propralia alaikäiselle

AvutonPelkääjä

Elikkä haluisin tota lääkettä nimeltä Propral ja se on resepti lääke.... Miten saisin haettuu/pyydettyä reseptin lääkäriltä ja antaako lääkärit reseptejä helposti jos on jo kokeillut terapiaa ja psykologia. Maksaako lääkäri ja tuleeko siitä tieto vanhemmille tai tarvitseeko reseptin hakuun vanhempien suostumuksen? En nimittäin haluaisi kertoa tästä vanhemmilleni. Olen siis yrittänyt jo kerran kertoa äidilleni ja pyytää häntä varaaman ajan lääkärille, mutta hän oli sitä mieltä etten tarvitse mitään lääkkeitä ja että ei tuo ole edes mikään paha vaiva tai ongelma. Mutta minulle se on suuri ongelma!! Se haittaa koulunkäyntiäni ja minusta tuntuu, että en uskalla sosiaalistua enemmän kun pelkään koko ajan että punastun.

5

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilaaja

moi :)

• kassuliini

Ongelmasiko on punastelu ja ehkä ujous? Oletko siis käynyt jo psykologilla? Propralia käytetään esim jos ongelmana on käsien vapina - esim esiintymisjännityksestä kärsivät ottavat sitä. Myös sydämentykytykseen ja sydämen rytmihäiriöön lääkärit kirjoittavat propralia. Se myös laskee verenpainetta. Eli tälläkin lääkkeellä on sivuvaikutuksia. Kuulostaa tylsältä, mutta olisiko äitisi sittenkin oikeassa? Ei kannata napsia lääkkeitä kovin helposti, ne eivät aina ole se oikea ratkaisu.

• Sydänpulssi

Mun täti kertoi puhelimessa, että hän on joutunut syömään propralia sydämen tykytykseen, niin että sai korkean pulssin alas.
        Välillä tädin pulssi on ollut niinkin alhainen, kuin 35 ja silloin prpralia ei saa mennä ottamaan, voi sydän pysähtyä.
        Tädille laitetaan sydämen tahdistin.

• 1120

Propralin saamiseksi ei tarvitse terapiaa jne, se ei ole mielialalääke vaan se normalisoi kiihtyneitä toimintoja ja niistä aiheutuvia oireita, kuten juuri kiihtynyt syke, vapina jne.

Propralia voidaan määrätä myös alaikäiselle ja sen voi itse normaalisti käydä hakemassa. Lääkärissä käynnistä otetaan vastaanottomaksu, joka taitaa tällä hetkellä olla jotain hieman alle parikymppiä julkisella tällä hetkellä.

Juttele tarvittaessa kouluterkkarin kanssa, niin hän voi viedä asiaa eteenpäin. Lääkärikäyntiin sinulla kuitenkin on oikeus ja mahdollisuus vaikka vanhempasi olisi toista mieltä.

• SociallyAwesome

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 504
      7558
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      230
      2640
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2571
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      160
      1907
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1768
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1479
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1367
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1183
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1158
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1155
    Aihe