honda bf5 käynnistysongelmia

hondamiäs

Löytyiskö kokemusta, vinkkejä tai ideoita. Ropleemana on että honda bf5 (2008) hörähtää ryyppyn kanssa käyntiin ensimmäisellä tai toisella vedolla, mutta sammuu pian, jonka jälkeen pienen odottelun jälkeen operaation voi toistaa. Konetta ei saa pysymäään käynnissä, ellei ota koppaa irti ja lisää kaasua suoraan kaasarista välittömästi käynnistyksen jälkeen. Kun koneen käyttää lämpimäksi se pysyy käynnissä ja lähtee lämpimänä uudelleen käyntiin ilman ryyppyä, muttei ryypyn kanssa. Polttoainejärjestelmässä on ollut aikaisemmin likaa, joka on putsatttu ja nyt keväällä vaihdettu uusi bensatankki, uudet bensat (pienmoottori) sekä polttoaineensuodatin (joka olikin täynnä likaa ja tukkoinen). Kaasaria en ole vielä alkanut nyt putsaamaan, koska sen puhdistus tehtiin syksyllä kahdesti huollossa. Tulppa oli melko nokinen ja vaihdoin tilalle uuden, mutta se ei ongelmaa ratkaissut. Osaatteko arvailla onko ongelma kaasarissa edelleen oleva lika, vai olisko taustalla kenties jotain muuta?

18

6490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hummat

      Epäilen sabotaasia, luultavasti lähimaaston, tai laituripaikan naapurit.
      Suosittelen jatkuvaa, myös yöllistä kyttäystä.

    • acegi

      Lämpimänä ei tarvitse ryyppyä eikä kuulukkaan lähteä käymään ryyppy päällä lämpimänä korkeintaan hörähtää,se että lisääkö kaasua kahvasta vai kaasarin kyljestä ei ole mitään eroa jos kahva kaasu toimii,mielikuvitusta.Nyt on puhdas tankki ja suodatin mutta koneella on ajettu kun oli vanha likainen tankki ja tukkeutunut suodatin,kaasari auki ja huolellinen puhdistus,siitä tulee soiva peli.

      • Mrmootor

        Taas yksi "asiantuntija" paikalla, hondassa katsos ei saa kaasua lisättyä kahvasta kuin hiukan, jos vaihde on vapaalla. Eli tässä tapauksessa on hiukan eroa.


    • aqws

      Sen verran asiantuntija,lisäsin siihen jos kaasukahva toimii.ja se on sama minkä verran saa lisättyä,käydä sen tarttis joka tapauksessa oli kaasuu paljo tai vähän.Edellämainituilla ohjeilla se toimii.

    • hondamiäs

      Hondassa ei tosiaan saa annettua kahvasta kaasua vaihteen ollessa vapaalla. En tiedä voisiko tätä ominaisuutta kenties säätää jotenkin? Nyt on kaasari purettu osiin ja putsattu. Senverran mitä kotikonstein osasi. Aika siistiä siellä oli hieman kuitenkin roskaa kuitenkin. Huomenna kaasari kiinni koneeseen ja narua kiskomaan. Saapi nähdä tarvitseeko lähteä kiikuttamaan konetta vielä huoltoon, vaiko selvitäänkö ilman. Luulen tosiaan että ongelmana on ollut vanha polttoaineletku (jota ei löytynyt viime syksynä kahdesta eri Hondan varaosaliikkeestä). Liikkeessä neuvottiin silloin käyttämään vanhaa letkua jos ei siinä ole lian lisäksi muuta vikaa, kunhan huuhtelee letkun puhtaalla polttoaineella. Näin tein ja tässä taas ollaan. Toivotaan että homma etenee nyt johonkin suuntaan. Kiitos vastauksista sekä asiallisista että asiattomista.

    • acegi

      Jos se letku on ehjä ja joustava turha vaihtaa,Roskia ei kaasarissa saisi olla.Tyhjäkäynti puolella kaasuttimessa ollut roskaa Kun kaasulla kerran toimii.peukkua.

    • honuman

      moottoristasi on pakosarja puhki vuotaa pakokaasut koppaan. hondan vika?

      • AivanNAPPIIN

        SE pakopuolen ruppakuppa on japanilaisten koneitten sukuvika , !

        Jostai kumman syystä ne koneet ruppaannuttavat persreikäänsä nykyäänkin, , vaikka koppa kiiltää-ja myyjän huijarit kehuvat -.


    • acegi

      Siitä ei toki tankkiin ja suodattimeen roskia tule.

    • Anonyymi

      Selvisikö kyseisen moottorin käyntihäiriö?

      • Anonyymi

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?

        On vaihdettu Hondaan vetoratas pariin kertaan, ja lopulta koko moottori, kun ei toiminut kunnolla uutenakaan.
        Vajaa kymmenen vuotta sillä vaihtelevasti ajeltiin, mutta esim. tyhjäkäynnillä koneella ei ole koskaan pystynyt ajamaan 10min. pidempiä pätkiä kerrallaan, vaan kone sammuu.
        Kone oli muistaakseni vm-07. Ehdottomasti yksi huonoimmista "laatumoottoreista" mitä on vastaan tullut.
        Luultavasti maanantaipäivän malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaihdettu Hondaan vetoratas pariin kertaan, ja lopulta koko moottori, kun ei toiminut kunnolla uutenakaan.
        Vajaa kymmenen vuotta sillä vaihtelevasti ajeltiin, mutta esim. tyhjäkäynnillä koneella ei ole koskaan pystynyt ajamaan 10min. pidempiä pätkiä kerrallaan, vaan kone sammuu.
        Kone oli muistaakseni vm-07. Ehdottomasti yksi huonoimmista "laatumoottoreista" mitä on vastaan tullut.
        Luultavasti maanantaipäivän malli.

        Joo, olen tullut melko samaan johtopäätökseen Hondan bf5 kanssa. Mulla on vanha cm 99 2-tahti mariner ja vm 06 4-tahti Suzuki ja molemmat ovat huomattavasti parempia koneita kuin honda... Ei enää pikku Hondaa tule hommattua... Hondan muoviosat vetorattaineen ovat ihan täyttä kuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, olen tullut melko samaan johtopäätökseen Hondan bf5 kanssa. Mulla on vanha cm 99 2-tahti mariner ja vm 06 4-tahti Suzuki ja molemmat ovat huomattavasti parempia koneita kuin honda... Ei enää pikku Hondaa tule hommattua... Hondan muoviosat vetorattaineen ovat ihan täyttä kuraa.

        OMC 4hv on myös sellainen kahvikupin kokoinen starttimoottoria muistuttava käsikäynnistyslaite, jossa musta muovinen pinjoniratas, joka nousee vetäessä vauhtipyörän hampaisiin. Moottori on 38v vanha, joka kesä uistelukäytössä, ja hammaspyörä alkuperäinen, ja hyvässä kunnossa edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OMC 4hv on myös sellainen kahvikupin kokoinen starttimoottoria muistuttava käsikäynnistyslaite, jossa musta muovinen pinjoniratas, joka nousee vetäessä vauhtipyörän hampaisiin. Moottori on 38v vanha, joka kesä uistelukäytössä, ja hammaspyörä alkuperäinen, ja hyvässä kunnossa edelleen.

        Mulla on pari omc 6 hv vm 77 ja toisessa on rattaassa ollut halkeama n 30v mutta vielä pysyy kasassa ja toimii kuin uusi. Vesipumpun siipi on alkuperäinen ja vesi lentää vielä hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?

        Mikähän tässä nyt oikein on kun sain uuden vetorattaan tilalle, niin edelleen ratas kiilautuu ajoittain vauhtipyörän yli ja jumiutuu?🤔 Viime kesänä hommattu mosa ja syksyllä alkoi vaiva esiintymään... Nyt kun aloin asiaa tutkimaan, niin oletin sen vain johtuvan vetorattaan hampaiden kunnosta, mutta eipä toimi uudellakaan rattaalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tässä nyt oikein on kun sain uuden vetorattaan tilalle, niin edelleen ratas kiilautuu ajoittain vauhtipyörän yli ja jumiutuu?🤔 Viime kesänä hommattu mosa ja syksyllä alkoi vaiva esiintymään... Nyt kun aloin asiaa tutkimaan, niin oletin sen vain johtuvan vetorattaan hampaiden kunnosta, mutta eipä toimi uudellakaan rattaalla..

        Mulla on ollut sama vika. Tässä bf5-koneessa pitää käynnistäessä vetää aika pitkälle tyhjät pois ennen kuin vetäisee käyntiin, muuten hyppää pois rattaalta.


    • Anonyymi

      Pakasta otettu uusi bf 6, ei lähde käyntiin.
      tyyppivika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      199
      13360
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

      Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      54
      6710
    3. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

      10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      161
      6345
    4. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

      vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      89
      4662
    5. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      67
      4602
    6. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

      Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      64
      4161
    7. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

      Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      21
      4141
    8. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

      Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      75
      4092
    9. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

      viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      98
      3862
    10. Mitä meidän välillä

      Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      93
      3640
    Aihe