kuinka voisin liittyä partioon?

minätäällähei.

olen jo 14-vuotias, mutta eräiden tuttavien kautta olen alkanut kiinnostua partiosta. telttaleirejä tuntuu olevan usein, ja kaikki luonnon keskellä. kai siellä nyt jotain luonnosta oppiikin?
mutta kuinka minä voin partioon enää liittyä? onko tampereella jokin yksi ja ainut "seura", johon voisi jotenkin liittyä? kuinka asia käy käytänössä?
ja ennen kuin mihinkään liityn, niin partiosta itsestään. liittyy kai harrastukseen muutkin kuin pelkät leirit? ja mitä sitten?

5

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pala

      Partioon voit liittyä milloin haluat ja missä iessä haluat. Mainisit tuossa että olet "jo 14" kuten sanoin ikä eikä aika ole mikään este partion aloittamiseen. Kysyt kavereiltasi mitä lippukuntia he tietävät ja pyydät vaikka numeroa ja soitat "cololle" siellä neuvotaan enemmän.

      Partio ei ole pelkästään metsässä olemista vaan ylensä vietetään joka viikko kokous cololla, siellä opiskellaan uusia asioita ja relataan.
      Kannattaa kokeilla kaksi tms. kuukautta ennen kuin tekee tämän päätöksen jatkaako vai lopettaako. Monet oval lopettaneet taipaleen jo "sudenpennuissa" jotka ovat lippukunnan pienimpiä perusteluina että siellä vain leikitään ja askarrellaan. Se on totta mutta kun pääsee vartio ikään 12 v päästään PT (partio taito kisoihin jossa otetaan mittaa muista Suomen partiolaisista). Leireistä viellä sen verran että partio on maailman laajuinen järjestö joka pitää joka 74. vuosi maailamleirin ns. Jamboreen jonne voivat osallistua kaikki maailman partiolaiset. Seuraava Jamboree pidetään vuonna 2006 Lontoossa/Englannissa.

      Kannattaa kokeilla.

      • minätäällähei.

        mutta jos tässä iässä aloitan, joudunko jonnekkin 8vuotiaiden keskelle leikkimään hippaa joka viikonloppu? vai millaisia asioita on, haluaisin vähän laajemman selityksen, kuin että "opiskellaan"... jos ymmärsit. ;D


      • pave
        minätäällähei. kirjoitti:

        mutta jos tässä iässä aloitan, joudunko jonnekkin 8vuotiaiden keskelle leikkimään hippaa joka viikonloppu? vai millaisia asioita on, haluaisin vähän laajemman selityksen, kuin että "opiskellaan"... jos ymmärsit. ;D

        periaatteessa partio on erä taitojen opettelua ja niiden hyödyntämistä...siis ku sä olet 14 wee...niin sä voisit johtaa vartiota(11--> lapsia)...se ei ole edes paha homma...se on hauskaa...tai sit sä voisit olla vaeltajaryhmässä...yli 15 wee mut mä luulen et pääsisit sinne...vaeltajat on johtajia jotka järjästävät tapahtumia yms...partiossa opetellaan esim puukon käyttöä,lämmitystä,solmuja ja yhdessä oloa...itse suosittelen sulle partiota täydellä sydämellä...itse en voisi edes kuvitella elämääni ilman partiota...


      • vj-87
        pave kirjoitti:

        periaatteessa partio on erä taitojen opettelua ja niiden hyödyntämistä...siis ku sä olet 14 wee...niin sä voisit johtaa vartiota(11--> lapsia)...se ei ole edes paha homma...se on hauskaa...tai sit sä voisit olla vaeltajaryhmässä...yli 15 wee mut mä luulen et pääsisit sinne...vaeltajat on johtajia jotka järjästävät tapahtumia yms...partiossa opetellaan esim puukon käyttöä,lämmitystä,solmuja ja yhdessä oloa...itse suosittelen sulle partiota täydellä sydämellä...itse en voisi edes kuvitella elämääni ilman partiota...

        mä oon ollu kymmenen vuotta partiossa ja mäki asun tampereella!! =)
        mä voin auttaa sua ton lippukunnan etsimisessä mutta sitä ennen tarvis tietää että missä päin tamperetta sä asut..?!


      • ananas.89
        minätäällähei. kirjoitti:

        mutta jos tässä iässä aloitan, joudunko jonnekkin 8vuotiaiden keskelle leikkimään hippaa joka viikonloppu? vai millaisia asioita on, haluaisin vähän laajemman selityksen, kuin että "opiskellaan"... jos ymmärsit. ;D

        eli partiossa ollaan aina omien ikäistensä partiolaisten kanssa, joten ei huolta, et joudu leikkimään sudareitten kanssa =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe