honda bf5 käynnistysongelmia

hondamiäs

Löytyiskö kokemusta, vinkkejä tai ideoita. Ropleemana on että honda bf5 (2008) hörähtää ryyppyn kanssa käyntiin ensimmäisellä tai toisella vedolla, mutta sammuu pian, jonka jälkeen pienen odottelun jälkeen operaation voi toistaa. Konetta ei saa pysymäään käynnissä, ellei ota koppaa irti ja lisää kaasua suoraan kaasarista välittömästi käynnistyksen jälkeen. Kun koneen käyttää lämpimäksi se pysyy käynnissä ja lähtee lämpimänä uudelleen käyntiin ilman ryyppyä, muttei ryypyn kanssa. Polttoainejärjestelmässä on ollut aikaisemmin likaa, joka on putsatttu ja nyt keväällä vaihdettu uusi bensatankki, uudet bensat (pienmoottori) sekä polttoaineensuodatin (joka olikin täynnä likaa ja tukkoinen). Kaasaria en ole vielä alkanut nyt putsaamaan, koska sen puhdistus tehtiin syksyllä kahdesti huollossa. Tulppa oli melko nokinen ja vaihdoin tilalle uuden, mutta se ei ongelmaa ratkaissut. Osaatteko arvailla onko ongelma kaasarissa edelleen oleva lika, vai olisko taustalla kenties jotain muuta?

18

5201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hummat

      Epäilen sabotaasia, luultavasti lähimaaston, tai laituripaikan naapurit.
      Suosittelen jatkuvaa, myös yöllistä kyttäystä.

    • acegi

      Lämpimänä ei tarvitse ryyppyä eikä kuulukkaan lähteä käymään ryyppy päällä lämpimänä korkeintaan hörähtää,se että lisääkö kaasua kahvasta vai kaasarin kyljestä ei ole mitään eroa jos kahva kaasu toimii,mielikuvitusta.Nyt on puhdas tankki ja suodatin mutta koneella on ajettu kun oli vanha likainen tankki ja tukkeutunut suodatin,kaasari auki ja huolellinen puhdistus,siitä tulee soiva peli.

      • Mrmootor

        Taas yksi "asiantuntija" paikalla, hondassa katsos ei saa kaasua lisättyä kahvasta kuin hiukan, jos vaihde on vapaalla. Eli tässä tapauksessa on hiukan eroa.


    • aqws

      Sen verran asiantuntija,lisäsin siihen jos kaasukahva toimii.ja se on sama minkä verran saa lisättyä,käydä sen tarttis joka tapauksessa oli kaasuu paljo tai vähän.Edellämainituilla ohjeilla se toimii.

    • hondamiäs

      Hondassa ei tosiaan saa annettua kahvasta kaasua vaihteen ollessa vapaalla. En tiedä voisiko tätä ominaisuutta kenties säätää jotenkin? Nyt on kaasari purettu osiin ja putsattu. Senverran mitä kotikonstein osasi. Aika siistiä siellä oli hieman kuitenkin roskaa kuitenkin. Huomenna kaasari kiinni koneeseen ja narua kiskomaan. Saapi nähdä tarvitseeko lähteä kiikuttamaan konetta vielä huoltoon, vaiko selvitäänkö ilman. Luulen tosiaan että ongelmana on ollut vanha polttoaineletku (jota ei löytynyt viime syksynä kahdesta eri Hondan varaosaliikkeestä). Liikkeessä neuvottiin silloin käyttämään vanhaa letkua jos ei siinä ole lian lisäksi muuta vikaa, kunhan huuhtelee letkun puhtaalla polttoaineella. Näin tein ja tässä taas ollaan. Toivotaan että homma etenee nyt johonkin suuntaan. Kiitos vastauksista sekä asiallisista että asiattomista.

    • acegi

      Jos se letku on ehjä ja joustava turha vaihtaa,Roskia ei kaasarissa saisi olla.Tyhjäkäynti puolella kaasuttimessa ollut roskaa Kun kaasulla kerran toimii.peukkua.

    • honuman

      moottoristasi on pakosarja puhki vuotaa pakokaasut koppaan. hondan vika?

      • AivanNAPPIIN

        SE pakopuolen ruppakuppa on japanilaisten koneitten sukuvika , !

        Jostai kumman syystä ne koneet ruppaannuttavat persreikäänsä nykyäänkin, , vaikka koppa kiiltää-ja myyjän huijarit kehuvat -.


    • acegi

      Siitä ei toki tankkiin ja suodattimeen roskia tule.

    • Anonyymi

      Selvisikö kyseisen moottorin käyntihäiriö?

      • Anonyymi

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?

        On vaihdettu Hondaan vetoratas pariin kertaan, ja lopulta koko moottori, kun ei toiminut kunnolla uutenakaan.
        Vajaa kymmenen vuotta sillä vaihtelevasti ajeltiin, mutta esim. tyhjäkäynnillä koneella ei ole koskaan pystynyt ajamaan 10min. pidempiä pätkiä kerrallaan, vaan kone sammuu.
        Kone oli muistaakseni vm-07. Ehdottomasti yksi huonoimmista "laatumoottoreista" mitä on vastaan tullut.
        Luultavasti maanantaipäivän malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaihdettu Hondaan vetoratas pariin kertaan, ja lopulta koko moottori, kun ei toiminut kunnolla uutenakaan.
        Vajaa kymmenen vuotta sillä vaihtelevasti ajeltiin, mutta esim. tyhjäkäynnillä koneella ei ole koskaan pystynyt ajamaan 10min. pidempiä pätkiä kerrallaan, vaan kone sammuu.
        Kone oli muistaakseni vm-07. Ehdottomasti yksi huonoimmista "laatumoottoreista" mitä on vastaan tullut.
        Luultavasti maanantaipäivän malli.

        Joo, olen tullut melko samaan johtopäätökseen Hondan bf5 kanssa. Mulla on vanha cm 99 2-tahti mariner ja vm 06 4-tahti Suzuki ja molemmat ovat huomattavasti parempia koneita kuin honda... Ei enää pikku Hondaa tule hommattua... Hondan muoviosat vetorattaineen ovat ihan täyttä kuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, olen tullut melko samaan johtopäätökseen Hondan bf5 kanssa. Mulla on vanha cm 99 2-tahti mariner ja vm 06 4-tahti Suzuki ja molemmat ovat huomattavasti parempia koneita kuin honda... Ei enää pikku Hondaa tule hommattua... Hondan muoviosat vetorattaineen ovat ihan täyttä kuraa.

        OMC 4hv on myös sellainen kahvikupin kokoinen starttimoottoria muistuttava käsikäynnistyslaite, jossa musta muovinen pinjoniratas, joka nousee vetäessä vauhtipyörän hampaisiin. Moottori on 38v vanha, joka kesä uistelukäytössä, ja hammaspyörä alkuperäinen, ja hyvässä kunnossa edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OMC 4hv on myös sellainen kahvikupin kokoinen starttimoottoria muistuttava käsikäynnistyslaite, jossa musta muovinen pinjoniratas, joka nousee vetäessä vauhtipyörän hampaisiin. Moottori on 38v vanha, joka kesä uistelukäytössä, ja hammaspyörä alkuperäinen, ja hyvässä kunnossa edelleen.

        Mulla on pari omc 6 hv vm 77 ja toisessa on rattaassa ollut halkeama n 30v mutta vielä pysyy kasassa ja toimii kuin uusi. Vesipumpun siipi on alkuperäinen ja vesi lentää vielä hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?

        Mikähän tässä nyt oikein on kun sain uuden vetorattaan tilalle, niin edelleen ratas kiilautuu ajoittain vauhtipyörän yli ja jumiutuu?🤔 Viime kesänä hommattu mosa ja syksyllä alkoi vaiva esiintymään... Nyt kun aloin asiaa tutkimaan, niin oletin sen vain johtuvan vetorattaan hampaiden kunnosta, mutta eipä toimi uudellakaan rattaalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tässä nyt oikein on kun sain uuden vetorattaan tilalle, niin edelleen ratas kiilautuu ajoittain vauhtipyörän yli ja jumiutuu?🤔 Viime kesänä hommattu mosa ja syksyllä alkoi vaiva esiintymään... Nyt kun aloin asiaa tutkimaan, niin oletin sen vain johtuvan vetorattaan hampaiden kunnosta, mutta eipä toimi uudellakaan rattaalla..

        Mulla on ollut sama vika. Tässä bf5-koneessa pitää käynnistäessä vetää aika pitkälle tyhjät pois ennen kuin vetäisee käyntiin, muuten hyppää pois rattaalta.


    • Anonyymi

      Pakasta otettu uusi bf 6, ei lähde käyntiin.
      tyyppivika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      20
      2303
    2. Kaikki menevät kouluu tai töihin

      Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      377
      1381
    3. Et varmaan edes sitä uskoisi

      Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      71
      1311
    4. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      204
      980
    5. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      7
      931
    6. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

      Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      185
      917
    7. Gallup: Ruusut ja risut Linnan juhlien puvuille: kenen puku oli paras ja kenen puvusta et tykännyt?

      Linnan juhlissa nähtiin pukuja laidasta laitaan. Gallup: Ruusut ja risut Linnan juhlien puvuille: kenen puku oli paras j
      Suomalaiset julkkikset
      87
      859
    8. Kuinka paljon haluat

      Häntä?
      Ikävä
      60
      833
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

      Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      819
    10. Oulaskankaan päivystys loppuu

      "Nyt on selityksen paikka alueen ihmisille, perussuomalaiset ja kokoomus: miksi ette puolustaneet Oulaskangasta?" Raa
      Haapavesi
      127
      780
    Aihe