Saaristokaupungin kehitys

Asukas95

Lehtoniemen pohjois osa kanavaharjunkatu/kuikk lampi on vielä täysin metsää. Sinne lienee tornitalojakin tulossa.
Mutta missä peruspalvelut ovat? Helvetin iso saaristokaupunki ja yksi pieni s-market? Missä pankkiautomaatti, apteekki, tankkauspiste? Onko näitä edes suunnitteilla?

24

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4-10

      Pankkiautomaatti ja tankkauspiste? Mihin niitä tarvitaan? On löpö lopussa, jos ei voi ajaa paria kilometriä haapaniemelle tai petoselle.

      • Pirkon_iskä

        Kyllä tarvii, kun köyhä tankkaa. Kymppi tai pari automaatilta ja sitten bensaa tankkiin. PurkkaPirkko tankkaa kympillä bensaa.


      • auto-antti

        Osta iskä varabensiiniä 5l kanisteriin, niin ei lopu kesken.


    • Eitaidatulla

      Tuskin tulee pankkiautomaattia. Sehän alkaa olla vähän jo eilispäivää kuten puhelinkopit.

      • Hyvinmenee95

        Saaristokaupungissa haaveillaan eilispäivistä, kun oli vielä rahaakin tilillä, eikä kaikki menneet jo tilipäivänä ylimitoitettujen asuntolainojen lyhennyksiin.

        Ei sinne mitään kauppoja ja palveluja tarvita. Kellään ei oo ylimääräistä rahaa ostaa mitään. Kylmä rinki perseesssä istutaan illat hapankorppupaketti kädessä ja rukoillaan ettei isolla vaivalla rakennettu korttitalo romahda.


      • Eitaidamennä

        Jos tuo kuvitelma lämmittää mieltäsi niin mikäs siinä. Tuota voisi sanoa jopa kateudeksi :) Ja tätä seuraa selittely "en mä sinne haluais ei ei ei mua kiinnosta pätkääkään huvikseni vaan itken täällä ja koitan kuvitella miten ikävää siellä onkaan muilla mulla on kyllä kaikki hyvin en ilosta itke en surusta itke ruikutan muuten vaan". :)

        Tsemppiä vaan siihen elämänhallintaan. Vinkkinä että eiköhän se parane kun ei mieti toisten asumisia vaan keskittyy siihen omaan :)


    • lfjsdkjgkdjl

      Miksi sillä kortilla pitäisi nostaa käteistä rahaa kun sillä voi maksaa suoraan ostokset kaupan kassalla? Voihan joidenkin kauppojen kassoiltakin nostaa rahaa, taitaa juuri S-ryhmässä olla sellainen mahdollisuus, samoin K-kaupoissa kaiketi.
      Valintatalon pihalla on kylmäasema josta saa polttoainetta. Alueen toisella laidalla Tasavallankadun S-marketin / mäkkärin kylmäasema lienee lähempänä vaikkakin joutuu rymistelemään Saaristokadun mukulakiviosuudet läpi mikä ärsyttää minua siinä kadussa, routa ja kuluminen aiheuttanut melkoiset pykälät asfaltin ja mukulakiviosuuden väliin, routa nostellut mukulakivet sikinsokin niin jysähtää ja ravistaa niin vittumaisesti autoa että vältän ajamasta koko katua.
      Lieneekö juurikin mukulakivillä, päällystevaurioilla, urilla ja hidastetöyssyillä osuutta siihen että 3,5 vuoden aikana autossani on vetonivel paskana jo kolmannen kerran... lähetänkö korjauslaskun kaupungille...

      • omaan_piikkiin

        Maksa vaan itse. Itse olet nimittäin asuinpaikkasi valinnut.


      • auto-antti

        Nyt kun kaikki tietävät missä Saaristokatu alkaa ja loppuu, niin nuo mukulakivet voisi tuunata asfaltiksi, niin loppuisi tuo täryytys.


      • Letttunen

        Jos Visa Electron (tai muutkaan kortit) ei S-marketin maksupäätteen häiriöistä johtuen toimi (näin on käynyt), niin lähin automaatti löytyy muutaman kilometrin päästä Valintatalolta. Lähdepä sitten autottomana sitä rahaa nostamaan, tulee aikaa vievä reissu. Electronihan ei myöskään käy maksuvälineeksi bussiin eli pitäisi olla aina euroja lompakossa.

