honda bf5 käynnistysongelmia

hondamiäs

Löytyiskö kokemusta, vinkkejä tai ideoita. Ropleemana on että honda bf5 (2008) hörähtää ryyppyn kanssa käyntiin ensimmäisellä tai toisella vedolla, mutta sammuu pian, jonka jälkeen pienen odottelun jälkeen operaation voi toistaa. Konetta ei saa pysymäään käynnissä, ellei ota koppaa irti ja lisää kaasua suoraan kaasarista välittömästi käynnistyksen jälkeen. Kun koneen käyttää lämpimäksi se pysyy käynnissä ja lähtee lämpimänä uudelleen käyntiin ilman ryyppyä, muttei ryypyn kanssa. Polttoainejärjestelmässä on ollut aikaisemmin likaa, joka on putsatttu ja nyt keväällä vaihdettu uusi bensatankki, uudet bensat (pienmoottori) sekä polttoaineensuodatin (joka olikin täynnä likaa ja tukkoinen). Kaasaria en ole vielä alkanut nyt putsaamaan, koska sen puhdistus tehtiin syksyllä kahdesti huollossa. Tulppa oli melko nokinen ja vaihdoin tilalle uuden, mutta se ei ongelmaa ratkaissut. Osaatteko arvailla onko ongelma kaasarissa edelleen oleva lika, vai olisko taustalla kenties jotain muuta?

18

5565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hummat

      Epäilen sabotaasia, luultavasti lähimaaston, tai laituripaikan naapurit.
      Suosittelen jatkuvaa, myös yöllistä kyttäystä.

    • acegi

      Lämpimänä ei tarvitse ryyppyä eikä kuulukkaan lähteä käymään ryyppy päällä lämpimänä korkeintaan hörähtää,se että lisääkö kaasua kahvasta vai kaasarin kyljestä ei ole mitään eroa jos kahva kaasu toimii,mielikuvitusta.Nyt on puhdas tankki ja suodatin mutta koneella on ajettu kun oli vanha likainen tankki ja tukkeutunut suodatin,kaasari auki ja huolellinen puhdistus,siitä tulee soiva peli.

      • Mrmootor

        Taas yksi "asiantuntija" paikalla, hondassa katsos ei saa kaasua lisättyä kahvasta kuin hiukan, jos vaihde on vapaalla. Eli tässä tapauksessa on hiukan eroa.


    • aqws

      Sen verran asiantuntija,lisäsin siihen jos kaasukahva toimii.ja se on sama minkä verran saa lisättyä,käydä sen tarttis joka tapauksessa oli kaasuu paljo tai vähän.Edellämainituilla ohjeilla se toimii.

    • hondamiäs

      Hondassa ei tosiaan saa annettua kahvasta kaasua vaihteen ollessa vapaalla. En tiedä voisiko tätä ominaisuutta kenties säätää jotenkin? Nyt on kaasari purettu osiin ja putsattu. Senverran mitä kotikonstein osasi. Aika siistiä siellä oli hieman kuitenkin roskaa kuitenkin. Huomenna kaasari kiinni koneeseen ja narua kiskomaan. Saapi nähdä tarvitseeko lähteä kiikuttamaan konetta vielä huoltoon, vaiko selvitäänkö ilman. Luulen tosiaan että ongelmana on ollut vanha polttoaineletku (jota ei löytynyt viime syksynä kahdesta eri Hondan varaosaliikkeestä). Liikkeessä neuvottiin silloin käyttämään vanhaa letkua jos ei siinä ole lian lisäksi muuta vikaa, kunhan huuhtelee letkun puhtaalla polttoaineella. Näin tein ja tässä taas ollaan. Toivotaan että homma etenee nyt johonkin suuntaan. Kiitos vastauksista sekä asiallisista että asiattomista.

    • acegi

      Jos se letku on ehjä ja joustava turha vaihtaa,Roskia ei kaasarissa saisi olla.Tyhjäkäynti puolella kaasuttimessa ollut roskaa Kun kaasulla kerran toimii.peukkua.

    • honuman

      moottoristasi on pakosarja puhki vuotaa pakokaasut koppaan. hondan vika?

      • AivanNAPPIIN

        SE pakopuolen ruppakuppa on japanilaisten koneitten sukuvika , !

        Jostai kumman syystä ne koneet ruppaannuttavat persreikäänsä nykyäänkin, , vaikka koppa kiiltää-ja myyjän huijarit kehuvat -.


    • acegi

      Siitä ei toki tankkiin ja suodattimeen roskia tule.

    • Anonyymi

      Selvisikö kyseisen moottorin käyntihäiriö?

      • Anonyymi

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?

        On vaihdettu Hondaan vetoratas pariin kertaan, ja lopulta koko moottori, kun ei toiminut kunnolla uutenakaan.
        Vajaa kymmenen vuotta sillä vaihtelevasti ajeltiin, mutta esim. tyhjäkäynnillä koneella ei ole koskaan pystynyt ajamaan 10min. pidempiä pätkiä kerrallaan, vaan kone sammuu.
        Kone oli muistaakseni vm-07. Ehdottomasti yksi huonoimmista "laatumoottoreista" mitä on vastaan tullut.
        Luultavasti maanantaipäivän malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaihdettu Hondaan vetoratas pariin kertaan, ja lopulta koko moottori, kun ei toiminut kunnolla uutenakaan.
        Vajaa kymmenen vuotta sillä vaihtelevasti ajeltiin, mutta esim. tyhjäkäynnillä koneella ei ole koskaan pystynyt ajamaan 10min. pidempiä pätkiä kerrallaan, vaan kone sammuu.
        Kone oli muistaakseni vm-07. Ehdottomasti yksi huonoimmista "laatumoottoreista" mitä on vastaan tullut.
        Luultavasti maanantaipäivän malli.

        Joo, olen tullut melko samaan johtopäätökseen Hondan bf5 kanssa. Mulla on vanha cm 99 2-tahti mariner ja vm 06 4-tahti Suzuki ja molemmat ovat huomattavasti parempia koneita kuin honda... Ei enää pikku Hondaa tule hommattua... Hondan muoviosat vetorattaineen ovat ihan täyttä kuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, olen tullut melko samaan johtopäätökseen Hondan bf5 kanssa. Mulla on vanha cm 99 2-tahti mariner ja vm 06 4-tahti Suzuki ja molemmat ovat huomattavasti parempia koneita kuin honda... Ei enää pikku Hondaa tule hommattua... Hondan muoviosat vetorattaineen ovat ihan täyttä kuraa.

        OMC 4hv on myös sellainen kahvikupin kokoinen starttimoottoria muistuttava käsikäynnistyslaite, jossa musta muovinen pinjoniratas, joka nousee vetäessä vauhtipyörän hampaisiin. Moottori on 38v vanha, joka kesä uistelukäytössä, ja hammaspyörä alkuperäinen, ja hyvässä kunnossa edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OMC 4hv on myös sellainen kahvikupin kokoinen starttimoottoria muistuttava käsikäynnistyslaite, jossa musta muovinen pinjoniratas, joka nousee vetäessä vauhtipyörän hampaisiin. Moottori on 38v vanha, joka kesä uistelukäytössä, ja hammaspyörä alkuperäinen, ja hyvässä kunnossa edelleen.

        Mulla on pari omc 6 hv vm 77 ja toisessa on rattaassa ollut halkeama n 30v mutta vielä pysyy kasassa ja toimii kuin uusi. Vesipumpun siipi on alkuperäinen ja vesi lentää vielä hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?

        Mikähän tässä nyt oikein on kun sain uuden vetorattaan tilalle, niin edelleen ratas kiilautuu ajoittain vauhtipyörän yli ja jumiutuu?🤔 Viime kesänä hommattu mosa ja syksyllä alkoi vaiva esiintymään... Nyt kun aloin asiaa tutkimaan, niin oletin sen vain johtuvan vetorattaan hampaiden kunnosta, mutta eipä toimi uudellakaan rattaalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tässä nyt oikein on kun sain uuden vetorattaan tilalle, niin edelleen ratas kiilautuu ajoittain vauhtipyörän yli ja jumiutuu?🤔 Viime kesänä hommattu mosa ja syksyllä alkoi vaiva esiintymään... Nyt kun aloin asiaa tutkimaan, niin oletin sen vain johtuvan vetorattaan hampaiden kunnosta, mutta eipä toimi uudellakaan rattaalla..

        Mulla on ollut sama vika. Tässä bf5-koneessa pitää käynnistäessä vetää aika pitkälle tyhjät pois ennen kuin vetäisee käyntiin, muuten hyppää pois rattaalta.


    • Anonyymi

      Pakasta otettu uusi bf 6, ei lähde käyntiin.
      tyyppivika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7515
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4153
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2426
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2368
    8. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2309
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2288
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2256
    Aihe