Voisiko joku VL-valaista tietämätöntä? Mitä tarkoittaa tämä yhteys?
Mitä tarkoittaa seurakuntayhteys?
27
502
Vastaukset
- heber
Helluntalaiset. Älkää vaivautuko vastaamaan
- haluatko.vastauksen
Tulitko tänne riitelemään ja he osasivat vastata sinulla liian hyvin?
- Tarkoitukseni
haluatko.vastauksen kirjoitti:
Tulitko tänne riitelemään ja he osasivat vastata sinulla liian hyvin?
tosiaankin oli tulla tänne vain vittuilemaan.
heber - pikku-kalevi
Mitä nyt näkkyy, kysyi äiti pikku kallelta:
"vittu ämpäri ikkuna" - vastasi pikku kalle kun äiti pyöritti kallea hiuksista pitkin saunan lauteita - syystä että kalle oli puhunut rumia, sanomalla äidilleen saunassa että "sulla näkkyy vittu".
En ole VL, mutta seurakuntayhteys tarkoittaa sitä, että usko ja oppi on sama kirkossa (apt.16:17-18). Luther opettaa näin: Luther kirjoittaa: “Olen kuullut kauhukseni, että samassa kirkossa ja samalla alttarilla molemmat osapuolet [luterilaiset ja reformoidut] vastaanottavat ja saavat saman sakramentin, toisen osapuolen uskoessa saavansa pelkän leivän ja viinin ja toisen uskoessa saavansa Kristuksen ruumiin ja veren. Usein epäilen, voiko saarnaaja tai sielunpaimen olla niin paatunut ja pahansuopa, että vaieten antaa molempien osapuolten tulla sakramentille, kummankin siinä luulossa, että he saavat saman sakramentin uskonsa mukaan. Jos sellainen pastori sattuisi olemaan olemassa, hänellä täytyy olla kiveä, terästä ja timanttiakin kovempi sydän; hänen täytyy todellakin olla vihan apostoli... Näiden tyyppien täytyy olla todellisia korkean tason pääpiruja antaessaan minulle pelkän leivän ja viinin ja kuitenkin antaessaan minun uskoa saavani Kristuksen ruumiin ja veren siten petkuttaen minua hirveällä tavalla” (käännös: C.F.W.Walther, Kirkko ja virka. Jyväskylä 1998, s. 122.)
- outoatekstiä
Vai pitää pappien olla muka pääpiruja?
- Lutherus
En ole VL, mutta seurakuntayhteys tarkoittaa sitä, että usko ja oppi on sama kirkossa (apt.16:17-18).
- Seurakuntahan
on pyhien yhteys.
Palstalla usein ymmärretään, että seurakunta olisi jokin sosiaalinen yhteisö, ihmisyhteisö, joka sitten huuhailee vähän sinne, tänne ja tuonnekin.
Jyväsnkyläläinen pappikin, se eriseuraan rotjahtanut Palola, oli tyystin unohtanut, mikä seurakunta on.
Seurakuntayhteydellä voitaisiin siis tarkoittaa uskovaisten yhteyttä, yhteistä uskonymmärrystä. Opista ja sen yksityiskohdista voidaan vääntää kättä maailman tappiin ja hauskaahan se on eikä järin vaarallistakaan kunhan ei sekoiteta uskoa ja oppia. Oppi ei ketään pelasta. Usko pelastaa. Uskossa on kyse uskomisesta siihen, että Jeesus Kristun on sovittanut minunkin syntini.- heber
Seurakuntayhteydellä voitaisiin siis tarkoittaa "USKOVAISTEN YHTEYTTÄ, YHTEISTÄ USKONYMMÄRRYSTÄ"
CAPS LOCK : OMA
Siis tarkkaan ottaen mitä tämä tarkoittaa käytännössä?
Mitä tarkoittaa, että uskonymmärrys on yhteinen? Eikö ihmisen suhde Jumalaan ole henkilökohtainen???? Mikä on tämä mystinen 'yhteinen' uskonymmärrys???Mitä se käytännössä, konkreettisesti tarkoittaa?? - tästäp
Jumalan seurakunta, jonka jäsenet ovat elävässä uskossa, on Kristuksen ruumis, jonka pää on Kristus. Eikö se ole selvä asia, että Kristus, joka on seurakuntaruumiin pää, opettaa vain yhdenlaista oppia, joka on kaikille tuon ruumiin jäsenille sama. Ei Kristuksen ruumiissa ole sekaseuraisuutta eikä puoluehenkisyyttä esim. tunnettujen sananpalvelijoitten mukaan ryhmittyneenä: kaikki opettavat yhtä ja samaa Kristuksen oppia. Evankeliumista Paavali sanoo, että se on salaisuus, jonka Pyhä Henki on meille (uskovaisille) ilmoittanut.
1. Kor. 2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
... 10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
... 12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
... 16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
-- Paavali selvästi erottaa me ja muut, joilla ei ole Kristuksen mieli. Edellä hän toteaa, että me (siis uskovaiset) puhumme salattua viisautta, jonka Jumala on meille ilmoittanut Henkensä kautta. Se ilmoittaminen on tapahtunut Kristuksessa (2. Kor. 3:14) eli Jumalan seurakunnasta saarnatussa evankeliumissa. Pyhä Henki ei opeta kahdella tavalla. Uskovaiset tunnistavat helposti toisen uskovaisen kanssapuheista, että heillä on sama ymmärrys ja Pyhä Henki. - heber
Joo mutta edelleen, siis mikä on määritelmä tai periaate mistä tunnistaa tämän totuudenhengen??
Oletus että haetaan vastausta johonkin opilliseen asiaan. (mikä tahansa, sillä sinänsä ei ole merkitystä). Oletetaan vielä että on vastaus A, Vastaus B ja vastaus C.
Montako seurakuntalaista 100:sta riittää sanomaan, että vastaus A on oikein ja B sekä C on väärin? Riittääkö enemmistö jos vastaukset jakaantuvat 51/49 tai jos vastaukset menee 98/2
Missä se raja menee käytännössä?? - Ei_se_aina
heber kirjoitti:
Joo mutta edelleen, siis mikä on määritelmä tai periaate mistä tunnistaa tämän totuudenhengen??
Oletus että haetaan vastausta johonkin opilliseen asiaan. (mikä tahansa, sillä sinänsä ei ole merkitystä). Oletetaan vielä että on vastaus A, Vastaus B ja vastaus C.
Montako seurakuntalaista 100:sta riittää sanomaan, että vastaus A on oikein ja B sekä C on väärin? Riittääkö enemmistö jos vastaukset jakaantuvat 51/49 tai jos vastaukset menee 98/2
Missä se raja menee käytännössä??enemmistön mukaan mene. Jumalan Henki ilmoittaa, mikä on oikein. Saattaahan olla, että jossakin 100 hengen porukassa on vain 2, joilla on Jumalan Henki.
Amerikassa Apostolic Lutheran Churh*ssa enemmistö meni kai harhaan, otti omaisuuden ja lehdet jne ja alkoi elää omaa elämäänsä. Jumalan lapset heitettiin ulos. Jumalan lapset sitten perustuvat Lestadian Lutheran Churh*n. Molemmat kirkot toimivat edelleen. - heber
Jos kerran Jumalan henki ilmoittaa niin mistä ihminen tietää että kumpi haara on oikea? Yhtälaillahan amerikan 98 :n kannattaman Apostolic Lutheran Churh voi olla se instanssi joka vie taivaaseen ja 2 kannattaman Lestadian Lutheran Churh se joka ei vie.
Pointti tässä että ihminen ottaa sen mandaatin joka määrittelee että tämä on se Jumalan valittu joukko. Tosiasiassa me emme sitä tiedä ihan oikeasti, sen näemme oikeasti vasta sitten maailmanlopunpäivänä. - Ei_kai_siinä
heber kirjoitti:
Jos kerran Jumalan henki ilmoittaa niin mistä ihminen tietää että kumpi haara on oikea? Yhtälaillahan amerikan 98 :n kannattaman Apostolic Lutheran Churh voi olla se instanssi joka vie taivaaseen ja 2 kannattaman Lestadian Lutheran Churh se joka ei vie.
Pointti tässä että ihminen ottaa sen mandaatin joka määrittelee että tämä on se Jumalan valittu joukko. Tosiasiassa me emme sitä tiedä ihan oikeasti, sen näemme oikeasti vasta sitten maailmanlopunpäivänä.mitään eksaktia ja ainakaan tieteellisesti ja järjellä todistettavissa olevaa keinoa voi olla, että erotettaisiin, mikä on oikea ja mikä väärä... mikä joukko pääsee perille ja mikä kadotetaan. Johtoa on etsittävä Raamatussa ilmoitetusta Jumalan sanasta sillä rukouksen mielellä, että Jumala Hengessään osoittaisi minulle oikean tien. Koska Jumala on kaikkialla läsnä oleva Henki, hän kuulee tällaisen nöyrän huokauksen ja osoittaa tiensä. Kenellä on henkien erottamisen lahjat?
Seurakunnan yhteyden voi määritellä näin: "Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa." (apt.2:42).
Vanhoillislestadilaiset, tähän ei kuulu siis toisoppisen luopuneen kirkon johtajat, piispat, papittaret, papit yms. Heitä ei tulisi päästää opettamaan.
Room.16:17 Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa. 18 Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet. [Fil. 3:18,19; 2. Piet. 2:3]
Miten voitte menetellä näitä Raamatunkohtia vastaan?heber kirjoitti:
Seurakuntayhteydellä voitaisiin siis tarkoittaa "USKOVAISTEN YHTEYTTÄ, YHTEISTÄ USKONYMMÄRRYSTÄ"
CAPS LOCK : OMA
Siis tarkkaan ottaen mitä tämä tarkoittaa käytännössä?
Mitä tarkoittaa, että uskonymmärrys on yhteinen? Eikö ihmisen suhde Jumalaan ole henkilökohtainen???? Mikä on tämä mystinen 'yhteinen' uskonymmärrys???Mitä se käytännössä, konkreettisesti tarkoittaa??Luonnehdintasi on oikea; USKOVAISTEN YHTEYTTÄ, tätä se merkitsee. Seurakunta oli aikoinaan kaikkien kristittyjen koti.
Siellä asuivat kaikki, ja ajattelivat myös samoin, Jeesus Kristus on Herra.
Tämä on sitä YHTEISTÄ USKONYMMÄRRYSTÄ"
Mutta sitten alkaa pettää. Kristityllä on suhde Jeesukseen, joka on Tie, Totuus ja Elämä, joka VASTA VIE ISÄN LUO.
Kaikki uskoo Jumalaan, jopa saatana.kin mutta hän tunnusta, että Jeesus on Herra.
Suhde Jumalaan ei ole mahdollista muilla kun Uudestisyntyneillä.
Kes.- etsivä-xx
tästäp kirjoitti:
Jumalan seurakunta, jonka jäsenet ovat elävässä uskossa, on Kristuksen ruumis, jonka pää on Kristus. Eikö se ole selvä asia, että Kristus, joka on seurakuntaruumiin pää, opettaa vain yhdenlaista oppia, joka on kaikille tuon ruumiin jäsenille sama. Ei Kristuksen ruumiissa ole sekaseuraisuutta eikä puoluehenkisyyttä esim. tunnettujen sananpalvelijoitten mukaan ryhmittyneenä: kaikki opettavat yhtä ja samaa Kristuksen oppia. Evankeliumista Paavali sanoo, että se on salaisuus, jonka Pyhä Henki on meille (uskovaisille) ilmoittanut.
1. Kor. 2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
... 10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
... 12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
... 16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
-- Paavali selvästi erottaa me ja muut, joilla ei ole Kristuksen mieli. Edellä hän toteaa, että me (siis uskovaiset) puhumme salattua viisautta, jonka Jumala on meille ilmoittanut Henkensä kautta. Se ilmoittaminen on tapahtunut Kristuksessa (2. Kor. 3:14) eli Jumalan seurakunnasta saarnatussa evankeliumissa. Pyhä Henki ei opeta kahdella tavalla. Uskovaiset tunnistavat helposti toisen uskovaisen kanssapuheista, että heillä on sama ymmärrys ja Pyhä Henki.Aika mielivaltainen juttu. Tämä ei ole mikään oikean uskon määritelmä "Uskovaiset tunnistavat helposti toisen uskovaisen kanssapuheista, että heillä on sama ymmärrys ja Pyhä Henki."
Nimittäin kaikki isot kirkkokunnat tunnistavat omat jäsenensä siitä että he ymmärtävät samalla tavalla kirkkokunnan opin. Jos näin arvioidaan on tietenkin roomalaiskatolilainen kirkko se joka on oikea.
Maailman kaikista kristityistä roomalaiskatolilaisia on eniten, 1,187 miljoonaa eli 51 prosenttia maailman kaikista kristityistä, ja 16,8 prosenttia koko maailman väestöstä. Protestantteja on 432 miljoonaa eli kristityistä 18,7 prosenttia. Niin sanottuihin riippumattomiin kirkkoihin kuuluvia on 358 miljoonaa eli 15,3 prosenttia. Evankelisia kristittyjä on 298 miljoonaa eli 12,8 prosenttia. Ortodokseja on 276 miljoonaa ja 11,8 prosenttia. Anglikaaneja on 89 miljoonaa ja 3,8 prosenttia kaikista kristityistä.
Kristittyjen keskuudessa voimakkain määrällinen kasvu tapahtuu edelleen helluntailaisiin, karismaattisiin ja uuskarismaattisiin yhteisöihin kuuluvissa liikkeissä (näihin kuuluu myös jäseniä päällekkäisesti suurista kristillisistä yhteisöistä), joissa arvioidaan olevan mukana yhteensä 612 miljoonaa henkilöä. - etsivä-xx
Ei_kai_siinä kirjoitti:
mitään eksaktia ja ainakaan tieteellisesti ja järjellä todistettavissa olevaa keinoa voi olla, että erotettaisiin, mikä on oikea ja mikä väärä... mikä joukko pääsee perille ja mikä kadotetaan. Johtoa on etsittävä Raamatussa ilmoitetusta Jumalan sanasta sillä rukouksen mielellä, että Jumala Hengessään osoittaisi minulle oikean tien. Koska Jumala on kaikkialla läsnä oleva Henki, hän kuulee tällaisen nöyrän huokauksen ja osoittaa tiensä. Kenellä on henkien erottamisen lahjat?
kirjoitat aivan oikein.
"Johtoa on etsittävä Raamatussa ilmoitetusta Jumalan sanasta sillä rukouksen mielellä, että Jumala Hengessään osoittaisi minulle oikean tien. "
- ggggnmkl
"" Uskossa on kyse uskomisesta siihen, että Jeesus Kristun on sovittanut minunkin syntini. ""
Tuohon tunnustukseen saat monia eri uskonnollisuuksia. Lankesit omaan ansaan!- selevästi_sanottu
Uskossa on kyse uskomisesta siihen, että Jeesus Kristun on sovittanut minunkin syntini.
Se ei pelasta, että on synnit anteeksi, ainoastaan se, että uskoo ja tunnustaa Ihmisten edessä, että Jeesus on Messias, joka sovitti Lain isän edessä.
Kes.
Kaikkihan noin voi sanoa. Kuitenkin Raamatun opetukset ja usko ei ole lähellekkään yhdenlaiset. Jeesus sanoo näin jo lähetyskäskyssä:
Matt.28:20 "ja opettamalla heitä pitämään KAIKKI, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."- perusteltuna_tämä
Ensin Biblian mukaan:
Joh. 14:26 Mutta Lohduttaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimeeni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teille kaikki, mitä minä teille sanonut olen.
Joh. 15:26 Mutta kuin Lohduttaja tulee, jonka minä teille Isältä lähetän, totuuden Henki, joka Isästä käy ulos, se on minusta todistava.
Joh. 16:13 Vaan kuin se tulee, totuuden Henki, hän johdattaa teitä kaikkeen totuuteen; sillä ei hän puhu itsestänsä, vaan mitä hän kuulee, sitä hän puhuu, ja tulevaisia hän teille ilmoittaa.
---
Sitten käännös 1933/38
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Joh. 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
Huomaa! ... opettaa teille kaikki ja muistuttaa teille kaikki, mitä minä teille sanonut olen.
Toinen! ... totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen.
Kyseessä ovat Jeesuksen sanat evankeliumeissa. Johanneksen evankeliumi selvästi osoittaa, että tuossa jakeessa Matt. 28:20 oleva kaikki edellyttää, että lähetyskäskyn mukaan toimivan täytyy olla elävässä uskossa ja hänellä täytyy olla Pyhä Henki, jotta hän Pyhän Hengen opettamana tuntee kaiken totuuden eikä se sama Pyhä Henki opeta monenlaista ja keskenään ristiriitaista opetusta ja erilaisia uskonkäsityksiä vaan yhtä ja yhdenlaista Kristuksen oppia. Yliopistossa on kyllä ollut 1900-luvun loppupuolelta lähtien eksegeettejä, jotka ovat ns. "materialistisilla" menetelmillä pyrkineet tutkimaan kutakin Raamatun kirjaa toisista erillään ja mm. Paavalin tekstien eri kohtia osoittaakseen niiden olevan keskenään ristiriitaisia. Ilmeisesti tuo weha edustaa samanlaista Jumalan seurakunnan ulkopuolista tapaa tutkia Raamattua ja varhaisen kristinuskon lähiympäristössä syntyneitä erilaisia uskonnollisia suuntauksia ja niiden uskomuksia. Juuri tuollainen tutkimus jää auttamatta tuon Paavalin ilmaiseman "meidän" ulkopuolelle, missä järki yrittää epätoivoisesti päästä selville Jumalan salatusta viisaudesta, jonka Pyhä Henki on meille uskovaisille ilmoittanut. Meille on aivan selvää, ettemme me uskovaiset voi nojata yliopiston tieteelliseen tutkimukseen ainakaan siinä, missä se menee ristiriitaan sen kanssa, mikä uskonymmärrys meillä on Pyhän Hengen valaisemana. Paavalin (2. Kor. 3:14) kertoo sen, että juuri Kristuksessa eli elävässä uskossa Jumalan seurakunnassa "peite" otetaan pois, ei se tapahdu yliopiston tieteellisen työn avulla. Epäilemättä sielunvihollinen pyörittelee epäuskoisia tutkijoita kuin akanoita tuulessa eivätkä he löydä omin voimin sitä, mitä se kaikki on, mitä Pyhä Henki uskovaisille opettaa.
Olen dismalleen samaa mieltä. Pyhä Henki opetta Jumalan seurakunnassa vain yhdellä tavalla. Monenlaisia opetuksia ei tule samassa seurakunnassa hyväksyä. Esim. helluntaiopissa, puhuja voi pitää viikon luennon ilmestyskirjasta ja pian tulee toinen puhuja ja kumoaa kaiken. Luterilaisuudessa on vain yksi ilmestyskirjakäsitys. Helluntaiopissa, omalla järjellä muodostetaan ilmestyskirjasta ja sen kuvista käsitys, joka on moninainen. Luterilaisuudessa ja klassisessa kristillisyydessä Ilmestyskirjaa selitetään, muun selkeän Raamatunkohtien kanssa. Esim. Ilm.20:1. on luterilaisuudessa sama: Ilmestyskirjan 20. luku
1.jae:” ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään”.
weha: Kuka on tämä enkeli, jolla on syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään? Henkilöstä ei ole mitään epäselvyyttä, koska kukaan ei niitä hänelle anna, vaan hänellä on ne. Sanotaanhan Jeesuksesta: ”Herra jota te etsitte, ja liiton enkeli jota te halajatte”(Mal. 3:1). Edelleen avainten sanotaan olevan Jeesuksella (Ilm. 1: 18). Tämän avaintenvallan hän jätti opetuslapsilleen, ja siis meille myös: ”joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh. 20:23).2.jae:” Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi.” weha: Evankeliumi on se, joka päästää ihmisiä perkeleen vallasta. Henkiolentoa kun ei voi sitoa materiaalisilla kahleilla. Sen sai aikaan Jeesuksen ristintyö
(2. Kor.5:19), josta myös tämä ” tuhatvuotinen valtakunta”sai alkunsa.
3.jae:” Ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enempi kansoja villitsisi, siihen asti kun ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänen pitää päästettämän irti vähäksi aikaa"
= weha: silloin kun Kristus surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus:” seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; ja silloin luopumus päättyy, synti sinetillä lukitaan, ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkein pyhin voidellaan”(Dan. 9:24).Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), Koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua (2.Tes.2:9-12) . Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).
4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
weha: Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
epäuskoisten ruumiit (Joh.5:28-29;Ilm.1:7;Apt.24:15;Dan.12:2;Mat.16:27;12:41).
Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, so. Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11;6:9-11;1.Kor.6:2-3).Sekä uskovat hallitsevat maan päällä (Room.5:17;Ilm.1:9;1.Piet.2:9).- Mitä taas tulee pedon merkkiin, sitä kumartavat kaikki, joiden nimi ei ole elämän kirjassa maailman perustamisesta alkaen (Ilm.13:8).
Joskus kuviteltu merkki pedosta on ollut: sairasvakuutuskortti, pankkikortti, rannenauha ja viimeisinä hullutuksina mikrosiru ja EU-raha. (Näin kiliastinen tuhatvuotisoppi on luonut toivottomuutta pedon merkillä.) Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.
- juuri_nappiin
VL-uskovaiset ajattelee, että seurakuntayhteys on sama = kuin taivaspaikka
- pekkaapi
Tarkoittaa SRK tyyppien kuten Rusakan sokeaa tottetelemista. Herran pelko kuuliaisuuden alku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740