        Itse ainakin hyötyisin kovastikin automaatista.


    • katokuuri

      Onhan meillä Kotakaari!

    • siltsu22

      Saaristokaupungissa asuu laihoja ihmisiä, kun laittavat rahat lainoihin. Parempi niin, kuin että kiskoisivat rahat tukina yhteiskunnalta ja istuisivat perseensä päällä odottamassa valmista kuin jossain muualla saatetaan (?) tehdä. Kaikki kunnia teille, toivottavasti siellä kaupunki muistaa myös pitämällä rakenteet kunnossa jatkossakin. Suon teille ilomielin mukulakivenne ja tuunatut kylttinne koska maksatte kuitenkin niistä veronnekin.

      • tottahanse

        Saaristikaupungissa asunee tosiaan keskimääräistä laihempia ihmisiä johtuen mm. siitä että siellä asuu aika paljon nuorta ja urheilullista väkeä. Ja ne asukkaat sielläpäin ei ole sellaista Karhunpesän kaljamahaväkeä. Vähän ikävästi yleistäen mutta näin se valitettavasti on että kaupunginosien tulotasojen mukaan aikamoisia eroja ihmisryhmien välillä on.


    • kesämiehiäkö

      Saaristokaupungissa näkee ainakin komeita miehiä. Vähän joka puolella. Tarkkana saa nainen olla ettei aja saaristokadun mutkissa järveen tms. :)

      • sauvakäveliä

        Tarkoitatko sukkahousuissa juoksevia narsisteja?


    • Piip

      Saaristokaupungissa on enemmän asuntoja kuin ihmisiä. Hullut savolaiset rakentaa taloja selkä vääränä, vaikka kukaan ei enää osta.

      • Anonyymi

        Nyt vuonna 20 alkaa olla Saaristokaupunki jo aivan liian täyteen rakennettu ja tunkua riittää. Lisää vaan rakennetaan.
        Alkaa olla aika rauhaton paikka.
        10v siellä asuneena on alkanut vahvasti tuntua , että asunto myyntiin ja muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vuonna 20 alkaa olla Saaristokaupunki jo aivan liian täyteen rakennettu ja tunkua riittää. Lisää vaan rakennetaan.
        Alkaa olla aika rauhaton paikka.
        10v siellä asuneena on alkanut vahvasti tuntua , että asunto myyntiin ja muualle.

        Tosi rauhaton alue tuo "saaristokaupunki"

        Koitappa löytää asunto jossa sellainen suojaista tontti ja omaa rauhaa seinien ulkopuolella.


    • Anonyymi

      Jo on persulla murheet. Salli minun nauraa,

    • Anonyymi

      Eipä ole paikkaa, missä voisi ihanan päiväkännin vetäistä. Ei taida yrittäjiä kiinnostaa asuntovelalliset p-aukiset kapitalisstit. Onhan tuonne jo kaavoitetttu ravintola asuintalo, siihen kiertoliittymän kupeeseen. Kuka uskaltaa lähteä kuppilaa perustamaan?

    • Anonyymi

      Saaristokaupunki tuntuu olleen ja olevan jonkinlainen musta aukko. Aluetta on rakennettu vuodesta 2007 asti. Tänne saatiin ensimmäinen pakettiautomaatti vasta vuoden 2020 alussa! Sen jälkeen tuli se pankkiautomaattikin. Lähin Postin palvelupiste sen sijaan sijaitsee Citymarket Kolmisopessa. Jos automaatti on täynnä tai ei jostain muusta syystä menekään automaattiin lähin paikka on 7 kilometrin päässä. Sehän on tosi ympäristöystävällistä hurauttaa sinne asti autolla.

    • Anonyymi

      Minä kyllä vedän sanani takaisin. Etuoven mukaan siellä on enää alle 150 asuntoa myytävänä. Se alkaa olla normaaleissa lukemissa rakennuskantaan nähden.

    • Anonyymi

      Olisiko jo aika tehdä aloitus Pirtin uudesta asuinalueesta ?

      • Anonyymi

        Asuinalueesta? Sinne tulee kaksi kerrostaloa, ei siis uutta asuinaluetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe