Verottaja perää olemattomia myyntituottoja

kohtameneehermot2

Laitan saman tekstin vielä tänne, jos saisi edes jonkun asiallisen vastauksen.

Auttakaa nyt joku, kohta menee talo alta.

Olen viljellyt hernettä oikeastaan vain maanparannuskasvina ja tukien takia. Hernettä on myyty torilla muiden tuotteiden ohessa (alle 500kg eli ihan minimimäärä). Olen hakenut tukea herneelle noin 2,5 ha alueelle.

Nyt taisteltu verottajan kanssa ja kaksi vuotta tästä asiasta. Esittävät minulle tulonlisäystä yli 40 000 euroa ja en ole heidän mukaansa ilmoittanut myyntituloja herneen osalta verottajalle. Käyttävät laskelmissa 4000kg/ha tuottoa ja hintana 5€/kg.

Olen vienyt nähtäväksi kirjanpidon myyntituottojen osalta, mutta iso osa näistä on toki käteismyyntiä ilman kuittia. MITEN IHMEESSÄ minä voin todistaa verottajalle etten ole myynyt enempää herneitä? Olen vedonnut siihen, että missään ole olemassa myyntivaatimusta, mutta tämä kaikuu kuuroille korville.

Jos ne nyt tekevät päätöksen ja tulee tulonlisäys, mihin tästä voi vielä valittaa ja kuka voi auttaa?

Ja sama summa on laskettu kahdelle vuodelle, eli yli 80 000 lisäys tuloihin.

7

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rehuherne

      meet jonku tutun nautatilallise luokse ja pyydät et se ostaa sun varastossa olevat 18500 kg olevat herneet joissa on kauraa seassa tila kirjottaa sulle tiätenki kuiti ku myynti on tapahtunu varmasti jo maaliskuussa ja seassa o rehu kauraa kyseessä on sekavilja joka ei kelpaa mihinkä hinta o kaurahinta 120 euroo tonni eli kuitis o vähä yli 2000euroo ja se tulee vasta tän vuue verotuksee näytät tätä kuittia verottajalle ja vaadit muutosta ku sulla on ny näyttää oikee kuitti ja koska se o tää vuasi ni ei o aikasemmi tarvinnu näyttää..ja josset o viä myyny ni myy ny ihmeessä varastos tyhjäks ja pyydä isännältä kuitti ja vittu jossette halua rahaa käyttää ni pyydä kuitti mut lahjota tavara sille isännälle ja viä vaikka pullo viinaa onnistuneitte kauppoje johosta
      kyl oot vitun tyhmä

    • annanyanna

      eihä tää tajuu et verottajalle o aina annettava sitä mitä se pyytää jos se pyytää olemattomia myyntituloja ni anna sille niitä olemattomia tuloja

    • PelkkäääTukee

      "Hernettä on myyty torilla muiden tuotteiden ohessa (alle 500kg eli ihan minimimäärä). Olen hakenut tukea herneelle noin 2,5 ha alueelle."

      Tuliko 2.5ha alueelta vain alle 500kg hernettä? Jos enemmän, niin mihin loput herneet? 2.5 ha:lta kuitenkin hakenut tukia..

    • muistiinpanovelvollisuus

      "Muistiinpanokaava on seuraava:

      TULOT
      Verollinen myynti 22 %
      1. Eläinten myyntitulot
      2. Verovuoden tuotoksi jaksotetut kotieläinten myyntitulot
      3. Muut myyntitulot

      Verollinen myynti 17 %
      4. Kotieläintuotteiden myyntitulot
      5. Kasvinviljelytuotteiden myyntitulot

      Verollinen myynti 8 %
      6. Majoituspalvelut yms. myyntitulot

      Arvonlisäveroton myynti
      7. Valtiolta saadut tuet
      8. Muut arvonlisäverottomat tuet ja korvaukset
      9. Tasausvarauksen suora tuloutus
      10. Muut maatalouden arvonlisäverottomat tulot

      MENOT
      11. Palkkamenot
      12. Arvonlisäverotuksessa vähennyskelpoiset ostot 22 %
      13. Verovuoden poistona vähennettävät kotieläinten jaksotetut hankintamenot
      14. Arvonlisäverotuksessa vähennyskelpoiset ostot 17 % / 8 %
      15. Muut maatalouden menot
      16. Poistot
      17. Verovuodelta tehty tasausvaraus

      EROTUS (Voitto / Tappio)"
      http://www.ruokatieto.fi/uutiset/viljelijoiden-veromuistiinpanot-muuttuvat-vuonna-2004

      • harrastepohjalta

        millä vuosikymmenellä oikee elät noi alvi % oli voimassa vuonna 1 ja 2


    • Kysy-vaikka

      Sipsiltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3226
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2724
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      117
      2719
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2123
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 175
      1365
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1160
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe