Pääsykoekutsut hammastekniikka, Turku

millamaaria12

Hei,

Löytyyköhän täältä ketään Turkuun hammasteknikoksi hakenutta? Kiinnostaisi tietää onko muille tullut vielä pääsykoekutsuja, kun pääsykoe lähestyy eikä kutsua vielä ole näkynyt..

73

5070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soilikki7

ei ole tullut minullekaan. Kuinkahan paljon on hakijoita... jännää pääseekö edes kokeeseen.

• Hemppu78

AMK:n sivulla on kerrottu valintakokeen pohjautuvan siellä mainittuihin materiaaleihin. Minä kun olen hiukan ulkona näistä valintakoetouhuista haluaisin tietää jos joku osaa kertoa minkälaisia tehtäviä kokeessa on materiaaliin pohjautuen. Kuinka tarkkaan on materiaalia opiskeltava. Ja kysymys koskee juurikin tätä Hammasteknikon valintakoetta.

• tek-nikko

Tähän on vaikea kenenkään tietää vastausta, kun koe Turkuun järjestetään ensimmäistä kertaa ja uusien opettajien toimesta. Helsinkiin ei ollut ennakkomateriaalia ollenkaan, mutta sen sijaan oli mm. kätevyystesti.

• Jännittää

Tänä vuonna poikkeustapaus kokeen suhteen, koska uuden linjan järjestelyissä on mennyt niin paljon aikas että eivät kerinneet järjestää perinteistä kätevyystestiä. Ite sain käsityksen että ensi vuonna olis taas tuttu kätevyystesti

• millamaaria12

Hakijoita oli tänä vuonna hurjat 690 joista 100 kutsutaan kokeeseen.. Hakutoimistosta vastasivat, että tämän viikon aikana tulee kutsut jos pisteet riittävät pääsykokeeseen. Vielä ei ole kutsua näkynyt eli ilmeisesti sitä ei ole tulossakaan. Harmittaa kyllä vietävästi jos ei edes kokeeseen pääse..

• pelottaaihankamalasti

Moikka! Minäkin hain, eikä tännekään ole kuulunut kutsua.. Kuinka paljon enakkopisteitä saitte? Oma lukema 24 5=29 (5 pistettä tuli ensimmäisestä hakutoiveesta).

• jopojoo

5 pistettä ei enää tu ensimmäisestä hakutoiveesta, kattokaa tarkemmin amk sivuilta!

• pelottaaihankamalasti

Hei kiitos tiedosta! En ollu huomannu ollenkaa. Kyt siis jännittää vielä pahemmin :D

• mitenköhän

Milläköhän pisteytyksellä koulumenestyspisteet nyt sitten lasketaan, kun AMK:n sivuilla ohjattiin vaan tuonne Opintopolkuun, missä ei lue muuta kun yleiset pisteytyssuositukset...? ja noissa suosituksissakin kahta eri vaihtoehtoa riippuen millä todistuksella hakee...

Ja lisäksi tämmösellä AMK:n sivulla:
        http://www.turkuamk.fi/fi/tutkinnot-ja-opiskelu/valintaperusteet-sote-nuoret/

on vielä ilmeisesti noi vanhat valintaperusteet (päivitetty 1.4.2015), mutta kuitenkin mainittu, että hammastekniikan tutkintoon huomioidaan YO todistuksella haettaessa parhaan reaalin sijasta aina matematiikka... ja ilmeiseti sitten myös sama pisteytys lyhyen sekä pitkän matematiikan osalta, mikä kylläkin melko kummallista :o

• Jännittää

yo-pohjaisilla kaiketi 0-15 keskiarvosta, 0-15 yo-menestys äidinkieli, paras kieli (lyhyellä tai keskipitkällö yksi vöhemmän eli esim. B-ruotsilla arvosanalla L saa 4 pistettä) ja matematiikka.. Korjatkaa jos olen väärässä, ainakin näin olin joku kerta katsovinani

• Jännittää

Ja vielä siihen matikkaan, itse ihmettelen samaa. Olen nähnyt versioita jossa lyhyellä matematiikalla saa yhden pisteen aina vähemmän mutta sitten myös sen jossa on sama pisteytys

• Einiinkivaa

Turun ammattikorkeakoulun sivuilla luki näin: "Kevään yhteishaku - valintakoekutsut
      Valintakoekutsut lähetetään SÄHKÖPOSTILLA toukokuun puolen välin tienoilla. Sosiaali- ja terveysalan kutsut lähetetään toukokuun loppupuolella ja tekniikan alan vko 21 lopussa." Ei tainnut kutsu käydä siis tänä vuonna. Aika pettynyt olo. :(

• Jännittää

nyt luki amk:n sivuilla että sosiaali- ja terveysalan kutsut vko 22 aikana

• dasada

Älkää luovuttako! Ehkä tulee huome)

• vipunen

Jotain yleistä ongelmaa ilmeisesti nyt kutsujen lähettämisessä, ei oo kellekkään tullut vielä sote-puolen kutsuja!

• Jännittää

"Soitin äsken Turun amk hakutoimistoon kutsut kuulemma lähtee viimeistäön PERJANTAINA! Oli kuulemma niin paljon joitain virheitä tehty ettei mikään amk saa lähetettyä kutsuja :( eli ei kannata menettää toivoa vielä". Näin luki toisen sosiaali- ja terveysalan pääsykoekutsuja käsittelevässä ketjusss

• EnPäässy.Com

**ttu mitä p*skaa

• Hakijaaaa

Olen myös hakenut kyseiselle linjalle. Luin netistä, että työkokemus pisteitä voi myös saada? Multa ei ainakaa kysytty työkokemusta kun tein hakulomakkeen? Kysyttiinkö teiltä??

• Jännittää

Juuri tuli valintakoekutsu! :)

• johdanto

Jesh, valintakoekutsu tullut tännekin. Mites muilla, millä pisteillä tuli kutsu? Itselle riitti tuo 24 pistettä.

• Jännittää

Mullakin taisi olla tuo 24 :)

• yhyyyh

Itselläkin juuri sama luku mut kutsua ei näy...Mutta onnea kutsun saaneille!

• Hermoraunio

On kyllä ollut tosi epäselkeetä touhua tää Hamamsteknikkolinjan pääsykoekutsusekoilu ja se että valinnat tehdään pelkillä kliinisillä sosiaali- ja terveysalan teksteillä ja matikan kokeella, kyseessä on kuitenkin hyvin vahvasti käsityöammatti jossa todellakin tarvitaan kädentaitoja 100%. Soitin myös hakupalvelutoimistoon kaksikin kertaa ja molemmilla kerroilla kertoivat pääsykoekutsujen lähettämisen viivästyvän entisestään, eli menee todella viime tinkaan tuo kutsu jos sitä edes tulee, ja tuleeko kaikki edes saman päivän aikana, jotkut ovat ilmeisesti sen jo tänään saanut...

• Jännittää

Kutsu tuli minulle ainakin tänään (ke) klo 11 aikaan. Mutta kanssasi olen samaa mieltä tuosta pääsykoeasiasta. Ja on tämä odottelu ja epätieto ollut hermoja raastavaa. Mutta toisaalta kutsu tuli viikkoa ennen pääsykoetta, mikä on ihan tavallista sote-alalla

• hermoraunio

No nyt voi jo sanoa että ei tullut kutsua tällä kertaa, olihan sinne kyllä hakijoita todella paljon, onnea kokeisiin teille jotka kutsun saitte :D

• yhyyyh

Tuleekohan kutsuja vielä?

• pahasanoa

soita hakutoimistoon ja kysy onko kaikki hammasteknikkokoulutuksen valintakoekutsut jo lähetetty?

• yhyyyh

Kiitos! Toimisto oli mennyt kiinni jo klo11 mutta laitoin sähköpostia.

• hessuhopo70

Miten meni kokeet?

• Neppo9

Mulle meni muuten ihan pirun hyvin, mutta matikka.. Ei ole ongelma yleensä, satuin vaan tekemään ihan aloittelijavirheen muuntaessani mikrogrammoja suurempaan muotoon. Elikkä olisiko siinä ollut 5 vai 6 vastausta jotka meni satavarmasti penkin alle sen vuoksi. Englanninkielinen osuus oli aika helppo.

Muistaako joku miten pisteytys meni? Etukäteen luettaviin pohjautuvissa tehtävistä taisi saada 0,5 pojoa per vastaus, mutta mites oli tuo matikka ja enkku?

• Neppo9

Hassustipa sanoin, siis muuttaessani mikrogrammoja suuremmiksi yksiköiksi.

• Hamteknikko

Itse pääsin hammasteknikko-koulutuksen pääsykokeisiin :) Mitä mieltä muut siellä olleet olivat kokeesta? Oliko helppo/vaikea? Rasti ruutuun-systeemi oli. Ennakkoon piti lukea kolme eri opusta ja niiden sisällöstä kysymyksiä. Sitten matemaattisia tehtäviä ja lopuksi englannin kielen ymmärtämistehtävä, jossa vertailtiin Suomen ja Ruotsin terveyshuoltoa. No, olen onnellinen, että pääsin edes pääsykokeisiin, johon oli paljon hakijoita. Itselläni vielä niin onnekkaasti, että tyttäreni pääsi myös tähän pääsykokeeseen, eli siellä me, äiti ja tytär olimme samassa pääsykokeessa :)

• Hamteknikko

Itselläni sama juttu, että matikka tökki, se on tökkinyt aina. Tyttäreni kertoi juuri noista mikrogrammoista minulle faktaa, turhan myöhään. Esim se kuinka monta tablettia on oikea määrä, niin minä vastasin 5! ja tyttäreni 0,5... Pisteytys oli muistaakseni sama kaikissa, eli 0,5/oikea vastaus.

• jämnittää

kaikissa ei ollut 0,5 osassa oli mielestämi 1, esim. ensimmäisessä

• Hamteknikko

Siis se tehtävä, jossa piti muuttaa mikrogramma milligarammoiksi, minä muutin suuremmaksi, kun piti pienemmäksi, vissiin,,, :P

• Hamteknikko

Tai siis muutin ton milligramman perusteella suuremmaksi, kun ois pitänyt milligrammojen mukaan muuttaa suuremmaksi,,,hitto et vaikeeta selittää :D

• Hamteknikko

Nojoo, ei onnistu enään :D mikrogrammojen mukaan ois vissiin pitänyt suurentaa...Argh!

• Neppo9

Minäkin vastasin 0,5 tablettia, ja eikös tuo 5 ollut kuitenkin se oikea vastaus?

• Hamteknikko

Ööööö, oliko? Minä vastasin niin, mutta tyttäreni tosiaan sanoi, että 0,5 ois ollut oikein...Kummin päin ne mikrot ja millit olikaan....?

• Neppo9

Jaa-ja, nyt rupesi muakin mietityttämään että muutinko sittenkin oikein vai miten. Kunpa vain muistaisi tehtävän tarkemmin niin voisi tarkistaa. No, kuukauden päästä näkyy tulokset. :p

• Hamteknikko

Yyritettiin pinnistellä niitä kysymyksiä ja vastauksia, mutta miten voi unohtaa heti kaikki kyssärit :D Olis kiva kartottaa etukäteen vähän miten meni, mutta kun ei muista kyssäreitä, ainakaan kaikkia...

• Neppo9

Mietin juuri samaa, kuitenkin niihin tuli perehdyttyä aika tarkkaan, luulisi että muistaisi jotain muutakin kuin vähän sinnepäin. :D

• Hamteknikko

Kun mikrogrammahan on pienempi, kuin milligramma. Ensimmäinen luku oli mikrogramma ja jälimmäinen milligramma. Kysymysasettelua en muista sitten....

• Neppo9

Niin on, mutta mä ajattelin että olisin jättänyt mikrogrammoista muuntaessa suurempaan yhden nollan pois. Mutta jos oikea vastaus on 0,5 pilleriä niin sitten en ole jättänytkään. Kyllä on hankalaa kun muisti pettää, vaikka kokeista on vasta jokunen tunti aikaa. xD

• Hamteknikko

Oli niin paljon kyssäreitä, joihin piti keskittyä, niin edelliset jää sitten uusien alle. Mitä vastasit siihen, kun kysyttiin onko uusin päivitys tehty 2015 terveydenhuollon kaikille osa-alueille? (En muista tarkkaa kyssäriä, yllätyyys...) Itse vastasin että Ei. Tytär vastasi Joo...

• Neppo9

Vastasin joo, koska siinä aineiston ylhäällä luki jokaisella sivulla se päivityspäivämäärä, eli jotain / 2015.

Mitä vastasitte siihen b-hepatiittijuttuun? Vastasin ei, koska suomen puolelta löytyi kyllä tieto että suurin osa sen rokotteen on ottanut, ruotsissa taas vaan luki mun mielestä että ohjeissa suositellaan rokotuksen ottamista...

• shg

Suuhygienisti-puolella näyttäisi olleen samat kysymykset, kuulostaa tutulta

• Hamteknikko
        Neppo9 kirjoitti:

Vastasin joo, koska siinä aineiston ylhäällä luki jokaisella sivulla se päivityspäivämäärä, eli jotain / 2015.

Mitä vastasitte siihen b-hepatiittijuttuun? Vastasin ei, koska suomen puolelta löytyi kyllä tieto että suurin osa sen rokotteen on ottanut, ruotsissa taas vaan luki mun mielestä että ohjeissa suositellaan rokotuksen ottamista...

Mä oon kyllä niiiin sooloillut :D Tytär sanoi samaa, että tottakai on päivitetty, kun joka sivulla tosiaan se 2015...Mä katoin taasen niitä pieniä sinisiä laatikoita, joissa eri alojen keskiarvoja ym, niin ne oli 2011-2013, niistä sitten vedin johtopäätöksen, että ei ole päivitetty :P Siis mulla on kaikki nää mistä tässä on juteltu, niin eri tavalla kuin sulla ja tyttärellä, JEEEE :/ Jopa tämä B-hepatiitti on tyttärellä EI, samoin perustein kuin sullakin. Itse laitoin että JOO, koska aattelin terävänä, että ei puhuta pakollisuudesta mitään, mutta aattelin, että kun suomen puolella suurin osa ottanut, niin kai ruotsissakin, "Mun ihan omaa logiikkaa" ;) No joo, tiesin, että tää kirjallinen koe ei oo mun vahvin alue, olisin todnäk pärjännyt paremmin siinä kädentaitojen kokeessa, joka siis oikeesti tälle alalle haettaessa testataan. Nyt tosiaan kirjallinen koe käytännön syistä ja siis suuhygienistien kanssa ilmeisesti sama :)

• vihdoinOhi
        shg kirjoitti:

Suuhygienisti-puolella näyttäisi olleen samat kysymykset, kuulostaa tutulta

Miten sulla meni koe? Varsinki se matikka? Musta tuntuu että on siitä kiinni pääsenkö ku olin iha hukassa niitte kanssa.. Ja missä päin olit kokees? Oltaiskoha ens vuonna samalla luokalla, jänskättää odottaa tuloksia :D

• jännittää
        Neppo9 kirjoitti:

mielestäni sekä ruotsin että suomen aloitussivuilla (missä luki ne perustiedot maissa) luki milloin tiedot on viimeksi päivitetty: ruotsilla luki joskus 2015 mutta suomella luki 2014 joten vastasin kysymykseen Ei

• Shg
        vihdoinOhi kirjoitti:

Miten sulla meni koe? Varsinki se matikka? Musta tuntuu että on siitä kiinni pääsenkö ku olin iha hukassa niitte kanssa.. Ja missä päin olit kokees? Oltaiskoha ens vuonna samalla luokalla, jänskättää odottaa tuloksia :D

Mun oli näköjään puolet viestistä kadonnut!
        Luulen et meni ihan hyvin. Ehdin lopulta lukemaan tosi vähän, siihen nähden yllätyin, kun koe ei tuntunut ihan mahdottomalta.
        Luulen et pariin kompaan oon kyllä kompastunut..
        Mä vastasin kans ei siihen päivitysjuttuun.. Ja hepatiitti-kysymykseen myös.
        Matikassa loi paineita ne käännökset, kun ei tullut sitä mikrogrammaa ennen koetta tarkistettua. Hämärästi muistelin sen olevan 1/1000000 osa gramma ja sen mukaan tein, voi olla et pilkun siirtelyvirheitä kyllä tuli!
        Jännät neljä viikkoa kyllä edessä!

• Shg

Ja Turkuun siis hain!

• Imho
        Hamteknikko kirjoitti:

Oli niin paljon kyssäreitä, joihin piti keskittyä, niin edelliset jää sitten uusien alle. Mitä vastasit siihen, kun kysyttiin onko uusin päivitys tehty 2015 terveydenhuollon kaikille osa-alueille? (En muista tarkkaa kyssäriä, yllätyyys...) Itse vastasin että Ei. Tytär vastasi Joo...

Vastasin ei, koska esim. verotustiedot olivat vuodelta 2013 ja osa muista tiedoista vuodelta 2014. Itse kooste oli tosiaan julkaistu 2015, mutta sisälsi vanhaa tietoa.

• hammasliisa

Minun mielestä koe oli tosi helppo. Mutten väitä että minä olisin osannut vastata oikein kysymyksiin. Odotin vain pahempaa.
      Luin ennakkomateriaalit kahteen kertaan, tuntui ettei siitä muistiini mitään enempää jää mutta olisinpa lukenut enemmän. Jonkun verran meni veikkailuksi.
      Matikat meni ok ja englantikin joo.
      Mutta positiivinen kokemus tämä koe. Jännitän yleensä kovasti mutta tätä tehdessä olin ihmeen rentoutunut eikä hiki valunut otsalta :-)
      Sitä en tiedä tuleeko tällä kokeella valituksi parhaiten ammattiin sopivat kun ei niitä kädentaitojakaan testata..

• Shg

Samaa mietin, et jännitys katos, kun näin koepaperin. Tosi moneen kysymykseen tiesin varmasti vastauksen, vaikka tosi vähän ehdin lukemaan..
        Jos nyt ei pääse, niin ensi vuonna pääsee varmasti, kun tietää mitä odottaa ja alottaa lukemisen hieman aiemmin, kun vajaata viikkoa ennen

• Neppo9

Paitsi että ensi vuonna pääsykoe voi olla ihan erilainen (kätevyystesti ja muut mukana) kun noilla on oikeasti aikaa järjestääkin se. :D

• Shg

Toivottavasti on, itse teen sellaista työtä nyt, että kätevyystestissä olisin varmasti pärjännyt. yllätyin, kun kutsu pääsykokeisiin tuli, ja koekutsussa oli vain teoriaosa.
        Mutta jännä nähdä, onko ensi vuonna teoriaosuus sitten vastaava.

• Neppo9

No, meni miten meni, sen näkee sitten kuukauden päästä.

Mua jollain tasolla ahdistaa että koe oli niin helppo. Suurimpaan osaan monialintatehtävissä olisi osannut vastata jo pelkän maalaisjärjen avulla. Englanti ja matikkakin oli sen verran perus että kuka tahansa perustaidot osaava ne handlaa. Ja kun vääristä vastauksista ei edes miinusteta pisteitä... Saas nähdä kuinka korkeat pistemäärät tarvitaan että pääsee edes varasijalle.

Kätevyystestin puuttuminen oli kyllä selkeä miinus. Saas nähdä kuinka monella kouluun pääsijöistä on oikeasti mitään taitoa hommaan.

• Jännittää

en vois olla sun kaa enempää samaa mieltä!! :D

• Neppo9

Mitä muuten ihmiset saatte koulumenestyksen perusteella pisteitä? Mulle tulee 25.

• Jännittää

24 tai 25 pakko sanoa et en ollu ihan varma kumpi :'D

• Millaaaaa

Ootteko kirjottanu sit jotain älliä ku noin hyvät pisteet?

• Jännittää

haha en mä ainakaan, mutta E:stähän saa kanssa 5 pistettä :)

• Neppo9

Eipä täälläkääm mitään älliä kirjoiteltu.

Näkeeköhän jostain muuten mitä piti todistuksesta minimissään saada jotta edes pääsi pääsykokeisiin?

• Jännittää

en oo ainakaa mistää löytäny,itteäni kiinnostais myös

• Shg

Itse hain sekä ammattikoulun, että lukion papereilla. Lukion papereilla taisi olla 24 pisteet, ja ammattikoulun papereilla 29. Eikös ne paremmat paperit valitse siihen?

• Jännittää

Shg niin mä ainakin luulisin. Sullahan olis sitten tosi hyvät pisteet koulumenestyksestä! menikö koe mielestäs hyvin? :)

• Jännittää

Oho olitkin vastannut samaa kysymykseen jo aikasemmin :'D

• Shg

Tulokset on tullut ainakin suuhygienisteille. Opiskelupaikka myönnetty, jee! :)

• Will_

Paljonkohan kokeen maksimi pistemäärä oli ?

• Shg

Oliskohan ollut 70? Todistuksesta 30 oli maksimi ja täydet pisteet oli muistaakseni 100.

• semeninäin

kokeen maksimi 70 alin koepisteil hyväksytty ollu 61 ja yhteispisteitä 100 alin yhteispisteil hyväksytty ollu 88,5

• semeninäin

*61,5

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2244
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      988
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      952
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      853
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe