Eurooppaan saatiin vihdoinkin Subarun jo vuodesta 1999 lähtien käyttämä ADA järjestelmä. Kyseessä on jo kolmas sukupolvi automaattipysäytys Active-Driving-Assist järjestelmästä ja se on ollut markkinoilla Japanissa ja USA:ssa 16 vuotta, alun perin Legacyssä, muttei Suomen valtavilla automarkkinoilla..
Kun Suomeen saapui tämä ikiaikainen Subaru varuste, alkoivat Volvomiehet levittelemään omiaan, tietämättä edes mistä kirjoittelevat. Niin Volvolla on ollut EUROOPASSA esillä oma versionsa jopa jo vuoden, mutta se ei todellakaan ole se ensimmäinen valmistaja....
Stereonäkö ja pysäytysautomatiikkaa vuodesta 1999
2
171
Vastaukset 2
- HerraTalossa
Volvon järjestelmä ei perustu samaan kuin Subarun.
tällähetkellä Subarun on ylivoimaisesti paras.
Tiedä sitten noista kaikista adaptiivisista nopeudensäätimistä sun muista, saako ne pois päältä? tuntuu vähän oudolta jos esim. Ohitustilanteessa alkaa jarruttelemaan kun pitäisi painaa kaasua?
varmaan kuski vielä päättää kuka on kuka?- KävinKokeilemassa
Tuo subarun järjestelmä ei jarruta, jos kaasua painetaan. Lähinnä tuo järjestelmä poistaa sen kuuluisan "kauhusekunnin" joka menee jokaiselta ihmiseltä vaaran havaitsemisesta toimimiseen. Eli kun nostat kaasun, niin järjestelmä ottaa auton jarrutuksen hallintaansa välittömästi, jos olet liian lähellä edellä ajavan auton perää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48940Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15818Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497769- 46707
- 42634
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586- 35583
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE169536Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37530- 44470