Olen kuullut, että i 40 malleissa on havaittu ruostumista jo alle 3 vuoden ikäisissä. Ostaako vai eikö ?
hyundai ruostuu I 40
15
2624
Vastaukset
- EiKuumavahaaKylläkään
No mitäs jos ruostesuojauttais sen vaikka uutena? 700...800 euroa ja on se sitten ainakin muutaman vuoden ajan VAG-suojauksen tasolla.
- tyhmätkysymykset
Olen kuullut että pelti ruostuu, pitääkö paikkansa?
- yjyrjryjryj
Maalauksessa vain haettu säästöä kun ollut liian ohut joita myöhemmin korjattu laadunvalvonnassa.Vahat ja massat kyllä ollut ok.
- olenkuullut
Olen kuullut on yleisin kommentti Hyundaista, yleensä juttuja levittää ne joilla ei ole metrinkään kokemusta automerkistä.
- ZAZ-xxx
Paljas pelti ruostuu, olkoon auton merkki mikä tahansa. Maalattu tai massattu ei ruostu. Muovi ja lasi ovat myös ruostumattomia materiaaleja.
Oma Hyundaini täyttää kohta 6 vuotta (ostopäivästä laskettuna), ja sen peltipinnoissa on kuin onkin muutamia havaittavia ruostepilkkuja kiveniskemissä. Toisaalta se ei ole ruosteen raiskaama, koska sitä on hoidettu asiallisesti pesuin ja ruosteenestokäsittelyllä.- OlenTietoinen
No ainakin autosi kesti sen viiden vuoden takuuajan nähtävästi kunnialla.
Saksalaisissahan se takuu loppuu kahden vuoden päästä, vaikka ruostuu yhtälailla, kuin mikä tahansa muukin pellistä tehty kinneri......
http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen laatuauton uusi ongelma ruoste kukkii ja asiakas maksaa/a2204468 - ZAZ-xxx
Takuuta tarvittiin yhden alustaongelman (koiranluut) ja yhden polttoaineongelman (suodattimen jäätyminen) korjaamisessa, mutta ruostumista autoni on vastustanut aivan riittävästi.
Mielenkiintoista on, että alkuperäiset koiranluut kestivät n. 50 tuhatta, mutta vaihto-osilla on nyt menty liki sata tonnia ilman kolinoita.
- Sinkkipuuteriavarteen
Onkohan noissa i40 sinkitty koppa?
- ruostuu.pahoin
En tiedä mutta Hyundai on tutkitusti yksi ruostuvimmista autoista.
- rerrreere
ruostuu.pahoin kirjoitti:
En tiedä mutta Hyundai on tutkitusti yksi ruostuvimmista autoista.
Mulla on Hyundai Sonata 2004 jossa kaikki on galvanoitu paitsi katto. Autossa ei ole ruostepilkkuakaan.
- 654321
En tiedä onko sattunut vaan maanantaikappale, mutta vaimon vuoden 2014 I20.sen takaluukussa oli jo ruostetta (siis vuoden ikaisessä autossa). Ikkunan reunassa maali kupruili kun oli ruostetta alla. Korjattiin/maalattiin kyllä takuuseen mutta sijaisauton joutui itse maksamaan (ei suostunut maahantuoja maksamaan). Taisi olla ensimmäinen ja viimeinen hyundai meidän perheessä, vaikka muuten auto näppärä ajaa ja lämpenee talvella nopeasti. (Harkitsin itselle juuri tuota I40.stä, mutta nyt katselen muita automerkkejä.)
- Hanna__
Ajelen vuoden 2003-mallisella Hyundai Getzillä. Ei ole vielä ruostunut mistään kohdasta, totesi katsastusmies viimeksi.
- c3442
Tässä nyt keskustellaankin Hyundai i 40 mallista.
- Anonyymi
Ole ostamassa hundai i 40 mutta huomasin katossa korjaat maalilla auto on2012 vuosimalli valkoinen muuten erittäin siisti miten auto voi ruostua katosta maali jäljet kuprusi
- Anonyymi
I40 muuten sinkitty paitsi katto. Kun katon etureunaan kun tulee kiveniskemä niin lähtee maali kupruamaan (ruostumaan) jos ei ota iskukohtia kiinni. Itse jouduin maalauttamaan katon etureunan 2014 i40.stä kun oli muutama kolikon kokoinen kuprukohta (itsellä oli ongelmallisin yksi kupru joka jatkui etulasin tiivisteen alle - saatiin onneksi kuntoon kun maalattiin lasinvaihdon yhteydessä). Takuuseen ei mennyt kun oli lahtenyt kiveniskusta. Monessa paikassa olisivat halunneet maalata koko katon (vesiohenteisten maalien takia, kun ilmeisesti jatkoskohtaa hankala häivyttää?) mutta onneksi pikkumaalaamo suostui maalaamaan vain etuosan ja pääsi paaaljon halvemmalla (ja mielestäni tosi hyvä tuli).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1411775- 401678
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631430- 681315
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2161197Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791123- 701093
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19979- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898