honda bf5 käynnistysongelmia

hondamiäs

Löytyiskö kokemusta, vinkkejä tai ideoita. Ropleemana on että honda bf5 (2008) hörähtää ryyppyn kanssa käyntiin ensimmäisellä tai toisella vedolla, mutta sammuu pian, jonka jälkeen pienen odottelun jälkeen operaation voi toistaa. Konetta ei saa pysymäään käynnissä, ellei ota koppaa irti ja lisää kaasua suoraan kaasarista välittömästi käynnistyksen jälkeen. Kun koneen käyttää lämpimäksi se pysyy käynnissä ja lähtee lämpimänä uudelleen käyntiin ilman ryyppyä, muttei ryypyn kanssa. Polttoainejärjestelmässä on ollut aikaisemmin likaa, joka on putsatttu ja nyt keväällä vaihdettu uusi bensatankki, uudet bensat (pienmoottori) sekä polttoaineensuodatin (joka olikin täynnä likaa ja tukkoinen). Kaasaria en ole vielä alkanut nyt putsaamaan, koska sen puhdistus tehtiin syksyllä kahdesti huollossa. Tulppa oli melko nokinen ja vaihdoin tilalle uuden, mutta se ei ongelmaa ratkaissut. Osaatteko arvailla onko ongelma kaasarissa edelleen oleva lika, vai olisko taustalla kenties jotain muuta?

18

5221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hummat

      Epäilen sabotaasia, luultavasti lähimaaston, tai laituripaikan naapurit.
      Suosittelen jatkuvaa, myös yöllistä kyttäystä.

    • acegi

      Lämpimänä ei tarvitse ryyppyä eikä kuulukkaan lähteä käymään ryyppy päällä lämpimänä korkeintaan hörähtää,se että lisääkö kaasua kahvasta vai kaasarin kyljestä ei ole mitään eroa jos kahva kaasu toimii,mielikuvitusta.Nyt on puhdas tankki ja suodatin mutta koneella on ajettu kun oli vanha likainen tankki ja tukkeutunut suodatin,kaasari auki ja huolellinen puhdistus,siitä tulee soiva peli.

      • Mrmootor

        Taas yksi "asiantuntija" paikalla, hondassa katsos ei saa kaasua lisättyä kahvasta kuin hiukan, jos vaihde on vapaalla. Eli tässä tapauksessa on hiukan eroa.


    • aqws

      Sen verran asiantuntija,lisäsin siihen jos kaasukahva toimii.ja se on sama minkä verran saa lisättyä,käydä sen tarttis joka tapauksessa oli kaasuu paljo tai vähän.Edellämainituilla ohjeilla se toimii.

    • hondamiäs

      Hondassa ei tosiaan saa annettua kahvasta kaasua vaihteen ollessa vapaalla. En tiedä voisiko tätä ominaisuutta kenties säätää jotenkin? Nyt on kaasari purettu osiin ja putsattu. Senverran mitä kotikonstein osasi. Aika siistiä siellä oli hieman kuitenkin roskaa kuitenkin. Huomenna kaasari kiinni koneeseen ja narua kiskomaan. Saapi nähdä tarvitseeko lähteä kiikuttamaan konetta vielä huoltoon, vaiko selvitäänkö ilman. Luulen tosiaan että ongelmana on ollut vanha polttoaineletku (jota ei löytynyt viime syksynä kahdesta eri Hondan varaosaliikkeestä). Liikkeessä neuvottiin silloin käyttämään vanhaa letkua jos ei siinä ole lian lisäksi muuta vikaa, kunhan huuhtelee letkun puhtaalla polttoaineella. Näin tein ja tässä taas ollaan. Toivotaan että homma etenee nyt johonkin suuntaan. Kiitos vastauksista sekä asiallisista että asiattomista.

    • acegi

      Jos se letku on ehjä ja joustava turha vaihtaa,Roskia ei kaasarissa saisi olla.Tyhjäkäynti puolella kaasuttimessa ollut roskaa Kun kaasulla kerran toimii.peukkua.

    • honuman

      moottoristasi on pakosarja puhki vuotaa pakokaasut koppaan. hondan vika?

      • AivanNAPPIIN

        SE pakopuolen ruppakuppa on japanilaisten koneitten sukuvika , !

        Jostai kumman syystä ne koneet ruppaannuttavat persreikäänsä nykyäänkin, , vaikka koppa kiiltää-ja myyjän huijarit kehuvat -.


    • acegi

      Siitä ei toki tankkiin ja suodattimeen roskia tule.

    • Anonyymi

      Selvisikö kyseisen moottorin käyntihäiriö?

      • Anonyymi

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?

        On vaihdettu Hondaan vetoratas pariin kertaan, ja lopulta koko moottori, kun ei toiminut kunnolla uutenakaan.
        Vajaa kymmenen vuotta sillä vaihtelevasti ajeltiin, mutta esim. tyhjäkäynnillä koneella ei ole koskaan pystynyt ajamaan 10min. pidempiä pätkiä kerrallaan, vaan kone sammuu.
        Kone oli muistaakseni vm-07. Ehdottomasti yksi huonoimmista "laatumoottoreista" mitä on vastaan tullut.
        Luultavasti maanantaipäivän malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaihdettu Hondaan vetoratas pariin kertaan, ja lopulta koko moottori, kun ei toiminut kunnolla uutenakaan.
        Vajaa kymmenen vuotta sillä vaihtelevasti ajeltiin, mutta esim. tyhjäkäynnillä koneella ei ole koskaan pystynyt ajamaan 10min. pidempiä pätkiä kerrallaan, vaan kone sammuu.
        Kone oli muistaakseni vm-07. Ehdottomasti yksi huonoimmista "laatumoottoreista" mitä on vastaan tullut.
        Luultavasti maanantaipäivän malli.

        Joo, olen tullut melko samaan johtopäätökseen Hondan bf5 kanssa. Mulla on vanha cm 99 2-tahti mariner ja vm 06 4-tahti Suzuki ja molemmat ovat huomattavasti parempia koneita kuin honda... Ei enää pikku Hondaa tule hommattua... Hondan muoviosat vetorattaineen ovat ihan täyttä kuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, olen tullut melko samaan johtopäätökseen Hondan bf5 kanssa. Mulla on vanha cm 99 2-tahti mariner ja vm 06 4-tahti Suzuki ja molemmat ovat huomattavasti parempia koneita kuin honda... Ei enää pikku Hondaa tule hommattua... Hondan muoviosat vetorattaineen ovat ihan täyttä kuraa.

        OMC 4hv on myös sellainen kahvikupin kokoinen starttimoottoria muistuttava käsikäynnistyslaite, jossa musta muovinen pinjoniratas, joka nousee vetäessä vauhtipyörän hampaisiin. Moottori on 38v vanha, joka kesä uistelukäytössä, ja hammaspyörä alkuperäinen, ja hyvässä kunnossa edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OMC 4hv on myös sellainen kahvikupin kokoinen starttimoottoria muistuttava käsikäynnistyslaite, jossa musta muovinen pinjoniratas, joka nousee vetäessä vauhtipyörän hampaisiin. Moottori on 38v vanha, joka kesä uistelukäytössä, ja hammaspyörä alkuperäinen, ja hyvässä kunnossa edelleen.

        Mulla on pari omc 6 hv vm 77 ja toisessa on rattaassa ollut halkeama n 30v mutta vielä pysyy kasassa ja toimii kuin uusi. Vesipumpun siipi on alkuperäinen ja vesi lentää vielä hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?

        Mikähän tässä nyt oikein on kun sain uuden vetorattaan tilalle, niin edelleen ratas kiilautuu ajoittain vauhtipyörän yli ja jumiutuu?🤔 Viime kesänä hommattu mosa ja syksyllä alkoi vaiva esiintymään... Nyt kun aloin asiaa tutkimaan, niin oletin sen vain johtuvan vetorattaan hampaiden kunnosta, mutta eipä toimi uudellakaan rattaalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tässä nyt oikein on kun sain uuden vetorattaan tilalle, niin edelleen ratas kiilautuu ajoittain vauhtipyörän yli ja jumiutuu?🤔 Viime kesänä hommattu mosa ja syksyllä alkoi vaiva esiintymään... Nyt kun aloin asiaa tutkimaan, niin oletin sen vain johtuvan vetorattaan hampaiden kunnosta, mutta eipä toimi uudellakaan rattaalla..

        Mulla on ollut sama vika. Tässä bf5-koneessa pitää käynnistäessä vetää aika pitkälle tyhjät pois ennen kuin vetäisee käyntiin, muuten hyppää pois rattaalta.


    • Anonyymi

      Pakasta otettu uusi bf 6, ei lähde käyntiin.
      tyyppivika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      72
      2419
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1782
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      256
      1429
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      84
      1259
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      387
      1232
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      348
      1176
    Aihe