Ei jumalauta!

vänrikkikö

Kävin armeijan 8 vuotta sitten ja silloin olin huoltojoukkueen johtaja ja siihen tehtävään mut tietysti myös sijoitettiin. Nyt kun avasin reserviläiskirjeen, niin enää ei oo mitään määrättyä tehtävää!! Mitä vitun paskaa tää on! Vituttaa että tukka lähtee!

Ajattelin, että soitan vielä ton kirjeen perään ja jos mitään kunnon perusteluita ei löydy, niin annan koko paska olla ja eroon vaikka reservistä. haistakoon koko systeemi vitut.

12

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puolustamisvoimat

      Sinut on nyt motivoitu.

    • bcnbkvh

      Voi kyynel kaikille riittää paikka kriisissä te huonommat vaan kuolette tokana ja paikkaatte lomilla

    • OhutEtulinjaSotilaineen

      Kaikkia meitä tositilanteen tullen tarvitaan.
      Jokainen tekee tehtävänsä vaikkapa kiväärimiehenä etulinjassa vihollisen tulen alla kyyristyen, mutta silti vastaan taistellen ja oman panoksensa antaen.

      • OletJäljessä

        Meinaatko käydä sotasi 1940-luvulla?


    • realisti-

      Hehe :) hukkaan meni koko "armeijauras" \;D/

      Ei armeijan kuulukkaan olla tasapuolinen. Jokku pääsee helpommalla kuin toiset, ja joillekin käy kuin sulle. Mitäs läksit.

    • fsdfsdfsdfsdfsdf

      NO tässä se nähään ei tainnu pällitestissä tulla riittävästi pisteitä.
      Meinasitko että olet jotenkin erikoisen hyvä että sijoituksesi pysyy samana 50 ikävuoteen asti.
      Itse pääsin 16v sitten pois ja nyt oli sijoitus muutamia vuosia intin jälkeen ei ollut

      • ex-johtaja

        No kyllä hän pällitestissä on menestynyt. Hänhän on ollut huoltojoukkueen johtaja eli RUK:n käynyt upseeri. Nyt kun sota-ajan joukkojen vahvuus on laskettu 230 000 mieheen, ei niitä johtajien vakanssejakaan oli entiseen malliin kun ei ole joukkojakaan, mitä johtaa. Yhä nuoremmat joutuvat reserviin ilman määrättyä sota-ajan tehtävää. Ei hän kuitenkaan joudu miehistötehtäviin reservissäkään. Aina hän on johtaja jos kutsu käy.


    • mjhgfds

      Mä en saanut edes koko kirjettä. Voi kyllä johtua siitä, että erosin koko paskasta...

    • reservikeittäjä

      No minulle kävi vielä huonommin. Tuli kutsu kertausharjoituksiin ja tehtäväksi oli määrätty keittäjä. Ihmettelin vähän, kun aikaisemmin olin ollut pari kertaa tiedustelujoukkueen johtaja, mutta en ottanut yhteyttä aluetoimistoon. Heidän oma töppäyshän se oli. Ilmoittauduin keittäjien kouluttajalle. Hän oli arvoltaan luutnantti. Itse en sanonut sotilasarvoani vielä tässä tilanteessa. Kun sitten talousryhmä marssi vastaanottamaan varusteita, kysyttiin sotilasarvoja. Ilmoitin olevani yliluutnantti reservissä. Rättivääpeli piti ensi ilmoitustani vitsinä, mutta kun ojensin hänelle sotilaspassini, hän ohjasi minut sivuun. Pitkällisten tunteja kestäneiden selvitysten jälkeen sekaannuksen syyksi paljastui se, että minun ei pitänyt tulla harjoitukseen lainkaan, vaan jonkun toisen täysin saman nimisen kaverin, joka oli saanut sotilaskeittäjäkoulutuksen. No minä toimin sitten ruokalan esimiehenä siinä harjoituksessa. Olin sotilasarvoltani ylempi kuin kantahenkilökuntaan kuuluva kouluttaja. Aika kiva harjoitus. Minä esimiehenä olin varmaankin ainut, joka ei koskaan ollut valmistanut ruokaa, mutta kun sotilasarvoja ei voi ohittaa. No puolivuotta myöhemmin itsenäisyyspäivänä sain viimeisen ylennykseni ja nyt minut oli siirretty reserviin ilman tehtävää tai sijoitusta.

      • päällystöä

        Hyvä tarina. Ite oon kivääri rj ja alikessu.
        Vähän huono sauma meikäläisellä ei olisi pitäny juosta Cooperissa niin paljoa ja aina kantaa kaikki kamat omien lisäksi. Kertausharjoituskutsuihin vastasin, että en ehdi, mutta kutsukaa kun on tosi kyseessä.


    • maakk_

      Sodanajan sijoituksen saa takaisin, kun liittyy vaikka maakuntakomppaniaan.

    • ruiopå

      Eipä tullut kirjettä, tosin olen 50- vuotias ja kuulun nykyään C-palvelusluokkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe