimellä Vaeltava Ave. Syytä nimeen voi tunnustella kun ajaa pitkää maantietaivalta. Eli Jaappanin maalla, loppumattomassa ruuhkassa, nopeus max. 60kmt, niin voi tuntua oikeinkin kivalta alustalta. Kun on jo ihan sama millä ajaa. Saksassa kun ajetaan paljon moottoriteitä, niin Aven myyntilukemat näköjään aika olemattomat.
Eihän Vaeltva Ave kelpaa taksiinkaan juuri noiden kurjien ajo-ominaisuuksien vuoksi. Ja tietenkin huono kestävyys on syynä. EGR-, kannentiiviste-,kaksoismassavauhtipyörä-, kytkin, moottori- ja vaihteistoviat ovat arkipäivää.
- tykitetäänpä
Hyvä päristystesti autojen ajettavuudessa on kurkata jonkin maakuntahotellin parkkipaikalle. Sinne, missä ovat myyntitykkien autot. Toki siellä on japsiautojakin, myös tojotia. Mutta merkitsevän vähän. Ja ne harvatkin japskit saattavat olla työnantajien ohjeistuksen vaikutusta, eli ”neuvottuja” työsuhdeautoja.
Ajettavuusasioista tehdään hotellien baaritiskeillä selvää nopeammin kuin oluttuopista. Jos ajaa paljon, haluaa ajaa mukavasti ja turvallisesti. Hyvät ajettavat kehutaan ja huonot haukutaan.
Joku voi nyt tuumia, että myyntitykit ökyilevät ja siksi ei huolita japsia. Se, että kysymys ei ole ökyilystä, ilmenee siitä, että myyntitykkien autot ovat yleensä hyvin kustannustehokkaita valintoja. Ovat hyvinkin saman hintaisia kuin kilpailevat japsikärryt.
Eli myyntitykkiäänestyksen tulos: japsiautojen ajettavuus saisi olla maantiekelpoisempaa.
- nuoret_mitään_osta
Leasing-autoilla ajelevat ja onhan se kansan köyhtymisen merkki, kun jokin Kia Rio pääsee 10-listalle.
- oneripeli
Kylläpä Rio sentään eurooppalaiseen makuun enempi kuin vaikka joku Yarru. Riossa tilaakin ihan aikuiselle ihmiselle.
- ILoveAve
Ave on PARAS!!!!!!
- Avebest
Ja ylivoimaisesti näihin Vagin ja Citikan kertakäyttö romuihin verraten.
- kertakäyttöave
Avebest kirjoitti:
Ja ylivoimaisesti näihin Vagin ja Citikan kertakäyttö romuihin verraten.
Onpas siinä omituinen lause. Ave onkin sellainen rihkamatuote etenkin D4D-moottorilla. Ei löydy huonompaa autoa tuossa kokoluokassa.
- toiseksi_jäi
Avebest kirjoitti:
Ja ylivoimaisesti näihin Vagin ja Citikan kertakäyttö romuihin verraten.
Toiseksi Ave jäi. Valitsin C5:n, enkä ole katunut. Todella hyvä ajettava, ja ette varmaan usko, mutta ei tässäkään vikoja ole. Huoltovälistä toiseen pelaa loistavasti.
- paskanlevitystä
toiseksi_jäi kirjoitti:
Toiseksi Ave jäi. Valitsin C5:n, enkä ole katunut. Todella hyvä ajettava, ja ette varmaan usko, mutta ei tässäkään vikoja ole. Huoltovälistä toiseen pelaa loistavasti.
Sehän näissä teroissa on hauskaa että heillä on varmaa tietoa siitä että muut autot ovat jatkuvasti hajalla ja pajalla.
Ihme juttu kun on itse ajanut noilla muilla autoilla 80-luvulta saakka huomaamatta tuollaista juttua. Joko terot puhuvat tietoisesti paskaa tai halavat tietoisesti muistaa ainoastaan jonkun vanhan eurorakkineen viimeiset vuodet. - ykkösmerkki
paskanlevitystä kirjoitti:
Sehän näissä teroissa on hauskaa että heillä on varmaa tietoa siitä että muut autot ovat jatkuvasti hajalla ja pajalla.
Ihme juttu kun on itse ajanut noilla muilla autoilla 80-luvulta saakka huomaamatta tuollaista juttua. Joko terot puhuvat tietoisesti paskaa tai halavat tietoisesti muistaa ainoastaan jonkun vanhan eurorakkineen viimeiset vuodet.Toyota jatkaa voittokulkuaan vuosikymmenestä toiseen ja se närästää ja herättää
raivoa ja kateutta. Jutut ovat kuin suoraan 80-luvun hiekkalaatikolta Kun pullamössösukupolvella on itkupotkuraivari menossa. - paskamerkki
ykkösmerkki kirjoitti:
Toyota jatkaa voittokulkuaan vuosikymmenestä toiseen ja se närästää ja herättää
raivoa ja kateutta. Jutut ovat kuin suoraan 80-luvun hiekkalaatikolta Kun pullamössösukupolvella on itkupotkuraivari menossa.Mitä voittokulkuaan? Aina vertailujen jumbomerkki.
- varmastiharmittaa
paskamerkki kirjoitti:
Mitä voittokulkuaan? Aina vertailujen jumbomerkki.
Meillä ei osteta autoa maksettujen vertailujen perusteella. Osaan itsekin tehdä vertailua omiin tarpeisiini. En kaipaa dsg/tsi helvettiä enkä ranskalaista rapeutta.
Meillä ei tarvita peniksen jatketta ja taivaspaikkakin on jo lunastettu yhdellä Eordilla. Ongelmaton merkki riittää jossa arvo säilyy parhaiten. Merkkiä voitte vain arvailla. - Laatuautoilija
varmastiharmittaa kirjoitti:
Meillä ei osteta autoa maksettujen vertailujen perusteella. Osaan itsekin tehdä vertailua omiin tarpeisiini. En kaipaa dsg/tsi helvettiä enkä ranskalaista rapeutta.
Meillä ei tarvita peniksen jatketta ja taivaspaikkakin on jo lunastettu yhdellä Eordilla. Ongelmaton merkki riittää jossa arvo säilyy parhaiten. Merkkiä voitte vain arvailla.Meille ei osteta vertailujen jumbomerkkejä. En kaipaa D4D-helvettiä, EGR-ongelmia, paukkuvia vauhtipyöriä, särkyviä kytkimiä ja vaihdelaatikoita, RUOSTETTA, velttoa koria, ämpärimuovisisustusta jne. Maksettuihin arvonsäilymistaulukoihin en luota. Toki hyvästä tuotteesta olen valmis maksamaankin enemmän kuin jostain Toyotan reuhkasta.
Arvostan modernia suunnittelua, suorituskykyä, taloudellisuutta, upeaa muotoilua, kunnollista ruosteenestoa, jämäkkää peltiä, laadukasta sisustusta ja ennenkaikkea hyvää ajettavuutta sekä pitkää huoltoväliä. Toyotalla ei ole tarjottavana mitään noista.
Mikä merkki on Eord?
Varmasti harmitti ajaa Toyotalla. Enää en koske niihin edes pitkällä tikulla. - Kokemattomat_pojut
paskamerkki kirjoitti:
Mitä voittokulkuaan? Aina vertailujen jumbomerkki.
tunnistaa palstalla siitä että AINA vedetään mukaan joku "vertailutesti" jostain "moottori"lehdestä. Sehän kertoo pikkupoikien omasta kokemattomuudesta paljon ettei palstalta löydä vahingoissakaan mitään todellista tietoa vaan pelkkää mutuilua ja tahallista paskanpuhumista. Kokeneempi kansa kuitenkin tietää ja toivottavasti nuoret jullitkin viimeistään silloin kun omat virheet auton ostossa käyvät kipeästi kukkaron päälle. Taitaa olla kuitenkin turha toivoa näiltä Pettereiltä oman järjen käyttöä puhumattakaan siitä että kysyisivät itseään kokeneemmilta mitään.
- ProvoPetteri
paskanlevitystä kirjoitti:
Sehän näissä teroissa on hauskaa että heillä on varmaa tietoa siitä että muut autot ovat jatkuvasti hajalla ja pajalla.
Ihme juttu kun on itse ajanut noilla muilla autoilla 80-luvulta saakka huomaamatta tuollaista juttua. Joko terot puhuvat tietoisesti paskaa tai halavat tietoisesti muistaa ainoastaan jonkun vanhan eurorakkineen viimeiset vuodet.oli 80-luvulla vain kaihoisa toivon pilkahdus isänsä silmäkulmassa ja vielä 90-luvullakin. Vuosituhannen alkuvuodet alkavat täsmätä jo paremmin kun mietitään Petterin syntymävuotta.
- testattuina
Kokemattomat_pojut kirjoitti:
tunnistaa palstalla siitä että AINA vedetään mukaan joku "vertailutesti" jostain "moottori"lehdestä. Sehän kertoo pikkupoikien omasta kokemattomuudesta paljon ettei palstalta löydä vahingoissakaan mitään todellista tietoa vaan pelkkää mutuilua ja tahallista paskanpuhumista. Kokeneempi kansa kuitenkin tietää ja toivottavasti nuoret jullitkin viimeistään silloin kun omat virheet auton ostossa käyvät kipeästi kukkaron päälle. Taitaa olla kuitenkin turha toivoa näiltä Pettereiltä oman järjen käyttöä puhumattakaan siitä että kysyisivät itseään kokeneemmilta mitään.
"tunnistaa palstalla siitä että AINA vedetään mukaan joku "vertailutesti" jostain "moottori"lehdestä. Sehän kertoo pikkupoikien omasta kokemattomuudesta "
Kun vaan ovat aikalailla salassa lehtipisteissä semmoiset lehdet, joissa Tojo vertailuissa pärjäisi.
On muuten Moottori Suomen vanhin autolehti. Opi se asia. Kun opit lukemaan.
- Avejulli
Onkoave nykypersun auto? Nykypersuus edessä ja housut kintuissa.
- Avetollo
Miksi ave ei kiinnosta? Onko oltava sol mallinen herkuilla?
- Oikeassaolemisentiede
Avejulli oikeassa. Vain paras kelpaa.
- seseselkis
Ave on itäauto.
- jos_joku_viitsis
Mistä saatais tilastoja koko Euroopan rekisteröintimääristä, että nähtäis faktaa Toyotan vastustamattomasti myynnin kasvusta ja ranskalaisten huimasta alamäestä? Näinhän on käynyt jos täällä on totta kirjoitettu.
- tojosakkaa
Tojo on tullut alas, viime vuodet pysytellyt samoissa lukemissa. Marginaalimerkki Euroopassa. Ranskalaisten myynti on noussut.
- Shitikka
tojosakkaa kirjoitti:
Tojo on tullut alas, viime vuodet pysytellyt samoissa lukemissa. Marginaalimerkki Euroopassa. Ranskalaisten myynti on noussut.
Aivan sama ,mitä höperöt ranskalaiset ostaa. Suomen haastaviin olosuhteisiin tarvitaan luotettavaa autoa,siksi sitikoita ei täällä osta kuin höynäytetyt hyväuskoiset. Toyotan kanssa sitikalla ei ole mitään jakoa Suomessa ja maailmassa.
- tojoromahtaa
Shitikka kirjoitti:
Aivan sama ,mitä höperöt ranskalaiset ostaa. Suomen haastaviin olosuhteisiin tarvitaan luotettavaa autoa,siksi sitikoita ei täällä osta kuin höynäytetyt hyväuskoiset. Toyotan kanssa sitikalla ei ole mitään jakoa Suomessa ja maailmassa.
PSA Group myy Euroopassa kolme kertaa enemmän kuin Toyota Group. Ei siinä ole Tojolla mitään jakoa. Ei auta paljon höynäytettyjen Tojo-vaarien selittelyt.
- TojotanEsa
tojoromahtaa kirjoitti:
PSA Group myy Euroopassa kolme kertaa enemmän kuin Toyota Group. Ei siinä ole Tojolla mitään jakoa. Ei auta paljon höynäytettyjen Tojo-vaarien selittelyt.
Silti tulee tojotavaareilta selityksiä. Loputtomasti.
- myynninsakkaus
Ei Toyota enää nouse tuosta suosta. Saattaa olla vielä jonakin kuukautena Suomessa myydyin mutta pitkällä aikajänteellä myynti laskee vääjäämättömästi.
- Tojotientukko
Tämä on kyllä hyvä asia. On vähemmän tientukkoja.
- tojotapaus
Tänään aamuliikenteessä tojotäti tukki liikenteen ihan konkreettisesti. Pysäytti Versonsa liittymään, josta tullaan kiihdytyskaistalle. Ei siis tullut ollenkaan kiihdytyskaistalle, ei hitaasti eikä nopeasti, vaan tukki muiltakin reitin ja ihmetteli siinä, että kyllä se vaan on juukeli niin ihmeellisen suuri tuo avaruus. Seurasin sivusta. Kyllä se täti lopulta lähti siitä, mutta takanatulevien tyytyväisyys tietysti suunnaton.
- Ja_sekin_oli
Tojon vika kun täti ei uskaltanut kiilata sikana ruuhkan sekaan pelottomien Petterien lailla. Kyllä te räkiäiset olette uskomattoman tyhmiä.
- nukkavieruus
Ja_sekin_oli kirjoitti:
Tojon vika kun täti ei uskaltanut kiilata sikana ruuhkan sekaan pelottomien Petterien lailla. Kyllä te räkiäiset olette uskomattoman tyhmiä.
Kun noita tojotatätejä (ja setiä) riittää. Eri automerkit vetävät puoleensa eri tajunnantilassa olevia.
- AikansaElänyt
Aikansa kutakin. Sitä kun tunkee markkinoille 4-pyttyistä 16 venttiilillä 30v putkeen, eikä edes vaivaudu oikeasti kehittämään sitä, niin joskus tulee loppu. Ei suomalainen kuluttaja ole tyhmä.
- niin_hiipuu
Niin hiipuu Toyota myös Euroopassa, vaikka automyynti muuten kasvaa kohisten. Toyota ei vaan kasvusta pääse nauttimaan. Markkinaosuus on painunut jo reilusti alle 4:n prosentin. Nissan on jo ajanut tojon ohi tämän vuoden rekisteröinneissä. Dacia tekee vielä saman jos trendi jatkuu.
Lukekaa tuosta jos ymmärrätte tilastoja: http://www.acea.be/uploads/press_releases_files/20150519_PRPC_1504_FINAL.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)1108296- 392529
- 1212253
- 221919
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais151654- 111489
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa161442"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla141389- 151272
Kristityt "pyhät"
Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.121183