hyundai ruostuu I 40

korea

Olen kuullut, että i 40 malleissa on havaittu ruostumista jo alle 3 vuoden ikäisissä. Ostaako vai eikö ?

15

2295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiKuumavahaaKylläkään

      No mitäs jos ruostesuojauttais sen vaikka uutena? 700...800 euroa ja on se sitten ainakin muutaman vuoden ajan VAG-suojauksen tasolla.

    • tyhmätkysymykset

      Olen kuullut että pelti ruostuu, pitääkö paikkansa?

      • yjyrjryjryj

        Maalauksessa vain haettu säästöä kun ollut liian ohut joita myöhemmin korjattu laadunvalvonnassa.Vahat ja massat kyllä ollut ok.


    • olenkuullut

      Olen kuullut on yleisin kommentti Hyundaista, yleensä juttuja levittää ne joilla ei ole metrinkään kokemusta automerkistä.

    • ZAZ-xxx

      Paljas pelti ruostuu, olkoon auton merkki mikä tahansa. Maalattu tai massattu ei ruostu. Muovi ja lasi ovat myös ruostumattomia materiaaleja.

      Oma Hyundaini täyttää kohta 6 vuotta (ostopäivästä laskettuna), ja sen peltipinnoissa on kuin onkin muutamia havaittavia ruostepilkkuja kiveniskemissä. Toisaalta se ei ole ruosteen raiskaama, koska sitä on hoidettu asiallisesti pesuin ja ruosteenestokäsittelyllä.

      • OlenTietoinen

      • ZAZ-xxx

        Takuuta tarvittiin yhden alustaongelman (koiranluut) ja yhden polttoaineongelman (suodattimen jäätyminen) korjaamisessa, mutta ruostumista autoni on vastustanut aivan riittävästi.

        Mielenkiintoista on, että alkuperäiset koiranluut kestivät n. 50 tuhatta, mutta vaihto-osilla on nyt menty liki sata tonnia ilman kolinoita.


    • Sinkkipuuteriavarteen

      Onkohan noissa i40 sinkitty koppa?

      • ruostuu.pahoin

        En tiedä mutta Hyundai on tutkitusti yksi ruostuvimmista autoista.


      • rerrreere
        ruostuu.pahoin kirjoitti:

        En tiedä mutta Hyundai on tutkitusti yksi ruostuvimmista autoista.

        Mulla on Hyundai Sonata 2004 jossa kaikki on galvanoitu paitsi katto. Autossa ei ole ruostepilkkuakaan.


    • 654321

      En tiedä onko sattunut vaan maanantaikappale, mutta vaimon vuoden 2014 I20.sen takaluukussa oli jo ruostetta (siis vuoden ikaisessä autossa). Ikkunan reunassa maali kupruili kun oli ruostetta alla. Korjattiin/maalattiin kyllä takuuseen mutta sijaisauton joutui itse maksamaan (ei suostunut maahantuoja maksamaan). Taisi olla ensimmäinen ja viimeinen hyundai meidän perheessä, vaikka muuten auto näppärä ajaa ja lämpenee talvella nopeasti. (Harkitsin itselle juuri tuota I40.stä, mutta nyt katselen muita automerkkejä.)

    • Hanna__

      Ajelen vuoden 2003-mallisella Hyundai Getzillä. Ei ole vielä ruostunut mistään kohdasta, totesi katsastusmies viimeksi.

      • c3442

        Tässä nyt keskustellaankin Hyundai i 40 mallista.


    • Anonyymi

      Ole ostamassa hundai i 40 mutta huomasin katossa korjaat maalilla auto on2012 vuosimalli valkoinen muuten erittäin siisti miten auto voi ruostua katosta maali jäljet kuprusi

      • Anonyymi

        I40 muuten sinkitty paitsi katto. Kun katon etureunaan kun tulee kiveniskemä niin lähtee maali kupruamaan (ruostumaan) jos ei ota iskukohtia kiinni. Itse jouduin maalauttamaan katon etureunan 2014 i40.stä kun oli muutama kolikon kokoinen kuprukohta (itsellä oli ongelmallisin yksi kupru joka jatkui etulasin tiivisteen alle - saatiin onneksi kuntoon kun maalattiin lasinvaihdon yhteydessä). Takuuseen ei mennyt kun oli lahtenyt kiveniskusta. Monessa paikassa olisivat halunneet maalata koko katon (vesiohenteisten maalien takia, kun ilmeisesti jatkoskohtaa hankala häivyttää?) mutta onneksi pikkumaalaamo suostui maalaamaan vain etuosan ja pääsi paaaljon halvemmalla (ja mielestäni tosi hyvä tuli).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe