Vahvoina seurakuntaihmisinä meidän on muistettava kuitenkin tämä:
Hebr. 12:2
"" silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.""
Uskon alkaja sekä myös TÄYTTÄJÄ on Herra Jeesus Kristus. Häntä meidän tulee koroittaa, ei seurakuntaamme!
Uskon alkaja sekä täyttäjä.
45
91
Vastaukset
- 12765
Onhan se niinkin, mutta on Sinunkin hyvä muistaa, että Taivasten valtakunnan
avaimet jätettiin tänne maan päälle, uskovaisille ihmisille.Jätettiinkö kaikille?
Mitä tästä sanot;
Matt. 16:18
Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.
Oliko Hän lestadiolainen, ja sanoma on yksikössä; Sinä olet.
Jumalahan on juutalaisessa historiassa - Minä olen, joten se sopii kuvioihin.
Matt. evankeliumi kirjoitettiin nimenomaan juutalaiselle.
Arvaaja on oikeassa.
Kes.- raamatullisesti
Tuo Hebr 12:2 kumoaa vakiintuneen vl-opin siitä, että vauvalla olisi usko jo syntyessään. Jeesus on uskon alkaja, ei syntymä tai kaste!!
"Usko tulee kuulemisesta", eikä syntymässä!!!
"Kuinka he voivat uskoa, ellei julisteta" Room 10
Aikaisemmin palstalta poistettiin sellaiset kirjoitukset, joilla kumottiin vl-oppia. Saas nähdä, miten nyt käy.
- julius64
Avaaja on ihan oikeassa. Uskon alkaja on Jeesus Kristus. Ei tarvitse tavata Jeesusta Kristusta konkreettisesti maan päällä niinkuin vanhoilliset irvailevat, vaan voimme "tutustua" Häneen Jumalan sanan avulla. Jumalan sana Pyhän Hengen voimasta kirkastaa Kristusta Jumalan Sanaa lukemalla tai kuulemalla. Ei riipu henkilön pyhyydestä, vaan Jumalan Sanan pyhyydestä. Jumalan Sana on Logos=Kristus. Kristus itse on siinä. Siksi Jumalan sana on ELÄVÄÄ luetko sitä tai kuunteletko sitä.
Taas täällä oudot hengellisyydet mestaroivat omilla selityksillään, irroitellen Raamatunkohtia omaan korvasyyhyynsä. uudestikaste on sitä laki uskoa jossa on ihmisen omat teot ja kyvyt mukana. Näin lapsen usko kielletään omalla vanhurskaudella ja iljettävällä hengellä. On kyllä kummallista opetusta, kun ei kasteta lapsia. Väitetään (ateistien tavoin), että nämä ei osaa uskoa, tehdä ratkaisua, eikä ymmärrä mitään. Nähdäkseni tuollaiset opit ja suoritukset eivät kuuluu armonevankeliumiin. On siis ero vanhurskauttamisopissa. Vaikka asia on näin, että yksin armosta ja yksin uskon kautta: "Niin me siis sen siksi pidämme, että ihminen tulee vanhurskaaksi uskon kautta, ilman lain töitä" (Room.3:28). Hengenluomaan yhteyteen kuuluu Raamatun mukaan yksi kaste Kristukseen(Gal.3:27). Tässä on myös Jumalan sana mukana.
Ef.4:3 "Ahkeroitkaat myös pitämään hengen yhteyttä rauhan siteen kautta:
4 Yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin tekin olette teidän kutsumisessanne yhdenkaltaiseen toivoon kutsutut,
5 Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste,
6 Yksi Jumala ja kaikkein Isä, joka kaikkein päällä on, ja kaikkein kautta, ja teissä kaikissa."Totta. On vain yksi kaste.
Pabtizo kohistui aina aikaiseen, ei koskaan vauvaan.
Hienoa Weha, että ymmärrät senkin oikein.
Siikailin aloittajan tekstiä, joka on ihan pihalla. Hän asettaa seurakunnan ja Jeesuksen vastakkain ja on seurakuntaa halveksiva henki, arvelen ja tiedän, että hurmahenki. Kristus on näet seurakunnan pää ja Kristuksen ruumis, johon tervehenkinen kristillisyys rakentuu. Tämän ulkopuolella ei ole luvattu pelastusta, vaikka hurmahenki toisin opettaakin, vastoin Raamattua.
Nämä ilkkuvat, lepsut hengellisyydet ottavat kyllä näön vuoksi, jonkin kohdan Raamatusta, jonka jälkeen heidän selitys ilkkuu ja ontuu. Näin selvästi sanotaan seurakunnasta, jonka Jeesus pyhittää ja jonka kohdan tässä me ymmärrämme pyhän kasteen sakramentiksi, niin kuin Raamattu, luterilaisen kirkon tunnustuskirjat ja varhaiset kirkkoisät ja kirkon perimätieto opettaa.
Ef.5:25 "Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton."
Joh.3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'- iljettävää
Weha on taas vaihtanut leiriä ja teroittanut sanan miekkaansa, mutta valitettavasti peite silmillä.
Häneen sopii hyvin Raamatun Sana: Room 10
1. Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
- opetussana
"rtdd" ymmärtää seurakunnan jonkinlaisena ulkonaisena sosiologisena yhteisönä niin kuin kaiketi kirkossa ja varsinkin maallisissa yhteisöissä on tapana. Sosiologia on yliopistollinen tapa tarkastella havaittuja yhteisöjä niiden ulkopuolelta. Voi sanoa, että tuollainen sosiologinen ja materialistinen tutkimus on todellakin redusoinut Jumalan seurakunnan ja Raamatun tekstien sanoman ja sisällön jokseenkin kokonaan oman tutkimuskohteensa ulkopuolelle. Yliopistoista on tullut teologeja ja myöhemmin pappeja, jotka eivät ole koskaan oppineet edes lukemaan Raamattua sillä Pyhän Hengen avaamalla lukutavalla, jolla Jumalan elävä seurakunta sitä lukee.
1. Sam. 2:6 Herra lähettää kuoleman ja antaa elämän, vie alas tuonelaan ja nostaa sieltä. [5. Moos. 32:39 ] -->
5. Moos. 32:39 Näettehän nyt: minä olen ainoa, ei ole muuta jumalaa minun rinnallani. Minä lähetän kuoleman, minä annan elämän, minä lyön ja minä parannan, minun vallassani on kaikki.
Huomaa sanat "... lähetän kuoleman,...annan elämän,..." jne. Tässä näet lain ja evankeliumin eron jo Mooseksen kirjassa, jonka merkitystä teologisesti avaa hyvin tuo Samuelin kirjan laajempi jakso eli Hannan laulu. Jo Hannan laulusta löytyy ristinteologian teologista taustaa. Kuoleman lähettäminen tarkoittaa lain virkaa, sen tarkoitus on nimenomaan kuolettaa eli osoittaa ihmiselle, että hänen on mahdotonta kelvata Jumalalle lain töiden avulla.
2. Kor. 3: 13 toisin kuin Mooses, joka pani kasvoilleen peitteen, jotteivät israelilaiset näkisi katoavaisen loisteen häviämistä. [2. Moos. 34:33,35]
14 Heidän mielensä paatuivat. Sama peite pysyy edelleenkin paikoillaan, kun he lukevat vanhan liiton kirjoituksia, sillä vasta Kristus sen poistaa. [..., sillä vasta Kristuksessa se katoaa. (käännös 1933/38)]
Tässä Paavali kirjoittaa siitä, etteivät "israelilaiset" eivätkä useimmat hänen aikansa juutaliset kyenneet ymmärtämään juuri tuota lain virkaa kuolettaa. Koska he eivät ymmärtäneet kuolettamisen virkaa, niin eivät he kyenneet ottamaan vastaan myöskään Kristusta ja evankeliumia hänestä. Huomaa jakeen 2. Kor. 3:14 käännöksessä muoto Kristuksessa, joka on suora käännös Paavalin tekstistä eikä kääntäjän muuttama tulkinta kuten uudemmassa. Paavali käyttää usein muotoa Kristuksessa. Se merkitsee pyhien yhteyttä Kristuksen ruumiin eli Jumalan pyhän seurakunnan yhteydessä, jossa ei ole epäuskoisia. Ulkonaisessa sosiologisessa seurakunnassa saattaa olla mukana sellaisia, joilla ei ole elävää uskoa. Jumala vain tutkii sydämet.
Kaikilla niillä, jotka eivät ole uskomassa, säilyy tuo sama peite, kun he lukevat vanhan liiton kirjoituksia. Vain Jumalan seurakunnassa elävässä uskossa olevat, siis Kristuksessa olevat voivat katsella peittämättömin kasvoin Herran kirkkautta. Mitä tämä tarkoittaa? Vain Kristuksessa olevat ovat hengellisiä pappeja, joilla on sura yhteys Jumalaan. Kristuksessa olevat eivät tarvitse maan päällä ulkonaisia kirkon pappeja välimieheksi vanhan liiton tapaan, sillä Kristuksen lisäksi uskovat eivät tarvitse toisia välimiehiä. Uskovilla on suora yhteys katsella Herran kirkkautta peittämättömin kasvoin ja he ovat itse hengellisiä pappeja ja uhraavat hengellisiä uhreja.
rtdd ei ole päässyt uskon kautta kästtämään, mitä Jumalan seurakunta tarkoittaa. Hän näkee seurakunnan vain jonkinlaisena sosiologisena ihmisten joukkona tai vastaavana. Lain saarnan tulee ensin kuolettaa ja heti sen perään ottaa vastaan evankeliumi Jumalan seurakunnasta saarnatussa evankeliumissa. Jumalalle on kaikki mahdollista. Sitten on mahdollisuus käsittää, mitä Jumalan seurakunta tarkoittaa. Se pelastuu, joka ottaa Kristuksen sydämeensä, ja alkaa elää, kuten hän, eikä ole hyödyksi kuulua mihinkään muuhun, kuin Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumiiseen, jossa hän on pää.
Joka sanoo hänessä pysyväsnsä on velvollinen vaeltamaan, kuten hän, ja joka häneen laittaa toivonsa, puhdistaa itsensä kaikesta vääryydestä, kuten hän on puhdas.
Lestadiolaisuus, eikä muutkaan tämän päivän seurakunnat opetat tätä oikaa Herran tietä, sillä me olemme siinä luopumuksessa, joka piti tulla, ennen Herramme paluuta.
1. Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet, 2. ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä. 3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, (2 Tess 2:1-3)
Ja tiedetäänhän Herrammekin sanoneen, että "Mutta kun Ihmisen poika tulee, niin löytäneekö hän yhtään uskoa maan päältä?"
Me elämme juuri nyt tätä aikaa, jolloin oikea usko on lähes kadonnut, ja ulkoisesti jumaliset uskovaiset ovat valloillaan maailmassa, mutta koska uskovaisuus on olemassa vielä ulkoisesti jumalisessa muodossa, niin tämä ei ole ilmeistä kaikille.
Älkää eksykö tämän ajan ulkoisesti jumalisten seurakuntien mukana, vaan kääntäkää itsenne totuuteen ja erottautukaa heidän toimistaan, sillä huono seura hyvänkin moraalin turmelee.Tuo kohta, josta kirjoitat; "Mutta kun Ihmisen poika tulee, niin löytäneekö hän yhtään uskoa maan päältä?"
Kertoo sen, että ihmisen elävä usko sekä luottamus on hämärtynyt ja tilalle tullut seurakuntaan, lahkoon, tai kirkkoon kuuluminen, joka vie ajan aivan muualle, kun Jeesuksen seuraamiseen.
Hän ei tule kysymään, mihin lahoon kuulut, vaan;
"Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
Matt 10;32,33.
Seurakunta ei ole esteenä, kunhan se kulmakivi, sekä palvonnan kohde on Kristus, Messias.
UT;ssa myös kehotettaan käymään siellä mahdollisuuksien mukaan.
Hepr. 10:25
Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan.
Kes.Kesitas kirjoitti:
Tuo kohta, josta kirjoitat; "Mutta kun Ihmisen poika tulee, niin löytäneekö hän yhtään uskoa maan päältä?"
Kertoo sen, että ihmisen elävä usko sekä luottamus on hämärtynyt ja tilalle tullut seurakuntaan, lahkoon, tai kirkkoon kuuluminen, joka vie ajan aivan muualle, kun Jeesuksen seuraamiseen.
Hän ei tule kysymään, mihin lahoon kuulut, vaan;
"Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
Matt 10;32,33.
Seurakunta ei ole esteenä, kunhan se kulmakivi, sekä palvonnan kohde on Kristus, Messias.
UT;ssa myös kehotettaan käymään siellä mahdollisuuksien mukaan.
Hepr. 10:25
Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan.
Kes.Täytyy ymmärtää, että tuo rakas veljemme, joka tuon Heprealais kirjeen on kirjoitanut, ei kirjoittanut sitä sukonlahkoille, vaan Jumalan seurakunalle, joten jän kehottaa ihmisä kokoontumaan Jumalan seurakunan kokoukseen.
Mutta tässä ajassa tunnetut seurakunnat eivät edusta Jumalan seurakunnan kokouksia, joten tämä kirjoitus ei puhu tähän tilanteeseen.
Jos tuossa ajassa olisi ollut myös tämä lahkojen kirjo olemassa, niin hän olisi kyllä varoittanut siitä seurakuntalaisia, eikä missään nimessä olis kehottanut ketään niihin menemään.
Ja myös Messiaaniset ovat niitä tämän ajan tyypillisä seurakuntia, sillä eiväthän rakkaat veljemme apostolit perustaneet Messiaanisia seurakuntiea, vaan Elävän jumalan seurakuntia .mikko.ainasoja kirjoitti:
Täytyy ymmärtää, että tuo rakas veljemme, joka tuon Heprealais kirjeen on kirjoitanut, ei kirjoittanut sitä sukonlahkoille, vaan Jumalan seurakunalle, joten jän kehottaa ihmisä kokoontumaan Jumalan seurakunan kokoukseen.
Mutta tässä ajassa tunnetut seurakunnat eivät edusta Jumalan seurakunnan kokouksia, joten tämä kirjoitus ei puhu tähän tilanteeseen.
Jos tuossa ajassa olisi ollut myös tämä lahkojen kirjo olemassa, niin hän olisi kyllä varoittanut siitä seurakuntalaisia, eikä missään nimessä olis kehottanut ketään niihin menemään.
Ja myös Messiaaniset ovat niitä tämän ajan tyypillisä seurakuntia, sillä eiväthän rakkaat veljemme apostolit perustaneet Messiaanisia seurakuntiea, vaan Elävän jumalan seurakuntia .Kirjoittaja ei välttämättä ole veli, se voi olla siskokin.
Tähän ovat päätyneet useat hermeneutikot.
Ei sillä väliä, kristitty joka tapauksessa joka kirjoitti juutalaisille.
Kehotus kuuluu Jeesuksen seurakunnan kokouksiin.
Suurin murros seurakunnissa todella on se, ettei Jeesus ole kulmakivi, vaan Jumala.
Tie on harhassa, Jumala ei pelasta ketään, ainoastaan Jeesus.
Hän kirjoittaa juuri heimolleen, joka palvelee judismia, vailla tietoa, että nasaretilainen on Messias.
Silloin oli vain yksi lahko, Kristuksen seuraajat, josta on taas eronnut lahkoiksi koko maailmaakin ajatellen tuhansia lahkoja.
>>Ja myös Messiaaniset ovat niitä tämän ajan tyypillisä seurakuntia, sillä eiväthän rakkaat veljemme apostolit perustaneet Messiaanisia seurakuntiea, vaan Elävän jumalan seurakuntia.** Juuri näin Jehovan todistajilla.
Uudestisyntyneillä, messiaanisilla se on Jeesuksen seurakunta, oli missä paikassa hyvänsä.
Niitä on myös täällä Suomessa.
KesKesitas kirjoitti:
Kirjoittaja ei välttämättä ole veli, se voi olla siskokin.
Tähän ovat päätyneet useat hermeneutikot.
Ei sillä väliä, kristitty joka tapauksessa joka kirjoitti juutalaisille.
Kehotus kuuluu Jeesuksen seurakunnan kokouksiin.
Suurin murros seurakunnissa todella on se, ettei Jeesus ole kulmakivi, vaan Jumala.
Tie on harhassa, Jumala ei pelasta ketään, ainoastaan Jeesus.
Hän kirjoittaa juuri heimolleen, joka palvelee judismia, vailla tietoa, että nasaretilainen on Messias.
Silloin oli vain yksi lahko, Kristuksen seuraajat, josta on taas eronnut lahkoiksi koko maailmaakin ajatellen tuhansia lahkoja.
>>Ja myös Messiaaniset ovat niitä tämän ajan tyypillisä seurakuntia, sillä eiväthän rakkaat veljemme apostolit perustaneet Messiaanisia seurakuntiea, vaan Elävän jumalan seurakuntia.** Juuri näin Jehovan todistajilla.
Uudestisyntyneillä, messiaanisilla se on Jeesuksen seurakunta, oli missä paikassa hyvänsä.
Niitä on myös täällä Suomessa.
KesEi naisella ole valtuuksia, tuollaiseen kirjeeseen, ja kehotukseen, ja on minulle käsitämätöntä, että voit edes ehdottaa sellaista.
Seuraisit Henkeä, etkä ihmisten päätelmiä niin, toki niitäkin huomioiden, jos ne perustuvat tosiasioihin, mutta hengen punninta kuitenkin, niillekkin.
Tässä ajassa, ei oikeita Herran seuraajia juuri ole, eikä Messiaaniset tee tässä ajassa poikkeusta.mikko.ainasoja kirjoitti:
Ei naisella ole valtuuksia, tuollaiseen kirjeeseen, ja kehotukseen, ja on minulle käsitämätöntä, että voit edes ehdottaa sellaista.
Seuraisit Henkeä, etkä ihmisten päätelmiä niin, toki niitäkin huomioiden, jos ne perustuvat tosiasioihin, mutta hengen punninta kuitenkin, niillekkin.
Tässä ajassa, ei oikeita Herran seuraajia juuri ole, eikä Messiaaniset tee tässä ajassa poikkeusta.Mikä estää sen, että kirje ei olisi naisen kirjoittama.
Minä en siihen ota kantaa, mutta eräässä luentosarjassa Euroopan arvostetuimpia proffia perusteli asian hyvin argumentein, joten saattaa olla, ja siksi sillä ei ole signeerausta.
Älä vähättele Pyhien määrää, kaikki Uudestisyntyneet ovat vanhurskaita.
Elämme uskon toiveessa.
Kes.Kesitas kirjoitti:
Mikä estää sen, että kirje ei olisi naisen kirjoittama.
Minä en siihen ota kantaa, mutta eräässä luentosarjassa Euroopan arvostetuimpia proffia perusteli asian hyvin argumentein, joten saattaa olla, ja siksi sillä ei ole signeerausta.
Älä vähättele Pyhien määrää, kaikki Uudestisyntyneet ovat vanhurskaita.
Elämme uskon toiveessa.
Kes.Kaikki uudesti syntyneet ovat vanhurskaita, mutta missä ovat ne pyhät ja vanhurskaat tänään?
Luopumus tiedettiin tulevaksi ja se tuli.
Jos näet tässä ajassa Jumalalle otollisia ihmisä, niin olet eksyksissä, kuten he.
Maailmaa seurakunnat tänään rakastavat, eivätkä Jumalaa, mutta maailman ystävyys, on vihollisuutta Jumalaa kohtaan.On hieman kornia kysellä Pyhistä, Jeesuksessa olevaista ihmisistä pilkallisesti, ja samalla korottaa itse vain Jumalaa.
Judismi tekee juuri näin.
Ihmetyttää tuo VL faasi ” tässä ajassa”. Kristitylle aika on sivuseikka, sillä Hän on tehnyt valinnan, kuten Paavali ( oli Jumalan mies), opetuslapseuttaa itsensä.
Näin täyttyy ihmisen Pyhyys, kuten Jeesus sanoo; Olkaa Pyhiä kun Isänikin on Pyhä.
Minä ainakin olen Pyhä, kuten seurakuntanikin, meille Jeesus on Kaikkivaltias Herra.
Kes.Kesitas kirjoitti:
On hieman kornia kysellä Pyhistä, Jeesuksessa olevaista ihmisistä pilkallisesti, ja samalla korottaa itse vain Jumalaa.
Judismi tekee juuri näin.
Ihmetyttää tuo VL faasi ” tässä ajassa”. Kristitylle aika on sivuseikka, sillä Hän on tehnyt valinnan, kuten Paavali ( oli Jumalan mies), opetuslapseuttaa itsensä.
Näin täyttyy ihmisen Pyhyys, kuten Jeesus sanoo; Olkaa Pyhiä kun Isänikin on Pyhä.
Minä ainakin olen Pyhä, kuten seurakuntanikin, meille Jeesus on Kaikkivaltias Herra.
Kes.Sinä eksyt, jos et suosu näkmään totuutta.
Minä en mielsitele ihmisä valhein, vaan puhun toden, sillä palvelen totuutta, vaikka tiedän kyllä, että tänään te ihmiset kuulette mielummin, että joku sanoo teille, että kaikki on hyvin.
Maailmaa te rakastatte, ja siksi Jumalan rakkaudella ei ole teissä sijaa.
Älkää pettäkö itseänne.mikko.ainasoja kirjoitti:
Sinä eksyt, jos et suosu näkmään totuutta.
Minä en mielsitele ihmisä valhein, vaan puhun toden, sillä palvelen totuutta, vaikka tiedän kyllä, että tänään te ihmiset kuulette mielummin, että joku sanoo teille, että kaikki on hyvin.
Maailmaa te rakastatte, ja siksi Jumalan rakkaudella ei ole teissä sijaa.
Älkää pettäkö itseänne.>>Sinä eksyt, jos et suosu näkmään totuutta.** No mutta Mikko.
Mikä on Sinun totuus, minulla se on Jeesus, Messias. Se tekee minusta Pyhän.
Joh. 14:6
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Onko Sinulla jokin helpompi reitti.
Ei mielistele Jeesuskaan, siksi Hän on TOTUUS.
>>Maailmaa te rakastatte, ja siksi Jumalan rakkaudella ei ole teissä sijaa.** Miten pääset suoraan Jumalan luo?
Olisi hyvä tietää, koska kukaan ihminen ei sinne ole päässyt 2450 vuoteen, ei edes juttusille.
>>Älkää pettäkö itseänne.** Juuri näin, älä petä, jos luulet olevasi Jumalan edessä samalla viivalla kun Jeesus?
Huh sentään, aikamoinen poika?
Kukaan muu siihen ei pysty.
Kes.Kesitas kirjoitti:
>>Sinä eksyt, jos et suosu näkmään totuutta.** No mutta Mikko.
Mikä on Sinun totuus, minulla se on Jeesus, Messias. Se tekee minusta Pyhän.
Joh. 14:6
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Onko Sinulla jokin helpompi reitti.
Ei mielistele Jeesuskaan, siksi Hän on TOTUUS.
>>Maailmaa te rakastatte, ja siksi Jumalan rakkaudella ei ole teissä sijaa.** Miten pääset suoraan Jumalan luo?
Olisi hyvä tietää, koska kukaan ihminen ei sinne ole päässyt 2450 vuoteen, ei edes juttusille.
>>Älkää pettäkö itseänne.** Juuri näin, älä petä, jos luulet olevasi Jumalan edessä samalla viivalla kun Jeesus?
Huh sentään, aikamoinen poika?
Kukaan muu siihen ei pysty.
Kes.Et sinä ole pyhä tavoiltasi vaan maallinen.
Minä palvelen Herraa, kuten olen ilmoittanut, mutta te koette Hengen mukaisen kehotuksen karsaana, koska olette lihallisa.
Hillittömyys sinustakin paistaa esiin, mutta itse taidat pitää sitä hyvänä luonteen piirtenäsi?
Lopunajan ihmisten ennustettiin olevan hillittömiä.
1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. 2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epäpyhiä, 3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, villejä, hyvän vihamiehiä, 4. pettureita, holtittomia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; 5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta. (2 Tim 3:1-5)
Hillittömyys on vahvasti esillä tässä lopunajan ihmistä kuvaavassa kirjoituksessa, jonka rakasa veljemme Paulos kirjoitti aikanaan toiselle rakkaalle veljellemme Timoteukselle.mikko.ainasoja kirjoitti:
Et sinä ole pyhä tavoiltasi vaan maallinen.
Minä palvelen Herraa, kuten olen ilmoittanut, mutta te koette Hengen mukaisen kehotuksen karsaana, koska olette lihallisa.
Hillittömyys sinustakin paistaa esiin, mutta itse taidat pitää sitä hyvänä luonteen piirtenäsi?
1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. 2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epäpyhiä, 3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, villejä, hyvän vihamiehiä, 4. pettureita, holtittomia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; 5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta. (2 Tim 3:1-5)
Hillittömyys on vahvasti esillä tässä lopunajan ihmistä kuvaavassa kirjoituksessa, jonka rakasa veljemme Paulos kirjoitti aikanaan toiselle rakkaalle veljellemme Timoteukselle.>>Et sinä ole pyhä tavoiltasi vaan maallinen.** Niin, Sinä tiedät vain itsesi, joten ole niin maallinen kun se osaltasi mahdollistuu, älä sekoita minua sekularismiin.
>>Minä palvelen Herraa, kuten olen ilmoittanut, mutta te koette Hengen mukaisen kehotuksen karsaana, koska olette lihallisa.** Jopas takki kääntyi? Etkö enää palvelekaan Jumalaa?
>>Hillittömyys sinustakin paistaa esiin, mutta itse taidat pitää sitä hyvänä luonteen piirtenäsi?** Muista Mikko se, että se on VAIN Sinun arviosi?
Aloitan koko kaupunkia koskevan Ilmestyskirjan opettamisen, oppilaina on myös teologeja.
Josko haluat oppia, se alkaa syksyllä.
Nämä ennustukset on luettavissa läpi Raamatun, eskatologisissa kohdissa.
Älä kopioi toisia, kerro jotain omaa tietoasi.
Mutta käydään läpi kohta kohdalta;
1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. ** Niin on. Huomenna voi olla jo vaikeampaa. Eniten sen tuntee lähetytöntekijät.
2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epäpyhiä, ** Voitko osittaa minut rahan ahneeksi. Tänäänkin korjasin erään jääkaapin ilmaiseksi. En edes kerskaa siitä, mutta kunnossa se nyt on.
Minä olen iso ja riski: Ilmoitan heti alussa kiusantekijöille, ettei minua kannata suututtaa. He tajuavat tilanteen ja elämme rauhassa.
En kyllä voi totella vahvempiani, he ovat kuolleet. Mutta paljastan Sinulle, en ole koskaan sanonut vastaan Isälleni, se olisi ollut virhe. Epäpyhyys on tosi kaukana minusta, täällä niitä kyllä näkee, päivittäin.
3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, villejä, hyvän vihamiehiä, ** Minä rakastan vaimoani, lapsiani ja rukoilen pitkiä aikoja ihmisten puolesta. En kiroa koskaan ketään, en edes Sinua.
4. pettureita, holtittomia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;** Kerro ketä olen pettänyt? taitaa tuottaa vaikeuksia? Aina minulla on holtti ollut.
No kerran USA:ssa pelimatkalla se hämärtyi tunniksi, mutta palasin holttiin.
Hekumassa olen ollut usein, mutta Jeesus on minulle, - ennen kaikkia.
5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.** Olen kuulemma komea, mutta armollisen näköinen, ulkokuori siis. Minä en koskaan kiellä Jeesusta, Sinä sen taidat.
>>Hillittömyys on vahvasti esillä tässä lopunajan ihmistä kuvaavassa kirjoituksessa, jonka rakasa veljemme Paulos kirjoitti aikanaan toiselle rakkaalle veljellemme Timoteukselle.** ”Paulos” on outo, mutta Pave kirjoitteli Hänelle kyllä.
Olemme samaa heimoa ja Pyhiä, joten en käy Häne kanssa kinaamaan.
Kes.
- rtdd
"" rtdd ei ole päässyt uskon kautta kästtämään, mitä Jumalan seurakunta tarkoittaa. Hän näkee seurakunnan vain jonkinlaisena sosiologisena ihmisten joukkona tai vastaavana. ""
Ymmärrän seurakunnan tärkeyden ja toimin aktiivisesti seurakunnassani, vaikkakin palstalla koroitan Herraani Jeesusta Kristusta, koska Hän on seurakunnan pää, eikä päinvastoin. Arvostan seurakuntaani ja sen yhteyttä, mutta minulle on ohjeena tuo Kesitaksen lainaama:
Matt 10;32,33.
Seurakunta ei ole esteenä, kunhan se kulmakivi, sekä palvonnan kohde on Kristus, Messias.- jälkiviisaus
Ehkä muiden vastaukset avarsivat ymmärrystäsi, jonka avauksessa avasit.
- Wehaweha
Kirkkoisä Augustinus: "Ei kasteen puute, vaan sen halveksiminen kadottaa."
Augustinus oli oikeassa: Kristuksen sovitustyö oli niin täydellinen, että lapsi ei ole sen ulkopuolella ennen kastetta.
Jumala ei luo lapsia sielunviholliselle, vaan omiksi lapsikseen, Jumalan lapsiksi.
Uskon kautta autuaaksi, ei kasteen.
Kaste on hyvän omantunnon liitto elämää varten. Usko on iankaikkisuutta varten.- sovitettu
Täyttä puppua:
"Kirkkoisä Augustinus: "Ei kasteen puute, vaan sen halveksiminen kadottaa."
Kummat se kadottaa, vauvan tai vanhemmat?
Raamattu ei opeta tuolla tavalla.
Ainoastaan synti kadottaa ihmisen, ellei hän ota vastaan Jeesuksessa Kristuksessa tarjottavaa sovitusta. Vauvat ovat sovitettuja ilman kastettakin. sovitettu kirjoitti:
Täyttä puppua:
"Kirkkoisä Augustinus: "Ei kasteen puute, vaan sen halveksiminen kadottaa."
Kummat se kadottaa, vauvan tai vanhemmat?
Raamattu ei opeta tuolla tavalla.
Ainoastaan synti kadottaa ihmisen, ellei hän ota vastaan Jeesuksessa Kristuksessa tarjottavaa sovitusta. Vauvat ovat sovitettuja ilman kastettakin.Mitä uskoa tuo on, jos halveksii kastetta?(Joh.3:5). Kun minut on pienenä lapsena kastettu, synnyin Jumalan lapseksi. Menin epäuskossa maailmaan, mutta sain palaamisen armon taivaan tielle, kasteen armoon. Palasin siihen samaan uudestisyntymiseen, jonka olen kasteessa saanut.
Olen ajatellut kasteestani myös näin, että Jumalan on tehnyt kasteessa kohtaamispaikan, että emme olisi hurmahenkiä vaan tiedämme ja uskomme mistä olemme Hengen saaneet. Mielelläni puhun vain siitä missä aina uudestisyntyminen tapahtuu...on opetettu, että jos ei ennätä uskon kautta kasteelle, niin kuolee kastetta haluavassa uskossa ja näin myös osallisuudessa kasteeseen. Kastetta ei saa halveksi ja hyljätä, sillä se on silkkaa epäuskoa.Vauvat sovitettuja ilman kastetta? Toisin opettaa Raamattu ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjat, puhumattakaan alkukirkosta ja varhaisista kirkkoisistä ja kirkon perimätiedosta. "Mitä ilman sanaa ja sakramentteja henkenä ylistetään, on perkeleestä" esim. (Joh.35-6; Ef.5:26; Room.10:17). Mihinkäs se perisynti jäi? Ei kukaan ole automaattisesti pyhä ja autuas.
- näinseon
weha kirjoitti:
Vauvat sovitettuja ilman kastetta? Toisin opettaa Raamattu ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjat, puhumattakaan alkukirkosta ja varhaisista kirkkoisistä ja kirkon perimätiedosta. "Mitä ilman sanaa ja sakramentteja henkenä ylistetään, on perkeleestä" esim. (Joh.35-6; Ef.5:26; Room.10:17). Mihinkäs se perisynti jäi? Ei kukaan ole automaattisesti pyhä ja autuas.
Wehalla on jäänyt tuo vanha levy päälle ja hän kopioi noita vanhoja juttujaan kuvitellen, että joku uskoisi niitä. Perkeleestä taitavat olla noin sairaat opit, että vauva olisi syntinen ja kadotettu.
Miten se vauva halveksii kastetta?
Wehahan se halveksii kastetta, kun ei tottele Jumalan Sanaa:
"Mitä viivyttelet... nouse ja ANNA KASTAA ITSESI"!!!! Ei vauvojasi.
Jeesus sovitti maailman synnin, joten vauvojenkin ns "perisynti" on sovitettu.
2. Kor 5
8. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. "
Wehalle on uskottu vain rienaajan sana! - esikoisnaapuri
weha kirjoitti:
Vauvat sovitettuja ilman kastetta? Toisin opettaa Raamattu ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjat, puhumattakaan alkukirkosta ja varhaisista kirkkoisistä ja kirkon perimätiedosta. "Mitä ilman sanaa ja sakramentteja henkenä ylistetään, on perkeleestä" esim. (Joh.35-6; Ef.5:26; Room.10:17). Mihinkäs se perisynti jäi? Ei kukaan ole automaattisesti pyhä ja autuas.
Aamen Weha, Liha ja veri ei peri taivaan valtakuntaa. Tulee syntyä uudesti Herran Pyhässä Kasteessa. Myös lasten.
esikoisnaapuri kirjoitti:
Aamen Weha, Liha ja veri ei peri taivaan valtakuntaa. Tulee syntyä uudesti Herran Pyhässä Kasteessa. Myös lasten.
Myös lapsi?
Mikä lapsi Raamatussa on kastettu, minkä ikäisenä Jeesus kastettiin?
Uudestisyntyminen tulee vasta ihmisen ratkaisun mukaan, seurata Jeesusta.
Kontaten se ei käy.
Kes.- maatuvia
esikoisnaapuri kirjoitti:
Esikoisnaapurille!
Liha ja veri eivät peri taivasten valtakuntaa vaikka ne kastettaisiin sata kertaa. Uudestisyntynyt ihminen saa kirkastetun ruumiin kerran Herran luona.
"Teidän tulee syntyä uudesti ylhäältä", sanoi Jeesus.
Ei alhaalta vedestä.
Kirkkoisä Augustinus, ei puolla ensinkään vanhoillislestadiolaista opetusta kasteesta. Olkaa vilppittömiä kun lainaatte jotakin.
Kirkko-isä Augustinus sanoo sakramentti-sanasta Johanneksen ewankeliumin selityksessänsä:
"Jos sana yhtyy elementin (aineen) (weden, taikka leiwän ja wiinin) kanssa, niin syntyy siitä sakramentti: ei sentähden, että tämä tapahtuu, waan sentähden, että me sen uskomme. Niin puhdistaa kaste synnistä: ei sentähden että ihminen kastetaan, waan sen tähden että, hän uskoo kasteen pesewän ja puhdistawan hänen synneistä.
Jonkatähden myös Herra sanoo syntiselle waimolle, Luuk. 7: "Sinun syntisi owat anteeksi annetut: sinun uskosi on sinun wapaaksi tehnyt: mene rauhaan!"
Tästä tulee se yhteinen sananlasku: uskon sakramentti ei tee wanhurskaaksi, waan sakramentin usko; jota paitsi on mahdotonta että omallatunnolla olisi rauha, niinkuin Room. 5 on kirjoitettuna: "Että me siis olemme uskosta wanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa, meidän Herran Jeesuksen Kristuksen kautta." (Augustinus)
Jeesus on Kasteessa läsnä
kasteen sisältö:
"antikristuksen henki ei tunnusta Kristuksen tulemista lihaksi eli materian maailmaan (1.Joh.4:1-3), siksi lahkolaiset ei tunnusta uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä".
Svebiliuksen katekismus opettaa: Minkätähden kastetta kutsutaan uudestisyntymisen pesoksi? Vastaus: Koska kaikki ihmiset sikiävät ja syntyvät synnissä, ovat luonnostansa vihan lapset Ef.2:3; ps.51:7, mutta kasteen kautta vastauudesti syntyvät ja tulevat Jumalan lapsiksi, puhdistetuiksi ja pestyiksi synnistä ianakaikkiseen elämään.
Minkätähden kastetta kutsutaan Pyhän Hengen uudistukseksi? Vastaus:
Sen tähden, että Pyhä Henki kasteen kautta uudistaa meitä, sekä ymmärryksen ja tahdon puolesta ja antaa meille voimaa uuteen elämään, niin että enemmän ja enemmän vastustamme syntiä, ja tulemme soveliaiksi hyviin töihin, joita kutsutaan Hengen ja uskon hedelmiksi (Gal.4:6; kol.3:10).
Luther toteaa suuremmassa katekismuksessaan:
Kaste antaa sen vuoksi jokaiselle kristitylle koko elämän ajaksi riittämiin oppimista ja harjoittamista. Hänellä on jatkuvasti täysi työ uskoa lujasti se, minkä kaste lupaa ja vaikuttaa: voitto Perkeleestä ja kuolemasta, syntien anteeksiantamus, Jumalan armo, Kristus kaikkinensa ja Pyhä Henki lahjoinensa. Se antaa niin ylenpalttisen runsaasti, että heikko luonto sitä ajatellessaan alkaa väkisinkin epäillä, voiko tämä olla totta. Mietihän itse, mitä tapahtuisi, jos olisi olemassa niin taitava lääkäri, että hän pystyisi estämään ihmisiä kuolemasta, tai vaikka he kuolisivatkin, saisi heidät kuoleman jälkeen elämään ikuisesti? Hänelle sataisi maailmasta rahaa niin paksuin kinoksin, ettei rikkaiden tungokselta kukaan muu pääsisi hänen luokseen. Mutta kasteessa tuodaan ilmaiseksi jokaisen oven eteen aarre ja lääke, joka nielee kuoleman ja säilyttää elossa kaikki ihmiset. Tällaisessa arvossa meidän on pidettävä kastetta ja käytettävä sitä hyväksemme, jotta synnin ja huonon omantunnon painaessa saisimme kasteen voimaksemme ja lohduksemme. Sanomme silloin näin: "Olen kuitenkin kastettu, ja jos minut kerran on kastettu, minulle on myös luvattu, että minä pelastun, että sieluni ja ruumiini saavat iankaikkisen elämän." Juuri sen vuoksi kasteessa tehdään nämä kaksi: ruumis valellaan, koska se ei voi ottaa vastaan muuta kuin veden, ja samalla lausutaan sana, jotta myös sielu saisi, mihin tarttua. Mutta koska vesi ja sana yhdessä ovat yksi kaste, niin täytyy myös ruumiin ja sielun yhdessä pelastua ja elää iankaikkisesti. Sielu pelastuu sanan tähden, johon se uskoo, ruumis taas siksi, että se on yhdistynyt sieluun ja ottaa kasteen vastaan sillä tavoin kuin ruumille on mahdollista. Ruumiimme ja sielumme eivät sen vuoksi voi omistaa tätä suurempaa aarretta. Sen vaikutuksesta me näet tulemme kokonaan pyhiksi ja autuaiksi. Tällaista ei muutoin ikinä voitaisi saavuttaa, ei minkäänlaisella elämänvaelluksella eikä millään teoilla.Lutherin opetus Tiit. 3:5:
Sen jälkeen kun olemme oppineet tietämään, mitä kaste on ja millaisessa arvossa sitä on pidettävä, meidän on toiseksi opittava, miksi se on asetettu ja mikä on sen tarkoitus. Kysymys on siis kasteen hyödystä, siitä, mitä se antaa ja saa aikaan. Se on kaikkein parhaiten ymmärrettävissä niiden Kristuksen sanojen perusteella, joihin edellä on viitattu: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu." Ota tämä asia sen vuoksi mahdollisimman yksinkertaisesti eli näin: Kasteen voima, vaikutus, hyöty, hedelmä ja päämäärä on siinä, että se pelastaa. Eihän ketään sitä varten kasteta, että hänestä tulisi ruhtinas, vaan niin kuin sana kuuluu, että hän pelastuisi. Pelastuminen taas, kuten hyvin tiedämme, ei ole mitään muuta kuin vapautumista synnin, kuoleman ja Perkeleen vallasta, pääsy Kristuksen valtakuntaan ja iankaikkinen elämä hänen kanssaan. Tästä huomaat jälleen, miten kallisarvoisena kastetta on pidettävä, saammehan me siinä omaksemme sanoin kuvaamattoman suuren aarteen. Samoin tämä osoittaa hyvin, ettei kaste voi olla pelkkää tavallista vettä. Pelkkä vesi ei näet voisi saada tuollaista aikaan, vaan sen saa aikaan sana ja se, että Jumalan nimi on läsnä vedessä, kuten edellä on jo sanottu. Siellä, missä Jumalan nimi on, siellä on välttämättä myös elämä ja autuus. Siksi on oikein kutsua tätä vettä jumalalliseksi, pelastavaksi, voimalliseksi ja armoa tulvivaksi vedeksi. Se saa näet sanasta voiman olla "uudestisyntymisen pesu". Tällaista nimitystä Paavali (Tit. 3:5) siitä käyttää Titukselle osoitetun kirjeen kolmannessa luvussa.
Samainen katekismus:
Nyt siis käsitämme, miten äärettömän suurenmoinen asia kaste on. Se tempaa meidät Perkeleen kidasta, omistaa meidät Jumalalle, kukistaa synnin ja ottaa sen pois. Joka päivä se sitten vahvistaa uutta ihmistä ja jatkaa vaikutustaan, kunnes pääsemme tämä elämän kurjuudesta iankaikkiseen ihanuuteen. Siksi jokaisen on pidettävä kastetta joka päivä päälle puettavana vaatteena. Sitä hänen on kannettava aina, mikäli hän mielii, että hänestä jatkuvasti löytyisi uskoa ja sen hedelmiä, että hänen vanha ihmisensä tukahtuisi ja että uusi varttuisi hänessä. Jos me näet aiomme pysyä kristittyinä, meidän on harjoitettava sitä tekoa, joka on tehnyt meidät kristityiksi. Jos joku lankeaa siitä pois, hänen on palattava siihen takaisin. Kristus, armoistuin, ei järky siitä, että teemme syntiä, eikä hän estä meitä palaamasta takaisin luokseen. Samoin pysyvät myös kaikki hänen aarteensa ja lahjansa. Niin myös se syntien anteeksiantamus, jonka olemme kerran kasteessa saaneet, pysyy yhäti voimassa joka päivä koko tämän elämämme, jonka aikana vanha ihminen riippuu meissä kiinni.
Nuo hurmahenget ovat niin päästään sekaisin, että erottavat toisistaan uskon ja sen asian, mihin usko kohdistuu ja mihin se on sidottu, vaikka tuo asia onkin ulkonainen. Pitäähän sen pakostakin olla ulkonainen, jotta se voitaisiin aistein havaita ja käsittää sekä viedä niiden välityksellä sydämeen. Onhan näet koko evankeliumikin ulkonaista, suullista saarnaa. Sanalla sanoen: kaiken sen, minkä Jumala meissä tekee ja vaikuttaa, sen hän tahtoo vaikuttaa tällaista ulkonaista järjestystä käyttäen. Uskon on siis suunnattava katseensa sinne, missä ja mihin suuntaan Jumala puhuu, jopa siihen suuntaan, minkä välityksellä hän puhuu, ja tartuttava siihen sanaan. Meillä on siis tässä sanat: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu." Mitä ne sitten tarkoittaisivat, elleivät ne puhuisi juuri kasteesta, siitä vedestä, joka sisältyy Jumalan asetukseen? Siksi tästä seuraa johtopäätös: joka hylkää kasteen, hylkää samalla Jumalan sanan ja uskon sekä Kristuksen, joka opastaa meidät sanaan ja sitoo meidät kasteeseen.1.Piet.3:21. "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus":
Kaste pelastaa: Tämä on Jumalan sanaa!!! Jumala teki siinä kanssamme hyvänomantunnonliiton ja Huom jälleen: kasteen perustuksena on Jeesuksen ylösnousemus.Vl:illä, on hyvin metkoja ajatuksia esim. juuri kasteesta.
:D
Miten ihmeessä esim. Pietari olisi leikkinyt ihmisten kanssa apt.2:38, kun he oli synnintunnossa ja käski ottaa kasteen syntienanteeksisaamiseksi ja näin Pyhän Hengen lahjan saamiseksi?.
Ei kyllä ihän natsaa ajatuksenne nyt
Ihan samoin voi monesta muusta kastekohdasta sanoa.
Jo varhaiset kirkkoisät opettivat, että kasteessa saa perisynnit anteeksi?
Voisiko joku esittää kohdan, joka sanoo, ettei kasteessa oleva sanan lupaus antaisi syntejä anteeksi?
Esim. näin sanotaan: apt.22:16. "Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä".
apt.2:38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
kol2:12. "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista".
Kaste ei ole uskovien kaste, vaan Kaste on siis pikemminkin merkitykseltään uskoontulevien kaste.- kopiokone
Onkohan Wehalla jäänyt kopiokone päälle?
Tämä on keskustelupalsta eikä saarnatautisen purkautuspaikka.
- jyväskylästä
Rtdd kertoo olevansa vahva surakuntaihminen. Miten seurakunta suhtautuu vahvuuteesi: parantaako se vai pahentaa seurakuntaa? Jotenkin tällä palstalla kirjoituksiesi yhteydessä toisinaan tuoksuu omavanhurskaus.
- rtdd
"" Ehkä muiden vastaukset avarsivat ymmärrystäsi, jonka avauksessa avasit. ""
Näin joku kirjoittaa ja vastaa minulle. Ei ole mitään ristiriitaa avaukseni suhteen, jos kerron, että vaikutan seurakunnassani ja olen aktiivinen siinä. Haluan olla Kristuksen omana viemässä ilosanomaa Hänestä muille. Seurakunnan hengellinen tienviitta osoittaa kohti Herraa Jeesusta Kristusta. Tähän Jeesus Kristus-oveen osoittaa tienviittamme.
Joku toinen kirjoittaa:
""Rtdd kertoo olevansa vahva surakuntaihminen. Miten seurakunta suhtautuu vahvuuteesi: parantaako se vai pahentaa seurakuntaa? Jotenkin tällä palstalla kirjoituksiesi yhteydessä toisinaan tuoksuu omavanhurskaus. ""
Teemme yhdessä seurakunnan muiden jäsenten kanssa työtä sen eteen, että ihmiset tulisivat tuntemaan Herran Jeesuksen Kristuksen. Kaikki tässä suhteessa puhallamme yhteen hiileen. Ei ole kysymys yksittäisten ihmisten vanhurskaudesta, vaan vanhurskautemme on yksin Herramme Jeesuksen Kristuksen sovintotyö ja Hän, Jeesus Kristus on vanhurskautemme, HÄN YKSIN. - Ohhops
Minäkun luulin, että usko vanhurskauttaa ihmisen, niinkuin Abraham oli uskon kautta vanhurskas jo ennen ympärileikkausta? Mutta että ennen kastetta ei olekaan uskoa?
Vai semmoista.- näinseon
Aabraham vanhurskautettiin USKON KAUTTA, joten vanhurskauttamiseen ei tarvita kastetta.
Kastehan kuuluu vain niille, jotka uskovat eli ovat jo vahurskautettuja, eli uudestisyntyneitä. Heillä on silloin "sydämen ympärileikkaus" Room 2:29
Luonnossakin syntynyt vauva pestään, samoin on Jumalan lapsen laita. Kastetta sanotaankin uudestisyntymisen pesoksi.
Pesemällähän ei kukaan synny, vaikka ev. lut. kirkko yrittää niin väittää. Siksi uskomattoman kastaminen ja vauvojen kastaminen on turhaa.
Kasteessa vanha ihminen haudataan kuolemaan ja hän nousee ylös yhdessä Kristuksen kanssa. - vielä_tästä
Jos kaste on jäänyt jonkun kohdalla lapsena toimittamatta, niin aikuisiässä kastettavan tulee tunnustaa kristillinen uskonsa ennen kuin hänet kastetaan. Vastasyntyneeltä lapselta itseltään ei voi eikä tarvitse kysyä uskosta, sillä lapsi uskoo lapsen uskolla, jonka hän on saanut lahjana. Meidän ei tule mittailla oman järkemme avulla Jumalan mahdollisuuksia. Lapsi pääsee osalliseksi kasteen siunauksesta heti syntymän jälkeen, koska hän uskoo. Ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalalle. Uskosta luopuminen tapahtuu useimmiten sitten myöhemmin, kun oma järki alkaa kasvaa liian suureksi mittailemaan asioita, mihin sillä ei ole edes valtaa.
- näinseon
vielä_tästä kirjoitti:
Jos kaste on jäänyt jonkun kohdalla lapsena toimittamatta, niin aikuisiässä kastettavan tulee tunnustaa kristillinen uskonsa ennen kuin hänet kastetaan. Vastasyntyneeltä lapselta itseltään ei voi eikä tarvitse kysyä uskosta, sillä lapsi uskoo lapsen uskolla, jonka hän on saanut lahjana. Meidän ei tule mittailla oman järkemme avulla Jumalan mahdollisuuksia. Lapsi pääsee osalliseksi kasteen siunauksesta heti syntymän jälkeen, koska hän uskoo. Ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalalle. Uskosta luopuminen tapahtuu useimmiten sitten myöhemmin, kun oma järki alkaa kasvaa liian suureksi mittailemaan asioita, mihin sillä ei ole edes valtaa.
Onko teidän aivan mahdotonta uskoa sen, mitä Raamattu sanoo uskon syntymisestä. Vai ovatko nuo vanhat fraasit ja uskomukset teille tärkeämpiä kuin Jumalan Sana?
Vauva ei kykene uskomaan vaikka te kuinka niin oletattekin. Jumala ei toimi vastoin Sanaansa edes vauvojen kohdalla, vaan "USKO TULEE KUULEMISESTA"!!! eikä syntymisestä!
Jumalan mahdollisuudet ovat juuri siinä, että Hän, joka on vauvan luonut, pitää vauvan omanaan, Jumalan lahjana, joka ei tarvitse kastetta! Sitä eivät ihmisten keksimät harha-opit voi muuttaa. Aina kun puhutaan uskosta, mainitaan mihin uskotaan (poisluettuna lestadiolaisuus), ja Abraham uskoi LUPAUKSEEN, eli tulevaan Messiaakseen, Jeesukseen.
Ympärileikkaus oli Liitto, Liitto Jumalan antamasta maasta, Israelin maasta, ei pelastumisen liitto, vaan omistus maasta.
Kastetta ei voi ottaa, ennekuin uskoo Jeesuksen Herraksi. Näin kävi Hoviherralle, Paavalille ja kaikille Uudessa Testamentissa.
Järjestys on selvä;
Ap. t. 10:47
"Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
Matt 28; 9 Menkää siis ja tehkää kaikki (1) kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä (2) Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Ripottelussa tämä Pyhyys ei toimi.
Kes.
- Kutsu_sisälle
Raamattu todistaa: Matt. 18:3 Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan. Tällä tavalla lapset lapsen uskossaan ovat esikuvana niille, jotka ovat luopuneet uskostaan jossain vaiheessa: miten he voivat jälleen tulla Jumalalle kelpaaviksi Jumalan lapsiksi Jumalan armovaltakuntaan täällä ajassa. Kommentoija "näinseon" kyllä oikeassa aikuisena uskoon tulosta siinä., että usko tulee kuulemisesta. Mutta tuo Matteuksen kohta osoittaa, että kuulijan täytyy tulla kuin lapsi, kun hän kuulee evankeliumin. Sama kommentoija torjuessaan tämän torjuu samalla Jumalan armovaltakunnasta saarnatun evankeliumin ja jää siksi ulkopuolelle. Hän voi katsoa, mitä tämä merkitsee, jakeesta 1. Kor. 1:18.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648233Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592582- 76938
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60863- 55833
- 25826
- 12820
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68713